Tuo Iltalehden juttu teki minut surulliseksi ja hämmentyneeksi, oikeastiko on nykyään tavoite ja ihailtavaa keski-ikäistä äitiä luullaan parikymppisen tyttären siskoksi`?
"Uskoisitko äidiksi ja tyttäreksi? Nuorekas kaunotar"...
Ei nelikymppisen pidä herrajumala näyttää 22-vuotiaalta! Olen itse 58 vuotias ja minua hävettäisi jos minua olisi aikoinaa luultu nyt 31 v tyttäreni siskoksi...
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Minä olin junassa ja siinä sattui olemaan nuori miespuolinen afganistanilainen istumaan vastapäätä. Hän ei osannut kunnolla kieltä ja konnarin kanssa oli vaikeuksia, koitin sitten tulkata siinä ja auttaa. Sai ostettua käteisellä vielä lipun, konnari koitti selittää, että kohta ei enää voi ostaa lippua käteisellä.
Konnarin lähdettyä juteltiin hetki ja poika kyseli kaikkea, puhuin 17v tyttärestäni ja poika näytti järkyttyneeltä.
Kysyi ikääni ja kun kerroin olevani 37, poika selitti että Afganistanissa 37 vuotiaat naiset näyttävät ihan tosi vanhoilta. :D Nauratti se vilpittömyys, poika ei voinut mitenkään uskoa ikääni. Olin jo paneutumassa takaisin kirjaani kun poika vielä tivasi, oletko tosiaan 37 vuotta??? En tiedä mitä se sitten teki, ottiko valokuvia kännykällä vai ei mutta alkoi näpräämään puhelintaan.
Jotenkin nauratti se pojan järkytys, kun se ei ollut sellainen ooooh ihanaa vaan enemmänkin wtf-ilme. Mielestäni olen ihan ikäiseni näköinen, mutta ilmeisesti sitten Suomessa naiset näyttävät ikäistään nuoremmalta. Tai sitten Afganistanissa vanhemmilta.
No voi hyvä luoja. Et varmaan ollut tosissasi tuon lopun suhteen. Afganistan on suurelta osin kehitysmaa. Suurin osa ihmisistä raataa hyvin fyysisissä töissä, ei ole infraa, juoksevaa vettä, lämmitystä ja/tai viilennystä. Tomu tunkeutuu kaikkialle ja jos olet nainen, osanasi on vielä jatkuvat raskaudet, miehesi ja appivanhempiesi palveleminen, unohtamatta tietenkään lapsikatraan hoitamista alkeellisissa oloissa. 37-vuotias on yleensä jo moninkertainen isoäiti. Ei siinä ole mitään vitsikästä tai huvittavaa, miten iso osa ihmisistä joutuu maapallolla elämään. Toivoisi että me täällä yltäkylläisyydessä elävät käyttäisimme resurssejamme edes sen verran sivistymiseen, että kykenisimme irrottautumaan ajattelussamme omasta navastamme edes hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tyyliltään tarvitse sama olla, mutta eiköhän valtaosa toivo, että kroppa ja iho säilyy pitkään hyvässä kunnossa.
Minä toivon ainakin terveyden säilymistä, en sitä että kroppa NÄYTTÄISI parikymppiseltä, koska ei se nyt vain minulla ainakaan näytä ollenkaan samalta kuin parikymppisenä.
Normaalisti keski-ikäisellä on vuosirenkaita ja keho on muutoinkin aivan erilainen kuin nuorilla, oli miten laiha tahansa.
Ei minulla ainakaan mitään vuosirenkaita ole. Enkä muutenkaan ole mitenkään erityisesti muuttunut vartaloltani.
Jokainen näkee että kyseessä on selvästi eri ikäiset henkilöt. Ihme villitys tämä tarve uskotella itselleen että näytetään puolta nuoremmalta. Mikä vika nelikymppisessä naisessa on?
Jos 50 v mammeli pukeutuisi vaippoihin ja imisi tuttia näyttäisikö hän 20 vuotiaan pikkusiskolta?
Vierailija kirjoitti:
Jos 50 v mammeli pukeutuisi vaippoihin ja imisi tuttia näyttäisikö hän 20 vuotiaan pikkusiskolta?
Ei vaan kaksikymppisen lapselta.
No ainakin heti huomasi kuka on äiti ja kuka tyttö. Useimmissa nuori oli pakkeloinut kasvonsa vanhahtaviksi, mutta kyllä äiti silti näytti vanhemmalta.
Minua luullaan jatkuvasti reilusti nuoremmaksi. Vastikään iäkseni on arvioitu 18 ja 25. Olen oikeasti 39.
Ei se silti tarkoita, että olisin jotenkin erityisen hehkeä ja nätti, pikemminkin päinvastoin. Veikkaan, että nuorekas vaikutelma tulee aknestani ja epävarmasta, pälyilevästä olemuksestani.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon 38v ja tyttäreni on 17v ja ollaan molemmat aika lyhyitä. Meiltä kysyttiin paperit K16 leffaan mennessä ja se kyllä nauratti. Johtui pituudesta.
Kyllähän sen naamasta valoisan aikaan näkee varmasti, mutta syy miksi meitä luullaan joskus kavereiksi on lyhyys. Pituuden takia mua luullaan jatkuvasti itseäni nuoremmaksi muutenkin ja onhan mulla ihan hyvät geenit, mutta en sitten tiedä onko se mikään saavutus? Mielestäni näytän ikäiseltäni, enkä edes haluaisi näyttää lapseni sisarukselta.
Uskon, että suurin osa tuossa jutussa esiintyvistä äiti-tytär -pareista kyllä livenä näyttää erilaiselta.
Kuvat on ajettu niin rajun kuvankäsittelyn läpi, ettei noista mitään tolkkua saa. Nolottaa näiden äitien puolesta, jotka jutussa esiintyy... millaiset ovat ne arvot, jotka tyttärelle siirretään tuolla esimerkillä? Ulkonäkö on tärkein ja se, että voi bailata lapsen kanssa ja jutella miehistä? Mikä nykynaisia vaivaa.... :/
Täällä myös toinen lyhyt babyface, ikää 36v. Lyhyys on tosiaan se, joka saa ihmiset arvioimaan iän alakanttiin, plus luonnostaan pyöreät kasvot. Plus ääni on vielä luonnostaan korkeampi, ehkä se johtuu pituudesta ja sitä kautta äänihuulien koosta?
Kivaa tietysti, ettei ole rupsahtanut vaan geenilotto iski hyvin mitä nuorekkuuteen tulee. Harmillista on, että työelämässä minut arvioidaan aina alakanttiin, koska näytän nuorelle; harjoittelija, just valmistunut, ei se mitään osaa, ootkos tehnyt nyt miten kauan näitä töitä. Työelämää takana kuitenkin jo 17 vuotta ja asiantuntijatehtävissä omalla alalla.
Mutta kun se babyface ja 153cm kroppa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tyyliltään tarvitse sama olla, mutta eiköhän valtaosa toivo, että kroppa ja iho säilyy pitkään hyvässä kunnossa.
Minä toivon ainakin terveyden säilymistä, en sitä että kroppa NÄYTTÄISI parikymppiseltä, koska ei se nyt vain minulla ainakaan näytä ollenkaan samalta kuin parikymppisenä.
Normaalisti keski-ikäisellä on vuosirenkaita ja keho on muutoinkin aivan erilainen kuin nuorilla, oli miten laiha tahansa.
Yksilöllistä. Kyllä hyvässä kunnossa olevan neli-kuusikymppisen keho voi hyvinkin näyttää parikymppisen keholta tai paremmaltakin. Naama harvemmin. Ryppyjä ei välttämättä, mutta se inhottava kasvojen "valahtaminen"...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on silmäpussit ja laihtumisen myötä kuihtunut naama, pyöreäposkisempana minulta kyseltiin vielä jatkuvasti henkkareita. Näköjään laihat oikeasti rupsahtaa! T. Nainen 40v
Mutta palstalla mainitaan aina ekana nuorekkuuden/hyvinsäilymisen merkkinä, että on hoikka. Palstan mukaan lihava näyttää aina ikäistään vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi, että on häpeällistä, jos luonnollisena näyttää tyttärensä siskolta. Mitä pahaa siinä on? Minulla tämä voi hyvin olla edessä. Sain tyttäreni 18-vuotiaana ja hän on nyt 16v. Itse taas näytän todella nuorelta, ei sille oikein voi mitään. Muutaman vuoden kuluttua saatan näyttää kauempaa katsottuna hänen siskoltaan.
Mä olen 44v ja tytär kohta 19v. Ollaan tismalleen saman kokoisia ja samaa näköäkin on paljon, tykätään saman tyyppisistä vaatteista. Meitä luullaan usein siskoksiksi, oon aika hyvin säilynyt ikäisekseni (kiitos geenien).
Minkäs sille voi ✌😎
Säväyttävintä jutussa oli se, miten upeeta onkaan, kun voi mennä lapsensa kanssa baariin ja viihteellä.
Ei suinkaan se, miten tavalliset keski-ikäiset naiset uskovat näyttävänsä parikymppisiltä (eivät näytä). Jonkinlainen keski-iän kriisi kai se sekin on.
Olen uudessa työpaikassa. Vain yksi on mua vanhempi, kaikki muut nuorempia. Istuin sitten yhden naispuolisen työkaverin kanssa autossa. Jutteli mulle kaikenlaista lapsistaan. Sanoin sitten, et mulla on viis lasta. Katsoi mua ja sanoi: Viis? Joo niin on. Vanhin on 29 ja nuorin on 7. Katsoi mua tosi pitkään ja sanoi: Mut ethän sä itsekään voi olla....? No olen minä 48 v. Sanoi, ettei olis ikinä voinu uskoa. Johtuu varmaan pienestä koostani. Olen 35 vuotiaaks kantanu ajokorttia mukana baarireissuilla. Enää ei sentäs tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin junassa ja siinä sattui olemaan nuori miespuolinen afganistanilainen istumaan vastapäätä. Hän ei osannut kunnolla kieltä ja konnarin kanssa oli vaikeuksia, koitin sitten tulkata siinä ja auttaa. Sai ostettua käteisellä vielä lipun, konnari koitti selittää, että kohta ei enää voi ostaa lippua käteisellä.
Konnarin lähdettyä juteltiin hetki ja poika kyseli kaikkea, puhuin 17v tyttärestäni ja poika näytti järkyttyneeltä.
Kysyi ikääni ja kun kerroin olevani 37, poika selitti että Afganistanissa 37 vuotiaat naiset näyttävät ihan tosi vanhoilta. :D Nauratti se vilpittömyys, poika ei voinut mitenkään uskoa ikääni. Olin jo paneutumassa takaisin kirjaani kun poika vielä tivasi, oletko tosiaan 37 vuotta??? En tiedä mitä se sitten teki, ottiko valokuvia kännykällä vai ei mutta alkoi näpräämään puhelintaan.
Jotenkin nauratti se pojan järkytys, kun se ei ollut sellainen ooooh ihanaa vaan enemmänkin wtf-ilme. Mielestäni olen ihan ikäiseni näköinen, mutta ilmeisesti sitten Suomessa naiset näyttävät ikäistään nuoremmalta. Tai sitten Afganistanissa vanhemmilta.
Kova elämä vanhentaa. Mietipä, millaista Afganistanissa on naisen elämä noin keskimäärin. Lapsuus loppuu lyhyeen, naimisiin ja äidiksi lapsena, raskauksia ja synnytyksiä toinen toisensa perään koko hedelmällisen iän ja usein tähän vielä lisättynä raskas ruumiillinen työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalju, kaksoisleuka, tissit kainaloissa maatessa, navassa seisoessa, iso vatsa, vääntyneet jalat, kaljuuntuva, vaivainen.. sairauksia..
En ollut tälläinen vielä parikymppisenä. Puoliksi haudassahan tässä jo ollaan, ellei enemmänkin. Sellaista on elämä, kukka on ensin nupussa, sitten se kukkii, sitten kuihtuu pois.melkein50
Minä olen 64 v, ei roiku tissit kainalossa, pitkät kiharat hiukset, ei juurikaan ryppyjä, uskallan sanoa näin, koska tyttäreni (39 v) äskettäin sanoi toivovansa, että on perinyt geeninsä minulta, kun minulle ei tule ryppyjä.
Jos tuntuu, että elämä loppuu viisikymppisenä, kannattaa ottaa itseään niskasta kiinni ja korjata asennettaan.Ei minullakaan ryppyjä ole.
Sinulla on siis olemattomat tissit tai kumitissit, minulla on dd luomut.t.se kelle vastasit.
Kiitos ystävällisestä vastauksestasi!
Ihan on luomu rinnat, D kuppi, gynekologini mukaan rinnoissani ei ole rasvaa, vain rinnan omaa kudosta, hän aina sanoo, että ne on helppo tutkia.
Kiva, että olet rypyttömänä säilynyt.Joo mutta ei rypyttömyys ihmisestä nuoren näköistä tee kun muutoin on maan vetovoima vetänyt puoleensa.
Ihme tissit sulla. Onnea vaan niistä jos eivät repsota minnekään päin ilman liivejä.
Lähdin pojantytärtä hoitamaan, oli jäänyt tabletille tämä ketju auki. Rintaliiveista sen verran, että nyt, kun jäin eläkkeelle, en viitsi pitää arjessa rintaliivejä lainkaan, virallisempiin juttuihin laitan, ettei nännit nöpötä tyyliin Jennifer Aniston. 👌🏻
Ilmeisesti ikäistäni nuoremman näköinen olen, koska eläkkeelle jääntiäkin on moni kommentoinut ja ihmetellyt, että jäinkö 10 vuotta ennen aikojaan. Jotkut jopa hiukan vihaisena, että on se helppoa kun on rahaa, voi jäädä aikoinaan eläkkeelle. Noh höpsistä, ihan normi iässä jäin.
Ei pidä näyttää. Mut en nyt ymmärrä sitäkään, miksi pitäisi hävetä, jos näyttää nuorekkaalta. Eli ap tai joku samalla kannalla, miksi?
Ja tietenkin puhun nyt luomu-nuorekkaista, en veitsellä tehdyistä wanna-beistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on silmäpussit ja laihtumisen myötä kuihtunut naama, pyöreäposkisempana minulta kyseltiin vielä jatkuvasti henkkareita. Näköjään laihat oikeasti rupsahtaa! T. Nainen 40v
Mutta palstalla mainitaan aina ekana nuorekkuuden/hyvinsäilymisen merkkinä, että on hoikka. Palstan mukaan lihava näyttää aina ikäistään vanhemmalta.
Joo jos on aina hoikka niin se on eri asia, kuin et on pullea ja laihtuu. Silloin helposti jää iho roikkumaan, monesta huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä näyttää. Mut en nyt ymmärrä sitäkään, miksi pitäisi hävetä, jos näyttää nuorekkaalta. Eli ap tai joku samalla kannalla, miksi?
Ja tietenkin puhun nyt luomu-nuorekkaista, en veitsellä tehdyistä wanna-beistä.
Samaa ihmettelen! Naiset osaa olla tosi kateellisia. Etenkin 40+ ikäisissä alkaa hajontaa olemaan, osa on ihan mammoja ja toiset menee jopa alle kolmekymppisestä.
T. 113
Hyvä selata Iltalehden sivuja ja lopulta paljastuu että kyseessä onkin Ilta-Sanomat. Miksi linkkiä ei voi laittaa aloitusviestiin tai edes ensimmäisten viestien joukkoon jos aloituksesta unohtuu? Kiitos kuitenkin linkin laittajalle.