Julkisissa kulkuvälineissä käytös
Viikonloppuna kaksi vanhaa naista istui pitkän matkan keskustellen koiran nimistä ym. Mikä tulee pennulle nimeksi. Sanoisin, ettei nuoriso koskaan käyttäydy noin huonosti. Hihiteltiin miten olisi Tarska jne. Toisella mummelilla päällä pääkallokuvia täynnä oleva jakku ja toinen pälätti vähän väliä kovaa puhelimeen. Ihmisiä arvosteltiin kuka oli iso nainen kooltaan ja kuka oli sitten vaikka ilotyttö. Jokainen muu matkustaja oli asiallisemman näköinen kuin nuo kaksi mutta ainakin käytökseltään. Vois sanoa Aino Ankeisen sanoin että "voi luoja, ota minut jo pois täältä" jos noin katkeraksi mummolsi tulisi vanhana. Toinen myös yski koko matkan, että siinä lähellä olevat varmaan sai saman taudin. Kummallakaan, edes tällä yskijällä ei ollut maskia. Mutta ei hätää, hehän kuuluvat ikäluokkaan jotka ovat jo saaneet neljä covid-rokotetta. Mitäs muista, itsekkyys huipussaan.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee enemmän se kossupullon juonut karpaasi, joka tahtoo juuri minulle kertoa elämäntarinansa-ja kaiken muunkin sillai kolmeen kertaan sönköttämällä. Sen verran iso ettei uskalla sanoa että viitsitkö poistua ja sen verran kännissä että omasta mielestään maailman kiinnostavin ihminen.
Ahhahaha mun paras muistoni kännisääliöstä. Istuin junassa, vastapäätä lösähti kaapinkokoinen kännikala. Mulkaisin sitä pahasti niin se sanoi: okeiokei älä hermostu, mämenen mämenen ...nousi ja lähti :D Mä olenkin niin pelottava, 158cm sukat jalassa.
...ja tuohon aloitukseen, heille voi käydä sanomassa että pitäkääs pienempää ääntä, täällä ....tai että häiritsette. Jos suuttuvat niin mitä sitte!
Kiusallisilta tilanteilta välttyy pitämällä kuulokkeita vaikkei niistä mitään kuuntelisikaan.
Tykkään sellaisista kuulokkeista joista kuuluu liikenteen ääniä tukkimatta kuuloa ihan kokonaan.
Jotenkin vanhoilta ihmisiltä.odottaisi hyvää käytöstä mutta ovat usein villimpiä kuin teinit myös kielenkäytöltään. Ärsyttää jos joutuu pitkiä matkoja matkustamaan mm lentokoneessa aikavyöhykkeenkin vaihtuessa. Millään eivsaa pöliinåä loppumaan. Jopa pikkulapset ei mölyä yhtä paljon. Humalaosetham poistetaan seuraavalla kentällä ja lasku perään jos häiriköivät ja iso lasku perään.
Jos joku pääsee harvoin ansaitulle lomalle ja ruvetaan arvostelemaan jo matkalla lihavaksi tms niin tunnelma latistuu jo matkalla. Onko joillain oikeus purkaa pahaa mieltään kanssamatkustajiin, että itse voisi nostaa egoaan?
Itse kun asun nykyisin Euroopassa, jossa busseissa ja junissa höpötellään ja jaetaan eväitä tuttujen ja tuntemattomien kanssa, Suomessa käydessä on outoa istua bussissa hiljaa kuin kirkossa
Ap. Ei taida tämäkään urputus ketju lähteä lentoon. Kaksi kolmas muka kauhea aloitus..
Vierailija kirjoitti:
...ja tuohon aloitukseen, heille voi käydä sanomassa että pitäkääs pienempää ääntä, täällä ....tai että häiritsette. Jos suuttuvat niin mitä sitte!
Joskus jos menee sanomaan jotain, että.pysykää hiljaa, häiritsette muita. Niin voi provosoitua enemmän ja ruvetaan haukkumaan ja ottaa hampaisiin. Myös itseään vahvemmille ei kannata ruveta ärhentelemään.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Ei taida tämäkään urputus ketju lähteä lentoon. Kaksi kolmas muka kauhea aloitus..
No mulla on varaa ykkösluokkaan ja bisnesluokkasn pesueineni. En matkusta enää junttien kanssa. Muutenkin liikun omalla autolla kotimaan matkat. En tarkoittanut kaikkia vanhoja ihmisiä, kaikissa ikäluokossa löytyy häiriintyneitä.. Sanon vaan, ettei ihmisiä saa arvostella ääneen, jokainen on itse matkansa maksanut. Arvosteleninen ja mölyäminen kertoo paljon tästä arvostelijasta. Nimin. Aloittaja, se urputtaja
Kun kenenkään historiaa ja menetyksiä ei tiedä, voi pitää mölyt mahassaan. Jollakin voi olla vakava parantumaton sairaus tai omainen kuollut. Ei tarvitse enää epäystävällistä käytöstä. Tuo h:uoraksi tai ilotytöksi haukkuminen on yleistä jos on kaunis nainen tai tyttö. Kerran metroasemalla humalainen mies huusi suloisten, kauniiden koulutyttöjen perään huoritellen heitä. Omia lapsia en päästäisi edes metroon kun on niin epävakaita ihmisiä, ettei lapset saa traumoja. Maailma on tullut hulluksi. Jumala tätä maata siunatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kun kenenkään historiaa ja menetyksiä ei tiedä, voi pitää mölyt mahassaan. Jollakin voi olla vakava parantumaton sairaus tai omainen kuollut. Ei tarvitse enää epäystävällistä käytöstä. Tuo h:uoraksi tai ilotytöksi haukkuminen on yleistä jos on kaunis nainen tai tyttö. Kerran metroasemalla humalainen mies huusi suloisten, kauniiden koulutyttöjen perään huoritellen heitä. Omia lapsia en päästäisi edes metroon kun on niin epävakaita ihmisiä, ettei lapset saa traumoja. Maailma on tullut hulluksi. Jumala tätä maata siunatkoon.
Tätäkin piti sitten jonkun säätiön alapeukuttaa. On siis ihan ok että lapsia nimitellään tuolla julkisilla liikkuessa? Taitaa olla itse nimittelyyn sortunut alapeukuttamassa.
Olen matkustanut ainakin Roomassa, Pariisissa ja Yhdysvalloissa julkisilla kulkuvälineissä ja sanoisinko, ettei missään muualla ole niin v....:a ihmisiä kuin Suomessa. Ja kyllä, osaan kieliä, että olen kartalla mitä puhutaan.
Täällä juopot ym jahtaa julkisissa alaikäisiä. Itsekin kun olin 16 v, joku juoppoukko yritti ängetä viereen bussissa. En väistänyt ja meni jonkun toisen deekun viereen ja sanoi, että tyttö on töihin menossa, töihin ja nauroi kaksimielisesti.
Mua häiritsee kommunikaation ongelmat ja PUHUMATTOMUUS. Ties kuinka monta kertaa oon kohdannut ihmisen jolla on joku ongelma mutta sen sijaan että AVAISI SUUNSA ja olisi ystävällinen, tuijotellaan vihaisesti kulmien alta tai yritetään jollain muulla tekniikalla saada ihminen ymmärtämään. Mikä siinä suun avaamisessa on niin vaikeaa??
Lisäksi jo USEAMMAN KERRAN ollessani suht tyhjässä junassa/metrossa ja laukku vierellä (kyllä, todellakin laitan ison kassin viereeni jos juna on muutenkin lähes TYHJÄ - eri asia jos junassa ei ole lainkaan paikkoja sillon huomioin muut toki!!!!) tyyppi on POKKANA ISTUNUT LAUKKUNI _PÄÄLLE_!!!!!!! Katsellaan vaivihkaa muka muualle ja tungetaan oma pers* laukun päälle muka vaivihkaa. Siis mitä ihmettä?!?!?!!? Siellä laukussa voisi olla vaikka lasia tai mitä tahansa arvoesineitä, todella törkeätä!
Myös olen saanut murhaavia katseita jos satun pitämään jotain jättikassia puoltyhjässä junassa viereisellä penkillä. Kerran tein testin, kun se laukku oli vieressä, ihmiset tuli tylysti vaatimaan paikkaa, ei kelvannut tyhjät penkit vieressä vaan piti tulla siihen missä laukku oli. Testasin ja otin laukun jo valmiiksi syliin, ja KUKAAN EI ISTUNUT VIEREEN :DD saman verran tyhjiä paikkoja.
Toi negatiivisuus,ja kommunikaation ongelmat on ne asiat mitkä mua ärsyttää suomalaisissa ihmisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on varaa ykkösluokkaan ja bisnesluokkasn pesueineni. En matkusta enää junttien kanssa. Muutenkin liikun omalla autolla kotimaan matkat. En tarkoittanut kaikkia vanhoja ihmisiä, kaikissa ikäluokossa löytyy häiriintyneitä.. Sanon vaan, ettei ihmisiä saa arvostella ääneen, jokainen on itse matkansa maksanut. Arvosteleninen ja mölyäminen kertoo paljon tästä arvostelijasta. Nimin. Aloittaja, se urputtaja
Olivatko mummelit ja Tarska ykkösluokassa?
Mukavaa.
Niin, onneksi nykyisin voi ostaa viereisen paikan itselleen kun vähän kustantaa lisää. Näin ainakin junassa ja onnibussissa. Siihen on vaikea ängetä kun on maksanut kaksi paikkaa itselleen. Joskus kun on puolityhjä bussi, niinv joku yskijå änkeää viereiselle penkille tai taakse köhimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivatko mummelit ja Tarska ykkösluokassa?
Mukavaa.
Olivat onnibussissa. Keksivät potentiaaliselle koiralleen nimeä. Koira olis saanutkin olla mukana, koirat on ihania.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee enemmän se kossupullon juonut karpaasi, joka tahtoo juuri minulle kertoa elämäntarinansa-ja kaiken muunkin sillai kolmeen kertaan sönköttämällä. Sen verran iso ettei uskalla sanoa että viitsitkö poistua ja sen verran kännissä että omasta mielestään maailman kiinnostavin ihminen.
Mua häiritsee eniten ne sekakakäyttäjät, jotka rehentelee tekemisillään rikoksilla ja vankilatuomioilla.
Nonniin, yskähän siitä tuli kun piti tulla rykimään yleiseen kulkuneuvoon. Bussissa ei pääse yskijiä karkuun paikkaa vaihtamalla samoin kuin lentokoneessakin. Maskit vois olla yskijillä ja jos ei ole akuutti tarve matkustaa, niin jättää väliin.