Montako lasta teillä on?
Kommentit (566)
Yksi ja ei ole. Halusin 2-3. Avioeron jälkeen ei ollut miestä joka olisi halunnut lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, maksavat noin 150 000 € / kpl. Ei ole siihen varaa ja yhteiskunnan tuilla siipeily on todella perseestä.
Missähän mun rahat on, kun ei tullut niitä lapsiakaan tehtyä?
Kolme ja on sopiva määrä. Tosin olisi vielä yksi mennyt joukon jatkona. Ovat jo aikuisia, nuorin muutti vasta pois kotoa, on ikävä.
2. Pitkään meillä oli vain 1, mutta toinen kulki vuosia mukana ajatuksissa, unissa jne, ja on siis todella odotettu/kaivattu. Nyt meillä on juuri ne lapset joiden kuuluukin olla. Saatuja lapsia, ei tehtyjä, on nämä. Meille sopiva määrä, mutta joillekin joku muu määrä.
Yksi.
Ja kaikille kysyjille, jotka utelevat, että eikö olisi jo pikkasisaruksen aika, olen vastannut, että
Tehtiin kerralla niin hyvä, ettei tarvitse paikkailla.
Minulla on yksi tyttö ja neljä poikaa. Haluaisin toisen tytön mutta ikää jo sen verran että en tiedä onnistuuko. Ja raskaudet on aina niin kamalia että senkin takia arveluttaa.. Mutta vauvakuume nostaa päätään aika ajoin ja toive omasta vauvasta on silloin todella voimakas. Mitään järkeä siinä ei tietenkään ole, niinkuin ei vauvakuumeessa yleensäkään.
0, ja siihen hyvinkin voi jäädä. Mutta never say never. Ikää jo päälle 35, joten mahdollisuudetkin hupenee nopeasti, ja se tuntuu ihan hyvältä.
Jos kaikilla olisi 0 lasta, viimeistään noin 120 vuoden päästä viimeinen ihminen sammuttaisi valot.
Jos ihmisillä olisi keskimäärin yksi lapsi viimeistään 32-33 sukupolven päässä odottaisi sama kohtalo.
Jos ihmisillä olisi keskimäärin 2 lasta, sillä ylläpidettäisiin nippa nappa nykyistä väestömäärää.
Maailmanlaajuisesti pitäisi mennä 0-1 lasta linjalla. Tosin silloin aina seuraava sukupolvi joutuisi elättämään itseään vanhempaa ja isompaa sukupolvea.
Sen sijaan maailman väestö on suurinpiirtein kaksinkertaistunut 50 vuodessa. Mahdoton yhtälö.
Uusioperhe, 6 lasta yhteensä. Kaikki jo aikuisia. Kyllä on oikein passeli enkä ikäni puolesta enempää voisi saadakaan. Itse olen kolme lasta synnyttänyt tähän maailmaan (kaksi edellisessä liitossani) ja miehelläni on edellisestä liitosta kolme lasta ja meillä on yksi yhteinen. Eli lapsilla paljon puolisisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Uusioperhe, 6 lasta yhteensä. Kaikki jo aikuisia. Kyllä on oikein passeli enkä ikäni puolesta enempää voisi saadakaan. Itse olen kolme lasta synnyttänyt tähän maailmaan (kaksi edellisessä liitossani) ja miehelläni on edellisestä liitosta kolme lasta ja meillä on yksi yhteinen. Eli lapsilla paljon puolisisaruksia.
Toisaalta niitä kuutta lasta on ollut tekemässä 4 aikuista. Se tekee 1.5 lasta nenää kohti. Ei riitä.
Meillä ei ole yhtään, ei osata tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta niitä kuutta lasta on ollut tekemässä 4 aikuista. Se tekee 1.5 lasta nenää kohti. Ei riitä.
Niin mihin ei riitä ? Futisjoukkueeseenko ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestökadon korjaamiseen.
Meillä on 4 ja se on hyvä määrä meille. Haluaisin viidennen mutta ikä alkaa tulla vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestökadon korjaamiseen.
Itse asiassa riittäisi, koska tuossa kävi ajatuskatko. Jos jokaista aikuista kohti syntyisi 1.5 lasta niin väestön määrähän kääntyisi rivakkaan nousuun.
4. Ihan sopiva määrä, 2 tyttöä ja 2 poikaa 👍
Kolme tyttöä ja riittää todella hyvin. Ei yhtään enempää.