Tuo Iltalehden juttu teki minut surulliseksi ja hämmentyneeksi, oikeastiko on nykyään tavoite ja ihailtavaa keski-ikäistä äitiä luullaan parikymppisen tyttären siskoksi`?
"Uskoisitko äidiksi ja tyttäreksi? Nuorekas kaunotar"...
Ei nelikymppisen pidä herrajumala näyttää 22-vuotiaalta! Olen itse 58 vuotias ja minua hävettäisi jos minua olisi aikoinaa luultu nyt 31 v tyttäreni siskoksi...
Kommentit (160)
Aika harva näyttää tyttäreltään. Suomalaisista taisi 60% olla jo ylipainoisia ja sairauksia kilojen myötä vaikka ja mitä.
Olisi hienoa jos yritettäisiin pysyä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä katheryn ilman meikkiä
https://i1.wp.com/metro.co.uk/wp-content/uploads/2019/01/queenlagertha-…Maskeerattu vanhemman näköiseksi, mutta ei silti näytä lähellekään sen ikäiseltä, mitä roolihahmonsa on tarkoitus Vikings-sarjan tässä vaiheessa olla.
Tässäkään sarjassa naiset eivät ikäänny ollenkaan samaa tahtia kuin miehet. Vaikka Vikingseissä onkin kai tarkoitus näyttää vahvoja naisia, niin naisen normaali ikääntyminen on tässäkin sarjassa liikaa. Surkuhupaisinta tämä oli siinä vaiheessa, kun Lagerthaa ei oltu vanhennettu vielä lainkaan, mutta tämän poikaa Björniä oli. Poika näytti jo vanhemmalta kuin äiti.
En tosissani tota tietenkään laittanutkaan. Eihän toi tossakaan vanhalta näytä.
Juu, Vikingseissä on kyllä surkein maskeeraus mitä missään koskaan. Aivan naurettava.
Ilmeisesti tuuhea hopeinen tukka naisella on vanhuuden ainoa merkki. Naama ei muutu miksikään.
Yleensä tukka myös harvenee vanhana mutta fantasiasarjoissa tukat vain tuuhenevat vanhuksilla.
Onko ihmisen biologia mitenkään tuttua? Jos on, niin ymmärtää, että voi näyttää nuorekkaalta, kun huolehtii itsestään kaikin tavoin. MUTTA 40 vee ei ikinä näytä 20 veeltä, koska solujen uusiutuminen on hidastunut huomattavasti ja ihon kollageeni vähenee. Tätä luotainta vastaan taistellaan botoxilla ja kauneusleikkauksilla, mutta turhaan. Kireä, sileä iho ei peritä sitä, että henkilö on tietyn ikäinen. Kannattaa keskittyä henkisen pääoman kasvattamiseen. Ihminen, joka väittää että näyttää kymmenenkin vuotta ikäistään nuoremmalta kärsii ikäkriisistä eikä hyväksy tosiasioita. Tämä henkilö saa ympäristöltään palautetta, että näyttää nuorelta, koska sen epätoivon kun huomaa, haluaa antaa hyvän mielen sanomalla totuuden vastaisuuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tyyliltään tarvitse sama olla, mutta eiköhän valtaosa toivo, että kroppa ja iho säilyy pitkään hyvässä kunnossa.
Minä toivon ainakin terveyden säilymistä, en sitä että kroppa NÄYTTÄISI parikymppiseltä, koska ei se nyt vain minulla ainakaan näytä ollenkaan samalta kuin parikymppisenä.
Normaalisti keski-ikäisellä on vuosirenkaita ja keho on muutoinkin aivan erilainen kuin nuorilla, oli miten laiha tahansa.
Lihominen ja renkaat eivät ole normaalia ikääntymistä. Olen koko ikäni urheilua harrastanut nainen, eikä minulla ole "renkaita". Kun liikkuu sopivasti, niitä ei tule. Samat vaatteet menevät päälle kuin 20 -vuotiaana.
Kyllä ovat.
Harva meistä on himoliikunnallinen, jos elää samoin kun parikymppisenä syömisen ja juomisen puolesta, vuosirenkaita todellakin tulee. Ihan on kuule normaalia.Vai meinaatko että keski-ikäset pitää tyynyjä vaatteiden alla.
En ymmärrä, miksi lihomista pidetään normaalina ikään kuuluvana asiana. Jos se olisi, kaikki lihoisivat.
siksi että se on normaali ikään kuuluva asia. Aineenvaihdunta nääs hidastuu mitä iäkkäämpi on.
Läpipaskot eivät toki liho koskaan, koska elimistö ei ota mitään ylimääräistä talteen.
Harva ihminen on läpipasko.
Muinoin läpipaskon kropalla ei olisi selviydytty kovissa olosuhteissa. Useimpien suomalaisten keho ei haaskaa mitään vaan ottaa kaiken mahdollisen talteen pahan päivän varalle. Se on geeneissämme. Vuosirenkailta ei siis voi välttyä, ellei ole himourheillut koko ikäänsä ja syö ja juo samanlailla kuin parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tyyliltään tarvitse sama olla, mutta eiköhän valtaosa toivo, että kroppa ja iho säilyy pitkään hyvässä kunnossa.
Minä toivon ainakin terveyden säilymistä, en sitä että kroppa NÄYTTÄISI parikymppiseltä, koska ei se nyt vain minulla ainakaan näytä ollenkaan samalta kuin parikymppisenä.
Normaalisti keski-ikäisellä on vuosirenkaita ja keho on muutoinkin aivan erilainen kuin nuorilla, oli miten laiha tahansa.
Ei minulla ainakaan mitään vuosirenkaita ole. Enkä muutenkaan ole mitenkään erityisesti muuttunut vartaloltani.
Useimmilla on.
Aika kummajainen olet jos aivan yhtä tuore keho on kuin parikymppisenä, vaikka ihminen ois miten laiha, niin kyllä siitä näkee että kyseessä on nelikymppisen keho, ei parikymppisen. Nelikymppisellä laihalla näkyy enemmän lihakset ja iho on ahavoituneempi, koska keho on kulutetumpi. Ellet sitten ole säilönyt sitä pakastimessa.
Tästä on ollut aiemminkin keskustelua, ja useimmat sotkevat lihomisen/raskauden tuomat muutokset iän aiheuttamiksi. Kuitenkin jos ihminen ei päästä itseään lihomaan eikä ole raskaana, ei kropassa pitäisi näkyä juuri mitään erityisempiä muutoksia ennen kuin vasta vaihdevuosien myötä. Mikään kun ei muutoksia ole automaattisesti aiheuttamassa, ennen kuin vaihdevuodet alkavat sotkea hormoneja. Ihon kuntokin on kiinni siitä paljonko on grillannut itseään auringossa. Ahavoituminen on ihan vain reaktio siihen ettei ole huolehtinut aurinkosuojasta, ei mikään väistämätön 4-kymppisen kohtalo.
Nämä "kyllä se ikä kehosta näkyy kaikilla nelikymppisilla" on vain itsesuojelua, kun ei haluta myöntää että itsekin olisi voinut jotain kroppansa eteen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon 38v ja tyttäreni on 17v ja ollaan molemmat aika lyhyitä. Meiltä kysyttiin paperit K16 leffaan mennessä ja se kyllä nauratti. Johtui pituudesta.
Kyllähän sen naamasta valoisan aikaan näkee varmasti, mutta syy miksi meitä luullaan joskus kavereiksi on lyhyys. Pituuden takia mua luullaan jatkuvasti itseäni nuoremmaksi muutenkin ja onhan mulla ihan hyvät geenit, mutta en sitten tiedä onko se mikään saavutus? Mielestäni näytän ikäiseltäni, enkä edes haluaisi näyttää lapseni sisarukselta.
Uskon, että suurin osa tuossa jutussa esiintyvistä äiti-tytär -pareista kyllä livenä näyttää erilaiselta.
Kuvat on ajettu niin rajun kuvankäsittelyn läpi, ettei noista mitään tolkkua saa. Nolottaa näiden äitien puolesta, jotka jutussa esiintyy... millaiset ovat ne arvot, jotka tyttärelle siirretään tuolla esimerkillä? Ulkonäkö on tärkein ja se, että voi bailata lapsen kanssa ja jutella miehistä? Mikä nykynaisia vaivaa.... :/
Täällä myös toinen lyhyt babyface, ikää 36v. Lyhyys on tosiaan se, joka saa ihmiset arvioimaan iän alakanttiin, plus luonnostaan pyöreät kasvot. Plus ääni on vielä luonnostaan korkeampi, ehkä se johtuu pituudesta ja sitä kautta äänihuulien koosta?
Kivaa tietysti, ettei ole rupsahtanut vaan geenilotto iski hyvin mitä nuorekkuuteen tulee. Harmillista on, että työelämässä minut arvioidaan aina alakanttiin, koska näytän nuorelle; harjoittelija, just valmistunut, ei se mitään osaa, ootkos tehnyt nyt miten kauan näitä töitä. Työelämää takana kuitenkin jo 17 vuotta ja asiantuntijatehtävissä omalla alalla.
Mutta kun se babyface ja 153cm kroppa....
Älä huoli, kymmenen vuoden päästä näytät aivan ikäiseltäsi, olet miten lyhyt ja pyöreäkasvoinen tahansa.
Nelikymppisenä todellakin keho lahoaa käsiin. Olin minäkin vielä päälle kolmikymppisenä melko vauvanaama, sitten olinkin yhtäkkiä zombie jolta puuttui puolet hiouksista ja hampaista ja nivelet meni paskaksi.
Ruumis romahtaa kuin laho talo.
Puhu vain itsestäsi. Keho ei lahoa mihinkään, jos siitä on aina pitänyt huolta. Mulla on kroppa paremmassa kunnossa kuin monella parikymppisellä, absit näkyy ja oon timmi (kiitos nyrkkeilyn, sali, cross training). Oon vieläkin nuorekas kasvoiltani, koska mulla on korkeat poskipäät ja sirot kasvot.
Nää on yksilöllisiä juttuja😉
T. 113 (se nuoremman näköinen 44v)
Lihoamiseen pystyy vaikuttamaan eikä ikä lihota. Se on totta, että perusaineenvaihdunta ja oma aktiivisuus yleensä vähenee iän myötä, mutta se on huono tekosyy lihoamiselle.
Ikääntymisen vaikutus ihoon on yhdistelmä geenejä ja omaa toimintaa. Joidenkin iho ohenee ja rypistyy nuorempana, toisten taas vasta vanhempana, ja omat vaikutusmahdollisuudet ovat aika vähäiset. Runsaalla auringossa paahtamisella saa tämän tapahtumaan nopeammin ja kosteuttamalla ihoa voi ehkä hiukan hidastaa rypistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihominen ja renkaat eivät ole normaalia ikääntymistä. Olen koko ikäni urheilua harrastanut nainen, eikä minulla ole "renkaita". Kun liikkuu sopivasti, niitä ei tule. Samat vaatteet menevät päälle kuin 20 -vuotiaana.
Kyllä ovat.
Harva meistä on himoliikunnallinen, jos elää samoin kun parikymppisenä syömisen ja juomisen puolesta, vuosirenkaita todellakin tulee. Ihan on kuule normaalia.Vai meinaatko että keski-ikäset pitää tyynyjä vaatteiden alla.
En ymmärrä, miksi lihomista pidetään normaalina ikään kuuluvana asiana. Jos se olisi, kaikki lihoisivat.
siksi että se on normaali ikään kuuluva asia. Aineenvaihdunta nääs hidastuu mitä iäkkäämpi on.
Läpipaskot eivät toki liho koskaan, koska elimistö ei ota mitään ylimääräistä talteen.
Harva ihminen on läpipasko.
Muinoin läpipaskon kropalla ei olisi selviydytty kovissa olosuhteissa. Useimpien suomalaisten keho ei haaskaa mitään vaan ottaa kaiken mahdollisen talteen pahan päivän varalle. Se on geeneissämme. Vuosirenkailta ei siis voi välttyä, ellei ole himourheillut koko ikäänsä ja syö ja juo samanlailla kuin parikymppisenä.
Ennen vaihdevuosia ainoa mikä hidastaa aineenvaihduntaa on lihasten kadottaminen, ja se taas johtuu liikunnan vähentämisestä. Jos liikkuu samalla lailla kuin nuorempana, ei aineenvaihdunta muutu yhtään mihinkään ennen kuin vaihdevuodet alkavat. Ihmiset vaan kuvittelevat että se sohvaperunoitumínen on väistämätöntä, kuten siitä seuraava lihominen, kun kyse on vain elintapojen valinnasta.
Joidenkin elämän tärkein asia näyttää mahdollisimman nuorelta : D onneksi olkoon vaan
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin elämän tärkein asia näyttää mahdollisimman nuorelta : D onneksi olkoon vaan
Joillakin on niin huonot elintavat, että nähdään ihan normaali terveydestään huolehtiminen (liikunta, terveellinen ruoka ja aurinkosuojaus) hirveänä ponnistuksena, joka ei onnistu tekemättä siitä elämän ykkösasiaa 😘.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan mitään vuosirenkaita ole. Enkä muutenkaan ole mitenkään erityisesti muuttunut vartaloltani.
