Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisi tuo kalorilaskurin lataaminen vain pahentaa tätä syömisten vahtimista...

Vierailija
21.08.2019 |

Olen pääosin syönyt kalorini alle 1800 jo aikaisemmin, mutta laihtunut en ole. Sitten tulee näitä nollapäiviä ja paastoa. Välillä taas ahmimisia. Eilen söin jotain 1200 kcal + sitten lenkit päälle. Ja jos mies ei olisi tehnyt ruokaa illasta, olisin saanut varmaan jätettyä kalorit helposti alle 700 kcal. Tänään tähän mennessä kertynyt 221 kcal.

Oon ajatellu, ettei mulla näin sairaalloisen lihavana ole muuta syömishäiriötä, kun se, että syön liikaa.

Että kiitos äiti, kun opetit tähän jo lapsesta saakka kaikenmaailman paastopäivillä ja "käydäänpä nyt aamusta lenkillä, syödään viikko ananasta ja salaattia ja illasta taas uudella, kun olet niin lihava".

Mitä oikeasti kannattaisi tehdä? Jos syön yli 1500 kcal niin lihon koko ajan.
Aineenvaihdunta on ilmeisesti mennyt aivan täysin kuralle.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairaalloisen lihava niin et voi oikeasti lihoa 1500 kcal päivä, jos siis se on pitkän ajan keskiarvo niin että kaikki ahmimispäivätkin on kalorit tarkkaan laskettu mukaan, eikä joku hyvän päivän tyypillinen arvo.

Jos aineenvaihdunta on sekaisin laihdutteluista, se on onneksi yleensä varsin tilapäistä ja korjaantuu kun vaan syö jonkun järkevän määrän kunnollista ruokaa ilman ahmimisia, huolimatta siitä että hieman voi paino alkuun nousta. Montaa kiloa se tuskin nousee edes.

Vierailija
2/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita sa syot? 

Jos aineenvaihdunta tuntuu olevan huono, kannattaa aloittaa liikunta, se parantaa aineenvaihduntaa. 

Tietyt juomat ja ruuat myos parantavat aineenvaihduntaa, googleta how to boost your metabolism

Myos syomisia kannattaa vaihdella, jos syot joka paiva samaa, aineenvaihdunta "laiskistuu". 

Vetta 3 litraa paivassa, juothan? 

Alle 700 kcal paivassa = sun keho menee saastoliekille ja et tod laihdu.

Mulla toimii parhaiten vahahiilarinen, runsasproteiininen dieetti. Ja ne hiilaritkin sitten taysjyvatuotteita. 

T: koko elamansa (BMI-)ylipainoisena viettanyt, ennen enemman ja nykyaan vahemman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki niin kiinnostavia harrastuksia, että saat muuta ajattelemista. Taidat koko ajan vain miettiä syömistä. Lähde luontoon liikkumaan, mene uimaan, rentoudu, nauti elämästäsi! Lue hyviä kirjoja. Pyöräile lähikaupunkiin katsomaan joku näyttely tai vaikka vain torikahville. Kutsu ystävä mukaan ja menkää vaikka suppailemaan tai kokeilemaan ratsastusta tai kuntonyrkkeilyä tai kankaankudontaa... tai oikeastaan mitä vain, mikä olisi muuta kuin mitä nyt teet.

Unohda se kalorilaskuri jos se saa sinut ahmimaan ja paastoamaan vuorotellen. Hae keskusteluapua ahmimiseen.

Vierailija
5/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki niin kiinnostavia harrastuksia, että saat muuta ajattelemista. Taidat koko ajan vain miettiä syömistä. Lähde luontoon liikkumaan, mene uimaan, rentoudu, nauti elämästäsi! Lue hyviä kirjoja. Pyöräile lähikaupunkiin katsomaan joku näyttely tai vaikka vain torikahville. Kutsu ystävä mukaan ja menkää vaikka suppailemaan tai kokeilemaan ratsastusta tai kuntonyrkkeilyä tai kankaankudontaa... tai oikeastaan mitä vain, mikä olisi muuta kuin mitä nyt teet.

Unohda se kalorilaskuri jos se saa sinut ahmimaan ja paastoamaan vuorotellen. Hae keskusteluapua ahmimiseen.

Anteeksi vaan, mutta sa et ole varmaan koskaan ollut sairaalloisen ylipainoinen, urheiluharrastusehdotuksistasi paatellen.. :) 

Mulla on myos yksi obesitaksesta karsiva kaveri, han kavi just mahaleikkauksessa ja kertoi ylpeana, etta pudotettuaan 25 kg uskalsi pitkasta aikaa kokeilla ajaa rauhallisesti pyoralla ja kavella puoli kilometria pysahtymatta valilla. 

Montako laskia olet nahnyt suppaamassa tai hevosen selassa? Tai potkunyrkkeilemassa? Siis oikeasti sairaalloisen ylipainoista? 

Vierailija
6/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun obeesiteetti ei ole tuota kävelemistä ja pyöräilyä vielä estänyt. Koko ajan ahdistaa, kun pitäisi tehdä kaikkea muuta, mutta sitten huomio pitää kiinnittää syömisiin. 

Välillä syön aamiaisen, välillä en.

Jos syön aamiaisen niin vähän jogurttia ja marjoja/hedelmä sinne pilkottuna. Joskus pähkinöitä sekaan. Aikaisemmin siihen tuli mysliä ja vielä aikasemmin kaverina oli leipää. Kun lihominen vain jatkui, mysli jäi pois. Nykyään monesti se aamiainen on sellerin varsi, jos sitäkään. Joskus se on munakas tai paistettu kananmuna salaatilla. Munakkaassa saattaa olla kinkkua tai juustoa, mutta melko harvoin. 

Päivällinen on aina mitä nyt sattuu olemaan. Normaali ruoka, mitä on työpaikan kanttiinissa. Aikalailla samanlaisia annoksia vedän kuin muutkin, tosin salaattia vielä enemmän.

Useinkaan en ole syönyt lounasta, koska lihon. Tämä alkoi itseasiassa jo kotoa, sillä äiti v*ttuili minulle kotona päin naamaa, ettei kannata syödä, kun lihon. Jossain vaiheessa yritin aloittaa uudestaan lounaan syömisen ja havaitsin, että lihon. Tulin siihen tulokseen, ettei kannata.

Illalla monesti olen lähikaupasta ottanut jonkun alesalaatin, tai sitten patogin/sänkkärileivän. Tai riisipiirakoita. Mutta nämäkin tuli sitten pakosta jätettyä pois, koska lihoin. Usein illalla tosin tulee ahmimiskohtaus, jolloin vedän kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä, yleensä jotakin suolaista. Tätä sitten olen yrittänyt hallita poppareilla (mikropaahdettuja kuumalla ilmalla, joten niissä ei ole rasvaa, paitsi jos on tosi kova nälkä, niin sitten lisään niihin oliiviöljyä ja mausteita).  Ja koska huomaan, että lihon tästäkin niin sitten vaihtoehtona on dippivihannekset, eli selleri, porkkana, kesäkurpitsa, kurkku.  

Ja mainittakoon, että vatsa on melko usein aivan julmetun turvoksissa. Energiaa ei ole mihinkään muuhun kuin sohvalla makaamiseen, mutta nykyään olen yrittänyt pakottaa itseni lenkille.

Sitten joskus käy niin, että mies on ostanut kaupasta fazerin marjapiirakkatorttuja tai sipsipussin. Ne katoaa hetkessä, mutta edelleenkään en syö sipsiä viikottain. Karkki ja suklaa ei luojan kiitos uppoa ja mies saa syödä ne ihan itse. 

Ap

Vierailija
7/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun obeesiteetti ei ole tuota kävelemistä ja pyöräilyä vielä estänyt. Koko ajan ahdistaa, kun pitäisi tehdä kaikkea muuta, mutta sitten huomio pitää kiinnittää syömisiin. 

Jos syön aamiaisen niin vähän jogurttia ja marjoja/hedelmä sinne pilkottuna. Joskus pähkinöitä sekaan. Aikaisemmin siihen tuli mysliä ja vielä aikasemmin kaverina oli leipää. Kun lihominen vain jatkui, mysli jäi pois. Nykyään monesti se aamiainen on sellerin varsi, jos sitäkään. Joskus se on munakas tai paistettu kananmuna salaatilla. Munakkaassa saattaa olla kinkkua tai juustoa, mutta melko harvoin. 

Päivällinen on aina mitä nyt sattuu olemaan. Normaali ruoka, mitä on työpaikan kanttiinissa. Aikalailla samanlaisia annoksia vedän kuin muutkin, tosin salaattia vielä enemmän.

Useinkaan en ole syönyt lounasta, koska lihon. Tämä alkoi itseasiassa jo kotoa, sillä äiti v*ttuili minulle kotona päin naamaa, ettei kannata syödä, kun lihon. Jossain vaiheessa yritin aloittaa uudestaan lounaan syömisen ja havaitsin, että lihon. Tulin siihen tulokseen, ettei kannata.

