Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa?
Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa ja paljonko on raja luottokortissa? Mihin yleensä käytät luottokorttia?
Itselläni 2000e luottoraja ja tällä hetkellä velka n. 500e. Lyhennän tuon kerralla kokonaan kyllä, jotta säästyn koroilta ja muilta maksuilta, mutta ensi kuussa silti käytettävä varmaan taas luottokorttia johonkin ostoksiin. Kuitenkin selvästi vähemmän kuin velan määrä nyt. Viimeisimpänä käyttänyt luottokorttia kun tuli kerralla paljon ostettavaa lapsille syksyksi ja talveksi.
Kommentit (336)
En ikinä maksaisi pankkitililtäni nettiostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla laskutettiin pankkikortista 7e / kk. Jos niitä on kaksi, eli 14e ja siihen päällä tavallinen automaatikortti, joka on yleensä 4-5e kuussa, niin maksat melkein 20e ei mistään.
Yli 200e vuodessa. Ei mistään.
Hullu saa olla, muttei tyhmä.
Sinccis
Mitä parempi asiakas on pankille, sitä edullisemmin tai jopa kokonaan veloituksetta nuo kortit ja verkkopankit saa. Ilmeisesti sinulla ei ole tarpeeksi rahaa.
Joo tavallaan. Olen saanut monia ilmaisia palveluja, mutta pankille paras asiakashan on se, joka maksaa eniten.
Logiikka on siis vähän vääristynyt.
Toki ne lainaa asiakkaan rahoja omiin sijoituksiin. That´s the point.
Siks mä olenkin saanut hyviä etuja.
Sinccis
Pankille paras asiakas on sellainen, jolla on talletettuna riittävästi rahaa. Toiseksi paras asiakas on sellainen, jolla on tarpeeksi rahaa ja sen lisäksi salonkikelpoista velkaa. Ja nämä hyvät asiakkaat saavat hyviä etuja, eivätkä maksa peruspalveluista ainakaan listahintoja.
Korot on alhaalla. Pankit ei nyt hyödy niin paljon velasta, kuin siitä rahasta, jotka voi sijoittaa.
Sinccis
Olet sikäli väärässä.
Ja tästä syystä pankin kaavailee negatiivista korkoa pankkitileille.. jep jep. Kyllä ne talletukset ovat pankeille riesa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v. enkä omista luottokorttia. Enkä halua sitä edes hankkia.
Kertokaa mulle miksi pitäisi olla luottokortti? Missä ei muka pärjää rahalla ja pankkikortilla?Ilmeisesti et tee nettiostoksia. Ne kannattaa aina maksaa luottokortilla, on kaikkein turvallisin tapa.
Mikä vika laskussa on? Lasku maksetaan vasta kun on saanut tilatun tuotteen.
Et ilmeisesti todellakaan ole tehnyt nettiostoksia muutamaan vuosikymmeneen... Tiedoksi vaan, että varsin harva yritys enää myy laskulle. Ulkomaiset firmat eivät juuri koskaan.
Päinvastoin, ainakin Suomessa olen huomannut että yhä useampi verkkokauppa on ruvennut myymään laskulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse olikin siitä että jos sen kuun tili on jo mennyt eikä ole rahaa maksaa mitään ylimääräisiä tonnien kuluja. Mitä oikeasti teet ilman luottokorttia tilanteessa jos vaikka auto hajoaa tien poskeen ja tilillä on joku 200€, palkkapäivä viikon päästä? Ja seuraavassa kuussa hajoaa vaikka pesukone tai lapselle pitää ostaa uusi puhelin tms. Kyllä tulee äkkiä luottokortille tarvetta.
Auto hajoaa tien poskeen? Korjaan auton itse, jos joudun osien hintaan odottamaan seuraavaa palkkaa, lainaan tutun autoa.
Pesukone hajoaa? Ostan pesukoneen kun siihen on oikeasti rahaa, ja siihen asti pesen käsin. Näin olen tehnyt ainakin kerran. No problem.
Lapselle pitää ostaa uusi puhelin? Lapsi saa puhelimensa kun minä sen hänelle ostan - minä ostan sen hänelle, kun minun rahatilanne sen sallii ja haluan sen ostaa. Jos hän haluaa sen aiemmin, mikään ei estä omalla rahalla sitä hommaamasta.
Ja kas! Näin olen elänyt jo vuosikymmeniä. Enkä ikinä ole tarvinnut luottokorttia. Sain hyvän kasvatuksen aikoinaan ja siihen kuului talouden perusopit: elä varojesi mukaan.
Toiveajattelua lapsiperheessä. Jos asutaan jossain maaseudulla ja vanhemmat työssäkäyviä eikä julkista liikennettä niin ei auton korjaus voi odottaa yhtään vaan on oltava sijaisauto käytössä samana päivänä, eikä välttämättä ole tuttua keneltä lainailla autoja. Lapsiperheessä tulee myös niin paljon pyykkiä ettei niitä millään pese käsin esim. kuukautta tai kahta vaan pesukone on pakko ostaa heti uusi.
Nykyään puhelinta tarvitaan ihan jo koulunkäyntiin ja läksyjen tekoon monesti joten ei tule kyseeseen että lapsi on ilman puhelinta vaikka useita viikkoja tai kuukausia. Uusi puhelin on käytännössä haettava samana päivänä jos vaan mahdollista jos entinen menee rikki, ja tunnetusti lapset ei ole kaikkein huolellisimpia puhelimenkäyttäjiä.
Eihän nyt tietysti joku kovapalkkaisessa työssä oleva sinkku jolle firma lapioi tilille rahaa nopeammin kuin ehtii kuluttamaan, uusi työsuhdepuhelin uuden mallin ilmestyessä on prioritypostilla toimiston pöydällä seuraavana päivänä ja työsuhde-leasingauto pyllyn alla voi ymmärtää mitä lapsiperheen arki suomessa on joten olisitko kiitos kommentoimatta tähän ketjuun.
Lapsia minullakin on. Ei ongelmaa. Enkä ole mitenkään erityisen suurituloinen, ihan normaali suomalainen mies.
Terv. Se kenelle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereiltani on ylilaskutettu korteilta ties milloinkin.
Kas kun ostan itse aina käteisellä, niin se ei ole mahdollista.
Miten tyhmiä te oikein olette ?
Sinccis
Fiksu tarkistaakin aina a) kuitin, b) tiliotteen.
Miksi tarkistella? Maksaa käteisellä, hinta on se mitä sovittu.
Sinccis
Aivan niin, olet oikeassa. Netissä käteisellä maksaminen on todella helppoa ja yksinkertaista, kunhan vaan saa setelin tungettua keskusyksikköön.
Setelit pitää skannata kuviksi ja lähettää myyjälle. Skannauksen jälkeen omat setelit hävitetään.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle miksi pitäisi olla luottokortti? Missä ei muka pärjää rahalla ja pankkikortilla?
Minä olen varannut noin 15 hotelliyötä tänä vuonna luottokortilla. Maksu ei ole mennyt välttämättä luottokortilta varauksen yhteydessä, mutta siihen varaukseen on kuitenkin tarvittu luottokortin numero.
Vierailija kirjoitti:
Velkaa on kahdella kortilla 13 000 euroa. Toisen kortin näistä jos pistin kahtia ja maksan vain velan pois. Toista maksan toistaiseksi pois noin 400 euron kuukausivauhtia. Ensi kesään mennessä velkaa pitäisi olla kymppitonni vähemmän.
Velat peruja haastavasta tilanteesta perheessä (mm. puolison laiton irtisanominen). Nyt ollaan mieskin taas töissä ja tilanne muutenkin vakaa. Molemmilla hyvät palkat, joten lyhenee velat vauhdilla.
no ei tuo vielä kovin vauhikkaalta kuulosta.
T: 20 000 lainoja lyhentänyt tänä vuonna +sijoittanut saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle miksi pitäisi olla luottokortti? Missä ei muka pärjää rahalla ja pankkikortilla?Ilmeisesti et tee nettiostoksia. Ne kannattaa aina maksaa luottokortilla, on kaikkein turvallisin tapa.
Et ilmeisesti todellakaan ole tehnyt nettiostoksia muutamaan vuosikymmeneen... Tiedoksi vaan, että varsin harva yritys enää myy laskulle. Ulkomaiset firmat eivät juuri koskaan.
Kyllä mä netistä tilaan usein, mutta en siihen ole vielä luottokorttia tarvinnut.
No, tuurilla ne laivatkin seilaa. Meillä tuorein esimerkki, kun tytär 23 v. olisi tilannut vaatteita ruotsalaisesta firmasta, niin joutu turvautumaan äidin luottokorttiin koska ei suomalainen nettipankki eikä Visa electron kelvannut. Ai että laskulle... No ei todellakaan ollut sellaista vaihtoehtoa tarjolla! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, ainakin Suomessa olen huomannut että yhä useampi verkkokauppa on ruvennut myymään laskulle.
Ja vastineeksi joudut antamaan henkilötunnuksesi. Minusta pienempi paha on antaa sen pienemmällä luottorajalla varustetun luottokortin numero kuin hetu. Mutta makuasioitahan nämä.
Aikaisemmin keskustelussa on jo kommentoitu sitä miksi lennot 'kannattaa' ostaa luottokortilla. Meille kävi surullisen kuuluisa tarina: lentoyhtiö meni konkurssiin ennen kuin pääsimme matkaan. Onneksi mieheni oli maksanut lennot luottokortilla. Kolme kuukautta odoteltiin rahoja mutta saimme ne lopulta. Käteisellä (pankkikortilla) maksaneet eivät saaneet mitään takaisin. Siksi ostan aina lennot luotolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai on vai? Anna muutama esimerkki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle miksi pitäisi olla luottokortti? Missä ei muka pärjää rahalla ja pankkikortilla?Minä olen varannut noin 15 hotelliyötä tänä vuonna luottokortilla. Maksu ei ole mennyt välttämättä luottokortilta varauksen yhteydessä, mutta siihen varaukseen on kuitenkin tarvittu luottokortin numero.
Joo yhä enemmän tekevät hotellit tätä. Etukäteismaksu tai luottokortin numero. En helvetissä maksisi etukäteen, kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu. Sitten odottelet niitä palautusia, tulevat milloin tulevat jos tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla laskutettiin pankkikortista 7e / kk. Jos niitä on kaksi, eli 14e ja siihen päällä tavallinen automaatikortti, joka on yleensä 4-5e kuussa, niin maksat melkein 20e ei mistään.
Sinccis
Nordeassa pankkikortti 2,50e/kk, luottokortti 4,30e/kk. Pieni hinta käytännöllisyydestä.
Ei minulla mitään maksa nordean kortin. On niitä 3.
0e. Ei ole luottokorttia. Maksan kaiken käteisellä. On kätevää. Ja eurot ovat kivoja.
Jos matkustan, niin haen forexista valuuttaa vyölaukkuun.
Jenkkeihin yms., joissa tarvitaan luottokortti hotelliin, en matkusta.
Käteinen on ihan paras maksu muoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Nordeassa pankkikortti 2,50e/kk, luottokortti 4,30e/kk. Pieni hinta käytännöllisyydestä.
Ei minulla mitään maksa nordean kortin. On niitä 3.
En minäkään maksa korteistani mitään. Kuukausimaksut kuittautuvat talletuksista ja osakkeista tulevilla bonuksilla. OP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle miksi pitäisi olla luottokortti? Missä ei muka pärjää rahalla ja pankkikortilla?Minä olen varannut noin 15 hotelliyötä tänä vuonna luottokortilla. Maksu ei ole mennyt välttämättä luottokortilta varauksen yhteydessä, mutta siihen varaukseen on kuitenkin tarvittu luottokortin numero.
Hotellin voi varata myös debitkortilla.
Ei ole luottokorttivelkaa ja luottoraja on 3500€. Käytän korttia yleensä vain ostaessani lentoja tai hotelliöitä. Silloinkin maksan saldon pois samantien. Ilman luottokorttia en kyllä enää uskaltaisi matkustaa, aina oltava mukana kaksi korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 euroa velkaa ja 5000 e on yläraja.
Lähinnä työreissuissa käytän, niin ei tarvii käyttää omaa rahaa. Maksan luottokortilla ja firma maksaa sitten takaisin.
Jos sinulla on jatkuva tarve käyttää luottokorttia firman kuluihin niin miksei sinulla ole firman luottokorttia?
minulla on sama tarve käyttää korttia firman kuluihin. Syy miksi maksan henkilökohtaisella kortilla, enkä edes ole ottanut firman korttia on se että meidän firmassa kululaskujen byrokratia firman kortilla työläämpi. Miksi tekisin kululaskujen tekemisestä itselleni vaikeampaa kuin tarpeen. Ja kululaskuista saa rahat kuitenkin paljon ennen kuin luottokortti erääntyy.
Vierailija kirjoitti:
0e. Ei ole luottokorttia. Maksan kaiken käteisellä. On kätevää. Ja eurot ovat kivoja.
Jos matkustan, niin haen forexista valuuttaa vyölaukkuun.
Jenkkeihin yms., joissa tarvitaan luottokortti hotelliin, en matkusta.
Käteinen on ihan paras maksu muoto.
Nauti nyt kun vielä voit, käteinen alkaa olla katoavaa kansanperinnettä. Nykyään on jo tapahtumia, joissa ei voi maksaa käteisellä (oliko Blockfest yksi näistä?)
Ehkä köyhät maksaa. Minulla on 6 luottokorttia, kaikissa 8500-15000 luottorajat, yhdestäkään en maksa penninjeniä vuosi/kuukausimaksuja, Enkä korkojakaan, kun käytän niitä maksuaikakortteina.