Useimmilla on.
Aika kummajainen olet jos aivan yhtä tuore keho on kuin parikymppisenä, vaikka ihminen ois miten laiha, niin kyllä siitä näkee että kyseessä on nelikymppisen keho, ei parikymppisen. Nelikymppisellä laihalla näkyy enemmän lihakset ja iho on ahavoituneempi, koska keho on kulutetumpi. Ellet sitten ole säilönyt sitä pakastimessa.Tästä on ollut aiemminkin keskustelua, ja useimmat sotkevat lihomisen/raskauden tuomat muutokset iän aiheuttamiksi. Kuitenkin jos ihminen ei päästä itseään lihomaan eikä ole raskaana, ei kropassa pitäisi näkyä juuri mitään erityisempiä muutoksia ennen kuin vasta vaihdevuosien myötä. Mikään kun ei muutoksia ole automaattisesti aiheuttamassa, ennen kuin vaihdevuodet alkavat sotkea hormoneja. Ihon kuntokin on kiinni siitä paljonko on grillannut itseään auringossa. Ahavoituminen on ihan vain reaktio siihen ettei ole huolehtinut aurinkosuojasta, ei mikään väistämätön 4-kymppisen kohtalo.
Nämä "kyllä se ikä kehosta näkyy kaikilla nelikymppisilla" on vain itsesuojelua, kun ei haluta myöntää että itsekin olisi voinut jotain kroppansa eteen tehdä.
Höpö höpö, miksi kiellät tosiasiat.
Nelikymppisen iho ei ole ollenkaan samantuntuinen kuin parikymppisen iho, vaikka on miten sileä ja tököteillä hoideltu.
Mutta jatka toki itsesi huijaamista jos noin vanhenemista pelkäät.
Siis nuo kaikki kuvathan on käsitelty jollain filtterillä niin ettei edes nenä juuri erotu, saati rypyt. Totuus olisi toisenlainen kun näkisi livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon 38v ja tyttäreni on 17v ja ollaan molemmat aika lyhyitä. Meiltä kysyttiin paperit K16 leffaan mennessä ja se kyllä nauratti. Johtui pituudesta.
Kyllähän sen naamasta valoisan aikaan näkee varmasti, mutta syy miksi meitä luullaan joskus kavereiksi on lyhyys. Pituuden takia mua luullaan jatkuvasti itseäni nuoremmaksi muutenkin ja onhan mulla ihan hyvät geenit, mutta en sitten tiedä onko se mikään saavutus? Mielestäni näytän ikäiseltäni, enkä edes haluaisi näyttää lapseni sisarukselta.
Uskon, että suurin osa tuossa jutussa esiintyvistä äiti-tytär -pareista kyllä livenä näyttää erilaiselta.
Kuvat on ajettu niin rajun kuvankäsittelyn läpi, ettei noista mitään tolkkua saa. Nolottaa näiden äitien puolesta, jotka jutussa esiintyy... millaiset ovat ne arvot, jotka tyttärelle siirretään tuolla esimerkillä? Ulkonäkö on tärkein ja se, että voi bailata lapsen kanssa ja jutella miehistä? Mikä nykynaisia vaivaa.... :/
Täällä myös toinen lyhyt babyface, ikää 36v. Lyhyys on tosiaan se, joka saa ihmiset arvioimaan iän alakanttiin, plus luonnostaan pyöreät kasvot. Plus ääni on vielä luonnostaan korkeampi, ehkä se johtuu pituudesta ja sitä kautta äänihuulien koosta?
Kivaa tietysti, ettei ole rupsahtanut vaan geenilotto iski hyvin mitä nuorekkuuteen tulee. Harmillista on, että työelämässä minut arvioidaan aina alakanttiin, koska näytän nuorelle; harjoittelija, just valmistunut, ei se mitään osaa, ootkos tehnyt nyt miten kauan näitä töitä. Työelämää takana kuitenkin jo 17 vuotta ja asiantuntijatehtävissä omalla alalla.
Mutta kun se babyface ja 153cm kroppa....
Älä huoli, kymmenen vuoden päästä näytät aivan ikäiseltäsi, olet miten lyhyt ja pyöreäkasvoinen tahansa.
Nelikymppisenä todellakin keho lahoaa käsiin. Olin minäkin vielä päälle kolmikymppisenä melko vauvanaama, sitten olinkin yhtäkkiä zombie jolta puuttui puolet hiouksista ja hampaista ja nivelet meni paskaksi.
Ruumis romahtaa kuin laho talo.
Puhu vain itsestäsi. Keho ei lahoa mihinkään, jos siitä on aina pitänyt huolta. Mulla on kroppa paremmassa kunnossa kuin monella parikymppisellä, absit näkyy ja oon timmi (kiitos nyrkkeilyn, sali, cross training). Oon vieläkin nuorekas kasvoiltani, koska mulla on korkeat poskipäät ja sirot kasvot.
Nää on yksilöllisiä juttuja😉
T. 113 (se nuoremman näköinen 44v)
kyllä se lahoaa kaikilla paitsi himoliikkujilla, ja lahoaa se niilläkin. Hidas kuolema kehossa on jo alkanut ja lahoamisvauhti vain kiihtyy.
Aika ei mene takaperin, hedelmä käännös ei tuoreuden jälkeen parane, vaan mätänee. Ihmiskehon ei ole poikkeus muusta elämästä. 💀
Höpsis, älkää imarrelko itseänne liikaa. Teidän lapset vaan on vanhan näköisiä, teitä luullaan 45- ja 38- vuotiaiksi sisaruksiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla on.
Aika kummajainen olet jos aivan yhtä tuore keho on kuin parikymppisenä, vaikka ihminen ois miten laiha, niin kyllä siitä näkee että kyseessä on nelikymppisen keho, ei parikymppisen. Nelikymppisellä laihalla näkyy enemmän lihakset ja iho on ahavoituneempi, koska keho on kulutetumpi. Ellet sitten ole säilönyt sitä pakastimessa.Tästä on ollut aiemminkin keskustelua, ja useimmat sotkevat lihomisen/raskauden tuomat muutokset iän aiheuttamiksi. Kuitenkin jos ihminen ei päästä itseään lihomaan eikä ole raskaana, ei kropassa pitäisi näkyä juuri mitään erityisempiä muutoksia ennen kuin vasta vaihdevuosien myötä. Mikään kun ei muutoksia ole automaattisesti aiheuttamassa, ennen kuin vaihdevuodet alkavat sotkea hormoneja. Ihon kuntokin on kiinni siitä paljonko on grillannut itseään auringossa. Ahavoituminen on ihan vain reaktio siihen ettei ole huolehtinut aurinkosuojasta, ei mikään väistämätön 4-kymppisen kohtalo.
Höpö höpö, miksi kiellät tosiasiat.
Nelikymppisen iho ei ole ollenkaan samantuntuinen kuin parikymppisen iho, vaikka on miten sileä ja tököteillä hoideltu.Mutta jatka toki itsesi huijaamista jos noin vanhenemista pelkäät.
Sovitaan sitten niin jotta sulle ei tule paha mieli 😂.
Säälittävintä on jos äiti ryyppää tyttärensä kanssa.
Lapsi ei ole kaveri,vanhempi on aina vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tämä epätasainen ikääntyminenhän koski sarjan kaikkia muitakin henkilöitä. Siinä, missä miehistä tuli vuosien kuluessa harmaita, juonne-ihoisia ja ukkomaisia, säilyttivät naiset raikkaan nuoren naisen ulkonäkönsä.
Niin mutta tällaisiahan me skandinaaviset kaunottaret olemme :-D Miehet ukkoutuu, mutta naiset nuortuu.
Muuten, aasialaiset ihailevat kuulasta ihoamme ja siksi suomalaiset ihonhoitotuotteet myyvät siellä ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla on.
Aika kummajainen olet jos aivan yhtä tuore keho on kuin parikymppisenä, vaikka ihminen ois miten laiha, niin kyllä siitä näkee että kyseessä on nelikymppisen keho, ei parikymppisen. Nelikymppisellä laihalla näkyy enemmän lihakset ja iho on ahavoituneempi, koska keho on kulutetumpi. Ellet sitten ole säilönyt sitä pakastimessa.
Minulla on nyt nelikymppisenä naama vanhemman näköinen kuin 20-vuotiaana, mutta vartalo ei ole muuttunut muuten kuin että rinnat ovat alkaneet aavistuksen verran roikkua. Ehkä sitten jos olisin kauheasti ottanut aurinkoa, tilanne olisi toinen.