Illalla monesti olen lähikaupasta ottanut jonkun alesalaatin, tai sitten patogin/sänkkärileivän. Tai riisipiirakoita. Mutta nämäkin tuli sitten pakosta jätettyä pois, koska lihoin. Usein illalla tosin tulee ahmimiskohtaus, jolloin vedän kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä, yleensä jotakin suolaista. Tätä sitten olen yrittänyt hallita poppareilla (mikropaahdettuja kuumalla ilmalla, joten niissä ei ole rasvaa, paitsi jos on tosi kova nälkä, niin sitten lisään niihin oliiviöljyä ja mausteita).  Ja koska huomaan, että lihon tästäkin niin sitten vaihtoehtona on dippivihannekset, eli selleri, porkkana, kesäkurpitsa, kurkku.  

Ja mainittakoon, että vatsa on melko usein aivan julmetun turvoksissa. Energiaa ei ole mihinkään muuhun kuin sohvalla makaamiseen, mutta nykyään olen yrittänyt pakottaa itseni lenkille.

Sitten joskus käy niin, että mies on ostanut kaupasta fazerin marjapiirakkatorttuja tai sipsipussin. Ne katoaa hetkessä, mutta edelleenkään en syö sipsiä viikottain. Karkki ja suklaa ei luojan kiitos uppoa ja mies saa syödä ne ihan itse. 

Ap

Oho, kuulostaa aika haastavalle. Tiedostat varmasti itsekin, etta sun syomiset on ihan pielessa. Syot milloin sattuu ja mita sattuu. 

1) Oletko jo pitanyt ruokapaivakirjaa, johon kirjaat ihan kaikki ruuat ja juomat, mita suuhun menee? Siis IHAN KAIKKI, myos napostelut. Tuo appihan on siihen hyva. 

2) Jos olet, niin ravintoterapeutti taitaa olla ainut mika auttaa. Kuntosaleilla on joskus kanssa hyvia, sielta saa seka treeniohjelman etta ruokaohjeet. 

Ja siis kai olet kaynyt tutkituttamassa kilppariarvot? Jos siis meinaan oikeasti et laihdu vaikket syo juuri mitaan... Mutta siis toi mun yllamainittu kaveri kanssa sanoi ettei syo "juuri mitaan" ja seuraavassa lauseessa tilasi ravintolassa ekstraranskalaisia, kun oma (reilu) annos ei riittanytkaan. Tai McDonaldsissa 2 isoa burgeria, pikkuburgerin, isot ranskalaiset, kolan ja pirtelon.

En siis sano etta sina teet kanssa nain, mutta joskus tulee naposteltua ihan huomaamattaan. Tai sitten vaan annoskoot on tosi pahasti puskissa. 

Ja just toi ettet syo tasaisin valiajoin, saa aikaan ne ahmimispuuskat. Kun on kyllainen olo niin sita marjapiirakkaa ja sipsiakaan ei tee niin paljon mieli. 

Ja sit viela - etta sen marjapiirakankin voi syoda, kun ei syo joka paiva ja syo sitten muuten vahemman. 

Vierailija
8/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreilla on melko vähän vaikutusta. Ruuan sisältö on tärkeämpää.

Vierailija
9/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Usein illalla tulee ahmimiskohtaus"... Niiden kalorit huomioon ottaen luultavasti saat paljon enemmän kaloreita kuin luulet. Niin minullakin oli ja mulla myös ahmintataipumusta piti yllä muuna päivien aikana pidetty liian ankea ja tiukka dieetti. Sitten kun alkoi syödä kunnolla muuten niin ei tarvinnut ihan nälkäänsä ahmia pahimmillaan jopa 3000 - 4000 kcal kertaistumalta.

Vierailija
10/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtumiseen lopulta vain niillä kaloreilla on merkitystä. Ruoan sisällöllä on jonkinasteinen merkitys tosin sille, miten pysyy kylläisenä samalla kalorimäärällä. Ja terveydelle toki on isokin merkitys. Mutta painoon vaikuttaa lähinnä ne kalorit.

Vierailija
11/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Mita sa syot? 

Jos aineenvaihdunta tuntuu olevan huono, kannattaa aloittaa liikunta, se parantaa aineenvaihduntaa. 

Tietyt juomat ja ruuat myos parantavat aineenvaihduntaa, googleta how to boost your metabolism

Myos syomisia kannattaa vaihdella, jos syot joka paiva samaa, aineenvaihdunta "laiskistuu". 

Vetta 3 litraa paivassa, juothan? 

Alle 700 kcal paivassa = sun keho menee saastoliekille ja et tod laihdu.

Mulla toimii parhaiten vahahiilarinen, runsasproteiininen dieetti. Ja ne hiilaritkin sitten taysjyvatuotteita. 

T: koko elamansa (BMI-)ylipainoisena viettanyt, ennen enemman ja nykyaan vahemman

Et noudata vähähiilarista, jos syöt viljaa. Viljassa on hurjasti hiilareita.

Vierailija
12/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta sa et ole varmaan koskaan ollut sairaalloisen ylipainoinen, urheiluharrastusehdotuksistasi paatellen.. :) 

Mulla on myos yksi obesitaksesta karsiva kaveri, han kavi just mahaleikkauksessa ja kertoi ylpeana, etta pudotettuaan 25 kg uskalsi pitkasta aikaa kokeilla ajaa rauhallisesti pyoralla ja kavella puoli kilometria pysahtymatta valilla. 

Montako laskia olet nahnyt suppaamassa tai hevosen selassa? Tai potkunyrkkeilemassa? Siis oikeasti sairaalloisen ylipainoista? 

Ehkä hämäännyin tuosta ”ja lenkit päälle” -osasta AP:n tekstissä ja kuvittelin että hän pystyy liikkumaan. Mutta nuohan ovat muutenkin vain ehdotuksia laidasta laitaan eikä niiden tarkoitus ole muu kuin herättää pohtimaan, mitä AP itse ehkä voisi kokeilla.

PS: kuntonyrkkeilyryhmässäni on yksi tosi lihava, joten se on ainakin mahdollista jos muuten pystyy liikkumaan

Vierailija
13/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtumiseen lopulta vain niillä kaloreilla on merkitystä. Ruoan sisällöllä on jonkinasteinen merkitys tosin sille, miten pysyy kylläisenä samalla kalorimäärällä. Ja terveydelle toki on isokin merkitys. Mutta painoon vaikuttaa lähinnä ne kalorit.

Kaloreilla on vähiten merkitystä painonhallinnassa.  Sisältö on se tärkein, joka säätää syömisen määrää.

Vierailija
14/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuan sisältö vaikuttaa syödyn ruuan määrään ja nälänhallintaan. Kalorit ei merkitse yhtään mitään.

Vierailija
15/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaloreilla on vähiten merkitystä painonhallinnassa.  Sisältö on se tärkein, joka säätää syömisen määrää.

Niitä onnellisia, jolla säätää... Itselläni sääti joskus lapsena ja nuorena, mutta ei sen jälkeen. Himottaa ahmia ihan minkälaista tahansa ruokaa yli kulutuksen ja ihan tahdonvoimalla ja kalorilaskennalla saa pitää painonsa kurissa. On kokeiltu hyvin monenlaisia ruokavaliomalleja ja aina sama juttu.

Vierailija
16/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä onnellisia, jolla säätää... Itselläni sääti joskus lapsena ja nuorena, mutta ei sen jälkeen. Himottaa ahmia ihan minkälaista tahansa ruokaa yli kulutuksen ja ihan tahdonvoimalla ja kalorilaskennalla saa pitää painonsa kurissa. On kokeiltu hyvin monenlaisia ruokavaliomalleja ja aina sama juttu.

"Himottaa ihan mitä tahansa" Mutta ei pidä syödä ihan mitä tahansa, ei nälänhallinta silloin toimi.

Vierailija
17/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, yksi puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä. Kyllä ne kalorit nyt vain pitkälle määrittävät sen, paljonko se paino putoaa jos putoaa. Eri asia on sitten, mikä tuntuu helpolta ja mielekkäältä ja mikä on terveellistä. Mutta se ei poista sitä faktaa, että kalorien väheneminen sitä painoa lopulta pudottaa eikä mikään muu. 

Vierailija
18/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa lihasta niin aineenvaihdunta kiihtyy. Keskity syömään terveellisesti, siten ettei ole tarvetta ahmia. Hyviä rasvoja, proteiininlähteitä ja vihanneksia. Juo riittävästi. Älä kyttää kaloreita. Kyllä sinä ilmankin laskuria tiedät että ahmimisrepsahdus ei ole hyväksi.

Vierailija
19/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi olla, että et muka laihdu tuolla kalorimäärällä? Oletko laskenut kaiken ihan oikein? Miten pitkään olet tuota jatkanut? Jokin tuossa nyt mättää ja se ei ole ravinnon koostumus, vaan se, että et kerro kaikkea. Kuulostaa siltä, että olet pienillä kaloreilla yhden päivän ja sitten ahmit enemmän koko loppuviikon. Ei silloin voi sanoa, että 1200 kalorilla et laihdu. Se loppuviikkohan mitätöi sen. Ei siinä mitään salaliittoa ole, vaan puhdasta matematiikkaa. 

Vierailija
20/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tarviit tilanteeseesi tosi paljon paremmin tukea, kuin voit av:lla saada. Suosittelen, että käyt ravintoterapeutilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme