Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1890)

Vierailija
561/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan ostaa poplevyn joka tuli vuosia sitten. Käteviten saisin sen kun menen levykauppa äx tiskille ja tilaan sieltä mutta en kehtaa koska se on vaihtoehtorockliike joiden myyjät / asiakkaat on sitä mieltä että pop on saat.nasta seuraavaa.

Mikset tilaa netistä? 

Vierailija
562/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ohittaa autolla

Minuakin se pelottaa. Pelaan aina varman päälle enkä ohita jos on vähänkään mutkaa tai näköestettä edessä. Tätä pahentaa vielä se että ajoin aiemmin pienitehoista autoa ja siitä jäi ahdistus kun auto ei kiihtynyt kunnolla. Hävettää ja hirveä syyllisyys ja pelkään että kaikki vihaavat minua aina jos en vaan uskalla mennä ohi ja takana on muita autoja :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi usein nolottaa juoda vettä pullosta julkisella paikalla, sillä mitä jos en meinaa saada korkkia takaisin kiinni nopeasti.

En yritä dissata pelkojasi, ihan mielenkiinnosta vaan kysyn kun kiinnostaa mitä tämän takana on: miksi se korkki pitäisi saada kiinni nopeasti

Vierailija
564/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 29v nainen, enkä ole matkustellut juurikaan. En pahemmin välitäkään ulkomaanmatkailusta, vaellukset Suomen luonnossa riittäisivät minulle. Nyt uusi miesystävä haluaisi lähteä kanssani matkalle ja jännittää, nolaanko itseni, kun en tiedä, miten toimia minkään suhteen. Haluaisin kyllä lähteä matkalle ihan uteliaisuudesta. Mies tietää, etten ole matkustellut paljoa. Ehkä pitäisi vaan puhua hänelle tästä, on tosi ihana kiltti mies ja varmasti ymmärtäisi. Mies on onneksi matkustellut enemmän, että osaisi varmasti auttaa minua.

Kerro ihmeessä, ja joka tapauksessa voit ottaa mallia siitä, mitä hän tekee. Hän varmaan kokeneempana reissaajana menee luontevasti edeltä ja neuvoo sinua, kun tarvitset apua. Hyvää matkaa!

Vierailija
565/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan ostaa poplevyn joka tuli vuosia sitten. Käteviten saisin sen kun menen levykauppa äx tiskille ja tilaan sieltä mutta en kehtaa koska se on vaihtoehtorockliike joiden myyjät / asiakkaat on sitä mieltä että pop on saat.nasta seuraavaa.

Mikset tilaa netistä? 

Kaikilla ihmisillä ei ole mahdollista tilata netistä. Ymmärtäkää se jo.

Vierailija
566/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää mennä häihin, kun pelkään että joudun johonkin leikkiin mukaan. En osaa ollenkaan ”heittäytyä” ja mennä mukaan silleen hauskasti osaksi ohjelmaa. En osaa sanoa mitään sellaisessa tilanteessa enkä tajua mitä minun pitäisi tehdä. Kauheinta on jotkut melko tuntemattomien häät, jos on esim sellainen leikki, missä arvotaan kahdelletoista vieraalle joku hääparin ilahduttaminen kerran kuukaudessa häiden jälkeen. Olisi ihan superkiusallista mennä sitten vaikka jouluaattona niiden ovelle viemään sitä joulukukkaa tai kinkkua.

Toinen on sirkus! Olin lasten kanssa Sirkus Finlandiassa ja johonkin ohjelmanumeroon alettiin haalimaan yleisöstä osallistujia. Suurin osahan meni aika vastahankaisesti sinne esiintymään. Olin ihan paniikissa, olisin todellakin juossut teltasta ulos jos minua olisi tultu hakemaan sinne. En mene enää koskaan sirkukseen.

Minua tultiin kanssa pyytämään sirkuksessa lavalle! Iski myös karmea paniikki ja ravistin vain päätäni. Onneksi pelle uskoi ja meni pyytämään jotakuta toista.

