Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen on tuntemasti matkustusta harrastava ihminen?

Vierailija
20.08.2019 |

Oma ystäväni on taiteilija, joka lentää melkein joka toinen kuukausi ainakin neljä lentoa. Asutaan Pohjois-Suomessa ja sieltä lentää siis ensin Hesaan. Äänestää vihreitä ja hänellä on rikas mies jonka rahoilla voi mällätä.

Toinen on rikas yrittäjä joka lentää vain huvin vuoksi ilman aikomustakaan tutustua matkakohteisiin.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastus on asia jota tehdään vaikkapa viikottain.

Matkustelu, esim. 5 kertaa vuodessa ei voi täten  olla mikään harrastus.

Se on vain jotain jota tehdään välillä. Matkustelu, miten sitä voi kutsua harrastukseksi? Työksi ehkä, tietyillä ihmisillä.

Ei missään ole määrätty kuinka usein asiaa pitää tehdä, että sitä voi kutsua harrastukseksi. Jos ihminen aktiivisesti seuraa matkailutapahtumia, lukee ja tutkii matka-aiheita kirjoista ja netistä, suunnittelee matkoja, ehkä bloggaa jälkeenpäin matkoistaan, kyllä sitä voi kutsua harrastukseksi.

Vierailija
22/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton, työssäkäyvä (silloin kun ei matkustele virkavapaalla) sinkku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa oleva 30-vuotias nainen, esimiesasemassa. Opiskelee jatkuvasti lisää kehittääkseen ammattitaitoaan, lentomatkustelee useamman kerran vuodessa. On myös karavaanari.

Vierailija
24/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen ulkomaille ja kotimaassa. Joka viikko melkein johonkin eräilemään tai tapahtumaan. Talvella käyn lämpimissä maissa ja laskettelemassa. Reissaan myös hevoseni kanssa kilpailujen perässä. Meillä on 2 suvun mökkiä mitkä sijaitsee ihan eri puolella suomea niin silloinkin täytyy matkustaa jos mökille aikoo.

En ole vihreä.(yllätys...) Matkustelen koska ei ole muuta tekemistä.

Olen 34-vuotias, normaalivartaloinen. Omilla rahoillani voin matkustella koska mies maksaa kaiken muun. Hän maksaa myös meidän yhteiset matkat.

Jos on vakituinen työpaikka tai ei ole rahaa niin silloin ei välttämättä voi olla elämäntapa matkustelija.

Vierailija
25/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan matkustelua. Tänä vuonna kuusi eri maata käytynä, niistä puolet uusia ja puolet sellaisia maita, joiden eri kaupungeissa/kohteissa/puolilla olen käynyt aikaisemmin. Lisäksi työn puolesta 6-8 lentoa. Viimeistään jouluna seuraavalle reissulle.

Helsingissä työskentelevä 50+ virkanainen.

P.S. Harrastan myös esimerkiksi käsitöitä, vaikka viimeisin käsityö on ollut kesken monta kuukautta.

Vierailija
26/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetu, kulttuurista kiinnostuneet, kirjoja lukevat, fiksut, hyvätuloiset. Toinen ryhmä on nuoret, joilla on palava halu nähdä maailmaa.

Vierailija
27/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustelemme paljon. Meillä on kolme lasta. Ihan pieni ja 10v ja 13v. Käymme hyvin erilaisilla reissuilla. Meitä kiinnostaa luonto, kulttuuri, rantalomat yms.

Olemme hyvätuloisia. Asumme maalla ja harrastamme paljon liikuntaa, luetaan kirjoja, tehdään käsillämme paljon. Touhaamme paljon ulkona. Melko tavallinen perhe olemme.

Vierailija
28/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta matkailua, mutta kyllä kaikki pidemmät vapaat käytän keski-Euroopassa, yksin tai perheen kanssa. Viime vuonna olin kesälomasta kaksi viikkoa junamatkaamassa pitkin Puolaa, pääsiäisen ystävällä Briteissä, syksyllä perheen kanssa Berliinissä...

Ihan tavallinen kolmikymppinen perheenäiti olen, töissä suurehkossa siivousfirmassa.

Vierailija
29/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-kymppinen Insta-beibi. Koko ajan jakamassa somessa treeni ja tissipeppukuviaan. Tuhansia seuraajia ja satoja tykkäyksiä. Tatuointeja ja instagram-kulmakarvat. Huulet on törröllä kuvissa ja tyhjä katse.

Aina kun on pienikin hetki vapaata lennetään ulkomaille ja sitten jaetaan taas somessa bikinipeppu kuvia uima-altaalla vaaleanpunaisen muovi-flamingo-uimalelun kanssa. Kuvissa on yleensä kaikki mahdolliset iG-kliseet ja kuvista huomaa samantien, että ovat photoshopattuja ja lavastettjua.

trgv   

Vierailija
30/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestynyt. Tuntemani matkustelijat ovat elämässään menestyneitä. Mukavan oloisia muutoin.

Vierailija
31/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystävä 1) Matkustaa niin usein kuin voi, joka on tosi harvoin, pari kolme kertaa vuodessa.  

Tajuatko, että pari kolme kertaa vuodessa on todella paljon? Olen 70-luvun lapsi mukavasti toimeentulevasta perheestä ja me kävimme ulkomailla kerran parissa vuodessa. Elintaso on noussut Suomessa lyhyessä ajassa ihan järjettömästi.

Matkustelu ei välttämättä tarkoita vain ulkomaanmatkoja. Tämän ystäväni keskimääräinen matkustelu on 2 lomaa Suomen sisällä (yleensä vain viikonloppumatka), ja yksi parin viikon ulkomaanreissu, yleensä Eurooppaa kauemmas, jolloin viikon reissua ei oikein edes kannata tehdä.

Ja kun puhutaan matkustelusta harrastuksena, oletuksena varmaan on, ettei se ole vain pakettimatka Teneriffalle kerran kahdessa vuodessa.

Vierailija
32/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheetön sisko, joka viettää kaikki lomansa matkaillen joko kotimaassa tai ulkomailla. Kulttuurin ja taiteiden suurkuluttaja. Koluaa kaikki näyttelyt, teatterit ja oopperat sekä tietenkin nähtävyydet.  Aloin saada yliannostuksen sen jälkeen kun hän alkoi antaa matkavinkkejä kaupungista, jossa olin asunut kaksi vuotta. Mutta joo, en ollut käynyt sikäläisessä oopperassa kylläkään...

Haluaisi kovasti että matkustettaisiin "tyttöporukassa" = hän, minä ja kolme tytärtäni, mutta ei oikein ymmärrä että siinä missä hän maksaa yhden ihmisen matkan, minä maksaisin neljän. 

Vierailija
33/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä maailmanmatkaajat on näitä city-vihreitä jotka saarnaa kuinka autoilu tuhoaa ilmaston, itse saastuttavat moninkertaisesti jatkuvilla kaukolennoilla.

Joo, tuolla mun ystävän miehellä on katumaasturi... :D Taisi tuo nainen ihastua tämän miehen rahoihin silloin aikanaan, sillä tämä mies ei ole edes mikään häävin näköinen. 

- ap

jos vielä ihmeellisesti pamahti paksuksi tälle rölli-peikolle vastoin kaikkia odotuksia niin tunnen naisen

Vierailija
34/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

g35r34 kirjoitti:

20-kymppinen Insta-beibi. Koko ajan jakamassa somessa treeni ja tissipeppukuviaan. Tuhansia seuraajia ja satoja tykkäyksiä. Tatuointeja ja instagram-kulmakarvat. Huulet on törröllä kuvissa ja tyhjä katse.

Aina kun on pienikin hetki vapaata lennetään ulkomaille ja sitten jaetaan taas somessa bikinipeppu kuvia uima-altaalla vaaleanpunaisen muovi-flamingo-uimalelun kanssa. Kuvissa on yleensä kaikki mahdolliset iG-kliseet ja kuvista huomaa samantien, että ovat photoshopattuja ja lavastettjua.

trgv   

en halua nähdä 200 vuoden kypsän iän saavuttanutta insta beibeä

Vierailija
35/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava mutta sellainen omasta mielestään pikkuisen parempi ja vähän yläpuolella oleva ihminen. Vanhemmat sikarikkaita ja maksaa osan matkoista, vaikka on jo ihan aikuinen. On aika kiinni vanhemmissaan. (Olen vähän kateellinen, itse en ole saanut kotoa juuri mitään tukea koskaan ja vielä vähemmän nyt kun vanhemmat ovat kuolleet.)

Vierailija
36/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jokin aika sitten matkustelu oli sivistyksen ja nykyaikaisen elämän tunnusmerkki.

Nyt kun ilmastonmuutosta pukkaa, niin matkusteluun maine on vähän kärsinyt. Vähän sellaiseksi persutyypiksi leimaantuu jos liikaa somessa hehkuttaa matkoja.

Vierailija
37/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen vihreä kunnallispoliitikko. Pari kaukomatkaa vuodessa, lisäksi pari matkaa Euroopassa lentäen, runsaasti junamatkoja kotimaassa ja muutama pitempi automatka. Puntit kuulemma tasapainottuu, koska hän kunnallistasolla ajaa mm. tuulivoimaa! Lisäksi hän kierrättää ahkerasti ja kompostikin on.

Vierailija
38/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erääseen tehtaanperustajasukuun kuuluvat 2 lasta jotka tiedän ovat matkustelleen viimeiset 7-8 vuotta ja toinen vielä enemmän.  Ja loppua ei näy, siis käyvät välillä kääntymässä omissa asunnoissaan ja sitten seuraava paikka suurinpiirtein arpomalla.

Vierailija
39/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan sitten harrastaa matkustamista.

Lennän työn vuoksi vähintään kerran kuussa, pahimmillaan pari lentoa viikossa. Sen lisäksi ehkä neljä tai viisi omatoimista reissua vuodessa.

Olen 35-vuotias, autoton, lapseton, lemmikitön. vihreitä äänestävä nainen.

Vierailija
40/47 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan koska se on aivojumppaa. Saatan opetella kohdemaan fraasit menolennolla. Historiallisissa kohteissa mietin (lukemani perusteella) mitä kaikkea muinaisten "kivikasojen" liepeillä on tapahtunut. En yleensä kerro matkoista on kenellekään. Olen tosi tavallisen näköinen, huomaamaton.

Olen mielenterveysseura eläkkeellä, joten jotain pitää olla ettei olisi tylsää. Muulloin suunnittelen ja odotan matkaa.

Säästän kaikessa muussa.