Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa teinin kaverin lintsirannekkeen?

Vierailija
20.08.2019 |

Eli ongelma on seuraava: Odotin lomarahaa kuin kuuta nousevaa, jotta pääsisin lasten kanssa vihdoin Linnanmäelle. 15-vuotias kysyi, sopiiko jos hän tuo kaverin, kun perheen kahdesta alakoululaisesta ja eskarilaisesta ei ole seuraa hurjimpiin laitteisiin (joihin minäkään en aina tahdo). Sanoin, että sopii että tuo kaverin.

Perillä kävi ilmi, ettei tämä kaveri ollut tuonut yhtään rahaa, sillä oletti, että minä tarjoan rannekkeen ja ruoat. Olin jo ehtinyt kiinnittää oman rannekkeeni, joten en voinut luopua siitä (eikä eskarilainen olisi tahtonut mennä yksin laitteisiin). Yritimme tavoitella kaverin vanhempia, jotta olisivat siirtäneet rahaa hänelle. Emme saaneet heitä kiinni, ja ostin sitten luotolla rannekkeen ja ruoat kaverille, yhteensä lähes 100 eur edestä.

Kun vanhemmat vihdoin soittivat takaisin hekin olivat olettaneet, että minä tarjoan päivän Lintsillä, ja jos olisivat tienneet, että kaverin tulisi itse maksaa niin eivät olisi päästäneet häntä mukaan. Teini väittää, ettei hän missään tapauksessa ollut tarjonnut päivää Lintsillä, vaan oletti itsekin että kaveri maksaa omat hupinsa.

Nyt en tiedä mitä tehdä kun vanhemmat kieltäytyvät maksamasta, itselläni ei ole ylimääräistä rahaa tai tarvetta mihinkään palveluun, jonka tämä teini voisi suorittaa korvauksena. Apua...

Kommentit (234)

Vierailija
1/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi enää jälkikäteen lähteä perimään. Pitää tehdä heti alussa selväksi

Vierailija
2/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä muu auta, kuin oppia tyhmyydestä. Ens kerralla varmistat asian ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niele tappio ja muista ensi kerralla vastaavassa tilanteessa sanoa teinille: "saa tulla jos maksaa ite". 

Vierailija
4/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella kurja tilanne. Mielestäni ei kaveri eikä hänen perhe voi olettaa että sinä maksat vaan heidän olisi pitänyt reippaasti ilmoittaa että nyt ei ole mahdollista lähteä jos ei kerran varaa. Kyllä minun mielestä heidän pitää maksaa sinulle ne kulut.

Vierailija
5/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan lapsia siihen sotke ja nolaa teiniäsi

Vierailija
6/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa käsittämättömät vanhemmat. Ei tulisi mieleenkän edes, että olettaisin toisten maksavan lapseni menot tuollaisessa tilanteessa. Ihan sama miten lapseni olisi asian esittänyt, niin rahojen kanssa olisi lähtenyt reissuun.

Vierailija
7/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se oikein söi? Ranneke maksaa 42 euroa ja satanen meni yhteensä.

Vierailija
8/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille voi ehdottaa kompromissiä.

Vierailija
9/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maksat seuraavalla kerralla sovit kunnolla etukäteen.

Vierailija
10/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin kysyä kaverin vanhemmilta kun näin ikävä väärinkäsitys tullut, olisiko reiluinta jakaa kulut puoleksi. Molemmat osapuolet antais ja ottais, täydellinen kompromissi. Jos siihen eivät lähtisi en uskaltaisi kyseistä kaveria ottaa enää jatkossa synttäreitä kummempiin juttuihin mukaan.

Vierailija
11/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu. Siksi kannattaa sopia aina vanhempien kanssa, eikä lapset keskenään. Näin erilailla me asioista ajattelemme.

Normaali perhe olisi ajatellut laittaa rahaa lapsen mukaan. Jos ei, niin ainakin maksanut, kun asia otettiin puheeksi. Jos oma lapsesi on sen kaverin perheessä paljon lokkeillut, niin silloin voi olettaa, että kaveri lokkeilee vuorostaan teillä. Mutta silloinkin kysymään jälkeen, olisi normaali ihminen laittanut rahat tilille.

Vierailija
12/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä näissä jutuissa aina summat heittää aika paljon. Näitähän on täällä tasaisin välein.

Vierailija
13/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran osaat sopia etukäteen siitä että teini varmistaa kaveriltaan että sillä on rannekerahat. Miten siihen lintsikäyntiin meni lähes satanen jos ranneke maksaa 43€? Sisäfilettäkö te siellä söitte?

Vierailija
14/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vanhemmat maksavat. Minä olen vastaavassa tilanteessa käskenyt lapseni sanoa kaverille, että ranneke sitten maksaa sen ja sen verran, ja huomioi kanssa syömiset.

Mitä tästä opimme? Kaikki rahaan liittyvät asiat pitää sopia etukäteen. Oli kyse vaikka yhteisestä automatkasta, kuka maksaa bensat tms.

Vierailija
15/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut ennen ihan samanlainen juttu, onko tämä kopio?

Vierailija
16/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, siis AINA, keskustellaan näistä asioista vanhempien kesken. Sitä ei ikinä tiedä mitä ensinnäkin se oma lapsi/teini olettaa ja sanoo sitten kaverilleen ja mitä puolestaan kaveri olettaa ja sanoo omille vanhemmilleen ja mitä he siitä sitten olettavat.

Kaikille kurja tilanne mutta ei auta kuin ottaa opiksi, ensi kerralla keskustele itse suoraan vanhempien kanssa jotta kakki on kaikille selvää jo etukäteen.

Vierailija
17/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä näissä jutuissa aina summat heittää aika paljon. Näitähän on täällä tasaisin välein.

Minun mieheni lapset käyttivät viimeksi 40 e kaikki peleihin.

Vierailija
18/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään pyytää kaveria huvipuistoon, ja tokaista lippuluukulla "maksa ite". Jos mä kerran olen kutsunut, tietysti tarjoan rannekkeen ja muut.

Vierailija
19/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään pyytää kaveria huvipuistoon, ja tokaista lippuluukulla "maksa ite". Jos mä kerran olen kutsunut, tietysti tarjoan rannekkeen ja muut.

Ei kai se maksaminen haittaakaan, jos on mistä maksaa.

Vierailija
20/234 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olettaa jotain tuollaista? Ihan helvetin törkeää sen kaverin vanhemmilta. Pidä huoli että sana kiertää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän