Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella määritellään tuo että on alle 25v saadakseen maksutonta ehkäisyä?

Vierailija
24.08.2019 |

Voiko saada ilmaiset pillerit jos poikaystävä on alle 25v jos on itse yli? Entä jos on itse alle mutta poikaystävä yli 25?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25-vuotias ehkäisyn käyttäjä saa henkilökohtaisesti sen ehkäisyn, ei poikaystävälle tai tyttöystävälle.

Ikäraja perustuu luultavasti siihen, että yli 25-vuotiaan oletetaan olevan jo työelämässä/talouden vakaampi ja kykenevän maksamaan itse ehkäisyvälineensä.

Vierailija
2/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan ilmaiset e-pillerit, vaikka olen yli 30. Kela maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kaksikymmentäviisi vuotias on sellainen, joka on alle 25-vuotias.

Vierailija
4/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko valtiovalta maksaa myös kilteille nuorukaisille vastaavan suuruisen tukirahan, jotka eivät ole nuoruudessaan oikeutettuja seksiin? :(

Vierailija
5/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo ilmainen ehkäisy koskee kaikkia alle 25-vuotiaita naisia, ja kaikkia miehiä joilla on alle 25-vuotias naiskumppani?

Vierailija
6/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla ite alle 25, ihan sama minkä ikäinen kumppani on.

Vierailija
7/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan ilmaiset e-pillerit, vaikka olen yli 30. Kela maksaa.

Olet luultavasti sellainen, että on yhteiskunnan mielestä hyvä, jos et lisäänny.

Vierailija
8/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä koko juttu. Ehkäisy ei ole kallista.

Vierailija
9/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tuo ilmainen ehkäisy koskee kaikkia alle 25-vuotiaita naisia, ja kaikkia miehiä joilla on alle 25-vuotias naiskumppani?

Kyllä. Valtio haluaa pitää huolen, etteivät alle 25-vuotiaat naiset lisäänny.

Vierailija
10/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jättää ehkäisyn käyttämättä? Ne, joilla ei ole siihen varaa. Ilmaisella ehkäisyllä saadaan ehkäisy käyttöön juuri niille, jotka eivät sitä muuten käyttäisi, mutta jotka todella tarvitsevat sitä.

Vierailija
11/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikooko valtiovalta maksaa myös kilteille nuorukaisille vastaavan suuruisen tukirahan, jotka eivät ole nuoruudessaan oikeutettuja seksiin? :(

Jos et tarvitse ehkäisyvälineitä seksiin niin voit myydä ne pimeillä markkinoilla.

Vierailija
12/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tarvitse ehkäisyvälineitä seksiin niin voit myydä ne pimeillä markkinoilla.

Kierukkaa ei ainakaan kovin helposti myydä pimeästi. Kondomit nyt voi myydä avoimestikin. E-pillereitä saattaa tulla sen jälkeen jonkin verran katukauppaan, mutta tuskin älyttömiä määriä.

Vierailija
13/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin se käytännössä suunnilleen menee.

Vierailija
14/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko syy olla, että 20 - 24 vuotialle naisille tehdään eniten raskauden keskeytyksiä. (Thl tilastot).

Johonkin ikäraja on vedettävä.

Vierailija
15/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi käydä hakemassa kumeja kuin huoraisi kolmesti päivässä ja sitten trokaa niille naisille joilla oikeasti käy flaksi.

Vierailija
16/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin se käytännössä suunnilleen menee.

Hopeaketuilla koitti onnen päivät, eihän sen alle 25:n tarvitse olla ainoa partneri

Vierailija
17/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koskeeko se myös avioliitossa olevia nuoria? Silloin ainakin voitaisiin helposti vetää raja niin että riittää kun toinen puolisoista on alle 25v, vaikka itse ehkäisy osoitettaisiin toiselle puolisolle.

Vierailija
18/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikärajan pitäisi ainakin olla alempi. Ehkä 20? Tai sitten vaan täysi-ikäisyyden raja. Kyllä lain silmissä aikuisen ihmisen pitäisi ehkäisyasiansakin kyetä hoitamaan. Harva nuoren vahinkoraskaus johtuu siitä, ettei ole ollut varaa ehkäisyyn.

Vierailija
19/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ihan purematta mene yhdenvertaisuuslainkaan läpi, vaikka voidaan vängätä sellaiseksi ettei olisi lainvastainen. Suomen perustuslaki kuitenkin kieltää selkeästi ihmisten asettamisen eri asemaan iän perusteella, joten selityksiä vaaditaan.

Vierailija
20/22 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kyllä tietää miksi ikäraja on juuri 25? Kuulostaa hieman keinotekoiselta valinnalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi