Kokemuksia sähköpyörästä?
Olisin kiitollinen sähköpyörien käyttäjien kokemuksista.
Kuinka kauan olet käyttänyt sähköpyörää?
Onko sähköpyörä lisännyt pyöräilyäsi?
Onko pyöräilykautesi pidentynyt?
Mitä sähköpyörän hankkimista harkitsevien kannattaisi ottaa huomioon?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörästä vielä vähän kokemuksia yleisellä tasolla, sähkötuolista sitäkin enemmän: hyvin vaarallinen istujalle!
Mikä on huonolaatuisen sähkötuolin merkki? Se että käyttäjä pääsee kertomaan kokemuksistaan.
Olen käyttänyt sähköpyörää vajaan vuoden. Pyöräily on lisääntynyt huimasti. En viitsisi polkea 15 kilometrin työmatkaa talvella luomuna. Pyöräilykausi on ennenkin ollut ympäri vuoden. Älä osta halvinta ja osta sopiva koko. Osaava pyöräliike auttaa.
Silloin kun yritin päivittäistä työmatkapyöräilyä yksi monista ongelmistani oli se, että yhdessä muun liikunnan kanssa ylikuormituin. Jos olisin halunnut jatkaa pyöräilemistä, olisi pitänyt luopua jostakin muusta. Nyt haaveilen sellaisesta tilanteesta että voin fillaroida ja nauttia ulkoilusta ja luonnosta ihan vaan palauttavana liikuntana. Normifillarilla liikunnan tehon säätäminen ei kertakaikkiaan onnistunut huonojen aerobisia ominaisuuksiani säätelevien geenieni, korkean ikäni ja matkalle osuvien jyrkkien ja pitkien ylämäkien vuoksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin reilu kaksi vuotta sitten sähköavusteinen helkaman ja tykkään todella. Ostin sen ihan Prismasta ja hinta oli jotain 1400 e. Minulla oli sitä ennen halvahko ja hieman rämiskö hybridi, joka oli ihan ok, mutta ei sillä ollut intoa ajella ihmeemmin jo senkin takia, että työni on fyysisesti keskiraskasta ja en viitsinyt lähteä enää kahdeksan tunnin työpäivän jälkeen pyöräilemään.
Kun ostin tuon sähköavusteisen fillarin, on pyöräilystä tullut taas mukavaa! Saatan ihan helposti ajaa iltasella vaikka jonkun 20 km ja viikonloppuna 45-50 km ei tunnu ikävältä muualla kuin hanurissa. Tykkään ajaa nyt ja poljenkin paljon mieheni ja poikani kanssa vaikka ihan vain jätskillä jossakin kymmenen kilsan päässä.
Fillaria pitää polkea, ei se mopo ole, ja en käytä avustusta välillä ollenkaan, mutta napsautan sen taas päälle vastamäessä tai vastatuulessa. Välillä taas pöllyytän sen kanssa täydellä avustuksella selkä suorana kuin Sisu -mainoksessa!
Kuulostaa ihanalta! Pidän pyöräilyssä juuri siitä että maisemat vaihtuvat ja saa kokea vauhdin huumaa. Silloin kun vielä pyöräilin ahkerammin tuntui että vain pyöräillessä pääsin tutustumaan tähän kotikaupunkiini vähän laajemmin. Sähköpyörällä voisi käydä vaikka minkälaisilla retkillä..
ap
Jos olet oikein innokas pyöräilijä, niin harkitse kokoon taitettavia sähköpyöriä. Maksaa hieman enemmän mutta on kätevä esim mahtuu juniin tai auton takakonttiin.
Ajettavuudessa ei häviä mitään, osat ja tekniikka ja akku on huippulaatua. Tilasin omani Saksasta.
Kuukauden päivät kesti mutta kannatti. Esim youtubesta löytyy videoita.
Tämä on kyllä kiinnostava vaihtoehto jos ajettavuus todellakin on yhtä hyvä.
ap
Minulla on, todella voin suositella. 750 km takana tänä kesänä.
Käyttötarkoitus laajenee entisestään.
Leikkiin lelu, ajossa raskas ja vaarallinen.
Taas on monta tahvoa pätemässä, eivät tiedä koska eivät ole ajaneet sellaista.
Luvut puhuvat puolestaan. 140 km eco asennolla. Eli kevyellä avustuksella.
Turha tulla märmättämään tänne jos oma helkama ei kulje kuin 30 km. Siinä on vain niin pas*** akku ja moottori.
Vain i diootti ajaa sähköpyörällä sähköä käyttämättä. Hikipyörällä 140 km menee jo mukavammin. Ei auta vaikka I:llä on viiden tonnin Mulkama, sähkömoottorien hyötysuhteissa ei ole oleellisai eroja. Mulkamalla pääsee 30 km jos ei polje kunnolla.
Testasin alamäessä, ei jarruta yhtään. Nopeutta 30-40, keskimö pyörii nollavoimallakin. (Pafang)
mIESTEN juttu. PITÄÄ asentaa ja siinä on nappuloitaa ja lataus. Eiei
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun yritin päivittäistä työmatkapyöräilyä yksi monista ongelmistani oli se, että yhdessä muun liikunnan kanssa ylikuormituin. Jos olisin halunnut jatkaa pyöräilemistä, olisi pitänyt luopua jostakin muusta. Nyt haaveilen sellaisesta tilanteesta että voin fillaroida ja nauttia ulkoilusta ja luonnosta ihan vaan palauttavana liikuntana. Normifillarilla liikunnan tehon säätäminen ei kertakaikkiaan onnistunut huonojen aerobisia ominaisuuksiani säätelevien geenieni, korkean ikäni ja matkalle osuvien jyrkkien ja pitkien ylämäkien vuoksi.
ap
Ootko ap linjoilla edelleen ja ostitko jo fillarin? Tämä aloitus lisätietoineen voisi olla mun, ja mietinkin jo että olenko tehnyt tämän :)
Nyt monet firmat tyhjentää varastojaan talveksi (hyvä kooste esim. tori.fi:ssa kun etsii "sähköpyörä") ja herää kysymys, ovatko noin kahden tonnin fillarit ihan OK? Niitä myydään nyt alennuksessa reilulla tonnilla. Hyviä vinkkejä täältä on jo tullutkin, mitä pitää ostaessa ottaa huomioon. Oon normifillarinkin suhteen ihan tumpelo, tyyliin ketjun osaan öljytä ja renkaan pumpata, joten hirvittää näin teknisen laitteen hankinta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ootko ap linjoilla edelleen ja ostitko jo fillarin? Tämä aloitus lisätietoineen voisi olla mun, ja mietinkin jo että olenko tehnyt tämän :)
Nyt monet firmat tyhjentää varastojaan talveksi (hyvä kooste esim. tori.fi:ssa kun etsii "sähköpyörä") ja herää kysymys, ovatko noin kahden tonnin fillarit ihan OK? Niitä myydään nyt alennuksessa reilulla tonnilla. Hyviä vinkkejä täältä on jo tullutkin, mitä pitää ostaessa ottaa huomioon. Oon normifillarinkin suhteen ihan tumpelo, tyyliin ketjun osaan öljytä ja renkaan pumpata, joten hirvittää näin teknisen laitteen hankinta....
Ei kai sitä kukaan mitään vehjettä osaa rassata ennen kuin opettelee. Eipä sähköpyörässä ole hirveästi enempää huollettavaa kuin luomussa. Moottorille on vähän hankala kotioloissa remonttia tehdä.
Olen käyttänyt vasta hetken, mutta voin jo nyt suositella lämpimästi! Lähinnä työmatkapyöräilyyn nyt käyttänyt, mutta aion lisätä myös vapaa-ajan pyöräilyä vähitellen. Ostin itselleni tuon Helkama SE11:n, josta olen tykännyt kovasti. Myös tarpeeksi yksinkertainen käyttää ja oppia käyttämään aloittelijalle, suosittelen lämpimästi! https://fitones.fi/naisten-sahkopyora-vertailussa-top-5/
Sähköpyörästä vielä vähän kokemuksia yleisellä tasolla, sähkötuolista sitäkin enemmän: hyvin vaarallinen istujalle!