Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria
Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.
Kommentit (1890)
En osaa nukkua miehen vieressä kunnolla! Herään aina pienimpäänkin liikkeeseen tai ääneen. Pelkään että pieren unissani, ja tiedän että sitä teen, ja mies voisi siihen herätä. Noloa!
Vierailija kirjoitti:
En osaa käyttää sateenvarjoa. Siis minulla on olemassa sateenvarjo aivan kaatosateita varten. Minulla ei ole autoa, joten joskus joudun kävelemään suhteellisen pitkiäkin matkoja. Siis tiedän kyllä käytännössä kuinka sateenvarjoa käytetään, mutta en siis ”osaa”. Se heiluu tuulessa, ja pahinta on mennä ulkoa sisätiloihin, jos ei voi laittaa märkää sateenvarjoa mihinkään tai jos en saa sitä laitettua sen pussin sisälle jossa sitä kuljetetaan. Tai jos siitä valuu vettä vaikka sitä olisi yrittänyt ravistella ulkona oven edessä. Hämmästyn aina, kun muille ilmestyy sateella sateenvarjot kuin taikaiskusta, mutta ne myös katoavat muilta yhtäkkiä mitään ylimääräistä säätöä jota itselläni on.
Mä käytän suosiolla sadeviittaa, peittää laukunkin. Sateella kuitenkin tuulee, eikä vesi tule suoraan ylhäältä, niin sateenvarjo ei paljon suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleiset vessat ovat olleet minullekin kauhun paikka. Ison hädän toimitus ei ikinä onnistukaan muualla kuin kotona, mutta pissalla on pakko käydä muuallakin. Itseäni helpotti suunnattomasti, kun tajusin alkaa laittamaan vessakopissa olevan hanan päälle toimitukseni ajaksi, sen kohinan alle jää jännityksen ja pelko vessaäänien kuulumisesta koppini ulkopuolelle. En yhtään ole jäänyt miettimään, mitä muut ajattelevat vedenkohinasta, arvelen vain että ymmärtävät että meitä vessakammoisia on. Toisaalta ajattelen myös että minun kohinani voi helpottaa naapurikoppilaisenkin vessakäyntiä. 🙂
Onkohan miehillä mitään tämmöisiä kammoja, onko se pisuaarilla rennosti kipaisu niin helppoa kun elokuvissa näyttää? 😉
Täällä toinen ujopissa! Julkisten vessojen käyttäminen on aivan hirveää. Sillä sekunnilla kun kuulen jonkun toisen tulevan viereiseen koppiin, päättää hermostoni lyödä niinsanotusti portit kiinni. Kakkoshädällä käynti ei tuota fyysisiä ongelmia, mutta virtsatessa rakko vaatii suurin piirtein sysimetsän hiljaisuuden ja kokonaisen tyhjän huoneiston ympärilleen. Kamala vaiva etenkin juhlissa, saatan joutua olemaan kupla otsassa koko illan kun en vaan saa tavaraa tulemaan. IItselläni on juurikin tuo hanatemppu tai hanan puuttuessa musiikin kuuntelu kuulokkeista auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan seksiä harrastaessa ratsasta miehelläni. En vaan jotenkin osaa ja tuntuu hölmöltä hyppiä siinä päällä. Kikkeli myös tuntuu luiskahtelevan pois. Muuten kyllä en koe olevani estoinen, mutta tuo ratsastus ei vaan luonnistu.
Ei siinä ole tarkoitus hyppiä, vaan ikäänkuin liukua edestakaisin. Ei siis ylös-alas, vaan eteen-taakse.
No en ymmärrä miten siinä muka liutaan.. Pelkään että miehen muna menee sijoiltaan tai jotain.
Kaiken maailman neuvoja ja kikkoja voi kokeilla, mutta joillakin ihmisillä on sellainen rakenne, että tietyt jutut ei vaan onnistu. Sitten alkaa ahdistamaan, kun toiset väittää, että kyllä se siitä kun vaan niin ja näin. Ei kukaan pysty kaikkeen ja se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
En osaa nukkua miehen vieressä kunnolla! Herään aina pienimpäänkin liikkeeseen tai ääneen. Pelkään että pieren unissani, ja tiedän että sitä teen, ja mies voisi siihen herätä. Noloa!
Sama täällä, että pelkään piereskeleväni unissani! Ja tiedän niin tekeväni, koska olen joskus herännytkin omaan pieruun eli ei ollut ihan pieni töräys. :D tosin lohduttaa, kun tiedän, että _kaikki_ naiset piereskelevät unissaan ainakin joskus, jopa mallit ja prinsessat sun muut. :)
Tämä on oikeasti lohdullisin ketju aikoihin! En olekaan yksin näiden ahdistusten ja pelkojen kanssa. Olen kyllä pikkuhiljaa päässyt monista entisistä peloistani eroon altistamalla itseäni nolottaville/pelottaville tilanteille. Näitä ovat esim. yksin kahvilassa tai ravintolassa käyminen (vieläkin ahdistaa vähän, mutta pärjään), avun kysyminen esim. kaupassa tai reitin kadulla tms., kakkoshädällä käyminen julkisessa vessassa tai kun mies viereisessä huoneessa...
Kärsin vuosia kaikista mahdollisista peloista ja ahdistuksia, kunnes ymmärsin mennä terapiaan. Nyt ei häverä mikään ja jos joku on mulle tyly on vaan että jaa. Suosittelen!
Itsensä häpeäminen on iskostettu suomalaiseen kulttuuriin ja luterilaisuuteen, sen avulla kansa pysyy hiljaa ja nöyränä. Katsokaa venäläisiä, ne ei edes tunne itsensä häpeämusen käsitettä, eikä islaminuskoisetkaan.
Pää pystyyn vaan ja rohkeasti kohti maailmaa.
Tiedän, että tämä on varmaan tyhmä pelko, mutta nolottaisi synnyttää mieheni läsnäollessa. Tietysti mies tulisi mukaan synnytykseen ja haluaisinkin hänet tueksi, mutta toisaalta pelkään, että siinä hänen nähtensä tulee kakka, näkee, kun p*llu repeää jne., eikä sen jälkeen pysty näkemään minua enää romanttisessa seksuaalisessa mielessä. Ääh, tyhmää tiedän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen näppärä auton kanssa, olen tottunut ajamaan isoilla henkilöautoilla, pakettiautollakin. Ahtaat paikat, peruutukset, parkkeeraukset jopa kärryn kanssa sujuu, mutta en osaa tankata! Tai en edes uskalla mennä kokeilemaan... Mies on tankannut mun auton kohta 20 v, eikä se edes tiedä mun tankkauskammosta. Olen vain aina onnistunut muiluttamaan tankkauksen sille. Miettikää nyt, kuinka säälittävää. 🙈
Olin tulossa kirjoittamaan samaa😄En osaa tankata autoa.
Yllättävän yleinen ongelma. Vink: autokoulu vois ottaa ohjelmaan tämän.
Mulle ainakin opetettiin autokoulussa tankkaaminen. Eikö muka nykyään enää? 😮
En ole kuullut autokoulusta, jossa opetettaisiin. Ensimmäinen oma tankkauskeikka meni vähän niin ja näin, ja olin sentään melkein 30 v aikuinen. Nyt on vielä automaattejakin joka lähtöön, ABC:n mallit on jostain itäblokista.
Kyllä ainakin siellä missä minä kävin niin opetettiin tankkaus. Tai se oli lähinnä niin että ajettiin opettajan kanssa yhdesti tankille, ja siinä sitten katsottiin että miten se toimii. Tämä noin viitisen vuotta sitten. Aikuisiällä kävin autokoulun.
Oli vaihe kun en uskaltanut tilata roskaruokaa kotiin. Asuin siis yksin.
Lopulta rohkaistuin tilaamaan, mutta ahdisti mitä se pizzakuskikin ajattelee. "Taas läski vaan syö ja syö, pitääkö ruokaa mättää naamaan aina, laihduttaisit senkin suohirviö..." jne. Ajatus yksin tilaamisesta kauhistutti.
Joten!
Tilasin KAKSI pizzaa, jotta vaikuttaisi etten tilaisi pizzaa vain itselleni. Eikä siinä vielä kaikki, laitoin telkan päälle ja koneelta ihmisten puhetta taustalle sekä poppia jotta kuski voisi luulla että minulla on vieraita ja bileet.
En ole koskaan tankannut niin että pitäisi mennä sisälle maksamaan, en tiedä miten homma toimii.
Ruokakaupan kassa on jostain syystä välillä ahdistava tilanne, varmaan pelkään, että joku arvostelee ostokseni.
Vihaan myös esiintymistä, eniten sitä kun pitäisi se oma power pointti kaivaa esille vieraalta koneelta ja jos sählään jotain enkä löydä sitä ja aika kuluu ja...
Vierailija kirjoitti:
Oli vaihe kun en uskaltanut tilata roskaruokaa kotiin. Asuin siis yksin.
Lopulta rohkaistuin tilaamaan, mutta ahdisti mitä se pizzakuskikin ajattelee. "Taas läski vaan syö ja syö, pitääkö ruokaa mättää naamaan aina, laihduttaisit senkin suohirviö..." jne. Ajatus yksin tilaamisesta kauhistutti.
Joten!
Tilasin KAKSI pizzaa, jotta vaikuttaisi etten tilaisi pizzaa vain itselleni. Eikä siinä vielä kaikki, laitoin telkan päälle ja koneelta ihmisten puhetta taustalle sekä poppia jotta kuski voisi luulla että minulla on vieraita ja bileet.
Sama! Lisäksi hävettää joskus krapulaisena karseannäköisenä avata ovea pizzakuskille, vaikka hirveä nälkä. Tekisi mieli pyytää vaan soittamaan kelloa kerran ja jättämään pizza oven ulkopuolelle, josta voisin sen äkkiä napata ja mennä sen kanssa peiton alle piiloon pahaa maailmaa. :D
En osaa täyttää veroilmoitusta, siis en tiedä mitä mihinkin kohtaan pitää/saa laittaa. Tiedän että täyttöohjeen lukeminen voisi auttaa, mutta inhoan täyttöohjeiden lukemista. Ajatuskin saa aikaan jonkinlaisen ahdistus/ärtymysreaktion.
Onneksi veroilmoitus tulee esitäytettynä, sillä mennään.
Ärsyttää mennä mihinkään kursseille kun ekalla tunnilla saattaa tulla tämä kierros, jossa kaikki vuorollaan kertovat itsestään. En mä tahdo! Kaikki tuijottaa sua, sitten kiekaiset oman nimes ja jotain tyhmää korkealla jännittyneellä äänellä, jonka jälkeen jäät punaisena häpeämään ja miettimään mikset pystynyt sanomaan sitä mitä oikeasti piti sanoa.
Tehdä lähtöselvitystä netissä, kun en ole aikaisemmin lentänyt... En kehdannut myöntää vaan pyysin työkaveria ensin tekemään oman lähtöselvityksensä ja siinä vieressä katselin ja lopuksi ahaa sulla on paikka y rivillä x, varanpa nyt tuosta viereisen vapaapaikan samantien niin saadaan vierekkäiset paikat.
Vierailija kirjoitti:
Tehdä lähtöselvitystä netissä, kun en ole aikaisemmin lentänyt... En kehdannut myöntää vaan pyysin työkaveria ensin tekemään oman lähtöselvityksensä ja siinä vieressä katselin ja lopuksi ahaa sulla on paikka y rivillä x, varanpa nyt tuosta viereisen vapaapaikan samantien niin saadaan vierekkäiset paikat.
Apua, en edes tiennyt, että se tehdään nykyään netissä. Huomaan keksiväni miehelle kaikenlaisia tekosyitä, miksei voitaisi lähteä syyslomalla reissuun, kun olen täysin uuno matkajutuissa.
T. Se aiemmin matkustelemattomuuttaan stressannut
Vierailija kirjoitti:
Olen aina tykännyt tosi paljon uimisesta mutta minulla on puhjennut kamala ihosairaus. En enää käy uimassa uimahallissa tai rannalla
sairauden takia koska näytän niin oudolta ja nolottaa oma ulkomuotoni :(
Onhan noita rantoja, joissa voi uida sellaisena kuin on. Isolla rannalla on niin paljon elämää, ettei yksi ihminen erotu.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää mennä mihinkään kursseille kun ekalla tunnilla saattaa tulla tämä kierros, jossa kaikki vuorollaan kertovat itsestään. En mä tahdo! Kaikki tuijottaa sua, sitten kiekaiset oman nimes ja jotain tyhmää korkealla jännittyneellä äänellä, jonka jälkeen jäät punaisena häpeämään ja miettimään mikset pystynyt sanomaan sitä mitä oikeasti piti sanoa.
Musta se on muuten turhaa. Miksei kurssin vetäjä esittele?
Kenenkään ääni ei ole jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tankannut niin että pitäisi mennä sisälle maksamaan, en tiedä miten homma toimii.
Ruokakaupan kassa on jostain syystä välillä ahdistava tilanne, varmaan pelkään, että joku arvostelee ostokseni.
Vihaan myös esiintymistä, eniten sitä kun pitäisi se oma power pointti kaivaa esille vieraalta koneelta ja jos sählään jotain enkä löydä sitä ja aika kuluu ja...
Kerrot sen tankin numeron, josta tankkasit.
Kassaihminen näkee summan. Maksat kuten yleensä kaupassa.
Miehet neuvoo ihan mielellään, jos kertoo mistä on kysymys. Jos ällöttää ei kannata kokeilla.