Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa?

Vierailija
19.08.2019 |

Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa ja paljonko on raja luottokortissa? Mihin yleensä käytät luottokorttia?

Itselläni 2000e luottoraja ja tällä hetkellä velka n. 500e. Lyhennän tuon kerralla kokonaan kyllä, jotta säästyn koroilta ja muilta maksuilta, mutta ensi kuussa silti käytettävä varmaan taas luottokorttia johonkin ostoksiin. Kuitenkin selvästi vähemmän kuin velan määrä nyt. Viimeisimpänä käyttänyt luottokorttia kun tuli kerralla paljon ostettavaa lapsille syksyksi ja talveksi.

Kommentit (336)

Vierailija
21/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 euron luottoraja, tällä hetkellä ei senttiäkään velkaa, mutta joku aika sitten oli kortti tapissa, ja en ole tästä erityisen ylpeä, mutta se johtui ainoastaan siitä että viina maistui liian hyvin.

Vierailija
22/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottoraja 2500 ja tällä hetkellä velkaa 17 euroa (Storytel) joka lyhenee automaattisesti kuun vaihteessa. Olin vielä keväällä siinä tilanteessa että luottovelkaa oli vajaa tonni ja joka kuukausi piti tehdä edes muutama kymppi lisää kun muuten ei rahat riittäneet elämiseen. Kunnes kesän kynnyksellä tein ryhtiliikkeen säästämisestä (sattui muuan onnenkantamoinen jolla menojen kiristäminen onnistuikin) ja maksoin lomarahoista luottovelan kokonaan pois. Tein myös hartaan päätöksen että enää ikinä en halua joutua vastaavaan tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Maksoin juuri viime viikolla noin 500 euron lennot + muut matkaan liittyneet ostot pois. Luottoraja 6000 e. Luottokorttia käytän pääsääntöisesti vain lentoihin, majoituksiin ja ostoihin matkakohteessa.

Vierailija
24/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottoraja on varmaan 10 000€. Käytän korttia lähinnä pakon edessä tai silloin, kun  se on järkevää, esim. matkoja maksaessa. En koe luottokorttimaksuja velaksi, koska joka kuun lopussa lähtee kaikki laskulla olevat kerralla maksuun automaattisesti. Lasku laskujen joukossa.

Tänään tuli lasku ja se oli reilut 400 €.

Vierailija
25/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velkaa, plussalla 30 euroa jotta ei tulisi laskusta veloitusta.

Raja 1500€

Vuokraan leffat netistä, spotify ja ulkomailla maksan luottokortilla

Vierailija
26/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut hankittua luottokorttia. On vain pankkikortti. Tähän ikään mennessä ei ole tullut pakottavaa tarvetta luottokorttiin. Lainaa olen kyllä ottanut pankista autoon ja asuntoon, mutta laskut ja muut menee sitten palkasta, eli en maksa mitään "etukäteen", joten luottokorttia ei ole tarvinnut.

Mieheni on usein ihmetellyt tätä, mutta jos ei ole tottunut jotain käyttämään niin ei ole.

Vierailija
27/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 erkkiä.

Vierailija
28/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut nettiostokset ja erityisesti matkat on järkevintä maksaa luotolla, vaikka tarvittava raha olisikin jo käyttötilillä.

Miksi ostaisin lentovarauksen tai matkalipun velaksi.

Olen kuullut jostain vammaisille tarkoitetuista valmismatkoista, mutten onneksi kuulu tuohon ryhmään.

No, sinä päivänä kun lentoyhtiö, jolta ostit omatoimimatkalentosi, menee konkurssiin, harmittelet ettet ostanut luottokortilla.

Vierailija
29/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut nettiostokset ja erityisesti matkat on järkevintä maksaa luotolla, vaikka tarvittava raha olisikin jo käyttötilillä.

Miksi ostaisin lentovarauksen tai matkalipun velaksi.

Olen kuullut jostain vammaisille tarkoitetuista valmismatkoista, mutten onneksi kuulu tuohon ryhmään.

No jos haluat vaikkapa menettää rahasi kun lentoyhtiö menee konkurssiin, niin kaikin mokomin.

Vierailija
30/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei velkaa, plussalla 30 euroa jotta ei tulisi laskusta veloitusta.

Raja 1500€

Vuokraan leffat netistä, spotify ja ulkomailla maksan luottokortilla

Mitä tarkoitat tuolla plussalla jotta ei tulisi laskusta veloitusta? Mulla ainakin Storytel menee joka kuukausi 17 eur ja lasku on myös 17 eur, ei yhtään mitään ylimääräistä veloitusta.

Vierailija
31/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa tämä luottokorttien vastainen kohkaus, että "en halua elää velaksi". Juu-u... Jos ollaan tarkkoja, käytät myös sähköä ja puhelinta velaksi, maksathan niistäkin laskut vasta jälkikäteen. 

Vierailija
32/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 5000€

Vierailija
33/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa ostaa ulkomaisista nettikaupoista, kannattaa käyttää sitä luottokorttia. Silloin rahat saa takaisin, jos tulee ongelmia tai vaikka kortin tiedot varastetaan. Tämä on tapahtunut minulle jo kahdesti.

En edes ymmärrä miten joku netflix maksetaan jos ei ole luottokorttia? Tai hotellivaraukset, lentomaksut ym? Se ei ole velkaa silloin kun "velan" maksaa heti pois eikä korkoa mene.

Vierailija
34/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify ja Bookbeat menee joka kuukausi automaattisesti luotolta, eli sen verran vähintään on ns. velkaa. Nyt on myös yksi verkkokauppalasku, kallis tilaus Saksasta niin mieluummin maksan vasta kun saan tavarat itselleni.

Vierailija
35/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa ostaa ulkomaisista nettikaupoista, kannattaa käyttää sitä luottokorttia. Silloin rahat saa takaisin, jos tulee ongelmia tai vaikka kortin tiedot varastetaan. Tämä on tapahtunut minulle jo kahdesti.

En edes ymmärrä miten joku netflix maksetaan jos ei ole luottokorttia? Tai hotellivaraukset, lentomaksut ym? Se ei ole velkaa silloin kun "velan" maksaa heti pois eikä korkoa mene.

Netflix maksetaan tavallisella pankkikortilla. Miksi se pitäisi luotolla maksaa?

Vierailija
36/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 100 000 tilillä ja pankkineito kertoi, että saatan saada jopa 500e luottorajan ;)

Vähäx naureskelin. Kyllä tämä hakemuksesi voi mennä läpi ;)

Oma asunto, auto, purjevene ja rahaa tilillä. Ja mä tarttin vain luottokorttia matkaan ;)

Hihi ;) Saattaa mennä läpi tyttö sanoi ..

Sinccis

Vierailija
37/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan Visa Electronillakin pystyy maksamaan useilla lentoyhtiöillä ja hotellivaraukset ainakin booking.comin kautta. Air Balticin pystyi muistaakseni maksamaan Paypalilla. Mutta jos on luottokortti niin se on tottakai turvallisempi siinä mielessä, että saa omansa pois, jos ei saakaan ostamaansa palvelua konkurssin tai muun syyn takia.

Vierailija
38/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netflix maksetaan tavallisella pankkikortilla. Miksi se pitäisi luotolla maksaa?

Ainakaan Storyteliin ei käy kuin Visa tai Mastercard. Mulla ei ole pelkkää visa electronia niin en tiedä käykö se.

Vierailija
39/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin tarvi kertoa, että sain kortin ;)

Sinccis

Vierailija
40/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 e kun ei ole luottokorttiakaan. Eikä tule.