Suomalaisten ruokaostokset JÄRKYTTÄVIÄ!
Tässä yleisimmät ostokset. Lähestulkoon nämä kaikki tuotteet löytyy asiakkaan ostoksista hihnalta. Leipää useaa eri laatua, eineksiä, leikkeleitä, kaljaa, tupakkaa, karkkia, sipsiä, keksejä, leivoksia, jäätelöä ja järkyttävä määrä lihaa 😮 Lisukkeena jokin yksi, maksimissaan 2 vihreää tuotetta. Yleisimmin kurkku tai salaatti. Sitten ihmetellään miksi voidaan huonosti, lihotaan ja ollaan masentuneita.
Kommentit (170)
Ihan samaa mieltä kuin ap. Itse nyt vuoden noudattanut whole food plant based -syömistapaa eikä ole kyllä ikävä entisiä ruokia. Energiataso ihan huipussa, mieli pysyy hyvänä jne.
Ihan eri silmin näkee ruuan ja sen merkityksen terveydelle.
80% kaikesta ruuasta ostan suunnilleen heviosastolta ja sen lisäksi pähkinöitä,siemeniä , linssejä ,papuja, täysjyväkauraa/riisiä/spelttiä/kvinoaa ym ja pakastemarjoja, herneitä jne.
Kun katsoo (ylipainoisten) ihmisten kärryjä, jotka ovat täynnä maitotölkkejä, jauhelihaa, einestä, lihaa, leikkelettä, kermaa ,muroja, , limsaa, juustoa ja pari kurkkua ja banaani nippu saattaa olla, niin en kyllä yhtään ihmettele että niin moni on sairas tai masentunut.
Miksi tämä on normaalia???!!!
Olen opintojeni ohella kaupan kassalla töissä. Tässä yleisimmät ostokset:
sipulinippu
jauhelihaa
nakkeja
makkaraa
einespizza/hampparit
Koff 24-pack
Tupakka
Kurkku
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä tutkimuksesi on selostettu, vertaisarvioitu ja julkaistu?
Silppu voi mennä takaisin peiton alle syömään psyykenlääkkeitä.Meillä ei käytetä mitään lääkkeitä koska sossu maksaa ne köyhille ja Suomessa on liian halvat lääkkeet.
Sen ajoittain huomaa, että jää ottamatta.
Minä ostan paljon kasviksia, marjoja, juureksia, täysjyväleipää, kalaa, kananmunia, pinaattia, papuja, sieniä, katkarapuja yms. Kaupassa kärryt/kori pursuaa terveellistä ruokaa. Siltikin oon masentunu.
Me saadaan omalta tilalta liha, maito, kananmunat, perunat ja kasvikset kesäisin. Mehu tehdään omista marjoista.
Juustot, viilit ja muut maitotuotteet tilataan tai ostetaan tuottajien omasta kaupasta.
Normaalista ruokakaupasta sitten ostettavaksi jäävätkin satunnaiset herkut, kuten meetwursti, limsa, sipsit tai kalja. Voi näyttää pahalta joo, jos luulee niiden olevan ainoa ravinto.
Silppu2 kirjoitti:
Me emme osta kaupasta kasviksia koska ne on suomalaisessa maaperässä suurin osa kasvatettuja.
Juu, kaikki tietää, että roudaat safkas itärajan takaa.
Ap:n viestistä tunnistan ainoastaan lihan omasta ostoskorista, pidämme kaikesta lihasta ja syömme n 100-150g per päivä ehkä 5 pvää viikossa. Toisaalta ruuassa saattaa olla lisukkeena 300g kasviksia.
Tämän päivän ostoskori:
- banaania, broccolia, porkkanaa, sipulia ja paprikaa
- maitoa, piimää, jugurttia ja rahkaa
- sokeriton vadelmakeitto
- 400g maustamattomia broilerinfileitä
- 24% juustoa
- ruisleipää ja kauraleipää
- oliivi ja rypsiöljyä
- tuoremehua
- nuudeleita
- cashew pähkinöitä ja vesikastanjaa
Noista tehtiin 2 pvän tuorekasviswokkia. Aamusmoothien ja iltarahkan marjat pakkasesta
Minä tänään:
2 x 1€ omenapussi
3 sitruunaa
1 punakaali
1 valkokaali
Palsternakka
Selleri
Tomaatteja
2 salaattia
Kananmunia
Jauhoja
Siirappi
Maitoa
1 kerma
1 piimä
1koirannappulasäkki
Voita
Luumutorttuhilloa
Leivinjauhetta
Kaakaojauhetta
Jotain pientä tästä unohtui.
Vierailija kirjoitti:
Olen opintojeni ohella kaupan kassalla töissä. Tässä yleisimmät ostokset:
sipulinippu
jauhelihaa
nakkeja
makkaraa
einespizza/hampparit
Koff 24-pack
Tupakka
Kurkku
Kuvailit kerrostalolähiössä asustelevan duunarisinkkumiehen ostoskorin.
1) Ruoka ei ole uskonto
2) Uskonnot ovat i d i o o t e i l l e.