Älä sinä mummu lähesty nuorempaa miestä
Tällä palstalla säännöllisesti harmitellaan, kun "papat" lähestyvät 20-30-vuotiaita naisia "luullen olevansa jotain". Harvemmin täällä ainakaan ääneen sanotaan, että täsmälleen sama ikävyys pätee toisinpäinkin.
Kirjauduin kolmeksi kuukaudeksi maksulliseen match.comiin. Olin tuolloin 36-vuotias, lapseton, korkeakoulut käynyt ja "asiansa hyvin hoitanut" (tiedätte kyllä, mitä se tarkoittaa). Laittelin itsestäni muutaman edustavan kuvan, mutta en sitä paidatonta otosta, vaikka sellainenkin olisi voinut eduksi olla. Ikähaarukan säädin välille 25-36 vuotta, ja ilmoitin kuvauksessa toiveenani olevan vakava pitkäaikainen suhde.
Tulos? Kirjoittelin muutamalle ikähaarukkaani sopivalle leidille, ja muutama vastasikin. Kukaan vastannut ei kuitenkaan halunnut tavata, mutta lämpimikseen kiitti viestistä (kiitos tästä heille lämpimästi). Sen sijaan sain pyytämättä hämmentävän paljon yhteydenottoja 40-60-vuotiailta ikäneidoilta, jotka olivat toinen toistaan "upeampia" noin sarkastisesti ilmaistuna: oli lyhyitä hiuksia, runsasta ylipainoa, monen lapsen yksinhuoltajaa ja vaikka mitä. Kuvista päätellen ainutkaan ei harrastanut liikuntaa, mutta ruoka maistui.
Sovitaan heti alkuun, etten suinkaan ole niin hyvin asiani hoitanut kuin mitä itsestäni kuvittelen. Ihan harhainen vain olen. Pohjasakkaa ja kauhea kurjimus. Toivottavasti tällä tavalla säästytään niiltä perinteisiltä alkukommenteilta, ja päästään itse asiaan.
Se itse asia on seuraava: jos 36-vuotias lapseton asiansa hoitanut mies asettaa ikähaarukaksi 25-36 ja ilmoittaa etsivänsä vakavaa pitkäaikaista suhdetta, hän ei ole etsimässä 40-60-vuotiasta ylipainoista yksinhuoltajaa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Jätetään mieluusti myös pois kommentit "olet 36. Luuletko tosiaan, että joku 25-vuotias sinusta kiinnostuu?" Se ikähaarukka oli 25-36 vuotta...
ookoo, jätetään vaan. Olit myös listannut muita asioita, joita me keskustelijat emme saa sanoa.
Siitä päästäänkin itse asiaan: mitä sä ap haluat että me sanotaan tai kommentoidaan?? Mitä me saadaan sanoa? Sori mut vaikutat jotenkin tiukkapipoiselta ongelmakimpulta.
Miten kukaan voi olla yhäri vielä 50-60-vuotiaana?
Itse sain lapset lisääntymisiässä joten 44 vuotiaana minulla ei ollut enää yhtään ala-ikäistä.....
Ap:n äiti varmaan sai hänet viimeisellä munasolulla ja häpesi mummun näköistä mammaansa. Traumoista arvelen !!!
"Kuvista päätellen ainutkaan ei harrastanut liikuntaa". Voi ap, ei sitä kuvista näe, harrastaako liikuntaa. Sen näkee, onko lihava vai hoikka. Kaksi eri asiaa. Ei ihminen laihdu liikkumalla, vaan syömällä terveellisesti!!
Siitä samaa mieltä, ettei vanhempien naisten pidä vastata ilmoitukseen jossa heitä ei haeta.
En minä lähestykään nuoria miehiä, mutta he lähestyvät minua. Kunnioitan toiveita kyllä. Tinderissä ei tuota ongelmaa olekaan, kun siellä ei ole yksipuolisia kontakteja.
N48
Niin ja aloittajakin luuli löytäneensä sopivat mätsit ja naisia ei kiinnostanut. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos jätettäisiin ikärasismi pois deittailusta? Kerrottaisiin vain sukupuoli ja paikkakunta.
En minä 20 vuotiaana naisena halua deittailla reippaasti 30 vuotiaita miehiä. Puhumattakaan 40+
Jeps, mutta kuten huomaat, tasa-arvo ei toimi molempiin suuntiin. Mies ei saa sanoa, ettei halua itseään merkittävästi vanhempaa.
Miksei saa sanoa? Kuka kieltää?
