Autoilijat ajavat lasten päälle suojateillä!
https://yle.fi/uutiset/3-10918830
Mikseivät autoilijat osaa liikennesääntöjä? Pitäisikö ajokortti määrätä pakolliseksi?
Kommentit (31)
Miten niin "pitäisikö ajokortti määrätä pakolliseksi"? Sehän ON pakollinen, jos aikoo autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "pitäisikö ajokortti määrätä pakolliseksi"? Sehän ON pakollinen, jos aikoo autoilla.
No miksei liikennesääntöjä sitten osata? Eikö se nyt takaakaan liikennesääntöjen tuntemusta?
Minä en ymmärrä miksei suojatierikoksista voisi tulla kunnon sanktioita kuten monessa muussa maassa? Ketä tässä oikein suojellaan ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Selvästi pyöräilijöiden syytä!
Oletko joskus nähnyt pyöräilijän joka olisi pysähtynyt suojatien eteen päästääkseen jalankulkijan yli? Minä en ole, vaikka laki velvoittaa pyöräilijät siihen ihan niin kuin autoilijatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei liikennesääntöjä sitten osata? Eikö se nyt takaakaan liikennesääntöjen tuntemusta?
Kun ei vaan välitetä. Samasta syystä kuin ajetaan ylinopeutta tai ei väistetä tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulevaa. Tiedetään kyllä, mitä pitäisi tehdä, mutta ei välitetä.
Omasta kokemuksesta kyllä voin sanoa että aika hyvin ainakin täällä missä itse liikun noudatetaan. Bussit ja taksit pahimpia, jotka eivät noudata, mutta niistäkin valtaosa kyllä noudattaa. Tosin olen itsekin liikkeellä enkä yhdessä risteyksessä kyttäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei vaan välitetä. Samasta syystä kuin ajetaan ylinopeutta tai ei väistetä tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulevaa. Tiedetään kyllä, mitä pitäisi tehdä, mutta ei välitetä.
Turha sitten itkeä sitäkään, että pyöräilijöillä pitäisi olla ajokortti kun eihän se ratkaise mitään! Örveltävät pyöräilijät ovat vain autoilijoita, jotka sattuvat ajamaan pyörällä.
90%:lla kännykkä kädessä ja jotain vtun tärkeää viestiä kirjoitetaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha sitten itkeä sitäkään, että pyöräilijöillä pitäisi olla ajokortti kun eihän se ratkaise mitään! Örveltävät pyöräilijät ovat vain autoilijoita, jotka sattuvat ajamaan pyörällä.
Miksi autoilija ajaisi pyörällä?
Monessa autossa on ikkunalinjat nostettu niin ylös ettei lyhyempi kuljettaja edes näe lyhyitä ihmisiä ulkopuolella.
Suomalaiset on oikeasti todella löyhämoraalista kansaa. Ylpeillään kyllä aina ties millä tilastoilla tai myytillä suomalaisesta rehellisyydestä tai suoraselkäisyydestä. Bullshit!
Liikennekäyttäytyminen on aivan järkyttävällä tasolla mm. täällä meillä tyhmiksi miellettyihin amerikkalaisiin verrattuna.
Tenavilta tulisi myös kieltää liikenteessä niiden luurien vahtaaminen, se on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus että lapset kulkee naama kännykässä eteenpäin.
Tämä on muuten todella ristiriitaista. Tuollanen kahden kaistan giljotiini on todella yleinen. Lisäksi monessa paikassa ei kaksikaistaisellakaan tiellä anneta jalankulkijoille tietä. Sitten usein olen pyöräillessäni törmännyt tilanteeseen, jossa autoilija antaa tietä, vaikka paikassa ei edes olisi suojatietä tai suojatie olisi sellaisessa paikassa, jossa pyöräilijä väistää.
Vierailija kirjoitti:
Tenavilta tulisi myös kieltää liikenteessä niiden luurien vahtaaminen, se on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus että lapset kulkee naama kännykässä eteenpäin.
Uhreja on aina kiva syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joskus nähnyt pyöräilijän joka olisi pysähtynyt suojatien eteen päästääkseen jalankulkijan yli? Minä en ole, vaikka laki velvoittaa pyöräilijät siihen ihan niin kuin autoilijatkin.
Jos pyöräilijä lähestyy suojatietä poikittaissuunnasta niin hän pyöräilee väärässä paikassa. Sitä paitsi polkupyörä on kevyttä liikennettä eikä ajoneuvo ja väistämisvelvollisuus koskee vain ajoneuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyöräilijä lähestyy suojatietä poikittaissuunnasta niin hän pyöräilee väärässä paikassa. Sitä paitsi polkupyörä on kevyttä liikennettä eikä ajoneuvo ja väistämisvelvollisuus koskee vain ajoneuvoja.
Paitsi, jos pyöräilijä ajaa tiellä, josta puuttuu kevyenliikenteen väylä (on pelkkä jalkakäytävä). Tällöin pyöräilijä ajaa ajoradalla, ja häneen pätee samat liikennesäännöt kuin autoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse voi kyllä joutua näiden kamikaze tenavien uhriksi jos sellainen ajaa pyörällä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi uhriksi jos päättää nenä kiinni ruudussa ja usein vielä täysin yhtäkkiä juosta tai pyöräillä auton alle. Jotain vastuuta pitää kakaroillekin opettaa.
Autoilijat ovat kovia syyttämään muita, mutta tämä on totuus:
"Seuraamme tunnin ajan liikennettä Vesijärvenkadulla. Tuon tunnin aikana usea autoilija rikkoo lakia ja jättää pysähtymättä, vaikka viereinen auto pysähtyy suojatien eteen."