Vierailija
567/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uida

olen 44v mies

Vierailija
568/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pks kirjoitti:

Tän taksiuudistuksen jälkeen pitäisi kuulemma neuvotella taksissa hinnasta aina etukäteen. Siihen loppui mun taksilla ajelut. En tiedä, miten hinnasta neuvotellaan. En osaa tinkiäkään ikinä missään. En osaa arvioida matkojen välimatkoja tai matkan hintaa. No eipä tuu käytyä hirveästi missään enää muutenkaan.

En osaa käyttää uutta HSL:n lipunmyyntilaitetta. Edellisen lipunmyyntilaitteen uudistuksen yhteydessä menin kerran bussiin ja kysyin kuljettajalta neuvoa, ja hän kieltäytyi neuvomasta. Onneksi eräs ystävällinen bussin matkustaja tuli auttamaan, mitä nappeja pitää painaa, että sain matkani maksettua. Se oli jotenkin tosi noloa.

En enää matkusta lähijunallakaan, kun en tiedä, mistä niitä lippuja oikein pystyy ostamaan. Kuulemma joillakin asemilla on lippuautomaatteja. Enkä edes tiedä, mikä on A-, B-, C- tai mikä lie jokeriseutualue. 

Nyt ajan omalla autolla joka paikkaan eikä keskustassa tule edes käytyä sitäkään vähää kuin ennen.

Siis mitä!? Kuljettaja kieltäytyi neuvomasta? Palautetta HSL:lle. Yleensä kyllä neuvovat, ja varsinkin alussa. Ehkä kuljettajakaan ei osannut, kun homma oli uusi! Onneksi kanssamatkustaja neuvoi, ja yleensä ihmiset mielellään neuvoo.

Käy tutustumassa HSL:n sivuilla oleviin ohjeisiin.

Vaihtoehto 1. Lataa esim. kioskissa matkakortille rahaa. Katso etukäteen tarvitsemasi vyöhyke (suunnilleen koko Helsinki on AB ja tällä hetkellä myös koko metro). Jokaiselle vyöhykkeelle on laitteessa oma ”nappi”. Kun astut bussiin, valitse vyöhykenapeista oikea, esim AB ja sen jälkeen kosketat matkakortilla laitteen alaosaa (tai ainakin viet korttisi siihen lähelle), siinä on pyörylän näköinen lukemisalue. Vihreä valo vilahtaa, ja matkasi on maksettu.

Vaihtoehto 2. Jos lataat kortillesi aikaa, valitset vyöhykkeen jo ostotilanteessa. Sen jälkeen sinun tarvitsee bussissa vain vilauttaa korttia laitteen lukualueella, mitään muuta ei tarvitse tehdä. Vihreä valo vilahtaa sen merkiksi, että kaikki ok. Keltainen valo tarkoittaa, että kaikki ok tällä kerralla, mutta maksetut päivät ovat loppumassa, ja voisit lähipäivinä käydä lataamassa lisää aikaa. Ratikassa ei tarvitse edes näyttää korttia lukulaitteelle, kunhan se on mukana ja kortilla on aikaa jäljellä.

Lisävyöhykkeet sun muut tulee jatkokurssilla :) Rohkeasti vaan! Ja kyllä ne kuskit neuvoo, sulle on vain sattunut eka kerralla äärimmäisen huono tuuri ja huono kuljettaja.

Vierailija
569/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pks kirjoitti:

Tän taksiuudistuksen jälkeen pitäisi kuulemma neuvotella taksissa hinnasta aina etukäteen. Siihen loppui mun taksilla ajelut. En tiedä, miten hinnasta neuvotellaan. En osaa tinkiäkään ikinä missään. En osaa arvioida matkojen välimatkoja tai matkan hintaa. No eipä tuu käytyä hirveästi missään enää muutenkaan.

Ei ole mikään pakko neuvotella hinnoista, vaan aina voi sanoa että ajetaan mittarin mukaan.

Ja se on itse asiassa ihan pääsääntö. Valitset ison ja luotettavan yhtiön, niin hinnat on ihan tarkasti mittarin mukainen. 

muutenkin neuvottelu voi kulkea näin: - Paljonko maksaa kyyti paikkaan A? - Viistoista euroa. - Ok.

Jos ensimmäisen taksin hinta kuulostaa sikamaiselta, kysyt saman seuraavalta taksilta.

Itse kyllä ajelen tunnettujen firmojen kyydissä ja mittarin mukaan. Tosin vältän takseja viimeiseen asti ja käytän julkisia aina, kun mahdollista.

Vierailija
570/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa puhua englantia. Paitsi yksin kotona. Jos mulle puhutaan englantia menen lukkoon ja päässä vaan suhisee etten kuitenkaan tajua enkä kuitenkaan osaa vastata oikein.

Minulla on myös auktoriteettikammo. Kun kohtaan jossain merkittävässä asemassa olevan ihmisen, en yhtäkkiä keksi mitään sanottavaa ja musta tulee joko tuppisuu tai alan puhua tosi typerästi ja teennäisesti.

Sen sijaan monet täällä luetellut sosiaaliset tilanteet ovat mulle tosi helppoja ja jotenkin tää ketju avasi ymmärtämään taas paremmin ihmismieltä ja hyväksymään itsensä ja muut. Esim. kahviot, subit, lounaspaikat ja huoltoasemat: oon ajatellut että siellä kuuluukin olla pihalla ja se on sen paikan tai henkilökunnan vika jos siellä ei selkeästi käy ilmi mitä siellä tehdään ja miten toimitaan. Mä kysyn isoon ääneen ohjeita tarvittaessa ja saatan sanoakin että eihän näistä tajua mitään : D

Auktoriteettikammo täälläkin. Hirvittää nähdä jossain joku vanha opettaja / pomo. Menen ihan paniikkiin.

Mulla pikemminkin päinvastoin. Ajattelen, että siinä sinäkin k-pää vielä olet, minä olen mennyt elämässäni kauas niistä ajoista.

Vierailija
571/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin pitää rapujuhlat mutta en osaa avata rapuja

Netistä ohjeet.

Hei mä olen pitänyt monet rapujuhlat, silti mä varmistan ohjeet aina netistä ensin. En mä vaan niitä muuten muista! Kun ei niitä rapuja joka päivä syö.

Jos oikein jänskättää, niin keitä muutama pakasterapu edellisenä viikonloppuna ja harjoittele. Ei ole pakko kertoa kellekään!

Vierailija
572/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut pullantuoksuista äitiä kirjoitti:

En ole koskaan tehnyt pullataikinaa ja leiponut itse. Viimeksi äidin kanssa teininä. Vaikka siis haluaisin leipoa pullaa lasten kanssa, mutta on niin suuri kynnys epäonnistua hiivan ja kohotuksien kanssa.

Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua? Tulee likilaskuista pullaa, mitä sitten? Teet siitä vaikka pappilan hätävaraa tai köyhiä ritareita, lapset tykkää. Ja ens viikolla leivot uudestaan. Kyllä se vielä onnistuukin.

Vierailija
573/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistaa uppomunia. Pari kertaa levinnyt miten sattuu, joten olkoot.

Huoneenlämpöinen kananmuna on homman a ja o.

Itse asiassa en ymmärrä, mihin niitä uppomunia tarvitaan. Keitetty kananmuna on mulle ihan yhtä hyvä :)

Vierailija
574/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella autoa ajaessa en uskalla vaihtaa kaistaa, jos kaistojen väliin on jäänyt sellainen korkea lumivalli. Tuntuu, että auto lähtee lapasesta, jos sen yli ajaa. 

Niin se voi lähteäkin, jos ei ole varovainen. Kunhan toimii rauhallisesti ja välttää jyrkkiä, äkkinäisiä liikkeitä, niin hyvin menee.

Vierailija
575/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastaveto (ja moni muu liike) salilla. Teen mavea usein kotona kahvakuulaversiona, koska oon oon varma että teen kaiken väärin pro-salillakävijöiden mielestä.

Vierailija
576/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jatkoa

Harrastin lapsena urheilua osin vanhempien pakottamana ja siitä on jäänyt kammo hengästymistä kohtaan. Joskus, kun lapsena oikeasti olin jo väsynyt ja he sanoivat, että pitää vaan jatkaa esim juoksua niin muistan sen tunteen, kun ei meinannut saada henkeä enää. Tämän vuoksi nyt jos olen lenkillä ja alkaa vähänkin tulemaan tukalaa niin hiljennän heti vaan siksi, että saan kun kukaan ei ole pakottamassa juoksemaan. Näiden syiden vuoksi en myöskään tykkää urheilla muiden nähden, kun lapsuudessa vanhemmat aina arvioivat jokaisen liikkeen mitä tein ja sitten vielä kilpailuissa se yleisö ja muut kilpailijat yms katsoivat. Tuntui, etten koskaan tehnyt mitään oikein ja muutenkin se, kun itse olet jo väsynyt ja muut vielä vahtaavat esim juoksemistasi on kamalaa. Omasta mielestä juoksen vielä aika "rumasti". Tämän vuoksi myös kuntosalit vaikeita paikkoja minulle.

Ihmisiin tutustuminen ja uudet tilanteet ylipäänsä vaikeita. En halua myöskään käyttää mitään koneita muiden katsellessa, kun pelkään tekeni jotain väärin tai jopa rikkovani koko laitteen. Tämän vuoksi en mielelläni pistä itseäni sellaisiin tilanteisiin. Oikeastaan nämä asiat vaikuttavat aika paljon elämääni ja varsinkin ammatin kanssa vaikeaa, kun en sovellu moneenkaan. Ymmärrän sen, että aika varmaan auttaa, mutta en koe, että kestäisin sitä jokapäiväistä taistelua sellaisessa ammatissa missä olisi paljon minulle ikäviä juttuja. Kävisi varmaan liian raskaaksi. Eläimet on varmaan sellainen asia, mitä en koskaan jännitä. Minuun tämä jännitys on silti tullut jo lapsuudesta. Vanhemmat sellaisia ihmisiä, jotka paljon arvostelivat ja muuten riitelivät ja koulussa paljon ikäviä kokemuksia. Kauhean pitkä viesti, pahoittelut.

Myötätuntoinen tsemppaus sinulle. Voisit hyötyä jonkinlaisesta terapiasta ja siitä että voisit turvallisessa seurassa kokeilla asioita pikkuhiljaa. Olet herkkä, ja vanhempasi ymmärtämättömiä.

Vierailija
577/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla edes yrittää leipoa täytekakkua:)! Olen aika hyvä ruuanlaittaja mutta surkea kokki juurikin siksi, etten uskalla koskaan kokeilla mitään! Lasten synttärikakutkin tilaan aina leipomosta 🙈

Vierailija
578/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset tilaa netistä? 

Kaikilla ihmisillä ei ole mahdollista tilata netistä. Ymmärtäkää se jo.

Netti on kaikilla, jotka kirjoittaa tänne. Ilmeisesti ei sitten ole verkkopankkitunnuksia tai mitään maksuvälinettä. Holhottava tai jossain tiukemmassa laitoksessa ilmeisesti?

579/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapetointi. En ole koskaan päässyt yrittämäänkään.

Maalatessa en uskalla poistaa listoja, koska pelkään etten osaa laittaa niitä kunnolla takaisin.

Ruoka. Itselle teen toki. Vieraille en uskalla, kun olen niin huono siinä lajissa.

Laulaminen. En osaa.

Vierailija
580/1890 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset tilaa netistä? 

Äxän netissäkin on yhtä ja toista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä