Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitajat ja lähihoitajat länkyttävät aina peruspalkasta eikä kokonaisansioista?

Vierailija
25.08.2019 |

Mikä järki on verrata omaa peruspalkkaa muiden alojen kokonaispalkkaan? Yleensä vieläpä niin, että verrataan jossain Helsingin keilaniemessä yksityisellä sektorilla työskentelevän AMK-insinöörin vuosipalkasta johdettua kuukausipalkkaa (jossa siis kaikki bonukset ja lomarahat mukana) jonkun peräkylän kunnallisella puolella työskentelevän sairaanhoitajan tai lähihoitajan peruspalkkaan ilman mitään lisiä. Olisiko esim. lähihoitajan tapauksessa muutenkin oikeampi vertailukohta joku kunnan talkkari tai siivooja?

Kommentit (369)

Vierailija
321/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat,

Älkää suostuko ylitöihin!!!! Piste! Älkää tehkö ollenkaan ylitöitä, on työnantajan vastuulla hankkia tarpeeksi työvoimaa.

Vierailija
322/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt vertaustasi insinöörin ja sairaanhoitajan suhteen. Selitätkö hieman. Tarkoitatko että yksityisen ja kunnallisen palkkoja ei kannata vertailla (ehkä ei kannatakaan, kuka on vertaillut?) , vai sisältyikö vertaukseen perähikiöineen jonkinlainen arvolataus?

Sijainti vaikuttaa palkkaan ratkaisevasti. Kyllähän insinöörilläkin on paska palkka, jos on töissä vaikkapa Savukosken kunnaninsinöörinä päivähommissa ilman matkapäiviä, esimiesvastuuta tai ylitöitä.  Jostain syystä palkkavertailuihin kaivetaan ne keilaniemen menestyjäinsinöörit eikä tuota Savukosken kunnaninsinööriä.

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä saa toki maksaa mitä lystää, mutta luuletko että tästä asiasta on käyty keskustelua lähinnä verraten insinöörin palkkaa yksityisellä sairaanhoitajan palkkaan kunnallisella. 

Lyhyesti: kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka-asiat kuntoon, naiset: 1)Lopettakaa työvuorojen vaihtaminen työnantajan pyynnöstä 2)Älkää jääkö ylitöihin

Jos kaikki hoitajat tekisivät näin, niin Suomen hoitopäätökset ja sairaalat olisivat kaaoksessa kahdessa viikossa.Tämä hoitajien kusettaminen on onnistunut, kun olette suostuneet joustamaan ja venymään.Jos toimisitte noin, niin työnantajan olisi ollut pakko jo vuosikymmeniä sitten palkata enemmän hoitajia yksiköihin ja maksaa paremmat palkat.

Oma vika

Juurihan näin tehtiin vuosi pari sitten, kun oli ylityö- ja vuoronvaihtokielto. Isoimmat sairaalat oli kusessa vissiin viikossa ja media uutisoi kuinka hoitsut tuhoaa potilaiden hoidon kun ei leikkauksia pystytä tekemään. Kaikki keskustelupalstat täyttyi kommenteista itsekkäistä hoitajista. Että mikä teille kansalle kelpaa?

Vierailija
324/369 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää ottaa huomioon, että sairaanhoitajat ovat huonosti koulutettuja ja alalla työskentelee hyvin yksinkertaisia henkilöitä. Tyypillinen matalan koulutustason duunariammatti. Perus- ja kokonaisansioiden ero hämärtyy ymmärryksen puutteesta. Ei kaikkien äly riitä yliopistoon.

Mä toivoisin, että sh tutkinto siirtyisi yliopistoon kuten se on monissa muissakin maissa. Onhan lastentarhanopettajakin amk:ssa.

Olen itse sh-opiskelija ja amk on kyllä semmosta pelleilyä ettei mitään rajaa. Mielestäni ei sovi ollenkaan kun miettii mitä se todellinen työelämä sitten on. En koe, että amk antaa riittäviä eväitä työelämään. Jos tutkinto olisi yliopistolla, uskoisin että se antaisi paljon enemmän valmiuksia työelämään. Itse kaipaisin jotenkin syvällisempiä luentoja. Tosi vähän käsitellään mitään sairauksia ja syy- seuraussuhteita.. siis tosi vähän! Ihmisen anatomiaa käsitellään aivan minimaalisesti. Lääkkeistä myös älyttömän vähän tietoa. Olen myös todella kyllästynyt siihen ettei kunnollisia vanhan ajan tenttejä enää juurikaan ole, yliopistossa varmaan olisi?

Olisi ihan loistoidea laittaa AMK hoitajat yliopistoon. Toisi lisää vaativuutta ja osaamista kuten työelämäkin sitten vaatii.

Ihan pelleilyä toi amk. Lukion olen käynyt ja lukioon verrattuna tosiaan pelkkä vitsi.

No ei kuulu sairaanhoito-opiskelu yliopistoon. Jokin taso pitää olla.

Kumma juttu kun monissa muissa maissa kuuluu 😂

Ja haluatko sä sitä tasoa alalle enemmän? Nimittäin yliopistolla sitä saataisiin.

Raskasta olisi yliopisto monelle 😁 siellä kun joutuu itse ottamaan vastuuta opinnoistaan. Siellä eivät pärjääkään kuin vain parhaat, heistä tuleekin sitten terveystieteiden maistereita ja tohtoreita laittamaan naislaumoja ruotuun.

Minulla on sekä yliopisto-koulutus että myöhemmin hankittu hoitoalan koulutus. Yliopisto on kyllä vaativampi oppilaitos ja raskas sellaiselle jolla ei ole lukupäätä tai kiinnostusta, mutta hoitajan työ voi sitten ollakin todella vaativaa riippuen osastossa. 

Yleensä terveystieteen maistereilla on sh-koulutus taustalla enkä oikein ymmärrä mitä tuolla tutkinnolla tekee ilman sh-tutkintoa. Ei olisi paljon työelämässä kysyntää. Sikäli hieman poikkeustutkinto kun vertaa moneen muuhun, siis tt-maisteri. 

En ymmärrä miten hoitoalan koulutus paranisi jos se laitettaisin yliopistoon. Ei herranjumala, mitä hittoa? Se on käytännön ammattiala jossa tulisi olla kuitenkin paljon tietoa asioista taustalla. Jo ammattikorkeakin pilasi sh-koulutuksen ja töissä sitten väsytään työelämään kun koulutuspohja niistä oleellisista asioista on puuttellinen. Akuuttihoitotyön ja esim. avoterveydenhuollon opetus täysin puutteellista ja minimaalista, mutta on kiva kun osaa laittaa sepustuksen perään lähdeluettelon oikeaoppisesti (sarkasmi). Itse olen tutkijatyyppinen ja siinä hyvä mutta en niin hyvä hoitaja hitauteni ja perusteellisuuteni vuoksi.

Vierailija
325/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähihoitaja ja mun palkka vuorolisien kanssa vaihtelee 3000 eurosta 3400 euroon

Kolmivuoro osastolla? Ihan uskottava summa.

Anoppi on lähihoitaja ja tekee 3-vuorotyötä keskussairaalassa. Erilaisia lisiä sillä on tuhoton määrä. Vuorolisät, henkilökohtainen palkanlisä ja ns. kielilisä. Sen bruttoansiot vaihtelee 3800-4600 € / kk välillä. Suurimman palkan saa kun palkkajaksoon osuu kaks yövuorosessiota. Anopilla on ikää 55 v joten palvelusvuosilisät ovat tapissaan. Minusta erittäin hyvät kokonaisansiot henkilölle, jolla ei ole mitään ammattikoulutustakaan. Hän on aikoinaan mennyt kaupungin vanhainkotiin töihin ns. osastoapulaiseksi kun lapsensa tulivat kouluikään. Silloin ei kuulemma kyselty tutkintoja eikä kouluja. Siitä sitten siirtyi aikanaan kaupungin terveyskeskuksen ja sairaalan puolelle, kun vanhainkoti lakkautettiin ja uudet lähihoitaja-nimikkeet tuli voimaan. Keskussairaalaan siirtyi osastojärjestelyjen myötä.

Lähihoitaja nimikkeellä hän ei voi olla töissä.

Vierailija
326/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähihoitaja ja mun palkka vuorolisien kanssa vaihtelee 3000 eurosta 3400 euroon

Täyttä trollausta. Terveisin sh erikoissairaanhoidosta. Kerran on palkka noussut yli 3000 kun tein pitkän päivän useampana sunnuntaina ja reilusti öitä. Kaikki viikonloput olin listassa siis töissä. Miten lähihoitaja voi säännöllisesti saada enemmän palkkaa kun minä teho-osastolla? 

No minä saan reilut 4000 säännöllisesti.

Vierailija
327/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity nyt palkkaan mut pisti silmään tuolta viesteistä.. Minkä takia hoitoalalla tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus se että vuorot on mitä sattuu ja listat saadaan tyyliin viime tipassa?

Vierailija
328/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ilmiön olen huomannut ihan normielämässä. Tämä sairaanhoitajien palkastaan  valitus ei ole pelkästään keskustelupalstojen ilmiö. 

Mulla, niin kuin varmasti monella muullakin, on kaveripiirissä monen eri ammatin edustajia, kaupan kassasta opetustoimen johtajaan. Kukaan muu ei koskaan valita palkastaan ja työstään niin kuin sairaanhoitajat. Kellään muulla ei ole niin vastuullista työtä, jutuissa korostuu usein juuri tässäkin ketjussa ilmi tullut "minä tiedän asiat paremmin kuin lääkärit" -mentaliteetti. Vuorotyöstä valitetaan jatkuvasti, ikään kuin kukaan muu ei tekisi vuorotyötä. Ja se palkka, hehän ovat mielestään huonoiten palkattu ammattiryhmä. 

Aikani kuunneltuani vihjailua minun ja kaikkien muiden hyvästä palkasta sairaanhoitajaan verrattuna, kysyin sitten, että no mikä se sun peruspalkka on, ja mikä on keskimääräinen palkka lisien kanssa. Kaveri meinasi pudota tuoliltaan, kun tajusi, että minulla, korkeakoulutetulla julkisella sektorilla asiantuntijatöitä tekevällä, on kuukauspalkka samaa luokkaa kuin hänen peruspalkkansa. Nikotteli siinä aikansa, ja palasi jankkaamaan vuorotyöstä. 

Ja se vastuu ja kaikki. Kerran kuuntelin pitkään, miten yhdellä sairaanhoitajalla on niin vastuullinen ja vaativa työ, kun hän joutuu nyt opettelemaan kokonaan uuden ohjelman käytön ja käyttämään sitä sitten työssään. On niin vaativaa opetella uuden ohjelman käyttö siinä työn ohessa ja vastata sitten siitä, että kaikki potilaiden tiedot ovat oikein siellä järjestelmässä. OMG. Ihan jokainen joutuu työssään, ihan siinä muun työn ohella, opettelemaan jatkuvasti uusien ohjelmien, laitteiden ym. käyttöä, riippuen työstä. 

Olen jotenkin niin kyllästynyt kuuntelemaan tuota sairaanhoitajakavereiden valitusta, vaikka muuten ovatkin hyviä kavereita. Kunhan jutut tosiaan pysyvät muissa aiheissa kuin heidän työssään ja palkassaan. 

Vierailija
329/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankin lähihoitajana vuodessa 45 000 euroa ja lomia on kaksi kuukautta. Syksyllä tulee lisää palkkaa.

Vierailija
330/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ihan tyytyväinen palkkaani hoitajan, mutta lisäähän sitä syksyllä tulee. Otetaan vastaan.

Vierailija
331/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman ilmiön olen huomannut ihan normielämässä. Tämä sairaanhoitajien palkastaan  valitus ei ole pelkästään keskustelupalstojen ilmiö. 

Mulla, niin kuin varmasti monella muullakin, on kaveripiirissä monen eri ammatin edustajia, kaupan kassasta opetustoimen johtajaan. Kukaan muu ei koskaan valita palkastaan ja työstään niin kuin sairaanhoitajat. Kellään muulla ei ole niin vastuullista työtä, jutuissa korostuu usein juuri tässäkin ketjussa ilmi tullut "minä tiedän asiat paremmin kuin lääkärit" -mentaliteetti. Vuorotyöstä valitetaan jatkuvasti, ikään kuin kukaan muu ei tekisi vuorotyötä. Ja se palkka, hehän ovat mielestään huonoiten palkattu ammattiryhmä. 

Aikani kuunneltuani vihjailua minun ja kaikkien muiden hyvästä palkasta sairaanhoitajaan verrattuna, kysyin sitten, että no mikä se sun peruspalkka on, ja mikä on keskimääräinen palkka lisien kanssa. Kaveri meinasi pudota tuoliltaan, kun tajusi, että minulla, korkeakoulutetulla julkisella sektorilla asiantuntijatöitä tekevällä, on kuukauspalkka samaa luokkaa kuin hänen peruspalkkansa. Nikotteli siinä aikansa, ja palasi jankkaamaan vuorotyöstä. 

Ja se vastuu ja kaikki. Kerran kuuntelin pitkään, miten yhdellä sairaanhoitajalla on niin vastuullinen ja vaativa työ, kun hän joutuu nyt opettelemaan kokonaan uuden ohjelman käytön ja käyttämään sitä sitten työssään. On niin vaativaa opetella uuden ohjelman käyttö siinä työn ohessa ja vastata sitten siitä, että kaikki potilaiden tiedot ovat oikein siellä järjestelmässä. OMG. Ihan jokainen joutuu työssään, ihan siinä muun työn ohella, opettelemaan jatkuvasti uusien ohjelmien, laitteiden ym. käyttöä, riippuen työstä. 

Olen jotenkin niin kyllästynyt kuuntelemaan tuota sairaanhoitajakavereiden valitusta, vaikka muuten ovatkin hyviä kavereita. Kunhan jutut tosiaan pysyvät muissa aiheissa kuin heidän työssään ja palkassaan. 

Ymmärrän että valittamisen kuunteleminen on raskasta.

Ja se vastuu ja kaikki. Tartun kuitenkin  tuohon hetkeksi. 

Kun se uusi ohjelma on ehkä 5 % siitä mikä kaatuu kyseisenä päivänä päälle kun teet sitä sekunti/minuuttipeliä asioiden kanssa jotka ihan oikeasti vaikuttavat potilaiden elämään ja kuolemaan. Ja kun se uusi ohjelma tai vanha ohjelma sattuu kaatumaan jolloin et saa viiden yöllä tulleen potilaan  hoito-ohjeita (siis vaikka monimutkaisia lääkkeentiputusmääräyksiä) ohjelmoitua seuraavalle vuorolle niin tiedätkö, sillä on paljon suurempi vaikutus kuin monessa muussa paikassa ja juuri niiden sairaiden ihmisten elämään ja pahimmassa tapauksessa pahempaankin? Siinä sitten opettelet myös uusia ohjelmia kun veripussi pitäisi tiputtaa tunnin sisään. Jatkuvaa prioriosointia kumman teen ensin kun kumpikin asia vaikuttaa jonkun hyvinvointiin ja kolme uutta täysin uutta asiaa  tai laitetta odottamassa tiedät olevasi iltavuorossa jossa se toinen on vielä kokemattomampi. Ei ehkä joka osastolla ja tiedän että työssä on myös sitä petaamista ja paskan lappaamista, mutta kun se ei ole pelkästään sitä. 

Haikeudella muistan aikaa jolloin sai ihan työaikana rauhallisen lounastunnin opetella ne uudet asiat eli ai hurja, jokin uusi ohjelmapäivitys tai ainakin ehti käydä koneella jossain välissä tai ei ollut kuolemanväsynyt vuorotyöputken jälkeen. Kyllä, oli stressiä ja deadlineja ja palkka oli suunnilleen sama, mutta kyllä se oli kevyempää - tämä nyt vain omakohtaisena kokemuksena. Ei kai kukaan väitä ettei uusia ohjelmia ole muualla?

Vierailija
332/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa aloitteleva sairaanhoitaja saa 3500e peruspalkkaa+ lisät. Palkka nousee vuosittain.

Pitäisiköhän sun sitten lähtee sinne Ruotsiin töihin kun kerran on niin paljoa n parempi paikka?

Lisäksi naisilta unohtuu se, että isompi palkka tuo vastuuta, myös kotona. Jos nainen saa 3,5k kuussa niin hänellä on isompi vastuu laittaa pihaan se pari Audia ja etelänmatkat kerran vuoteen. Äijä voi ottaakin leppoisammin kun mamma tienaa. Jos pemotat rahasi typerästi niin saat haukut kun et pystynytkään pitämään miestäsi tyytyväisenä.

Vierailija
333/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pa*kapuhettahan se paljon puhuttu vastuukin suurimmaksi osaksi on. Jos on vähänkään vaativampia asia, niin käydään heti kysymässä lääkäriltä ja siirtämässä se vastuu näppärästi hänelle. Näiden kanssa työskennelleet kyllä tietävät, että se kuuluisa vastuu on suurimmaksi osaksi täysi vitsi, ja sen kantaa todellisuudessa joku ihan muu. Tuossa yksikin lapsellisesti uhosi kuinka pyörittävät osastoa viikonloppuisin. Joopajoo....ihan samaan tapaan kyselevät päivystävältä lääkäriltä kuin arkipäivinä omalta osastonlääkäriltään. Puhumattakaan siitä, että jos lääkäri ei olisi jatkohoito-ohjeita kirjoittanut, eivät nämä arjen sankarittaret saisi yhtään mitään tehtyä.

Vierailija
334/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pa*kapuhettahan se paljon puhuttu vastuukin suurimmaksi osaksi on. Jos on vähänkään vaativampia asia, niin käydään heti kysymässä lääkäriltä ja siirtämässä se vastuu näppärästi hänelle. Näiden kanssa työskennelleet kyllä tietävät, että se kuuluisa vastuu on suurimmaksi osaksi täysi vitsi, ja sen kantaa todellisuudessa joku ihan muu. Tuossa yksikin lapsellisesti uhosi kuinka pyörittävät osastoa viikonloppuisin. Joopajoo....ihan samaan tapaan kyselevät päivystävältä lääkäriltä kuin arkipäivinä omalta osastonlääkäriltään. Puhumattakaan siitä, että jos lääkäri ei olisi jatkohoito-ohjeita kirjoittanut, eivät nämä arjen sankarittaret saisi yhtään mitään tehtyä.

Tämä vastuun korostaminen on kyllä mielenkiintoinen juttu näissä sairaanhoitajien puheissa. Totta kai ihan jokaisella työntekijällä on vastuuta työssään, kadunlakaisijasta yritysjohtajaan. On tehtävä työt ohjeiden, lakien ym. mukaan, käytettävä työssä omaa harkintaa, työstä riippuen tehtävä nopeitakin ratkaisuja kuinka joku tilanne hoidetaan/ratkaistaan. Ammatista riippuen kyseessä saattaa olla jonkun terveys, satojen tuhansien eurojen kauppa tai vaikkapa vakuutuskorvaus, jonkun järjestelmän toimivuus, sillan kantavuus ja romahtamisvaara jne. Mitä suurempi vastuu, sitä enemmän siitä yleensä maksetaan. 

Työntekijöiden tekemistä virheistä vastaa viime kädessä esimies ja/tai ylin johto. Jos minä teen työssäni virhearvioinnin, ja menetämme sen takia satoja tuhansia euroja, saan toki nuhtelut ja ehkä varoituksenkin, mutta kyllä se on esimieheni, joka asiaa selittelee taas ylemmälle portaalle ja ottaa kokonaisvastuun tilanteesta, onhan hän allekirjoittanut valmistelemani sopimuksen. 

Tarkoitus ei nyt ole verrata rahaa ja ihmishenkeä, siihen joku hoitaja kuitenkin takertuu. Mutta ei muut ammattiryhmät korosta myöskään tätä vastuutaan kaikesta, jopa koko osastosta kuten tässä ketjussa on tullut ilmi, niin kuin sairaanhoitajat. Jos viikonlopun aikana osastolla, jossa ei ole lääkäriä tai osastonhoitajaa paikalla, sattuu jotain vakavaa, kyllä se on esimies tai ylin johto, hierarkiasta riippuen, kuka on oikeudessa vastaamassa, ei se vuorossa ollut sairaanhoitaja. Ellei sitten ole tahallaan aiheuttanut vahinkoa, kuten myrkkyhoitajat. 

Vierailija
335/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olisko siihen sitten syynä se huono palkka, miksi vaan hoitajat valittavat?

Vierailija
336/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan lähihoitajana 49 000 euroa vuodessa. Ihan mielelläni otan lisää. Onneksi alalla on sanaseppoja puolustamassa meitä.

Vierailija
337/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sh, päivätöissä ilman viikonloppuja, juhlipyhiä ym eli palkkani on vain ja ainoastaan peruspalkka. Sillä tullaan toimeen koko kuukausi. 2600 egee. Ei paljon naurata

Vierailija
338/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei niin paljon valita palkastaan kuin hoitajat. Kuinka usein olette nähneet täällä esim. siivoojien valituksia huonosta palkasta? Hoitajan huono palkka on myytti, jota vaan tykätään hokea.

Kolmivuorotyötä tekevänä lähihoitajana (brutto 2700-3000 €) olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Olen täysin tyytyväinen palkkaani.

Taas kerran näitä lähihoitajia ketkä tienaavat enemmän kun sairaanhoitajat erikoissairaanhoidossa. Missä tienaat rahasi? Porvoossa vai bordellissa? Kumma on että näitä väitteitä löytyy paljon, mutta kysyttäessä kukaan ei osaa työpaikkaa sanoa. Eli aloittajan hoitajavihan lietsomista tämäkin.

Ihan vaan kuule kunnallisella puolella kolmesta neljään yövuoroa ja kaksi viikonloppua tehden per kolmen viikon lista. Jos on noin vaikea uskoa. niin tule katsomaan palkkasevitykseni nettipankista.

Vierailija
339/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 5 vuoden kokemuslisä tuohon edelliseen vielä päälle.

Vierailija
340/369 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vttu kukaan nuori edes harkitko millekkään naisvaltaisella alalle opiskelemista....Älkää.Unohtakaa .Hoitajan työ on raskasta ja se glamouri työstä katoaa viikossa.Jos hinku sairaalaan, niin lukekaa lääkäriksi, 1,5 vuotta enemmän opiskelua , ja ammatti jota arvostetaan ja hyvä palkka.Olkaa fiksuja, valitkaa muu ala!!!

Minä tiedän

Thoitajana liian kauan

Pakko ihmetellään, että kuka luulee hoitajan työn olevan jotain glamouria?

Kun kuulen sanan lähi- tai sairaanhoitaja, tulevat mieleen eritteet, kiire, vuorotyö jne.

Ja juuri siksi minusta ei ikinä hoitajaa tulisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän