Siis mikä siinä on, että IHMISET EIVÄT OSAA VÄISTÄÄ koiran ulkoiluttajaa? Onko muillakin ongelmia?
Pakko vähän purkaa kiukkua ihmisten käyttäytymisestä koiraa ulkoiluttavaa kohtaan, koska tässä touhussa voi muuten vielä sattua jotain.
Minulla on useampi rotweiler ja tällaisena naisihmisenä en voi mitenkään pärjätä voimakkaille koirille, jos niiden vietit heräävät ja ne päättävät käydä vastaantulijan päälle. TIEDÄN, että koirat täytyy pitää kytkettynä ja niin teenkin, mutta kun useampi isoa koiraa lähtee, siinä menee itse vain mukana.
Ensinnäkin ärsyttää nämä otsikon mukaiset päälle kävelijät/pyöräilijät jotka eivät älyä väistää. Koira voi tulkita päälle tulevan ihmisen uhkaksi. Toinen ääripää on sitten ne joiden pelko huokuu jo sadan metrin päästä ja se taas voi laukaista koirassa ei-toivottuja reaktioita, kun koira alkaa alistamaan vastaantulijaa.
Koirani eivät ole mitään sairaita vaan kaikki ihan A-listalla. Ei siis olisi mikään pikkujuttu, jos ne pitäisi lopettaa jonkun vastaantulijan takia.
Kiinnittäkääpä siis vähäsen huomiota, kun liikutte ulkona ja OPETTAKAA LAPSILLEKIN!
Kommentit (56)
Ei pitäisi olla koiraa/koiria joita ei pysty hallitsemaan. Jos et pysty hallitsemaan useampaa rottweileria kerralla (ja moni ei pystyisi!), sinun ei pitäisi ulkoiluttaa useampaa rottweileria kerralla. Olet vaaraksi ympäristölle!
Tämä on niin totta. Itselläni neljä rotikkaa ja kaksi amerikan pitpullia. Aina saa olla sydän syrjällään kenet ne seuraavaksi raatelevat, kun muut eivät tajua väistää meitä.
N19, korso
Koirat on siis hyvin koulutettu ja hallinnassa.
Suosittelen kantamaan isoa kylttiä pääsi päällä, missä kerrot muita varomaan.
Itse opin jo ja kannan isoa kylttiä rinnuksilla ja varoitan muita tulemasta lähelleni. Minulla on levottomat jalat ja ne saattaa tehdä kung fu potkuja ihan yllättäen.
naisihmisenä en voi mitenkään pärjätä voimakkaille koirille
tossa on kaikki oleellinen sanottu, jos et hallitse koiria, et myöskään ulkoiluta niitä
Eli jos osaa väistää, ei ole ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Itselläni neljä rotikkaa ja kaksi amerikan pitpullia. Aina saa olla sydän syrjällään kenet ne seuraavaksi raatelevat, kun muut eivät tajua väistää meitä.
N19, korso
huumorintajuinen nainen on kiihottava. ;)
M35
Ai että yritit nokkelaa avausta mutta meni yli notta täräjää. Ei täällä enää osata!!
Koirien pito kielto aloittajalle. Vaaraksi muille. Noh sheriffit tehkää työnne.
Yllättävän moni koirantaluttaja päästää koiran nuuhkimaan ventovierasta jopa väylän toiseen laitaan. En itse tee koskaan mitään aloitetta kontaktiin, koska en pidä koirista.
Ei ole ongelmaa tuosta. Mun ainoa ongelmani on tämän palstan muuttuminen paskojen provojen suoltamiseksi.
Olihan tää aloitus provo, olihan?
Tälläsiä nämä koiraihmiset ovat....ja sitten ihmetellään miksi koiria vihataan.
Kyllä minä koen koiranomistajana että on minun velvollisuus väistää muita koirani kanssa ja näin myös teen. Koirani on yltiösosiaalinen ja haluaisi tehdä tuttavuutta kaikkien kanssa, mutta niin kauan väistetään kunnes vastaantulija itse haluaa silittää koiraani. Ja koirani painaa 34kg eikä ole ongelmia pitää sitä aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tää aloitus provo, olihan?
No oli tietenkin. Eikä edes hyvä sellainen.
Tästäkin olisi ap varmasti saanut mehevät riidat aikaan jos olisi vähän parempi kirjoittaja ja osaisi provoilla hienovaraisemmin ja vähemmän itsestäänselvästi. :)
Istut yksin kotona koiriesi kanssa ja ihmettelet, kun kukaan ei käy kylässä. Tai jos tulee, päätyy tikattavaksi.
Toivottavasti tämä on provo!
Jollei ole, miksi h**vetissä sulla on u s e a m p i a isoja koiria, jos itsekin tiedät, ettet pysty hallitsemaan niitä?! Pystytkö hallitsemaan edes yhtä, tuskin.
Mullakin on koiria, pieniä, enkä edes kuvittele ottavani isoa koiraa, jollen voi olla täysin varma, että pystyn sen pitämään kiinni tilanteessa kuin tilanteessa. Vielä en ole ollut siitä varma, joten koirien koko pysyy kääpiönä.
Ja kyllä, me väistämme aina ja kaikkia isojen koirien kanssa liikkujia juuri siksi, ettei ikinä voi tietää, saako niiden omistaja pidettyä ne hallinnassa, jos tarve vaatii. En todellakaan luota siihen yhtään, enkä halua, että pikkuiset koirani revitään kappaleiksi vain, koska joku valopää on tarvinnut egon jatkeen itselleen!
Jos ei pysty hallitsemaan koiriaan, ei pidä ulkoiluttaa niitä. Jos ei pysty hoitamaan koiriaan asianmukaisesti, ei sovi koiranomistajaksi.
Koira voi vaikka tappaa ihmisen, siinä ei hirveästi auta selittelyt siitä että kenen olisi pitänyt väistää ja miten.
Tällaisia koiranomistajia on, ainakin meidän naapurustossa.
Tulin eilen töistä kotiin pyörällä, olin ohittamassa koiraa ja ulkoiluttajaa hiekkatiellä kun yhtäkkiä koira saa hepulin ja melkein syöksyy kiinni pyörään ihan raivona.
Ulkoiluttajalla oli vissiin napit korvissa, ei olisi tajunnut vaikka olisin soittanut kelloa.
Jäi sitten sinne lässyttämään koiralleen että "mähän olen sanonut että ei saa mennä pyörän alle".
Ei se kylläkään ollut alle menossa vaan ilmeisesti peloissaan puolustamassa itseään kun emäntä ei vaivautunut kiinnittämään huomiota ympäristöönsä.
Minäkun lähden lapsien kanssa liikkeelle, pitäisi koiranomistajien tajuta varoa meitä.
Miksi minun pitäisi sinun rakkeja väistää? Taisi olla huono provo koko aloitus.