Kosin miestä, hän kieltäytyi, mitäs nyt
Elikkäs sanoi ei, mutta kuulemma silti rakastaa. Mitä mieltä
Kommentit (81)
Häiritseekö sinua, että ette ainakaan lähitulevaisuudessa ole solmimassa avioliittoa?
Ei ole vielä tai ehkä koskaan valmis sitoutumaan sinuun kokonaan. Hankala selvittää, koska jos ei ole vielä, ei tiedä itsekään, milloin on. Joudut odottelemaan. Tivaaminen pahentaa asiaa. Voit tietysti rohkeasti kysyä, että kumpi vaihtoehto on kyseessä, ei vielä vai ei koskaan. Vastauksen perusteella tiedät, onko aika lähteä. Siipeensä siinä saa ja hirveä surku lähteä rakkaimman luota, mutta ei siitä mitään tule, jos toinen ei ole valmis koko sydämestään aidosti sitoutumaan. Ei semmoista elämää jaksa, että koko ajan on toisella takaovi raollaan. Suhde ei kasva ja kehity, ikuinen epävarmuus jäytää.
Älä enää kosi ketään. Koskaan.
Vaikutat myös tyhmältä.
Minäkin hylkäsin exnaisen kosinnan. Oli liian kova paikka kun en tahdo "todistaa rakkauttani". Avioehto ei kuitenkaan olisi tullut kysymykseenkään. En oikein ole osannut luottaa enää naisiin, kuinka voi vuosia teeskennellä jotakin, ja sitten kyse on kuitenkin rahasta.
Olisit miettinyt ennen kosintaa.
Mä olin päättänyt ennen kosintaa, jos vastaa kieltävästi, erotaan. 30 vuotta yhteistä taivalta nyt takana.
Minulle avioliitto on emotionaalisen puolensa lisäksi tärkeä juridinen sopimus, jota vastaavaa turvaa ei saa millään muilla sopimuksilla. Tarvittaessa tekisin avioehdonkin, tietenkin.
Tuttavapiirini perusteella sellaiset suhteet eivät kestä, joissa nainen haluaa naimisiin ja mies kieltäytyy.
En siis jatkaisi tuota suhdetta. Selvittäisin kyllä ensin miksi ajatus avioliitosta ei miehelle sovi, ja perustelisin vielä oman kantani.
Riippuisi miehen perusteluista jatkaisinko vai en.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin hylkäsin exnaisen kosinnan. Oli liian kova paikka kun en tahdo "todistaa rakkauttani". Avioehto ei kuitenkaan olisi tullut kysymykseenkään. En oikein ole osannut luottaa enää naisiin, kuinka voi vuosia teeskennellä jotakin, ja sitten kyse on kuitenkin rahasta.
No, taisi olla sitten ihan hyvä juttu että hylkäsit kosinnan ja nainen ymmärsi lähteä suhteesta. En minä ainakaan haluaisi olla suhteessa missä mies ajattelee että olen kuitenkin vain rahan perässä - itsekin teeskentelit rakastavasi vaikka oikeasti koko ajan ajattelit alhaisia.
Lue tämä ajatuksella, AP. Näin se sinunkin miehesi saattaa hyvinkin ajatella, juuri näin tai sitten jotain yhtä ilkeää ja kyynistä. Haluatko tosissaan olla tällaisen tyypin kanssa, vai olisiko parempi ihan suosiolla erota ja kokeilla jos löytyisi sellainen tyyppi joka haluaa oikeasti sitoutua eikä ajattele katalia.
No, ainakaan rahasta ei ole kyse, koska minä olen se varakkaampi osapuoli eikä avioehto olisi ongelma.
Avioliitolla on ainoastaan juridisia hyötyjä. Jos tavoittelee taloudellista hyötyä toisesta, niin sitten kannustimia on enemmän.
Ensisijaisesti varmaan kuvitellaan, että kosinta = Suuret hulppeat kirkkohäät, paljon vieraita, ollaan huomion keskipisteenä ja rahaa palaa niin perkeleesti kaikkeen morsiuspuvusta pöytäkoristeisiin... Kaikki eivät todellakaan tällaista halua.
Ota etäisyyttä mieheen, ainakin joksikin aikaa. Jos homma on oikealla tolalla, niin te palaatte yhteen ja kosinnastakin voi tulla hyvä lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
No, ainakaan rahasta ei ole kyse, koska minä olen se varakkaampi osapuoli eikä avioehto olisi ongelma.
Kaikki parisuhteessa olevat ihmiset eivät vain halua naimisiin ja se pitää hyväksyä. Nyt on aika miettiä mitä sinä haluat. Haluatko jatkaa miehen kanssa , jonka kanssa et mene koskaan naimisiin vai erota ja etsiä sellaisen, joka haluaa naimisiin?
Jospa se vanhan liiton ero ei ole vielä selvä?
Kuka nyt jonkun elikkäs-naikkosen haluais?
Vierailija kirjoitti:
Kosi naapuria, älä lannistu!
Kosasepa tosiaan! Multa joutas hyvin puolpijetty ukko.
No rakkaus ja naimisiinmeno ei tarkoita samaa asiaa. Olen siis miehen kanssa sanaa mieltä.