Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1890)

Vierailija
361/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa enää lukea junassa/bussissa kovakantista kirjaa, koska muutaman kerran teiniporukka on osoitellut ja kikatellut. Kai kirjat "pitäisi" nykyään lukea älylaitteilta, mutta minä satun rakastamaan oikeita kirjoja.

Eivät he kirjan fyysistä muotoa kikattaneet vaan sitä, että joku ylipäänsä haaskaa aikaansa johonkin niin tajuttoman typerään kuin lukeminen. Olit heidän mielestään dille (vai mikä sana nykyisin on käytössä), kun et esim. surffannut tai katsonut Tiktokia tai jotain tubettajaa.

Niin että kuka se tämän tarinan dille olikaan...

Hehheh, minähän rakastan lukemista ja nimenomaan paperikirjaa. Olen kerran yrittänyt lukea laitteella modernisti ja sain vain ankaran päänsäryn siitä ruudun tuijottamisesta. Minulla on 15 vuoden kokemus yrittämisestä pakottaa teinit lukemaan. Vielä silloin 15 vuotta sitten se onnistuikin. Nykyisin se on jo äärettömän vaikeaa. Siis eihän KUKAAN nyt mitään kirjoja lue... elokuvatkin on keksitty... Youtube on paljon parempaa ajanvietettä... Netistä löytää juoniselostukset... 

Vierailija
362/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua soittaa millekään ammattilaiselle, vaikka tarvitsisin hänen apuaan, koska pelkään että en ymmärrä mistä hän puhuu, ja että hän kusettaa minua, tai ettei hän osaakaan oikeasti asiaa josta hänelle soitan, vaan hän neuvoo väärin, ja sitten autoni räjähtää, taloni palaa, tulee vesivahinko tms todella ikävää ja kallista.

Tästä syystä etsin itse aina kaiken tiedon mitä kykenen, ja soitan vasta sitten kun olen edes vähän kartalla siitä missä vika voisi olla. Näitä asioita kysyn myös nettipalstoilla, mutta yleensä saan ensin 10 vastausta jossa käsketään soittaa ammattilaiselle, ja että minun ei kannata itse mennä sorkkimaan. Onneksi aina joku myös on niin ihana että osaa jopa vastata tai antaa jotain vinkkiä mistä voin ITSE löytää tietoa. Sen ammattilaisen, jolle olen soittamassa, neuvo ei käy, koska pelkään hänen pelaavan omaan pussiinsi, ja mahdollisesti uusituttavan minulla kaiken, vaikka ongelma poistuisi parinkympin osalla.

Tutkiva, ja korjaava firma pitää myös olla aina erikseen, ja tarkistan aina ensin ettei näillä kahdela firmalla ole kytköksiä keskenään.

Tuo on aivan fiksua oikeastaan. Itse olen säästänyt useita satoja euroja kun olen löytänyt tietokonepulmiin ratkaisun netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päivitä some-tilejä, kun en vaan tajuu/keksi mitään sanottavaa ja siksi vaan luen muiden päivityksiä.

Vierailija
364/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kulkea normitavalla taksilla. Sovellus on ok kun kaikki tiedot voi sitä kautta.

Vierailija
365/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydä salilla, koska olen ylipainoinen. Tai käydä millään ryhmäliikunta tunnilla, tai käyttää niitä pururadan varrella olevia kuntoilulaitteita. Mieli tekisi, mutta ei voi :/

Olisi kiva juosta lenkillä, voi tehdä koska vaan ja ilmaista ja tehokasta.

Nytkin kun menen tarkoituksella lenkille, niin kävelen kauppaan 6km päähän reppu mukana, normivatteet päällä, joustava farkut jne. Että muka pakollisella kauppareissulla.

Kerran erehdyin menemään liikuntavaatteill ja kuulokkeilla lenkille, niin eiköhän joku autosta naureskellut.

Itse käytän laitteita näissä "ulkokuntoilupaikoissa". On pari laitetta joiden käyttämistä en osaa. En vaikka niissä on ohjeetkin. Logiikkani ei vaan riitä ymmärtämään.

Vierailija
366/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuosia sitten muuttanut pois lapsuuden kodistani vuokra asuntoon. Nyt haluaisin muuttaa pois nykyisestä asunnosta toiseen vuokra asuntoon. Mutta en uskalla, kun ajattelenkin mitä kaikkea pitää tehdä.. Pelkät asunto näytöt ja muutosta keskustelut, takuu vuokrat, sopimuksen kirjoitus, vanhan kämpän irtisanominen, sähköyhtiölle soitto, muutto itsessään jne. En tiedä missä järjestyksessä asiat pitää hoitaa, ja pelkään että unohdan jotain, esim osoitteen muutoksen teon :/ Olen jo aikuinen ihminen, enkä kehtaa enää ottaa vanhempia mukaan/neuvomaan miten asiat hoidetaan.

Vierailija
367/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouspelko kirjoitti:

Siivoamainen. Onko tarpeeksi puhdasta, käytäntö oikeita siivous aineita tai laitetta? Mies osti uuden ja kalliin imurin, en osaa käyttää sitä. Ratkaisu on että maksan meille arkisiivouksen, siivousfirmasta. Sinänsä kiva että jää omaa aikaa, mutta kalliiksi tämä siivoushäpeä tulee!

Miksi sain alapeukkuja? Pelkään siis etten osaa siivota tarpeeksi hyvin, muutaman kerran kun olen siivonnut mies sanoo että puhdasta, mutta omat silmät näkevät sain hyllyn oven jota en pyyhkinyt tai valkoisen koiran karvan mustassa matossa.

Myös siivousaineiden osto on yhtä hämmennystä, onko siis tarpeeksi vahva/laimea/etikkamainen/haju/hajuton/ympäristö ystävällinen aine. Asutaan siis ulkomailla, Suomessa ei ollut tälläistä stressiä mutta nyt täällä on. On kokolattia mattoa, marmoria, tiiltä, lasipintaa etc meidän talossa.

Myönnän että siivoaminen aiheuttaa stressiä! Ja mies siis osti meille uuden imurin jonka piti helpottaa arkea ja olla tehokkaampi, mutta siis asetukset sekoittavat pään.

Vierailija
368/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampata mattoja pihalla kaikkien nähden.

Tai ajaa nurmikkoa, kiitos ei😬

Tai pestä ikkunoita ulkoapäin. Naapureiden pällisteltävänä. 😰

Vierailija
369/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa kakkia kotona. Olen 32v. Hävettää että mies kuulee. Pelkään kuollakseni että paukutan unissani. Vihaan pie*uvitsejä. Maailman noloimpia asioita minulle. Tämä on täysin totta :( Haluaisin asua yksin tämän takia.

Vierailija
370/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti somepäivityksen teon jälkeen alkaa hävettää, joten saatoin joskus poistaa koko päivityksen kuvan ja tekstin. Nykyään en enää päivitä ollenkaan.

Vierailija
371/1890 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloihin meneminen on aina ollut vaikeaa. Mikäli paikka ei ole tuttu, niin ahdistaa, kun ei etukäteen tiedä miten toimitaan, otetaanko itse vai pyydetäänkö tilaus työntekijältä. Mitään sellaista minkä lausuntatavasta en ole satavarma ei tietenkään voi tilata :D

Vierailija
372/1890 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaminen, ruokaa sentään saan mutta noin muuten olen aika rajoittunut. Vaatteet ja huonekalut on rikki, tileillä ja salkuissa satoja tuhansia mutta ei vaan onnistu.

Vierailija
373/1890 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahviloihin meneminen on aina ollut vaikeaa. Mikäli paikka ei ole tuttu, niin ahdistaa, kun ei etukäteen tiedä miten toimitaan, otetaanko itse vai pyydetäänkö tilaus työntekijältä. Mitään sellaista minkä lausuntatavasta en ole satavarma ei tietenkään voi tilata :D

Näytät ymmärtävän tuon mun shoppailuongelman..  melkein kaikki muut pitää minua ihan omituisena ku kerron etten pysty shoppailla mitään.

Vierailija
374/1890 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa hoitaa etupihaa, jos naapurit ovat kotona. Pelkään arvostelua - no varmaan arvostelevatkin kun rehottaa :/

Vierailija
375/1890 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka mietin niin en keksinyt. Joskus 7- vuotiaana n 30v sitten muistan että lähikaupassa myytiin jotain pussaus- karkkeja enkä iljennyt niitä mennä ostamaan. Sen jälkeen ei ole paljoa nolottanut.

Vierailija
376/1890 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avata kuohuviinipulloa yms, jossa on se lentävä korkki.

Vierailija
377/1890 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vuosia sitten muuttanut pois lapsuuden kodistani vuokra asuntoon. Nyt haluaisin muuttaa pois nykyisestä asunnosta toiseen vuokra asuntoon. Mutta en uskalla, kun ajattelenkin mitä kaikkea pitää tehdä.. Pelkät asunto näytöt ja muutosta keskustelut, takuu vuokrat, sopimuksen kirjoitus, vanhan kämpän irtisanominen, sähköyhtiölle soitto, muutto itsessään jne. En tiedä missä järjestyksessä asiat pitää hoitaa, ja pelkään että unohdan jotain, esim osoitteen muutoksen teon :/ Olen jo aikuinen ihminen, enkä kehtaa enää ottaa vanhempia mukaan/neuvomaan miten asiat hoidetaan.

Netistä löytyy tosi paljon "muuttajan muistilistoja" avuksi tuohon kun googletat. Tutustu niihin ja sitten vaan asuntoa etsimään kun oikeasti kerran haluaisit muuttaa. Ja selvästi jo tiedätkin mitä kaikkea pitäisi tehdä, muistilistaksi kaikki vaan ja siitä viivaat yli sitä mukaan olet tehnyt. Tsemppiä, kyllä sä osaat!

Vierailija
378/1890 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen näppärä auton kanssa, olen tottunut ajamaan isoilla henkilöautoilla, pakettiautollakin. Ahtaat paikat, peruutukset, parkkeeraukset jopa kärryn kanssa sujuu, mutta en osaa tankata! Tai en edes uskalla mennä kokeilemaan... Mies on tankannut mun auton kohta 20 v, eikä se edes tiedä mun tankkauskammosta. Olen vain aina onnistunut muiluttamaan tankkauksen sille. Miettikää nyt, kuinka säälittävää. 🙈

Täällä toinen. Tankkasin vielä kun olin sinkku, mutta kun mies tuli kehiin se jäi osin siksi, kun myytiin pois omat autot ja ostettiin yksi yhteinen uudempi ja mies kävi sitä tankkaamassa eikä asiaan kiinnitetty sen enempää huomiota.Tossa vaiheessa sitten maksuautomaatit tankkauspisteissä yleistyivät ja kun en niihin perehtynyt, niin eipä ole tullut sitten opeteltua. Haluaisin kyllä.opetella, mutta mut saa raivon valtaan niskaan huohottavat jonottajat jotka on heti neuvomassa eikä saa itse rauhassa opetella asioita. Sitäpaitsi mua ärsyttää ne tankkauspisteillä etuilijat nytkin, vaikka mies tankkaa. Parempi vaan jatkaa näin, onneksi tossa on lapsiakin lähellä jotka voi tarvittaessa mulle tankata, jos oon pulassa. Ai niin, on mulla sentään oma auto ollut jo vuosia.

Vierailija
379/1890 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Qawsed kirjoitti:

En osaa meikata enkä laittaa tukkaa. En tajua miten muut ovat nuo taidot oppineet. Olisi ihanaa ostaa meikkejä mutta minulla ei ole aavistustakaan mitä tarvitsisin. Hiuslakat ja kihartimet ovat ihan hebreaa.

Miten asioita nyt opitaan. Harjoittelemalla! Meikkaamisesta on kirjoja ja opetusvideoita vaikka kuinka paljon ja sitä voi opetella omassa rauhassa kotona. Jos se oikeasti olisi sinusta ihanaa, tee se! Mikä teitä oikein vaivaa? Kerran täällä vaan ollaan.

Tavallaan samaa mieltä ylemmän kanssa. Jos haluaisit meikata, laita googleen tai youtubeen simple  makeup for beginners jos osaat englantia auttavasti. Sitten otat ylös tuotteet mitä videolla suositellaan ja lähdet listan kanssa mille tahansa meikkiosastolle tai tilaat ne netistä. Katsot muutaman aloittelijoiden meikkausvideon lisää ja koitat kopioida niitä. Meikkaaminen on hauskaa :)

Vierailija
380/1890 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon samoja kokemuksia! Minulla on vielä yksi kummallinen jännityksen aihe. En osaa laskea ollenkaan, jos paikalla on muita ihmisiä. En suoriudu yksinkertaisistakaan laskutehtävistä. Tämän vuoksi kieltäydyn kaikista myyjäisistä tai vastaavista, jossa voisin joutua käsittelemään rahaa.

Minulla on tämä sama! Jossain vaiheessa en ollut vielä kunnolla tiedostanut tätä ja suostuin pelaamaan venttiä kaveriporukassa. Tilanne oli aivan absurdi koska en kyennyt laskemaan 21:een ja muut tuijottivat täysin epäuskoisina enkä itsekään meinannut ymmärtää koko tilannetta. Sittemmin olen tajunnut että jos ympärillä on muita ihmisiä, joudun ottamaan laskimen esiin yksinkertaisimmissakin laskutehtävissä. En ymmärrä tätä, koska matematiikkaan ei liity minulla mitään häpeää, päinvastoin olen ihan kelvollinen päässälaskija silloin kun olen itsekseni :D