Mutta noin muuten, tervetuloa vaan katsomaan deittailuelämää naisen näkövinkkelistä. Tätähän se useimmille naisille on. Miehille lienee moinen epätoivottu lähestyminen paljon, paljon harvinaisempaa.
Mutta nyt kun sinulla on kokemusta siitä, miten epämiellyttävää moinen tunkeilu on, ymmärrät varmaan olla tekemättä itse niin nuorille naisille. Eikös vaan.
Sukupuolesta riippumatta on hölmöä ottaa kontaktia, jos ei kuulu haettuun ikähaarukkaan tai täytä muita kriteereitä. Mutta kyllähän naiset ikään katsomatta saavat enemmän yhteydenottoja. Jos olet ap se sama katkera 36-v mies joka palstalla kirjoittelee, niin tiedoksi vain että kyllä sinun ikäiset ja vähän vanhemmatkin naiset löytävät seuraa ikäisistään ja vähän nuoremmistakin. Ei se haittaa, että sinulle ei kelpaa, no one's loss.
tässä yksi 35v mies jolle kelpaisi vaikka 90v kunhan himoja ja aitoa lempeä löytyy
Penisolento kirjoitti:
tässä yksi 35v mies jolle kelpaisi vaikka 90v kunhan himoja ja aitoa lempeä löytyy
Juuri noin. Esimerkillinen asenne 👍
Vierailija kirjoitti:
Sinun ikähaarukkasi on 30-38v. Ei mitään asiaa enää mihinkään kakkoseen, ei siihen eikä sillä numerolla iältään alkaviin naisiin.
Ja mikähän sinä olet tämän sanelemaan? :D kyllä minä ainakin olin ihan täydellisen rakastunut 26-vuotiaana erääseen 36-vuotiaaseen. Ihan realistinen ikähaarukka tuo 25v ylöspäin.
T. N31
Deittpalvelut ovat karuja kokemuksia, joissa ei noudateta rajoja ja kohteliaita tapoja. Se ken sinne mukaan menee saa kohdata ihan mitä tahansa. Kokemusta siis kannattaa karruttaa ja tottua siihen, että kuka tahansa voi kontaktoida sinua: mummot, vaarit, feikit, sekopäät, karanneet, eronneet jne.
Sen ottaa alussa liian henkilökohtaisesti. MInäkin ikänaisena loukkaannuin ikäistesi ja nuorempien miesten itsevarmuuteen, miten kaipaisin heiltä nuorta lihaa ja seksiä. Mietin, että onko profilissani jotakin, mitä viittaisi sellaisiin toiveisiin nuoremmasta miehestä etenkään kun eivät ikähaarukkaan edes sopineet? Lopulta ymmärsin leikin juonen.
Hyvin moni kuluttaa vain aikaansa deittipalstalla. Kurkkivat ihmisiä ja härnäilevät. Osalle voi vastata samalla huumorilla, osan laittaa heti pois, mutta ihan mukavia nuoria miehiä on sitten lopulta kyseessä. Muutaman kanssa olemme puineet syvällisestikin asioita, siis kirjoittamalla, ja käyneet pohdintaa oikean kumppanin löytymisestä. MOni on yksinäinen ja epävarma ja usein jo se, että vanhempi nainen voi neuvoa miten sen elämänsä nuoren naisen saisi voi olla tärkeääkin nuoremmalle miehelle.
Väsyin aika lailla siihen kivan mummelin rooliin ja päätin etsiä kumppanin ihan irl. Deittipalvelut väsyttävät, ovat kontaktointiformaatissaan liian nopeita ja inhoan muutenkin sellaista kasvojen /kroppien pläräämistä. Ihmiset ovat huonoja kirjoittamaan ja ilmaisemaan itseään, kun taas itse rakastan kirjoittamista. Ei siitä tullut mitään.
Aika pienellä skaalalla haet jos vain nuorempi kelpaa - vieläpä 11 vuotta nuoremmat eli me 25v, jotka pidetään sun ikästä ihan pappana - mutta kukin tyylillään. Yleensä ihmiset tuntuu pariutuvan sillä +/-5v ikäerolla (sun ikäselle siis suunnilleen 31-41v, siinä ehtii vielä lapsenkin hankkia), että voi olla että nämä 40v naiset eivät lukeneet vaatimuslistaasi tarkemmin, vaan päättelivät oikein että kuulut heidän kanssaan samaan ikäryhmään. Ne 50-60v saattoivat katsoa vain kuvaa ja päätellä siitä iän.
TAisivat lähestyä ap:tä hyväntekeväisyydestä. Tulkitsivat profiilin perusteella, että kukaan ihannenainen ei hänestä kiinnostu.