Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1890)

Vierailija
1441/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla mennä etelän lomalle. Olen ylipainoinen enkä kehtaisi olla altaalla tai rannalla vaikka sitä rakastaisin.

En uskalla matkustaa taksilla. Omalla paikkakunnalla suomenkielen taitoisia kuskeja ei juuri ole. Mieluummin kävelen tai menen julkisilla.

Ylipaino on asia mihin jokainen voi vaikuttaa , kukaan ei ole "itsestään" lihava , toki on asioita mitkä saattaa edesauttaa sitä kuten esim sairaudet tai lääkitys , mutta pääosin se on ihan oma valinta olla lihava , ruokailutottumukset kuntoon ja enemmän liikuntaa . 

Eikö kirjoittaja juuri maininnut, että paino on noussut sairauden vuoksi?

Vierailija
1442/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla tehdä mitään liikunnallista. En lenkkeillä, en käydä salilla, en jumpata jne. Tunnen aina oloni niin hölmöksi, huonokuntoiseksi ja huonoksi tehdessäni jotain liikunnallista jopa ollessani yksin. Vaikka tiedän ettei kukaan katsoisi tai olisi mailla halmeillakaan, on kuin joku ääni päässä tuomitsee ja kertoo miten p*ska olen. Muistan kun koulussa liikuntatunneilla opettajakaan ei jaksanut neuvoa minua "tumpeloa", kun en ikinä saanut jutuista kiinni ja oppinut tekniikoita. Olen kömpelö ja mulla kestää kauan oppia uusia asioita, lisäksi pelkään kokeilla uutta vaikka mieli tekisi ja epäonnistumisen jälkeen annan heti periksi. 

Haaveilen siitä, että uskaltautuisin lenkkeilemään naapurin kanssa (mukava naapuri joka on pyydellyt lenkkiseuraa), mennä uimahalliin, käydä jumpassa tai salilla... joku liikuntaharrastus olisi kiva aloittaa ja olisi ihanaa päästä kuntoon. Mutta en uskalla kokeillakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun menette ravintolaan tai paikkaan missä ette tiedä miten toimitaan, niin kokeilkaa tätä: menkää kassalle tai henkilökunnan luo ja hymyilkää ja sanokaa: "Terve! Miten täällä toimitaan?"

Tämä on oikeasti hyvä neuvo, ja puolivakavissaan tekee mieli alkaa ylikäyttää tätä ihan kaikissa tilanteissa joissa vähänkin jännittää. Ehkä jatkossa huudan heti kotiovella ulos lähtiessä maailmalle TERVE! MITEN TÄÄLLÄ TOIMITAAN? :D

Mielettömän hyvä kommentti.

Kirjallista lahjakkuutta ja oivallusta löytyy kommentoijalta.

Vierailija
1444/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneenprkelettä säätää en opi kai ikuna. Nytkin adblokki päästää juutuubin mainokset läpi eli aika mahdotonta katsoa videoita sieltä. Tai tiedostojen lähettäminen- molempia maalaisjärkityylisesti yrittänyt oon. Kone mokoma ei ymmärtäny aikeitani.

AdBlock ei ole tarkoituskaan estää youtuben mainoksia, siihen on oma ratkaisunsa. Hae selaimen lisäosista "adblock for youtube" niin homma rupeaa toimimaan. Muista kuitenkin että YT varaa oikeuden keskeyttää palvelun toimittaminen taholle, joka käyttää mainonnan estoa. Tilisi voi siis mennä pimeäksi jos YT niin päättää.

Itse olen käyttänyt tuota estoa tietokoneella muutaman vuoden ja ei ole ollut mitään ongelmia. Niin, puhelimeenhan tuota estoa en ole onnistunut saamaan, toimii siis vain tietokoneella.

Vierailija
1445/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan valtavan sympaattinen ketju!

Omalta osaltani haluaisin rohkaista teitä, jotka jännittävät esim. englannin tai muun kielen puhumista, matkustamista, ravintoloissa käymistä ja muuta näihin liittyvää. Omassa lapsuudenkodissani ei matkustettu ulkomaille, ei käyty ravintolassa eikä mitään muutakaan sellaista, mitä silloin kasarihuuman aikana ihmiset tapasivat harrastaa. Olen käynyt ensimmäistä kertaa ravintolassa (mäkkiä ei lasketa) 18-vuotiaana, matkoilla sitten kaverin kanssa joskus nuorena aikuisena. 

