Tuo Iltalehden juttu teki minut surulliseksi ja hämmentyneeksi, oikeastiko on nykyään tavoite ja ihailtavaa keski-ikäistä äitiä luullaan parikymppisen tyttären siskoksi`?
"Uskoisitko äidiksi ja tyttäreksi? Nuorekas kaunotar"...
Ei nelikymppisen pidä herrajumala näyttää 22-vuotiaalta! Olen itse 58 vuotias ja minua hävettäisi jos minua olisi aikoinaa luultu nyt 31 v tyttäreni siskoksi...
Kommentit (160)
Inhoan sellaista ulkonäönpalvontaa, ettei nelikymppinen saisi olla vatsakas tai isompi kokoinen muutoinkin keholtaan kuin parikymppinen nuori.
Se on eri asia jos on rasvaimutettu kiristetty anorektinen muovinen julkkis kuin tavallinen ihminen.
Mä näytän äidiltäni. Hän on 72-v ja minä 41 :D
Ei minulla ole edes tukkaa kuin kolmasosa siitä mitä parikymppisenä, ei se enää pitkäksi edes kasva, hapertuu vain kasaan olkapäiden kohdalla, kalju pitää peittää hiustuuhenteella jne. Hampaitakin paljon vähemmän kuin sillon, Nivelissä alkava rikko ja psoriasis myös.
Kyllä keho on todella rapistunut siihen verrattuna mitä se nuorena oli.
Menkat on ainoot jotka on vielä samanlaiset.
47v
Minulla on silmäpussit ja laihtumisen myötä kuihtunut naama, pyöreäposkisempana minulta kyseltiin vielä jatkuvasti henkkareita. Näköjään laihat oikeasti rupsahtaa! T. Nainen 40v
Minä oon 38v ja tyttäreni on 17v ja ollaan molemmat aika lyhyitä. Meiltä kysyttiin paperit K16 leffaan mennessä ja se kyllä nauratti. Johtui pituudesta.
Kyllähän sen naamasta valoisan aikaan näkee varmasti, mutta syy miksi meitä luullaan joskus kavereiksi on lyhyys. Pituuden takia mua luullaan jatkuvasti itseäni nuoremmaksi muutenkin ja onhan mulla ihan hyvät geenit, mutta en sitten tiedä onko se mikään saavutus? Mielestäni näytän ikäiseltäni, enkä edes haluaisi näyttää lapseni sisarukselta.
Uskon, että suurin osa tuossa jutussa esiintyvistä äiti-tytär -pareista kyllä livenä näyttää erilaiselta.
Kuvat on ajettu niin rajun kuvankäsittelyn läpi, ettei noista mitään tolkkua saa. Nolottaa näiden äitien puolesta, jotka jutussa esiintyy... millaiset ovat ne arvot, jotka tyttärelle siirretään tuolla esimerkillä? Ulkonäkö on tärkein ja se, että voi bailata lapsen kanssa ja jutella miehistä? Mikä nykynaisia vaivaa.... :/
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän äidiltäni. Hän on 72-v ja minä 41 :D
Tämä. Mulla saman ikäinen äiti, ja on paljon prempikuntoinen kuin minä. :)
47v
Vierailija kirjoitti:
Inhoan sellaista ulkonäönpalvontaa, ettei nelikymppinen saisi olla vatsakas tai isompi kokoinen muutoinkin keholtaan kuin parikymppinen nuori.
Se on eri asia jos on rasvaimutettu kiristetty anorektinen muovinen julkkis kuin tavallinen ihminen.
Etenkin nykyaikana kun ympärilleen katsoo, niin taitaa nykynelikymppiset olla vähemmän vatsakkaita kun parikymppiset tytöt... tosi paljon näkee ylipainoisia nuoria naisia. Yläasteella 90-luvulla ne tukevat erottuivat joukosta, nykyisin heitä on yhtä paljon kun hoikkiakin. Tavallaan hyvä, ettei nykyisin kiusata enää ylipainon takia, mutta ei se terveellistä silti ole rasittaa kasvavia luita ylipainolla.
Ei kukaan ihailekaan.
Höpölehdet vaan kerää noilla klikkauksia. Sit niissä on vielä yleensä viestiketjut ärsyyntyneiltä ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tyyliltään tarvitse sama olla, mutta eiköhän valtaosa toivo, että kroppa ja iho säilyy pitkään hyvässä kunnossa.
Minä toivon ainakin terveyden säilymistä, en sitä että kroppa NÄYTTÄISI parikymppiseltä, koska ei se nyt vain minulla ainakaan näytä ollenkaan samalta kuin parikymppisenä.
Normaalisti keski-ikäisellä on vuosirenkaita ja keho on muutoinkin aivan erilainen kuin nuorilla, oli miten laiha tahansa.
Juuri näin. Ja ellei sitä vaatteet päällä muka jostain ihmisestä näe, kyllä se sen tuntee, ettei ole parikymppinen, keho on todellakin paljon kankeampi ja väsyneempi.
Hampaisiin vaikuttava lääkitys ja se, ettei kunnallisella puolella laiteta implantteja on vienyt hampaat. Stressi ja huonosti nukutut yöt taas ovat lohtineen silmäpussit jotka alkavat olla tissejäni isommat, ihoni on edelleen kalpea muttei enää kuulas vaan samea ja otsassa on nåppyjä. Kun katsoo peiliin, alkaa ymmärtää niitä naisia jotka filtterövät sosiaalisessa mediassa naamansa tunnistamattomaksi !
Itselläni on profiilikuvana sellainen kauempaa otettu jossa olen isot aurinkolasit ja lippis päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin nykyaikana kun ympärilleen katsoo, niin taitaa nykynelikymppiset olla vähemmän vatsakkaita kun parikymppiset tytöt... tosi paljon näkee ylipainoisia nuoria naisia. Yläasteella 90-luvulla ne tukevat erottuivat joukosta, nykyisin heitä on yhtä paljon kun hoikkiakin. Tavallaan hyvä, ettei nykyisin kiusata enää ylipainon takia, mutta ei se terveellistä silti ole rasittaa kasvavia luita ylipainolla.
En tiedä missä sinä elät, mutta kyllä täällä ainakin keski-ikäiset ovat vatsakkaampia kuin nuoret, sekä naiset että miehet. KUTEN KUULUUKIN.
Ja ihan hyvä että vanhuuden kynnyksellä että on lihaa luiden päällä.
Kyllähän sitä kuka tahansa voi meikillä ikäänsä peittää, mutta kun se meikki ei peitä sitä muuta ikääntymistä. Ihminen vanhenee, myös se kroppa ja se on ihan biologiaa se. Toki jos käy kaikenmaailman botoxeja ottamassa ja vähän kiristelemässä, niin saattaa pidempään näyttää siloisemmalta. Hyvin hyvin harva on suotu sellaisilla geeneillä, että vanhenee hitaasti. Kyllä suurin osa niistä kehutuista näyttelijöistäkin valitettavasti käyttävät botoxia ja kasvojenkiristyksiä, ei ne mitään luonnollisia ole, jos joku niin luulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 40v nainen ei näytä Katheryn Winnickiltä tai January Jonesilta niin se on elänyt väärin
https://www.instagram.com/p/ByTLyn8AgGy/
Tuo kuva otettu Katherynistä viime kuussa.
Miten hän voi olla yli nelikymppinen ???
Heh, palstamiehethän sanoi että naiset menee pilalle heti kun täyttää 30. Näyttäkääpä niille tuo 41v nainen.
Joojoo, näyttäkää te 41v av mamma joka on tuon näköinen.
Niinpä, ette pysty. 99% 20v suomalaistytöistäkin häviää tuolle.
Minä olin junassa ja siinä sattui olemaan nuori miespuolinen afganistanilainen istumaan vastapäätä. Hän ei osannut kunnolla kieltä ja konnarin kanssa oli vaikeuksia, koitin sitten tulkata siinä ja auttaa. Sai ostettua käteisellä vielä lipun, konnari koitti selittää, että kohta ei enää voi ostaa lippua käteisellä.
Konnarin lähdettyä juteltiin hetki ja poika kyseli kaikkea, puhuin 17v tyttärestäni ja poika näytti järkyttyneeltä.
Kysyi ikääni ja kun kerroin olevani 37, poika selitti että Afganistanissa 37 vuotiaat naiset näyttävät ihan tosi vanhoilta. :D Nauratti se vilpittömyys, poika ei voinut mitenkään uskoa ikääni. Olin jo paneutumassa takaisin kirjaani kun poika vielä tivasi, oletko tosiaan 37 vuotta??? En tiedä mitä se sitten teki, ottiko valokuvia kännykällä vai ei mutta alkoi näpräämään puhelintaan.
Jotenkin nauratti se pojan järkytys, kun se ei ollut sellainen ooooh ihanaa vaan enemmänkin wtf-ilme. Mielestäni olen ihan ikäiseni näköinen, mutta ilmeisesti sitten Suomessa naiset näyttävät ikäistään nuoremmalta. Tai sitten Afganistanissa vanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin junassa ja siinä sattui olemaan nuori miespuolinen afganistanilainen istumaan vastapäätä. Hän ei osannut kunnolla kieltä ja konnarin kanssa oli vaikeuksia, koitin sitten tulkata siinä ja auttaa. Sai ostettua käteisellä vielä lipun, konnari koitti selittää, että kohta ei enää voi ostaa lippua käteisellä.
Konnarin lähdettyä juteltiin hetki ja poika kyseli kaikkea, puhuin 17v tyttärestäni ja poika näytti järkyttyneeltä.
Kysyi ikääni ja kun kerroin olevani 37, poika selitti että Afganistanissa 37 vuotiaat naiset näyttävät ihan tosi vanhoilta. :D Nauratti se vilpittömyys, poika ei voinut mitenkään uskoa ikääni. Olin jo paneutumassa takaisin kirjaani kun poika vielä tivasi, oletko tosiaan 37 vuotta??? En tiedä mitä se sitten teki, ottiko valokuvia kännykällä vai ei mutta alkoi näpräämään puhelintaan.
Jotenkin nauratti se pojan järkytys, kun se ei ollut sellainen ooooh ihanaa vaan enemmänkin wtf-ilme. Mielestäni olen ihan ikäiseni näköinen, mutta ilmeisesti sitten Suomessa naiset näyttävät ikäistään nuoremmalta. Tai sitten Afganistanissa vanhemmilta.
Kyllähän suomalaiset keskimäärin näyttävät nuoremmilta, jos eivät ole pilanneet ihoa auringolla ja röökillä ym. Pyöreät kasvonpiirteet, vaalea iho, vaaleahkot hiukset. Ja ennenkaikkea kevyt elämä verrattuna johonkin oikeasti köyhään yhteiskuntaan, jossa tehdään nuorena liuta lapsia.
Oi, olen 45 ja olemukseni on kuulemma ikäistäni nuorempi. Ollut aina. En silti ikipäivänä haluaisi näyttää tyttärieni siskolta. Olen vasta alkanut nauttia siitä, että saan olla keski-ikäinen! Minun ei tarvitse NÄYTTÄÄ miltään. Saan OLLA ja tehdä, minuun suhtaudutaan positiivisesti ja arvostavammin kuin nuorempana. Tämä johtuu paremmasta itseluottamuksesta ja uskalluksesta olla oma itseni. Ikäiseni ei tarvitse heruttaa tai anoa ulkonäköihailua, ei tarvitse näyttää parikymppiseltä ollakseen hyväksytty. Jos yrittäisin olla jotain, mitä en ole, olisin tosi huono esimerkki nuorille naisille - etenkin tyttärilleni.
Kuvailet jotain 70-80 v. vanhusta. Äitini on yli 60 v. ja hänellä on tuuhea tukka, hyvä ryhti, ei silmäpusseja, ja vähäisesti ryppyjä, ylipainoa muutamia kiloja, käsissä kyllä maksaläiskiä pikkaisen. Näyttää ihan ikäiseltään ja hyvinvoivalta.