Ihmisten oudoimmat kodinhoitotavat, mitä tiedätte
- Ensin imuroi ja sitten pyyhkii pölyt pinnoilta.
- Ei säilytä kotona MITÄÄN ylimääräistä. Mikä on tietysti hyvä periaatteessa, mutta tämä menee niin pitkälle, että jos juuri lähipäivinä ei tarvita tiettyjä sukkahousuja tms., ne heitetään roskiin...
- Itsekin nuorempana harrastin tarpeetonta vaivaa, kun JOKA kerta imuroidessa vein matot ulos ja tamppasin. Ei kai niin outoa, mutta tarpeetonta ja turhaan aikaavievää.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
3:n iloisen rosvon metodi.
on mikä?
Sivistä itseäsi ja lue "3 iloista rosvoa ja Sohvi-täti"!
Tiskiharjan säilyttäminen tiskialtaan pohjalla. Pahimmillaan se ladataan täyteen likaisia astioita ja siellä likavedessä pohjalla lilluu sitten se tiskiharja. Itse laitan sen aina roikkumaan tai tiskialtaan viereiselle pöydälle joka on puhdas.
Tuttava oksensi kerran tiskialtaaseeni ja sanoi että ei hätää, putsasin sen harjalla pois. Ihmettelin että millä harjalla... Hän säilyttää kotonaan tiskiharjaa siellä altaan pohjalla, eikä mulla ole muita harjoja keittiössä. Se harja lensi vierailun jälkeen roskiin kun en kehdannut varmistaa ja ihmetellä asiaa ääneen. Mä pesen tiskialtaan silloin tällöin eli ei näytä likaiselta, mutta kyllä se saakeli likainen paikka silti on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pölyjen pyyhintä pölyttää pölyjä lattialle, mistä ne on hyvä sen jälkeen imuroida... Paras kai olisi pyyhkiä sekä ennen että jälkeen imuroinnin, mutta kukapa niinkään tekisi.
Sitten pyyhit pölyt väärin. Tarkoitus ei ole siirtää pölyä pinnoilta lattialle vaan poistaa pöly pinnoilta.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaineen käyttäminen pyykinpesussa. On vaan niin outoa, etten kerta kaikkiaan ymmärrä. Menetän yöunenikin, kun mietin, miksi ihmeessä kukaan käyttää huuhteluainetta.
Sä et oo koskaan pessyt sikalan työvaatteita. Ne haisee niin infernaalisen pahalle, että huuhteluaine on oikeasti tarpeellinen peittämään sitä hajua. Toinen niksi on perusteellinen ja pitkä tuuletus, mutta siihen harvoin on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani on maalla kasvanut. Helsingin keskustassa hän on asunut aikuisikänsä. Hän asuu hissittömän talon ylimmässä kerroksessa ja hän harmittelee kun ei voi rahdata koko irtaimistoa "kartanolle" siivouksen ajaksi. Niinhän maallakin aina tehtiin!
Ja tehdään vieläkin. Tai ainakin minä teen. Tämä tapa karsii tehokkaasti turhaa tavaraa ja kämpästä tulee siivotessa oikeasti siisti.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei... Tästä ketjusta ei nyt tule muuta kuin pitkä listaus, miten kukin ITSE siivoaa...
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaineen käyttäminen pyykinpesussa. On vaan niin outoa, etten kerta kaikkiaan ymmärrä. Menetän yöunenikin, kun mietin, miksi ihmeessä kukaan käyttää huuhteluainetta.
Luepa vaikka kaupassa siitä purkin kyljestä, mikä käyttötarkoitus on. Tai kokeile joskus, voi yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et oo koskaan pessyt sikalan työvaatteita. Ne haisee niin infernaalisen pahalle, että huuhteluaine on oikeasti tarpeellinen peittämään sitä hajua. Toinen niksi on perusteellinen ja pitkä tuuletus, mutta siihen harvoin on aikaa.
Ei se tarpeellinen ole, mutta sinun nirppanokkasi vaatii sen. Missä oikein säilytät niitä sikalakamppeita, jos se haju noin häiritsee?
Tiskirätillä veren pyyhkiminen ( joka tullut esim. lapsen nenäverenvuodosta) ja samaa rättiä käytetään sen jälkeen vielä keittiön pintojen pyyhintään viikkotolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran kuolan pyyhkiminen lattialta keittiörätillä. Siis samalla rätillä pyyhitään tiskipöytä ja ruokapöytä kuivaksi, jolla hetki sitten pyyhittiin koiran kuolat lattialta.
Kaverin kanssa järkytyttiin kun tuttava pyyhki kaatuneen lonkeron lattialta rätillä jota käytin keittiön tasojen ja ruokapöydän pyyhintään. Oli pyyhkijä aivan että mitä teki väärin. Paasattiin pikkupäissää syytä.
Mitä ihmettä, millä se sitten olisi pitänyt pyyhkiä? Kyllähän se rätti pesukoneessa puhdistuu.
Ihmiset, jotka käyttävät samaa keittiörättiä viikkokaupalla pesemättä sitä koneessa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran kuolan pyyhkiminen lattialta keittiörätillä. Siis samalla rätillä pyyhitään tiskipöytä ja ruokapöytä kuivaksi, jolla hetki sitten pyyhittiin koiran kuolat lattialta.
Kaverin kanssa järkytyttiin kun tuttava pyyhki kaatuneen lonkeron lattialta rätillä jota käytin keittiön tasojen ja ruokapöydän pyyhintään. Oli pyyhkijä aivan että mitä teki väärin. Paasattiin pikkupäissää syytä.
Mitä ihmettä, millä se sitten olisi pitänyt pyyhkiä? Kyllähän se rätti pesukoneessa puhdistuu.
Talouspaperilla? Jollain toisella rätillä, pyydettyään sellaisen ap:lta? Mulla ei ainakaan ole tapana pestä tiskirättiä koneessa, roskiin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka käyttävät samaa keittiörättiä viikkokaupalla pesemättä sitä koneessa välillä.
Mä en ikinä pese rättiä koneessa (käytän näitä reiällisiä Sifonetin tapaisia). Korvaan sen uudella kun siltä tuntuu. Eivät ole pöpöt vielä mua t.appaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperilla? Jollain toisella rätillä, pyydettyään sellaisen ap:lta? Mulla ei ainakaan ole tapana pestä tiskirättiä koneessa, roskiin se menee.
Sarjassamme oudoimmat kodinhoitotavat: rätti löytyy, mutta sillä ei saa pyyhkiä. Käytettyä rättiä ei jakseta edes pestä, vaan heitetään roskiin. Ja luonto kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pölyjen pyyhintä pölyttää pölyjä lattialle, mistä ne on hyvä sen jälkeen imuroida... Paras kai olisi pyyhkiä sekä ennen että jälkeen imuroinnin, mutta kukapa niinkään tekisi.
On tarkoitus, että pinnoilta pölyt kerätään siihen rättiin, eikä huiskita pölyjä lattialle. Imurointi nostaa hienoisen pölyn ilmaan, siksi kannattaa myös pyyhkiä lattia nihkeällä imuroinnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä pese rättiä koneessa (käytän näitä reiällisiä Sifonetin tapaisia). Korvaan sen uudella kun siltä tuntuu. Eivät ole pöpöt vielä mua t.appaneet.
Ne sifonetit pestään pesukoneessa, ja puhdasta tulee. Valmistajan ohje.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaine saa aikaan sen, että tekstiili on pesun jälkeen pehmeämpi. Vaate on mukavampi käyttää ja ennen kaikkea sen käyttöikä pitenee. Voi myös käyttää pyykkietikkaa huuhteluaineen sijaan, se tekee pesukoneellekin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjassamme oudoimmat kodinhoitotavat: rätti löytyy, mutta sillä ei saa pyyhkiä. Käytettyä rättiä ei jakseta edes pestä, vaan heitetään roskiin. Ja luonto kiittää.
Sillä saa pyyhkiä, mutta ei lattiaa.
Tuttavani on maalla kasvanut. Helsingin keskustassa hän on asunut aikuisikänsä. Hän asuu hissittömän talon ylimmässä kerroksessa ja hän harmittelee kun ei voi rahdata koko irtaimistoa "kartanolle" siivouksen ajaksi. Niinhän maallakin aina tehtiin!