Tuo Iltalehden juttu teki minut surulliseksi ja hämmentyneeksi, oikeastiko on nykyään tavoite ja ihailtavaa keski-ikäistä äitiä luullaan parikymppisen tyttären siskoksi`?
"Uskoisitko äidiksi ja tyttäreksi? Nuorekas kaunotar"...
Ei nelikymppisen pidä herrajumala näyttää 22-vuotiaalta! Olen itse 58 vuotias ja minua hävettäisi jos minua olisi aikoinaa luultu nyt 31 v tyttäreni siskoksi...
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi, että on häpeällistä, jos luonnollisena näyttää tyttärensä siskolta. Mitä pahaa siinä on? Minulla tämä voi hyvin olla edessä. Sain tyttäreni 18-vuotiaana ja hän on nyt 16v. Itse taas näytän todella nuorelta, ei sille oikein voi mitään. Muutaman vuoden kuluttua saatan näyttää kauempaa katsottuna hänen siskoltaan.
Ei se olekaan häpeä, mutta kyseisissä kuvissa on sekä äidit että tyttäret niin pakkeloitu, että ei voi luonnollisuudesta puhua. Jokaikinen saa vuosia pois naamastaan taidokkaalla meikillä. Tämän ei pitäisi olla mikään yllätys kenellekään nykyään enää. Jos nämäkin olisi laitettu narurellina vierekkäin, niin väitän, että kaikki näyttäisivät ikäisiltään.
Ap sanoi aloituksessaan, että häntä hävettäisi näyttää tyttären kanssa saman ikäiseltä. Vastasin hänelle. Ja itse puhuin siitä, että jos luonnollisena näyttää tyttärensä siskolta, niin ei se ole häpeällistä, outoa eikä väärin. Toki jos katsoo lähempää, niin ikä kyllä näkyy, mutta kauempaa katsottuna ihan mahdollista.
Minua aikoinaan luutiin lasteni sisareksi, ikää oli silloin noin 40 v.
Koin nuo tilanteet äärimmäisen kiusallisiksi, en oikein tiennyt, miten oikaisen asian nolaamatta ketään.
Naisten pään sisäinen älyttömyys: Ikuinen nuoruus. Ulkonäköpainetta lisää kiitos!
:-D kirjoitti:
Eih!
Tästä tulee väkisinkin mieleeni Harry Enfieldin loistava show, jossa mutsi luulee olevansa nuorekas...
”People think we’re sisters”
Katsokaapa tästä 23:17 eteenpäin:
Väärä pätkä. Tässä se oikea.
21:47
Tuossa lehden jutussa kukaan äideistä ei näyttänyt muulta kuin ikäiseltään. Ja siinä ei ole mitään väärää. Omituista sen sijaan on että lehdet hehkuttavat ja luulottelevat ihmisille että pitäisi näyttää tyttäreltään. Se jos mikä on noloa. Hienoa jos on nuorekas mutta ei naurettavalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Koin nuo tilanteet äärimmäisen kiusallisiksi, en oikein tiennyt, miten oikaisen asian nolaamatta ketään.
Todellakin! Oli nolo tilanne (tyttärenkin kannalta), kun jopa joulupukki luuli m i n u a nuoremman lapsemme isosiskoksi. Pukki luuli siis tytärtäni minuksi, perheen äidiksi!
Tytär on hoikka, mutta kai silmälasit sitten tekee vanhemman näköiseksi... yritin siinä paikkailla tilannetta että Pukilla on tosi heikko näkö.
Kyllä teini kyseli jälkeenpäin, että onko hän jotenkin tätimäinen tms.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tyyliltään tarvitse sama olla, mutta eiköhän valtaosa toivo, että kroppa ja iho säilyy pitkään hyvässä kunnossa.
Minä toivon ainakin terveyden säilymistä, en sitä että kroppa NÄYTTÄISI parikymppiseltä, koska ei se nyt vain minulla ainakaan näytä ollenkaan samalta kuin parikymppisenä.
Normaalisti keski-ikäisellä on vuosirenkaita ja keho on muutoinkin aivan erilainen kuin nuorilla, oli miten laiha tahansa.
Lihominen ja renkaat eivät ole normaalia ikääntymistä. Olen koko ikäni urheilua harrastanut nainen, eikä minulla ole "renkaita". Kun liikkuu sopivasti, niitä ei tule. Samat vaatteet menevät päälle kuin 20 -vuotiaana.
Naisten luulot ovat pieniä miesten luuloihin. Olen käynyt pari kertaa treffeillä, joilla on paljastunut, että mies on valehdellut ikänsä 15 vuotta alaspäin. Ja oikeasti luulevat, etten huomaa.
Kyllähän tuo juttu heijastelee sitä ajatusta, että naisen arvo on hänen ulkonäössään. Valitettavasti se on yhteiskunnallinen normi länsimaissa.
Se on surullista ja siitä on hyvä välillä muistutella ihmisiä, jotta emme sokeutuisi tälle asialle.
Länsimainen kulttuuri on hirveän pinnallinen. Myös Suomessa, vaikka täällä se ei ilmene samalla tavalla kuin monessa muussa maassa.
Lapsuudestani muistan punnallisuuden halveksunnan. Meikkaavia ja kauniisti pukeutuvia naisia halveksuttiin. Silloin oli tärkeää näyttää saunapuhtaalta ja pukeutua ankeisiin arkivaatteisiin. Kumisaappaat olivat suurta huutoa.
Sekin oli kuitenkin hyvin pinnallista. Ihmisiä arvioitiin ja arvosteltiin puhtaasti ulkonäön ja pukeutumisen perusteella. Piti olla juuri tietynlaiset arkivaatteet, jotta tulisi hyväksytyksi.
Jos pinnallisuus unohdettaisiin täysin, niin silloin ihmisten pukeutumista tai meikkaustyyliä ei arvosteltaisi ja se naisellisesti pukeutuva hyväksyttäisiin samalla tavalla kuin arkisemmin pukeutuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi, että on häpeällistä, jos luonnollisena näyttää tyttärensä siskolta. Mitä pahaa siinä on? Minulla tämä voi hyvin olla edessä. Sain tyttäreni 18-vuotiaana ja hän on nyt 16v. Itse taas näytän todella nuorelta, ei sille oikein voi mitään. Muutaman vuoden kuluttua saatan näyttää kauempaa katsottuna hänen siskoltaan.
Ei se olekaan häpeä, mutta kyseisissä kuvissa on sekä äidit että tyttäret niin pakkeloitu, että ei voi luonnollisuudesta puhua. Jokaikinen saa vuosia pois naamastaan taidokkaalla meikillä. Tämän ei pitäisi olla mikään yllätys kenellekään nykyään enää. Jos nämäkin olisi laitettu narurellina vierekkäin, niin väitän, että kaikki näyttäisivät ikäisiltään.
Nuo meikit tekevät noita tytöistä ikäistään paljon vanhemman näköiseksi.
No näin juuri.
Minä olin teininä helposti vanhemman näköinen. Meikkasin kunnolla ja hain Alkosta viiniä itselleni ja kavereilleni 15-kesäisenä. Kukaan ei kysellyt papereitani.
Nyt nelikymppisenä näytän nuoremmalta, kun e n meikkaa.
Äitini ei koskaan yrittänyt näyttää ikäistään nuoremmalta, mutta eräissä hautajaisissa sukulaisnainen tuli sanomaan isälle, ettei tiennyt, että isällä on 3 tytärtä. Hän luuli yli viisikymppistä äitiämme yhdeksi siskokseksi. Olimme silloin siskoni kanssa alle kolmikymppisiä. Voitte arvata, että äiti oli tyytyväinen ja isä ei.
Vierailija kirjoitti:
:-D kirjoitti:
Eih!
Tästä tulee väkisinkin mieleeni Harry Enfieldin loistava show, jossa mutsi luulee olevansa nuorekas...
Väärä pätkä. Tässä se oikea.
21:47
Hei täti, se sun etsimäsi kohta alkaa 12:31
No hyvähän se on että on nuorekas. En näe siinä mitään väärää tai ole kateellinen.
Äitiäni luultiin isosiskokseni, kun olin 17-vuotias. Meillä on ikäeroa 24 vuotta. Meitä vain huvitti se. Nyt kun olen 30-vuotias, niin minua luullaan usein 15-vuotiaaksi. Joskus se aiheuttaa kiusallisia tilanteita, mutta joskus siitä on hyötyäkin. Jos haluan mennä matalalla profiililla jonnekin ja olla herättämättä huomiota, niin on usein parempi että näytän nuorelta tytöltä eikä kukaan ota minua vakavasti.
Tuossa on aika pirun hyvin säilynyt 50-vuotias mies. Naamasta ei näytä miltään teiniltä (kuten ei kuulukaan), mutta tuossa on sitä lihaa, jota luiden päällä kuuluisi olla. Siinä sanonnassa ei sanota, että luiden päällä kuuluisi olla läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalju, kaksoisleuka, tissit kainaloissa maatessa, navassa seisoessa, iso vatsa, vääntyneet jalat, kaljuuntuva, vaivainen.. sairauksia..
En ollut tälläinen vielä parikymppisenä. Puoliksi haudassahan tässä jo ollaan, ellei enemmänkin. Sellaista on elämä, kukka on ensin nupussa, sitten se kukkii, sitten kuihtuu pois.melkein50
Minä olen 64 v, ei roiku tissit kainalossa, pitkät kiharat hiukset, ei juurikaan ryppyjä, uskallan sanoa näin, koska tyttäreni (39 v) äskettäin sanoi toivovansa, että on perinyt geeninsä minulta, kun minulle ei tule ryppyjä.
Jos tuntuu, että elämä loppuu viisikymppisenä, kannattaa ottaa itseään niskasta kiinni ja korjata asennettaan.
Ei minullakaan ryppyjä ole.
Sinulla on siis olemattomat tissit tai kumitissit, minulla on dd luomut.
t.se kelle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin! Oli nolo tilanne (tyttärenkin kannalta), kun jopa joulupukki luuli m i n u a nuoremman lapsemme isosiskoksi. Pukki luuli siis tytärtäni minuksi, perheen äidiksi!
Tytär on hoikka, mutta kai silmälasit sitten tekee vanhemman näköiseksi... yritin siinä paikkailla tilannetta että Pukilla on tosi heikko näkö.Kyllä teini kyseli jälkeenpäin, että onko hän jotenkin tätimäinen tms.
N43
Tulipa mieleeni, miesystäväni tytär loukkaantui verisesti kun eräässä tilaisuudessa useampi ihminen luuli minua miesystäväni tyttäreksi ja häntä vaimoksi. Miehellä ja minulla ikäeroa 3 v, tytöllä ja minulla n. 20 v. Nuo ihmiset eivät siis tunteneet ennestään meitä naisia, kyse oli miehen työhön liittyvästä tilaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tyyliltään tarvitse sama olla, mutta eiköhän valtaosa toivo, että kroppa ja iho säilyy pitkään hyvässä kunnossa.
Minä toivon ainakin terveyden säilymistä, en sitä että kroppa NÄYTTÄISI parikymppiseltä, koska ei se nyt vain minulla ainakaan näytä ollenkaan samalta kuin parikymppisenä.
Normaalisti keski-ikäisellä on vuosirenkaita ja keho on muutoinkin aivan erilainen kuin nuorilla, oli miten laiha tahansa.
Lihominen ja renkaat eivät ole normaalia ikääntymistä. Olen koko ikäni urheilua harrastanut nainen, eikä minulla ole "renkaita". Kun liikkuu sopivasti, niitä ei tule. Samat vaatteet menevät päälle kuin 20 -vuotiaana.
Kyllä minullekin mahtuvat samat vaatteet kuin 20-vuotiaana, vaikka olen keski-ikäinen enkä ole koskaan urheillut. Tosin ne housut, joita käytin 30-vuotiaana, eivät mene päälle, koska silloin painoin muutaman kilon vähemmän ja olin alle 50-kiloinen.
Vierailija kirjoitti:
Muistan vain omasta nuoruudesta miten säälittäviltä ne vanhemmat tuntuivat, jotka yrittivät teeskennellä nuorempaa kuin ovat. Lainailivat vaatteita teini-ikäisiltä lapsiltaan (tunsin tällaisen isänkin), jäivät norkoilemaan ja kuuntelemaan meidän juttuja kuin olisivat yksi meistä, flirttailivat lapsensa kavereille...
On ihan ok jos näyttää nuorelta, mutta se että menee tällaiseen juttuun lehteen haisee siltä epätoivoiselta ikäkriisiltä, mikä noilla tuntemillani vanhemmillakin ilmeisesti oli.
:'-D Mun erään kaverini vanhemmat yritti kovasti olla teinien tasolla. Iskää piti sanoa Sepeksi (Seppo) ja äitiä Irkuksi (Irmeli). Sepe piti prätkärotsia ja kääri t-paidan hihoja, että lihakset kuulemma näkyy. Irkku punki ylleen piukkoja lumipestyjä farkkuja ja tupeerasi hiuksistaan hillitöntä palloa. Meikkasi kuten mekin ja kyseli musavideoista ym. teinijutuista. Sepe otti ihan tatuoinninkin, kuten George Michael... pahin oli, kun Sepe olisi halunut lähteä tämän kaverini isoveljen mukaan baariin. Tuli suukopua, kun veli ei halunnut faijaa mukaan kaveriporukkaansa.
Eih!