Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koulun alkaessa siirrytään talvivaatteisiin?

Vierailija
20.08.2019 |

Mietin aamulla, että kehtaanko lähteä töihin hameessa ja sandaaleissa. Se oli hyvä valinta, sillä hiki tuli ihan niissäkin päivän mittaan ja takkiakaan ei tarvittu, paistoihan aurinko, ja lämpötila oli yli kaksikymmentä astetta, Se kehtaamisen miettiminen johtuu siitä, että aamuisin täällä pääkaupunkiseudulla huomaa metrossa olevansa yleenä ainoana kesävaatteissa, sillä monilla muilla on paljon isoja kaulahuiveja ja talvikenkiä. Toppatakithan tuntuvat nykyisin olevan käytössä ympäri vuoden. Muutos tapahtuu aina kun koulu alkaa. Siihen saakka näkee kesävaatteita, ja sen jälkeen otetaan tosiaan talvikengät käyttöön.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinulla on kuuma, sei ei tarkoita että muillakin on.

Vierailija
2/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kuljen sortseissa ja sandaaleissa niin pitkälle syksyyn kuin mahdollista. Ei voisi vähempää kiiinnostaa mitä muut tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin töissä. Ulkona aurinkoista, asteita +18 ja porukkaa ilmestyy paikalle kevyttoppatakeissa. Sitten niitä pidetään päällä jopa sisätiloissa ja syksyllä ihmetellään, että miten kukaan tarkenee, kun mittari alkaa lähestyä nollaa.

Eikö enää edes täällä maalla osata pukeutua sään mukaan?

Vierailija
4/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, saman huomannut. Ja vappuna ollaan kesämekossa vaikka olisi yhtä kylmä kuin jouluna.

Vierailija
5/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinulla on kuuma, sei ei tarkoita että muillakin on.

Sen toki tiedän, että meitä on erilaisia. Mutta jos samoissa lämpötiloissa ollaan heinäkuussa shortseissa, hameissa ja topeissa, niin miksi talvikengät jalkaan elokuussa, vaikka on tismalleen samanlainen sää.

Vierailija
6/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä oli +22 ja tyypeillä takit ja neuleet. Mitä ihmettä?

Vierailija
7/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ilmiön olen huomannut. Asun maalla ja käyn yleensä syyskuun puolivälissä Helsingissä Habitaressa, muutama vuosi sitten oli farkkutakki päällä, niin Pasilan asemalla oli porukoilla kevytuntuvatakkia, pipoa ja niitä jättipitkiä kaulahuiveja päällä. Itse laitan noita vasta lokakuun puolella..

Vierailija
8/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eilen katsoin kun naapurin lapsi tuli kotiin esikoulusta... kurahousut jalassa. Lämmintä melkein 20. Kai kesä vielä kuivaisi...

Vierailija
9/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tätä.

Vierailija
10/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman ilmiön olen huomannut. Asun maalla ja käyn yleensä syyskuun puolivälissä Helsingissä Habitaressa, muutama vuosi sitten oli farkkutakki päällä, niin Pasilan asemalla oli porukoilla kevytuntuvatakkia, pipoa ja niitä jättipitkiä kaulahuiveja päällä. Itse laitan noita vasta lokakuun puolella..

Merituuli viilentää Helsingissä. 

Vierailija
11/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjäisin hyvin t-paidalla (pitkähihainen oli kuitenkin päällä ja kuuma oli) ja näin ihmisiä syystakeissa ja kaulahuiveissa. Ehkä se pukeutuminen on joillekin pelkkä kalenterijuttu - kun on elokuun loppupuoli niin syksyhän se on pakko olla. Tulis vaan vielä helteitä niin siinähän hikoilisivat ilmeisesti...

Vierailija
12/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, enpä ole huomannut. Samoissa tennareissa ja jumppatrikoissa naiset hiipailee kesät talvet. 

Vierailija
13/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin iltapäivällä fillarilla ja ihmettelin samaa asiaa: säälittävän näköisinä muutama koululainen ajeli kevyttoppatakissa iltapäivän helteessä pyörällä kypärä päässä ja vissiin pipo siellä alla.

Ihan järkyttävää.

Itse tietoisesti karaistan itseäni liikkumalla mahdollisimman ohuilla vaatteilla kohti talvea. Olen jostain lukenut, että se toimii. Itse nukun ikkuna auki (ei ole koneellista ilmastointia) pitkälle syksyyn, mikään ei ole niin terveellistä kuin raikas ilma. 

Vierailija
14/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla on jo kylmä ja jos työskentelee ilmastoidussa toimistossa, niin on ihan normaalia ottaa pitkähihaista mukaan. 

Vierailija
15/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on kylmä, puen päälleni enemmän vaatetta. Ihan sama, vaikka olisi +20. 

Vierailija
16/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli +12, iltapäivällä sitten lämpimämpää. Mutta lähdin töihin silloin aamulla ja vaatteet sen mukaan. Autolla kun kuljen niin takki on lojunut mukana takapenkillä, ei päällä.

Vierailija
17/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mereltä tuleva tuuli on ollut todella viileä viime päivinä. Suojaisassa paikassa, kun aurinko paistaa on lämmintä, mutta jos on seisoskellut tuulessa odottelemassa bussia tai ratikkaa, niin kestää hetki lämmetä.

Vierailija
18/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut täällä yhtään ralvivaatetta vielä. Kuljen joka päivä kouluun ja kotiin keskustan kautta, ja tämä on vielä aika iso kaupunki. Ja miten muiden pukeutuminen on sulta pois vai miksi sitä pitää arvostella?

Vierailija
19/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valikoit vaatteesi toisten ihmisten pukeutumisen perusteella? Eikö olennaisempaa ole valita ITSELLE sopivin pukeutumistapa. Mitä sitten vaikka muilla olisi pilkkihaalarit ja sinulla minihame ja napapaita?

Vierailija
20/42 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on kyllä todella ihmeellistä, että ihmiset ovat erilaisia myös lämmöntuntemisen suhteen...