Olen myös ollut aina vähän arka menemään ja tekemään, ja pitkään tässä menikin esim. matkustelematta, parikymppisenä edellisen kerran ulkomailla, kunnes nyt tänä keväänä yksi koronan takia siirtynyt reissu tuli ajankohtaiseksi. Alun perin oli tarkoitus lähteä kaverin kanssa, mutta tämä ei päässytkään lähtemään. Aika hilkulle meni, etten perunut koko reissua, kunnes sitten päätin, että hitto minähän lähden vaikka yksin. Reissussa jännitti ensin ehkä eniten se, että jouduin matkustamaan yksin, mutta eihän siinä lopulta ollut mitään ongelmaa. Julkisen liikenteen opasteet ovat nykyään niin selkeitä, ettei harhaan voi juuri joutua. Samoin esim. lentokentillä on aina henkilökuntaa, joilta voi kysyä. Jos he suhtautuvat kysymyksiin nuivasti, se on heidän häpeänsä - hehän ovat siellä asiakkaita varten ja saavat siitä palkkansa. Ja kaikki kunnia karttaohjelmille ja sille, että voit katsoa esim. juna- ja bussiaikataulut reaaliajassa, ja navigoida vaikka mapsi kädessä. Koen, että tuo reissu teki minulle hyvää, kun sai ihan omine nokkineen mennä ja ihmetellä. Ja vaikka englantikin on ollut käytön puutteesta ruosteessa, niin kummasti sekin sieltä lähti tulemaan, kun on "pakko". 

Noin yleisesti, olen koittanut ottaa sen asenteen, että kaikkea voi kysyä. Sitähän sanon myös töissä omille tiimiläisilleni, tyhmiä kysymyksiä ei ole. Jos en vaikka jossain ruokapaikassa ole varma, missä järjestyksessä toimitaan, kysyn. Jos en kaupassa löydä jotain, kysyn. Vielä kun mieskin oppisi. Hän kun saattaa kaupassa ollessaan soittaa minulle ja kysyä, missä etsimänsä tuote on. No, minähän se osaan ulkoa hypermarketien hyllyjärjestykset :D 

Oma kompastuskiveni on uiminen, tai lähinnä pään laittaminen veden alle. Ei vaan pysty! Joskus yritin opetella snorklaamaan, ei siitä oikeasti mitään tullut. Vähän harmittaa, kun ainakin toinen lapsi tuntuu "perineen" tämän ominaisuuden, vaikka mallina olisi myös se toinen vanhempi, joka on mm. harrastanut vapaasukellusta...  Toinen on laskettelu. Kun ei ole lapsena päässyt kokeilemaan, nyt tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta, vaikka "kaikki" muut sitä harrastaakin. Onhan se tosin vähän masentavaa, kun oma 4-vuotiaskin jo reippaasti menee rinteessä...

Lapsuudessani ei taidettu tuntea koko lasketelua lajina ainakaan yleisesti. Suksilla hiihdettiin ja laskettiin kyllä mäkiä mutta ei niillä isommin mutkia tehty. Nelikymppisenä sitten läksin kavereiden kanssa mäkeen kokeilemaan sitä ja neljä vuotta sitten seisenkymppisenä lopetin kun syvyysnäkö meni. Joten koskaan ei ole liian myöhäistä jos halua on. Aluksi olin hiihtokoulussa saamassa kunnon opetusta. Perheenjäsenistä ei juurikaan ole opettjiksi. Niiltä saa vain haukkuja kun ei heti osaa.

Olen nyt alkuun ottanut tavoitteeksi selviytyä alamäistä hiihtoladulla :D Ostin viime talvena sukset ja hiihdin ensimmäisen kerran 30 vuoden tauon jälkeen. Luulen, että siinä on minulle riittävästi jännitystä muutamaksi vuodeksi...

Vierailija
1446/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää kirjoittaa, koska en aina osaa kirjoittaa yhdyssanoja oikein. Olen saanut kuulla hirveästi kettuilua tästä, ihan suoraan päin naamaa, somessa ja keskustelupalstoilla. Jouduin yhdessä työpaikassani myös kiusatuksi ja yleiseksi naurun aiheeksi kieli poliisien toimesta. Vajaavuuteni johtuu osittain siitä, että en ole opiskellut äidinkieltä juuri lainkaan, ulkomailla asuimme ja opiskelin vieraskieltä jota en puhunut sanaakaan kun muutimme.

Vierailija
1447/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kuumalla kesäkelilläkin pitkiä housuja. Minulla on tapaturmaisesti yms. Oikeassa jalassa pahat leikkausarvet.

Minulle jopa aikuiset kauhidteli ääneen, että kuulin.

Itkua väänsin 16 v.

Nyt olen aikuinen ja juhlaan naisena kaitan myös housut. Minulle on myös tästä huomautettu. Eikö se ihminen ole tärkein, ennen vaattteita.

Vierailija
1448/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua vieläkään käyttää silmälaseja julkisella paikalla kiusaamistraumojen takia, peruskoulussa kiusattiin rilleistä ja ylipainosta monta vuotta (nykyään olen normaalipainoinen). Töissä on pakko pitää laseja, mutta otan ne aina pois kun lähden kotiin. Onneksi näen aika hyvin ilman rillejäkin.    

Vierailija
1449/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kauniit kädet ja sormet, mutta heikko kynsilaatu ja kynnet katkeilee, ja  sitten revin ne tyngiksi. Kun kävin mammografia tai joku sellainen tutkimus, niin mä jouduin paljastamaan kynnet siinä kun hän havainnollisti sen, kuinka rinnat tarkastetaan. Mua hävetti niin paljon, että olin kuin poissaoleva.

Sitten kun mä saan kynnet kasvaa, niin naps ne katkee ja taas mä revin ne tyngiksi koska en voi sietää katkenneitä kynsiä. Kynsilakkaa tms en pysty käyttää kynsien vahvistamiseen, koska olen sille allerginen ja saan siitä ihottuman. En halua näyttää kynsiäni, koska mua hävettää.

Vierailija
1450/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen näppärä auton kanssa, olen tottunut ajamaan isoilla henkilöautoilla, pakettiautollakin. Ahtaat paikat, peruutukset, parkkeeraukset jopa kärryn kanssa sujuu, mutta en osaa tankata! Tai en edes uskalla mennä kokeilemaan... Mies on tankannut mun auton kohta 20 v, eikä se edes tiedä mun tankkauskammosta. Olen vain aina onnistunut muiluttamaan tankkauksen sille. Miettikää nyt, kuinka säälittävää. 🙈

Olin tulossa kirjoittamaan samaa😄En osaa tankata autoa.

Luukku auki erityisestä vivusta, joka on autossa vasemman jalan juuressa, siinä on erityinen symboli. Bensakorkki auki. Menette automaatille, joka antaa ohjeet ja otatte pistoolin. Jos maksatte kassalle, ei tarvita automaattia. Tankkaatte mitä tarvitsette, Jos ette vielä maksaneet menette sisälle maksamaan.

Tankkaaminen voi olla vaikeaa joillekin. Olin kuskina ja apuna kaverilleni, joka meni korjaamaan isänsä autoa huoltoaseman pihaan. Tuon 45 minuttin aikana minua pyydettiin kolmesti avuksi tankkaamiseen ja kävinpä vähän matkan päässä vaihtamassa vanhemmalle naiselle vararenkaan autoon kun oli rengas räjähtänyt. Tulloin jo ajattelin, että pitäisi olla yleistyömies asemalla, mikä voisi auttaa pikkuhommissa.

Vierailija
1451/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdin maailmalle, multa joskus kysyttiin vanhemmistani. Mä keksin tarinoita ja valehtelin aina kaikille sillä en halunnut kertoa, että mulla ei ollut enää äitiä, en en halunnut itkeä ajatellessani äitiäm, enkä kaivannuit surkuttelua.. Ps äiti kuoli sairauskohtaukseen kun olin lapsi)

Kun aloin seurustella puolisoni kansa, kesti jonkun aikaa, ennenkuin uskalsin hänelle kertoa, oli sellainen suojamuuri kasvanut itselle smenetyksestä.

Vierailija
1452/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, tää on niin noloa. Mä en uskalla matkustaa lentokoneella koska pelkään että en osaisi toimia lentokentällä oikein.

Vierailija
1453/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskalla matkustaa. Minulla oli nuorena niin huono taloudellinen tilanne, että matkusteluun ei ollut varaa, joten kokemuksia ei tullut. Nyt nelikymppisenä taloudellinen tilanne on ihan hyvä, mutta en uskalla esim. varata ulkomaanmatkaa, kun en tiedä, miten se edes tapahtuu ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon. Esim. miten lentokentällä ja hotelleissa toimitaan.

Junalla ja bussilla sentään osaan mennä, joten voin tehdä kotimaan päiväreissuja. Yön yli voin mennä, jos pääsen sukulaiselle tai kaverille nukkumaan.

Vierailija
1454/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut kammo näin vanhempana korkeakouluopiskelijana luennoille menemiseen. Kammoksun muiden (nuorempien) opiskelijoiden kohtaamista ja sitä, että joku tunnistaisi tai saisi tietää, että olen tällainen ikuisuusopiskelija. Eivät ne tilanteen sosiaalisia useinkaan ole, tarvitsee vain istua paikallaan ja kuunnella suuta avaamatta, mutta itse kammoan sitä tilannetta ihan irrationaalisella tavalla.

Vierailija
1455/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kahvilla tai syömässä  missään baarissa tai ravintolassa. (vain kotimaan matkailua), sillä en tiedä miten pitää tehdä. Olen kyllä käynyt baarissa kun olen maksanut kassalle bensan, mutta en uskalla ottaa kahvia.

Ja kun mä en ole enää nuori, niin sitäkin nolompaa olisi mennä ostamaan kahvia kupponen kun ei tiedä miten se tapahtuu. Tosin sen voisi mun iässä jo laittaa vanhuuden piikkiin, mutta olisi se silti noloa kuitenkin.

Vierailija
1456/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla ajaa kotikaupungissani Helsingissä autolla, scootilla tai pyörällä. En myöskään uskalla rullaluistella.

Isoin kaupunki, jossa olen ajanut autolla taitaa olla Oulu, mutta tästä on aikaa yli viisi vuotta. En omista itse autoa. 

Olen ajanut joku 10v sitten ulkomailla pyörällä about Vantaan kokoisessa kaupungissa, mutta Helsingissä en vain uskalla ajaa.

Scoottia en ole uskaltanut kokeilla missään.

Moni varmaan arvannut jo tässä vaiheessa, että olen alun perin maalta kotoisin, eikä siellä todellakaan pystynyt harjoittelemaan rullaluistelua sorateillä, niin rullaluistimiakin olen kokeillut vain joitain kertoja tyyliin jonkun omassa pihassa. Pelkkä ajatuskin jalkakäytävällä luistelusta hirvittää. Tavallisten luistimien käytössä ei mitään ongelmaa.

Vierailija
1457/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähtyy nappulaa 🥱🥱 OPETTELE ÄIDINKIELEN ALKEET!!!!!

Vierailija
1458/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla mennä etelän lomalle. Olen ylipainoinen enkä kehtaisi olla altaalla tai rannalla vaikka sitä rakastaisin.

En uskalla matkustaa taksilla. Omalla paikkakunnalla suomenkielen taitoisia kuskeja ei juuri ole. Mieluummin kävelen tai menen julkisilla.

Et ole itsekään suomen kielen taitoinen, joten älä valita.

Vierailija
1459/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko ä ä l i ö t , että otsikossa lukee: mitä et USKALLA tehdä????

Jotkut idarit vastaavat, että leipominen yms. Ette uskalla leipoa?????

Vierailija
1460/1890 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle keski-ikäinen kirjoitti:

En osaa käyttää Netflixiä enkä muitakaan vastaavia. En osaa luoda Wi-fi-yhteyttä, kun en edes ymmärrä mitä se tarkoittaa.

Miten tämä vastaa otsikon kysymykseen??????