Eurojackpottivoitto ei tee miljonääriä
Siihen nimikkeeseen pitää olla MONTA miljoonaa. Nuo on äkkiä kulutettu.
Kommentit (26)
Jokainen suomalainen on käytännössä miljonääri jos on tehnyt 30-40 vuotta töitä. Miljoona ei kyllä pysy monenkaan käsissä. Niin paljon houkutuksia nykyaikana. Eihän sillä saa kuin 10000 pulloa erittäin hyvää viskiä. Kunnon happoa juo kaksi pulloa päivässä niin ne on 13-14 vuodessa kitattu, eikä edes riitä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen suomalainen on käytännössä miljonääri jos on tehnyt 30-40 vuotta töitä. Miljoona ei kyllä pysy monenkaan käsissä. Niin paljon houkutuksia nykyaikana. Eihän sillä saa kuin 10000 pulloa erittäin hyvää viskiä. Kunnon happoa juo kaksi pulloa päivässä niin ne on 13-14 vuodessa kitattu, eikä edes riitä.
Juuri laskeskelin että 22 vuoden työurani aikana olen tienannut pikkusen yli miljoonan, tosin se on bruttomiljoona, eikä nettomiljoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, ihan tarpeeksi. Voitto-osuus 50 osaan tekee reippaasti yli 1,5 miljoonaa ja jo sillä summalla elää 30 vuotta satanen päivässä -tuhlauksella. 30 vuoden jälkeen jää vielä reilu tonni kuussa eläkepäiville, 1066 euroa kuussa 30 vuodeksi. Niin mä sen eläisin.
eli sinäkin olisit typerä. Pääomaan ei tarvitsisi koskea jos älyää sijoittaa ja eläisi jopa leveämmin kuin sinä eläisi pelkillä tuotoilla.
Haista pitkä paska. Mieluummin eläisin huoletonta elämää miettimättä mitään ja sijoittaisin niitä voittorahoja esim. suomalaisten yrittäjien tuotteisiin ja palveluihin ja tukisin sen kautta suomalaista hyvinvointia. Tuolla kolmellasadallatonnilla ostaisin kivan kämpän. Penniäkään en pistäisi mihinkään muualta tulleiden tukemiseen.
Ei sitä olis penneinä sulle maksetukkaan.
Mä olen välillä miettinyt (haaveillut), että miljoonan jos sais, niin siitä ei pääsis ylpistymään. Duunin lopettaisin -ainakin hetkeksi. Ravintola-alalla työllistyisin kyllä, jos mieli tekis takaisin.
Kämppään remontti, mutta vaihtaa ei tarvis. Enkä tarvii autoakaan, kun en ole sitä tähän ikään vielä hankkinut. Matkustellutkin vaan kerran vuodessa, joten en usko, että sekään lisääntyisi, kun lähinnä lasten takia olen reissannut.
Jäis tuosta kummasti säästöön ja sijoittuksiin ja pärjäilisin loppu elämän. Miehenkin tilannetta helpottaisi. Hänkin saisi enemmän keskittyä sivuprojekteihinsa kuin pelkkään ansiotyöhön.
Me ollaan viisikymppisiä ja kaikkea jo on, säästössäkin. Elämä on kivaa. Miltsi helpottaisi työelämän paineissa.
Sadalla tonnillakin elää säästeliäästi työttömänä hautaan asti.
Ei se elämä mitenkään huoletonta olisi enää siinä vaiheessa, kun olisit ollut muutaman vuosikymmenen työelämän ulkopuolella ja tajuasit missä määrin inflaatio (ja jos oikein p*ska munkki käy, miinuskorot) onkin syönyt sitä sinun tilillä makaavaa miljoonapottiasi. Sitten tulisi aika kiristää vyötä ja huolestua siitä miten vanhuuden päivinäsi pärjäätkään. Työhönkin olisi vaikea palata vuosikymmenten poissaolon jälkeen.