Alkoholismin aiheuttama katkokävelyäkö?
Minkälaisia määriä alkoholia, miten pitkään /minkälaisissa jaksoissa tiedätte että on tarvittu siihen että on ihmiselle on jo tullut katkokävelyn oireita?
Hankala tilanne läheisellä ja mietitään mistä tämä kävelyongelma johtuu. Näyttää ihan katkokävelyltä joten siksi kyselen kun alko ongelmaakin on. Kävely näyttää siltä ettei tiedä missä kohtaa maa sijaitsee astuessaan ja tämä näkyy todella selkeästi kävelyssä ja pahenee koko ajan. Jalat olleet myös kipeät muutaman vuoden aina välillä jaksottain.
Juomiskerrat ei ole ihan metsien miehen luokkaa, useamman kerran viikossa kuitenkin, mutta päivisin kuitenkin työssä autolla käyden. Iltajuominen johtaa aina sammumiseen suht aikaisin illalla. Ei vedä siis koko yötä. Nousee päähän hyvin nopeasti, kännissä siis jo muutaman jälkeen. Kerta annos juomapäivinä varmaan n.10-24 olutta 3-4krt vkossa. Joskus harvoin vain 2 krt vko. Samanlaista käyttöä nyt ainakin 10 vuotta. Varmaan pidempäänkin.
Kokemuksia ja neuvoja.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkkis. Mulla on tasapainon kans alkanu tulla ongelmaa. Urheilla pystyn eikä kävely ole outoa. Törmäilen kulmiin ja ovien karmeihin enemmän kuin ennen. Siis juomattakin.
Ja kukaan ei tiedä juomiani määriä. En huijaa itseäni mutta muita kyllä. Kuten yksi edellä kertoi niin todellakin on kirkkaat aina kehissä. Vkl jäljiltä kaapissa 3x 0,7 ginipulloa, tyhjää siis. Plus tähän viralliset muiden nähden joudut viinit.
Katkokävelystä en tiedä koska on edessä mulla. Töissä käyn jne. Joitakin raittiita päiviä silloin tällöin.
Jaksamista ja voimia sulle. Vilpittömästi.
Meissä alkoholisteissakin on eroja, eikä siten voi täysin verrata kaikkea aina toisiin.
Itse humalluin loppuaikoina todella pienistä määristä, ja kirkkaita en ole ikinä juonut, vain olutta tai viiniä.
Ap, toivottavasti saat läheisesi tajuamaan, että on hoidon tarpeessa. Ei ne koivet itsestään parane, vähintään se alkoholin käyttö pitää lopettaa. Asutko hänen kanssaan?
Kaikkien kävely ei edes palaudu, vaikka alkavat raittiiksi, vaikka suurimmalla osalla kyllä paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on hermomyrkky.
Miksihän terveydelle vähemmän haittaista kannabista ei saa laillisesti?
Voisi pelastaa monien päihdehakuisten ihmisten elämää ja ainakin pidentää sitä radikaalisti.
Alkoholi vie käyttäjänsä viimeistään viisikymppisenä hautaan ellei parannusta tee.
Yleisin miesten kuolinsyy Suomessa.
Jos keski-ikäisellä johtuu kävelyongelmat / katkokävelyä alkoholista, niin alkaa olla viimeiset hetket puuttua asiaan. Saattaa myös maksa olla jo aika huonossa kunnossa. Myöskään haimatulehduksen kanssa ei ole leikkimistä. Esim. Matti Nykänen surullinen esimerkki. Nyt tarvitaan labroja.
Varatkaa ehdottomasti aika lääkäriin ja koettakaa selvittää mistä johtuu. Ja vaikka ei olisikaan alkoholista, niin tuollaisten oireiden syyt pitää selvittää.