Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mikä siinä on, että IHMISET EIVÄT OSAA VÄISTÄÄ koiran ulkoiluttajaa? Onko muillakin ongelmia?

Anonyymi
21.08.2019 |

Pakko vähän purkaa kiukkua ihmisten käyttäytymisestä koiraa ulkoiluttavaa kohtaan, koska tässä touhussa voi muuten vielä sattua jotain.

Minulla on useampi rotweiler ja tällaisena naisihmisenä en voi mitenkään pärjätä voimakkaille koirille, jos niiden vietit heräävät ja ne päättävät käydä vastaantulijan päälle. TIEDÄN, että koirat täytyy pitää kytkettynä ja niin teenkin, mutta kun useampi isoa koiraa lähtee, siinä menee itse vain mukana.

Ensinnäkin ärsyttää nämä otsikon mukaiset päälle kävelijät/pyöräilijät jotka eivät älyä väistää. Koira voi tulkita päälle tulevan ihmisen uhkaksi. Toinen ääripää on sitten ne joiden pelko huokuu jo sadan metrin päästä ja se taas voi laukaista koirassa ei-toivottuja reaktioita, kun koira alkaa alistamaan vastaantulijaa.

Koirani eivät ole mitään sairaita vaan kaikki ihan A-listalla. Ei siis olisi mikään pikkujuttu, jos ne pitäisi lopettaa jonkun vastaantulijan takia.

Kiinnittäkääpä siis vähäsen huomiota, kun liikutte ulkona ja OPETTAKAA LAPSILLEKIN!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat kuuluu sinne pientareelle tallustamaan eikä pyöräilijöiden/kävelijöiden kulkureiteille.

Vierailija
22/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kuoliaaksi raadellut lapset saa vaan itseään syyttää. Mitäs tulivat minun pitbullieni ulkoilureitille häiritsemään koirien ulostusrauhaa typerällä pyöräilemisellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa idiootit väistämään, kun olen mieheni kanssa kävelyllä. 

Aina ei päälle päin näy, mutta saattaa olla todella arvaamaton. 

Olette ihan itse vastuussa, jos ärsytätte miestäni tulemalla liian lähelle tai varsinkaan pyritte tervehtimään. 

Ja varsinkin pitäkää ne kakarat kiinni. Yksikin limainen kersa pyrki siilttämään miestäni. Mies tietysti kävi päälle kuten on ymmärrettävää. Asia on vielä prosessissa, mutta oletan että oikeus voittaa. 

Vierailija
24/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään aina raskas puinen "kävelykeppi" ulkoillessa ihan koiria varten.

Vierailija
25/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama. Mies vaan muuttunu naiseksi ja sääfferi rotikkalaumaksi.

Vierailija
26/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän huolissani koirista, joiden omistajat eivät pärjää niille..

Mutta on tässä asiaakin. En ymmärrä, että miksi pyöräilijät ja juoksijat tulevat päin kun koirani on ojan puolella.

Sitten valutetaan, että ihmiset päästävät koiransa nuuhkimaan jne. Kumpikohan on helpompaa a) kiertää ojassa nuuhkiva koira ja vieressä oleva omistaja vai b) kiskoa koira ojasta pyöräilijän/juoksijan tieltä?

Tuossa käytöksessä ei ole järjen hiventäkään ja vielä kun otetaan huomioon paitsi se, että vastaantulija voi mahdollisesti kompastua hihnaan mikäli koira ei seuraa omistajaansa tarpeeksi ripeästi, myös se että kyseessä on aina eläin. Oli se miten kiltti tahansa, nopeasti kohti tuleva voi herättää kiltilläkin koiralla puremisreaktion.

Nykyään monet lapsetkin osaavat paremmin kohdata koiran kuin monet aikuiset.

Vierailija
27/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä koen koiranomistajana että on minun velvollisuus väistää muita koirani kanssa ja näin myös teen. Koirani on yltiösosiaalinen ja haluaisi tehdä tuttavuutta kaikkien kanssa, mutta niin kauan väistetään kunnes vastaantulija itse haluaa silittää koiraani. Ja koirani painaa 34kg eikä ole ongelmia pitää sitä aisoissa.

Koirasi on rotta minun 70kg tanskandogin rinnalla ja mun mussukka ei väistele ketään tai mitään. Ne väistää jotka pelkää.jos et väistä ei o mun vika jos sattuu

Vierailija
28/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkun lähden lapsien kanssa liikkeelle, pitäisi koiranomistajien tajuta varoa meitä.

Onneksi näkyy olevan noita kylttejä joissa lukee varokaa lapsia.

Vierailija
29/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi anteeks koirapelkoni. Pyrin olemaan vieraiden koirien läheisyydessä rauhallinen, mutta kun vuosia sitten on yksi koira käynyt kiinni ja hengenlähtö oli lähellä niin yrityksestä huolimatta en pysty täysin rauhallinen olemaan.

Ulkoiluta koirasi yks kerrallaan, jos et kerran kaikkia pysty hallitsemaan kerralla.

Vierailija
30/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kulunut provo. 0/5

Sinä väistät, koska sinulla on ongelma.

Ulkoile helpoissa paikoissa, joissa hallitset koirasi ja opeta ne kulkemaan nätisti taluttimissa.

Vierailija
31/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nykyään aina raskas puinen "kävelykeppi" ulkoillessa ihan koiria varten.

Tässä nyt ei ollut mitään hauskaa. Miten eläimen satuttaminen on hupaisaa?

Aloittaja on selkeä provo. Jos et hallitse koiraasi, anna se pois.

T. 35kg ja 42kg urokset. Pärjään hyvin eikä kenenkään tarvitse väistää, päinvastoin.

Vierailija
32/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä koen koiranomistajana että on minun velvollisuus väistää muita koirani kanssa ja näin myös teen. Koirani on yltiösosiaalinen ja haluaisi tehdä tuttavuutta kaikkien kanssa, mutta niin kauan väistetään kunnes vastaantulija itse haluaa silittää koiraani. Ja koirani painaa 34kg eikä ole ongelmia pitää sitä aisoissa.

Koirasi on rotta minun 70kg tanskandogin rinnalla ja mun mussukka ei väistele ketään tai mitään. Ne väistää jotka pelkää.jos et väistä ei o mun vika jos sattuu

Vaikka se voi tuntua epäreilulta, niin kyllä se vaan olet sinä joka on vastuussa sinun koirasi tekemisistä.

Vierailija
33/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi sinun rakkeja väistää? Taisi olla huono provo koko aloitus.

Oma koiroa on 36kg ja helposti lämpenevänä nopealiikkeinen ja tottumattoman mielestä varmaan tosi vaarallisen näköinen. Kaikki ovat tähän asti väistäneet ihan riittävästi, eikä kukaan ole tukkinut iholle. Koira on ihmisiä kohtaan täysin piittaamaton, eikä varmasti pure tai ärhentele ihmisille. Mutta jos toinen koira haastaa siitä, niin se on heti 110% teholla menossa tappamaan sen. Minulla ei kyllä ole mitään vaikeutta pitää sitä aisoissa.

Vierailija
34/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa AP.

Minulla on moottoripyörä, jota en naisihmisenä hallitse jos se päättää riehaantua.

Kannattaa väistää niiden koirien kanssa niin ette jää alle.

Vierailija
35/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi sinun rakkeja väistää? Taisi olla huono provo koko aloitus.

Oma koiroa on 36kg ja helposti lämpenevänä nopealiikkeinen ja tottumattoman mielestä varmaan tosi vaarallisen näköinen. Kaikki ovat tähän asti väistäneet ihan riittävästi, eikä kukaan ole tukkinut iholle. Koira on ihmisiä kohtaan täysin piittaamaton, eikä varmasti pure tai ärhentele ihmisille. Mutta jos toinen koira haastaa siitä, niin se on heti 110% teholla menossa tappamaan sen. Minulla ei kyllä ole mitään vaikeutta pitää sitä aisoissa.

Hohhoijaa taas.

Vierailija
36/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen on pakko olla provo.

Eikä rottis edes ole päälekäyvää sorttia, vaan menee väliin.

Vierailija
37/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän huolissani koirista, joiden omistajat eivät pärjää niille..

Mutta on tässä asiaakin. En ymmärrä, että miksi pyöräilijät ja juoksijat tulevat päin kun koirani on ojan puolella.

Sitten valutetaan, että ihmiset päästävät koiransa nuuhkimaan jne. Kumpikohan on helpompaa a) kiertää ojassa nuuhkiva koira ja vieressä oleva omistaja vai b) kiskoa koira ojasta pyöräilijän/juoksijan tieltä?

Tuossa käytöksessä ei ole järjen hiventäkään ja vielä kun otetaan huomioon paitsi se, että vastaantulija voi mahdollisesti kompastua hihnaan mikäli koira ei seuraa omistajaansa tarpeeksi ripeästi, myös se että kyseessä on aina eläin. Oli se miten kiltti tahansa, nopeasti kohti tuleva voi herättää kiltilläkin koiralla puremisreaktion.

Nykyään monet lapsetkin osaavat paremmin kohdata koiran kuin monet aikuiset.

Haluaisitteko alapeukuttajat kertoa mikä siinä väistämisisessä on niin vastenmielistä?

Tämä ei koske pelkästään koiranulkoiluttajia vaan sama ilmiö on havaittavissa silloinkin kun kävelee yksin. Pyötöilijät ja juoksijat juoksevat päin mikäli ei ehdi syöksymään tien toiseen laitaan pois alta.

Onko täysin mahdotonta ymmärtää, että nopeamman on järkevintä väistää? Kyse ei ole siitä, ettenkö ajattelisi, etteikö teidän ylhäisyyksillänne tulisi olla oikeus juosta ja pyöröillä juuri sieltä mistä haluatte ketään väistämättä, kunhan vain totesin sen olevan vaarallista.

Vierailija
38/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koirat aina kulkee väärällä puolella katua?

Täällä Helsingissä ainakin tuntuu siltä, että AINA joutuu jalkakäytävällä kiertämään väärää puolta vastaan tulevan koiran ja taluttajan. Tai sitten pitää kompastua/hypätä talutusnarun yli.

Vierailija
39/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen: kaikille kulkuväylille oikeanpuoleinen liikenne - ja kaikki sujuu!

Vierailija
40/56 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes 0/5, koska on niin ilmiselvästi satiiria.