Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen vanhempi laittaa nuorensa itse maksamaaan lukiokirjansa?

Vierailija
21.08.2019 |

Siis jos kyse ei kuitenkaan ole rahan puutteesta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä vanhempi?

Vierailija
22/27 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin maksamaan. Tästä syystä pitikin odottaa täysi-ikäiseksi että pääsin aikuislukioon, jossa oli vähemmän kursseja (=vähemmän kirjoja) ja pystyin käymään päivät töissä elättääkseni itseni. Olin laiminlyövien narsistien lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksoin aikoinaan. Ei tullut edes mieleen, että vanhemmat olisivat maksaneet. Meillä oli normaalia maksaa kaikki kulunsa itse, heti kun alkoi tienata. Myös vaatteet. Ruoka ja asuminen tuli edelleen vanhemmilta ja vanhemmat antoivat lahjaksi tarpeellisia tavaroita toki. 

Miksi ihmeessä sinun piti tienata 16-vuotiaana? Mulle maksettiin lukiokulut kaikki, vanhojentanssit, autokoulu... Ei todellakaan tarvinnut missään paskaduunissa elää.

Oletko vieläkin jonkun, vai yhteiskunnan elätti.

Kirjoituksesi osoitti, että olet saasta.

En ole, mutta itse et vaikuta kauhean onnelliselta? Minulle maksettiin muutakin kuin lukiokirjat, mm. 5kk kieliopinnot Britanniassa lukion (lyhyen englannin) jälkeen. Sinä rassukka olit silloinkin vain töissä?

Niin tuliko yllätyksenä että kaikilla vanhemmilla ei ole varaa maksaa, silloin pitää itse tehdä töitä..

Vierailija
24/27 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin maksamaan. Tästä syystä pitikin odottaa täysi-ikäiseksi että pääsin aikuislukioon, jossa oli vähemmän kursseja (=vähemmän kirjoja) ja pystyin käymään päivät töissä elättääkseni itseni. Olin laiminlyövien narsistien lapsi.

Tuskinpa olit narsistien lapsi, koska et ollut heidän vallassaan. Narsisti on ihminen, joka hallitsee uhria. Ei uhri siitä mihinkään itsetoimisuuteen vapaudu. Muuten ei ole uhri. Ja narsistilla on aina uhreja. Jos et itse ollut, narsisti ei ollut sinua kohtaan mitenkään paha tapaus verrattuna mitä he ovat uhreilleen.

Vierailija
25/27 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksoin aikoinaan. Ei tullut edes mieleen, että vanhemmat olisivat maksaneet. Meillä oli normaalia maksaa kaikki kulunsa itse, heti kun alkoi tienata. Myös vaatteet. Ruoka ja asuminen tuli edelleen vanhemmilta ja vanhemmat antoivat lahjaksi tarpeellisia tavaroita toki. 

Miksi ihmeessä sinun piti tienata 16-vuotiaana? Mulle maksettiin lukiokulut kaikki, vanhojentanssit, autokoulu... Ei todellakaan tarvinnut missään paskaduunissa elää.

Oletko vieläkin jonkun, vai yhteiskunnan elätti.

Kirjoituksesi osoitti, että olet saasta.

En ole, mutta itse et vaikuta kauhean onnelliselta? Minulle maksettiin muutakin kuin lukiokirjat, mm. 5kk kieliopinnot Britanniassa lukion (lyhyen englannin) jälkeen. Sinä rassukka olit silloinkin vain töissä?

Niin tuliko yllätyksenä että kaikilla vanhemmilla ei ole varaa maksaa, silloin pitää itse tehdä töitä..

Aloituksessa kylläkin suljetaan pois ne vanhemmat, joilla ei ole varaa. Etkö saanut työnteoltasi edes koulutusta luetun ymmärtämiseen?

Vierailija
26/27 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei laiminlyö, vaan narsisti hallitsee.

Vierailija
27/27 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei laiminlyö, vaan narsisti hallitsee.

Mitään velvollisuutta minulla ei ole sinulle perustella mitään, mutta ihan jotta kukaan lukija ei luule tuon olevan totta - narsistinen vanhempi usein valitsee mustan lampaan, joka on perheen syntipukki ja joka jätetään oman onnensa nojaan. Lapsen laiminlyönti ja hoidotta jättäminen on hyvin tyypillistä kohtelua narsistivanhemmalta, koska he eivät näe lasta oikeana ihmisenä.

"Onneksi" perheen ulkopuoliseksi jättäminen myös kuitenkin helpottaa mustan lampaan karkaamista, koska narsisti ei oikeasti ollenkaan tunne lastaan ja jo valmiiksi ulkopuolisena on helpompi paeta. Itse muutin kotoa 17 vuotiaana ja koska olin joutunut huolehtimaan itsestäni jo pienestä pitäen, pääsin heistä irti muutamalla satojen km päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi