Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitajat ja lähihoitajat länkyttävät aina peruspalkasta eikä kokonaisansioista?

Vierailija
25.08.2019 |

Mikä järki on verrata omaa peruspalkkaa muiden alojen kokonaispalkkaan? Yleensä vieläpä niin, että verrataan jossain Helsingin keilaniemessä yksityisellä sektorilla työskentelevän AMK-insinöörin vuosipalkasta johdettua kuukausipalkkaa (jossa siis kaikki bonukset ja lomarahat mukana) jonkun peräkylän kunnallisella puolella työskentelevän sairaanhoitajan tai lähihoitajan peruspalkkaan ilman mitään lisiä. Olisiko esim. lähihoitajan tapauksessa muutenkin oikeampi vertailukohta joku kunnan talkkari tai siivooja?

Kommentit (369)

Vierailija
301/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on ihan paskat palkat alalla kuin alalla. Ei nuo sh:t ja lh:t ole sen enempää palkkakuopassa kun muutkaan ja heidänkin työn vastuun kantaa loppupelissä lääkäri. Kaikki sh:t ja lh:t ei myöskään työskentele missään ensiavussa tai anessa. Psykan puolen hoitajat pelaa pleikkaa hoidettavien kanssa ja vinkuvat miten ovat palkkakuopassa.

Älä mussuta lääkärien vastuusta hoitajien työstä ennen kuin olet itse sitä tehnyt. Itse tässä kannetaan vastuu koko osaston toiminnasta kun keskussairaala on iltaisin ja viikonloppuisin lähes kokonaan hoitajavetoinen, eikä todellakaan tule lääkäri auttamaan koska heitä ei juuri talossa ole virka-ajan jälkeen. Kiireinen päivystäjä käy nopeasti osastolla ja jonotetaan kertomaan kiireellisimmät asiat. 

Vierailija
302/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei niin paljon valita palkastaan kuin hoitajat. Kuinka usein olette nähneet täällä esim. siivoojien valituksia huonosta palkasta? Hoitajan huono palkka on myytti, jota vaan tykätään hokea.

Kolmivuorotyötä tekevänä lähihoitajana (brutto 2700-3000 €) olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Olen täysin tyytyväinen palkkaani.

Taas kerran näitä lähihoitajia ketkä tienaavat enemmän kun sairaanhoitajat erikoissairaanhoidossa. Missä tienaat rahasi? Porvoossa vai bordellissa? Kumma on että näitä väitteitä löytyy paljon, mutta kysyttäessä kukaan ei osaa työpaikkaa sanoa. Eli aloittajan hoitajavihan lietsomista tämäkin.

Joo niin.On tämä sama Jon-ne trol-laa näitä hoitajavihamielisiä ketjuja vähän väliä. Mutta elämässä on yleensä pskanen loppu, että edestään vielä löytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hoitajia kukaan täällä vihaa, mutta ihmiset alkavat olla jo sangen väsyneitä yhden ammattiryhmän mesoamiseen jatkuvalla syötöllä. Nämä kanssasisaret ovat aloittaneet kinuamisen melkein puoli vuotta ennen neuvotteluita, nyt jo paistatellaan lehtien palstoilla ja maikkarin uutisissa ihan kuin kymmenen vuotta takaperin. Ei hoitoalaa tarvitse nostaa erikseen jalustalle, monella muulla alalla on raskaampaa ja vastuullisempaa ja palkka on huonompi.

Tuota kun jatkatte aikanne niin tilallenne tulee tekijät Kiinasta kolmasosapalkalla. Yritätte olla kuin paperimiehet aikoinaan. Kuvitteletteko teidän arvostuksen nousevan kun valitatte? Olisitte ylpeitä työstänne kutsumusalalla. Enemmän arvostusta saisitte olemalla hiljaa ja tekemällä työnne.

Kun naisvaltaiset alat nostavat vihdoinkin oman työnsä framille niin se on mesoamista ja kinuamista, mutta miesvaltaiset alat saavat osallistua työtaisteluihin ilman sen kummempaa syyllistämistä.

Mutsis oli kutsumusalalla, tämä on työtä eikä kutsumusta. Sinun arvostustasi enemmän meitä kiinnostaa työolosuhteet ja mikä ettei palkkakin. Odotan innolla kiinalaisia ja heidän kielitaitoaan. Toivottavasti heitä tulee samalla sinunkin alallesi:). 

Vierailija
304/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajiksi hakeutuu usein tyypit, joiden entinen ura ei ottanut tuulta alleen. Tai pyöräytettiin pari penskaa nuorena ja pitäs niinku hankkii joku tutkinto ( jossa ei oo paljon opintoja). Tai muuten ollut elämän suunta vähän hukassa, elämänkoulua käyty ja pitäs niinku nopsaa tehä joku tutkinto jonka pohjalta sais töitä. Ammattikoulukin jäi peruskoulun jälkeen kesken.

Yleensä kunnianhimoisemmat jatkokouluttautuu aika nopsaa, näin tein itsekin. Meillä mies kannustikin tuohon.

Sä oot selvästi parempi ihminen, voittaja. Not.

Vierailija
305/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on ihan paskat palkat alalla kuin alalla. Ei nuo sh:t ja lh:t ole sen enempää palkkakuopassa kun muutkaan ja heidänkin työn vastuun kantaa loppupelissä lääkäri. Kaikki sh:t ja lh:t ei myöskään työskentele missään ensiavussa tai anessa. Psykan puolen hoitajat pelaa pleikkaa hoidettavien kanssa ja vinkuvat miten ovat palkkakuopassa.

Älä mussuta lääkärien vastuusta hoitajien työstä ennen kuin olet itse sitä tehnyt. Itse tässä kannetaan vastuu koko osaston toiminnasta kun keskussairaala on iltaisin ja viikonloppuisin lähes kokonaan hoitajavetoinen, eikä todellakaan tule lääkäri auttamaan koska heitä ei juuri talossa ole virka-ajan jälkeen. Kiireinen päivystäjä käy nopeasti osastolla ja jonotetaan kertomaan kiireellisimmät asiat. 

Parasta on vielä se kun päivystävälle opiskelijalle saa itse kertoa mitä määrätä. Viimeksi jouduin itse jopa kirjoittaa määräykset lääkärin koneella kun ei itse osannut. Eikä ole ensimmäinen kerta.

Vierailija
306/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei niin paljon valita palkastaan kuin hoitajat. Kuinka usein olette nähneet täällä esim. siivoojien valituksia huonosta palkasta? Hoitajan huono palkka on myytti, jota vaan tykätään hokea.

Kolmivuorotyötä tekevänä lähihoitajana (brutto 2700-3000 €) olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Olen täysin tyytyväinen palkkaani.

Taas kerran näitä lähihoitajia ketkä tienaavat enemmän kun sairaanhoitajat erikoissairaanhoidossa. Missä tienaat rahasi? Porvoossa vai bordellissa? Kumma on että näitä väitteitä löytyy paljon, mutta kysyttäessä kukaan ei osaa työpaikkaa sanoa. Eli aloittajan hoitajavihan lietsomista tämäkin.

Kyllä.Tämä on se sama Keijo, joka vihaa naisia yleensä muutenkin ja aloittelee näitä prov@ ketjuja milloin mistäkin naisvih@-aiheesta.Ei saa muuten seksuaalista tyydytystä tai naiskontaktia, kuin täällä......

Vierailija
307/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähihoitaja ja mun palkka vuorolisien kanssa vaihtelee 3000 eurosta 3400 euroon

Aika isotuloisia olette. Minun palkkani on 2590 e/kk. Ei ole mitään lisiä, bonuksia, eikä työsuhde-etuja. Samassa työpaikassa yli 20 vuotta. T. insinööri

Vierailija
308/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka-asiat kuntoon, naiset: 1)Lopettakaa työvuorojen vaihtaminen työnantajan pyynnöstä 2)Älkää jääkö ylitöihin

Jos kaikki hoitajat tekisivät näin, niin Suomen hoitopäätökset ja sairaalat olisivat kaaoksessa kahdessa viikossa.Tämä hoitajien kusettaminen on onnistunut, kun olette suostuneet joustamaan ja venymään.Jos toimisitte noin, niin työnantajan olisi ollut pakko jo vuosikymmeniä sitten palkata enemmän hoitajia yksiköihin ja maksaa paremmat palkat.

Oma vika

Vierailija
309/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.Tämä on se sama Keijo, joka vihaa naisia yleensä muutenkin ja aloittelee näitä prov@ ketjuja milloin mistäkin naisvih@-aiheesta.Ei saa muuten seksuaalista tyydytystä tai naiskontaktia, kuin täällä......

Jep Jep. Ongelmana ei taidakkaan olla hoitajat vaan naiset kokonaisuudessaan. Mikä olisi tulenarampi aihe, kun naiset pyrkimässä ylös palkkakuopasta. 

Vierailija
310/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vttu kukaan nuori edes harkitko millekkään naisvaltaisella alalle opiskelemista....Älkää.Unohtakaa .Hoitajan työ on raskasta ja se glamouri työstä katoaa viikossa.Jos hinku sairaalaan, niin lukekaa lääkäriksi, 1,5 vuotta enemmän opiskelua , ja ammatti jota arvostetaan ja hyvä palkka.Olkaa fiksuja, valitkaa muu ala!!!

Minä tiedän

Thoitajana liian kauan

Vierailija
311/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan ihan saman lähihoitajana. Vuorolisineen parhaimpina kuukausina 3200 kuukaudessa. Olen erittäin tyytyväinen palkkaani enkä ole toivomassa mitään lisäkorotuksia.

Vierailija
312/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää ottaa huomioon, että sairaanhoitajat ovat huonosti koulutettuja ja alalla työskentelee hyvin yksinkertaisia henkilöitä. Tyypillinen matalan koulutustason duunariammatti. Perus- ja kokonaisansioiden ero hämärtyy ymmärryksen puutteesta. Ei kaikkien äly riitä yliopistoon.

Mä toivoisin, että sh tutkinto siirtyisi yliopistoon kuten se on monissa muissakin maissa. Onhan lastentarhanopettajakin amk:ssa.

Olen itse sh-opiskelija ja amk on kyllä semmosta pelleilyä ettei mitään rajaa. Mielestäni ei sovi ollenkaan kun miettii mitä se todellinen työelämä sitten on. En koe, että amk antaa riittäviä eväitä työelämään. Jos tutkinto olisi yliopistolla, uskoisin että se antaisi paljon enemmän valmiuksia työelämään. Itse kaipaisin jotenkin syvällisempiä luentoja. Tosi vähän käsitellään mitään sairauksia ja syy- seuraussuhteita.. siis tosi vähän! Ihmisen anatomiaa käsitellään aivan minimaalisesti. Lääkkeistä myös älyttömän vähän tietoa. Olen myös todella kyllästynyt siihen ettei kunnollisia vanhan ajan tenttejä enää juurikaan ole, yliopistossa varmaan olisi?

Olisi ihan loistoidea laittaa AMK hoitajat yliopistoon. Toisi lisää vaativuutta ja osaamista kuten työelämäkin sitten vaatii.

Ihan pelleilyä toi amk. Lukion olen käynyt ja lukioon verrattuna tosiaan pelkkä vitsi.

No ei kuulu sairaanhoito-opiskelu yliopistoon. Jokin taso pitää olla.

Kumma juttu kun monissa muissa maissa kuuluu 😂

Ja haluatko sä sitä tasoa alalle enemmän? Nimittäin yliopistolla sitä saataisiin.

Vierailija
313/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää ottaa huomioon, että sairaanhoitajat ovat huonosti koulutettuja ja alalla työskentelee hyvin yksinkertaisia henkilöitä. Tyypillinen matalan koulutustason duunariammatti. Perus- ja kokonaisansioiden ero hämärtyy ymmärryksen puutteesta. Ei kaikkien äly riitä yliopistoon.

Mä toivoisin, että sh tutkinto siirtyisi yliopistoon kuten se on monissa muissakin maissa. Onhan lastentarhanopettajakin amk:ssa.

Olen itse sh-opiskelija ja amk on kyllä semmosta pelleilyä ettei mitään rajaa. Mielestäni ei sovi ollenkaan kun miettii mitä se todellinen työelämä sitten on. En koe, että amk antaa riittäviä eväitä työelämään. Jos tutkinto olisi yliopistolla, uskoisin että se antaisi paljon enemmän valmiuksia työelämään. Itse kaipaisin jotenkin syvällisempiä luentoja. Tosi vähän käsitellään mitään sairauksia ja syy- seuraussuhteita.. siis tosi vähän! Ihmisen anatomiaa käsitellään aivan minimaalisesti. Lääkkeistä myös älyttömän vähän tietoa. Olen myös todella kyllästynyt siihen ettei kunnollisia vanhan ajan tenttejä enää juurikaan ole, yliopistossa varmaan olisi?

Olisi ihan loistoidea laittaa AMK hoitajat yliopistoon. Toisi lisää vaativuutta ja osaamista kuten työelämäkin sitten vaatii.

Ihan pelleilyä toi amk. Lukion olen käynyt ja lukioon verrattuna tosiaan pelkkä vitsi.

Ja haluatko sä sitä tasoa alalle enemmän? Nimittäin yliopistolla sitä saataisiin.

Raskasta olisi yliopisto monelle 😁 siellä kun joutuu itse ottamaan vastuuta opinnoistaan. Siellä eivät pärjääkään kuin vain parhaat, heistä tuleekin sitten terveystieteiden maistereita ja tohtoreita laittamaan naislaumoja ruotuun.

Vierailija
314/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep Jep. Ongelmana ei taidakkaan olla hoitajat vaan naiset kokonaisuudessaan. Mikä olisi tulenarampi aihe, kun naiset pyrkimässä ylös palkkakuopasta. 

Lääketiede ja hammaslääketiedehän ovat naisvaltaisia aloja ja huomattavasti parempipalkkaisia kuin vaikkapa vastaavantasoiset luonnontieteelliset tai teknilliset koulutukset. Itseasiassa joku tekniikan alan professorikaan ei välttämättä tienaa yhtä hyvin kuin peruslääkäri.

Vierailija
315/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat valmistuvat AMKissa : AMK= ammattiKORKEAKOULU. Eli SH toisin kuin LH on akateeminen  tutkinto vaikka tämä usein unohtuukin. Pitäisi siitä saada palkkaakin.

On korkeakoulututkinto, vaan ei akateeminen.

Vierailija
316/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vttu kukaan nuori edes harkitko millekkään naisvaltaisella alalle opiskelemista....Älkää.Unohtakaa .Hoitajan työ on raskasta ja se glamouri työstä katoaa viikossa.Jos hinku sairaalaan, niin lukekaa lääkäriksi, 1,5 vuotta enemmän opiskelua , ja ammatti jota arvostetaan ja hyvä palkka.Olkaa fiksuja, valitkaa muu ala!!!

Minä tiedän

Thoitajana liian kauan

Morjens tolle ”1,5 v enemmän”.

Huutonaurua!

Vierailija
317/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat valmistuvat AMKissa : AMK= ammattiKORKEAKOULU. Eli SH toisin kuin LH on akateeminen  tutkinto vaikka tämä usein unohtuukin. Pitäisi siitä saada palkkaakin.

Ei ole ammattikorkeakoulu mikään akateeminen tutkinto eikä kuule tule koskaan olemaankaan. Parasta aina on kun vastavalmistunut sairaanhoitaja väittää olevansa korkeasti koulutettu. Ei tiedä itkisikö vai nauraisiko. Labrahoitajatkin luulevat olevansa vähintäänkin kemistejä. Niinkö ottaa pattiin kun elämä ei ottanut ihan tuulta alleen ja jäi oikeat koulut käymättä lapsenteossa?

Vierailija
318/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat pyörittää lääkärien kanssa tätä meidän yhteistä terveydenhuoltoa. Jos he päättäisi lyödä hanskat tiskiin, koko pakka kaatuisi lähes välittömästi. Valitettavasti terveydenhuollon henkilöstö nähdään vain kulueränä, vaikka ihmisten hoitaminen terveiksi ja työkykyisiksi tuo välillisesti tuloja valtiolle. Ja vuorolisiä ei voi tarkastella, kun tarkastellaan palkkoja. Ne on hyvitys epämukavista työoloista. Työehtosopimuksesta voi ihan jokainen käydä lukemassa, että sairaanhoitajan palkka on 2400€/kk, mielestäni aika kehno palkka työn vaativuuteen nähden.

Pk-seudulla alkaa olla palkat jo 2600e/kk ja yli. Uskon, että pian jo 2700e/kk. Ainakin Espoossa ja Helsingissä on hoitajien palkat noussut.

Vierailija
319/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasta olisi yliopisto monelle 😁 siellä kun joutuu itse ottamaan vastuuta opinnoistaan. Siellä eivät pärjääkään kuin vain parhaat, heistä tuleekin sitten terveystieteiden maistereita ja tohtoreita laittamaan naislaumoja ruotuun.

Terveystieteiden maisterit on nimenomaan niitä AMK: sta valmistuneita sairaanhoitajia 😂

Vierailija
320/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisien ja palomiesten lähtö- ja keskipalkat ovat sairaanhoitajia matalammat.

Kuinka monta palkoistaan itkevää poliisia tai palomiestä olette nähneet?

Ja nämä miehet vaarantavat henkensä joka ikisessä työvuorossaan.

Sairaanhoitajan suurin pelko on se, että ei ehdi istumaan tarpeeksi kansliassa juoruamassa. 

Sari Sairaanhoitajan huono palkka-meemi on täydellistä typeryyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan