Miten auttaa ystävämiestä löytämään naisystävä?
Kyseessä on läheinen ystäväni. Olemme olleet toistemme parhaita ystäviä jo lukiosta saakka. Tässäpä pikaiset tiedot:
Reilu 30v, korkeakoulutettu hyvässä uraputkessa vaativassa ja antoisassa työssä, omistusasunto, velaton auto, vähän vaille 180cm, normaalipainoinen, harrastaa urheilua, matkustelua ja musiikkikeikoilla käymistä. Ulkonäkö on ihan ok, ei mikään komistus muttei missään nimessä ruma vaan sellainen aika tavallisen näköinen. Hygienia kunnossa. Sitoutumiskykyinen ja luotettava mies. Haluaisi perheen ja lapsia.
Tässä sitten se ongelma, hän on ujo ja omaa melkoisen huonon itsetunnon. Ei siis sillä lailla että kokisi mitään tarvetta pilkata tai alistaa ketään, vaan ei vaan uskalla kamalasti lähestyä.
Kyseessä on minulle äärimmäisen rakas, ihana ystävä joka on seissyt rinnallani ihan kaiken läpi ja joka ansaitsisi onnea elämäänsä.
Nyt mammat ne ihan parhaat vinkkinne jakoon mistä hän löytäisi itselleen kivan naisen ja millä tavalla häneen saisi valettua uskoa että kelpaa juuri sellaisena. Tämä on vaikea keissi, mutta halua uskoa että mikään on av-mammoille mahdotonta :D
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän kertonut olevansa kiinnostunut kenestäkään tietystä naisesta?
On, paristakin. Yhtä lähestyi ja sai (nätisti) pakit. Oli ollut pitkään ihastunut tähän naiseen ennen yritystä.
Mites se toinen sitten, ehkä mies voisi seuraavaksi lähestyä häntä?
Vierailija kirjoitti:
Oisko ystäväsi helpoin tutustua jossain deittisovelluksessa, missä pystyis alkuun vaan kirjoittelemaan?
Tätä minä olen varovaisesti kysynyt (huom, en ole tuputtanut mitään!) mutta uskoo ettei naisia kiinnostaisi kun tapaisivat hänet :(
No, positiivista on että hän on onnellinen ja muovannut elämänsä sellaiseksi että tekee asioita joista tulee iloiseksi. Hän ei ole valittajatyyppiä eikä jäänyt kyhjöttömään äitinsä vintille vaan loi itselleen menestyksekkään uran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän kertonut olevansa kiinnostunut kenestäkään tietystä naisesta?
On, paristakin. Yhtä lähestyi ja sai (nätisti) pakit. Oli ollut pitkään ihastunut tähän naiseen ennen yritystä.
Mites se toinen sitten, ehkä mies voisi seuraavaksi lähestyä häntä?
Se nainen on ilmeisesti varattu vähän väliä. Ja rehellisesti sanottuna, ei ystäväni liigassa.
Vierailija kirjoitti:
Oisko ystäväsi helpoin tutustua jossain deittisovelluksessa, missä pystyis alkuun vaan kirjoittelemaan?
En välttämättä suosittele nettiä, jos muitakin vaihtoehtoja on. Siellä kun on kaikenlaista huijaria..
Järkkäämällä sokkotreffit oikeasti kivan naisen kanssa.
Jep. Et mitenkään voi auttaa. Joko hän itse ottaa härkää sarvista ja lähtee aktivoitumaan tai pysyy passiivisena.
On kuin alkoholismi: jos haluat raittiiksi, se lähtee itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Järkkäämällä sokkotreffit oikeasti kivan naisen kanssa.
Jep. Et mitenkään voi auttaa. Joko hän itse ottaa härkää sarvista ja lähtee aktivoitumaan tai pysyy passiivisena.
On kuin alkoholismi: jos haluat raittiiksi, se lähtee itsestä.
Näinhän se kai on. No, pitää olla kiitollinen itse siitä että hän on mitä parhain ystävä ja vaikuttaa onnelliselle omassa elämässään.
Anna sen olla, ei miehen elämän tarkoituksen tule olla ihan vain kenen tahansa naisen "saaminen".
2 dollarin terapeutti kirjoitti:
Sun ystävä ei olisi tuollainen jos oikeasti kelpaisi sellaisena kun on naisille. Hän ei istu siihen naisten muottiin. Jos istuisi hän kenties olisi sinun miehesi, mutta olette nyt ystäviä eikä siinä mitään väärää ole toki.
Nyt pitäs saada jotenkin kipinää miehen sytystulppaan että naisten sukat alkaisi pyöriä jaloissa.
Olen monella tavoin samanlainen kuin tarinan mies. Ongelmana on ollut , että en oikeastaan ikinä ole kelvannut omana itsenäni parisuhteeseen, mistä johtuen opettelin jo nuorena näyttelemään sellaista roolia, josta tiedän naisten pitävän ja suosivan. Vaikka tekeytymällä joksikin toiseksi ihmiseksi sainkin huomattavaa menestystä jopa selkeästi yli oman tasoni naisilta, niin assertiivisen, kunnianhimoisen eksovertin esittäminen vei lopulta kaikki voimani ja kunnioituksen sekä itseäni, että naisia kohtaan.
Todellisuudessa olen luonteeltani melkein päinvastainen kuin tuo esittämäni ihminen, mutta valittevasti omana itsenäni en myöskään "istu siihen naisten muottiin". En kuitenkaan suosittele minkään muun kuin oman itsensä esitämistä kenellekään... Vaikka roolin vetäminen toimiikin, niin lopputuloksena saattaa helposti alkaa halveksia koko toista sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuinka traumatisoitunut? Meinaan vaan, että harva haluaa kumppaninsa terapeutiksi ja jatkuvaksi tsemppaajaksi, jos itsetunto on noin pohjamudissa. Terapia voisi olla aluksi oikea osoite, ja sitten kun on palikat kasassa, alkaa katsella sitä suhdetta.
Tämä!
Onkohan osa ystäväsi ongelmaa sinun tuppaamisesi hänen asioihinsa? Jos olet lähdössä hänen kaverikseen tanssikurssillekin, karkotat kiinnostuneet a) koska näytät hänen kumppaniltaan tai b) omistushaluiselta ystävättäreltä.
Oletteko kyselleet sen kavereilta? Onko katoamisilmoitus tehty poliisille? Onko naisystävä ollut pitkäänkin hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan osa ystäväsi ongelmaa sinun tuppaamisesi hänen asioihinsa? Jos olet lähdössä hänen kaverikseen tanssikurssillekin, karkotat kiinnostuneet a) koska näytät hänen kumppaniltaan tai b) omistushaluiselta ystävättäreltä.
Emme näe nykyään kamalan usein livenä, lähinnä puhelimessa puhutaan ja viestitellään. En siis usko että karkotan ketään.
Yksin mies ei tanssikurssille suostuisi koskaan lähtemään.
Sori, mutta heti alku meni pieleen ja paljasti trolliksi:
"Reilu 30v, korkeakoulutettu hyvässä uraputkessa vaativassa ja antoisassa työssä, omistusasunto, velaton auto, vähän vaille 180cm, normaalipainoinen, harrastaa urheilua, matkustelua ja musiikkikeikoilla käymistä."
Tuossa kun ei ole yhtään mitään sellaista informaatiota, mikä vaikuttaisi naisten kiinnostukseen. Päinvastoin. Palstaklisee omistusasunnossa asuvasta työssäkäyvästä uramiehestä.
En ole lukenut ketjua, mutta kuvitellaan, että otan avauksen tosissani. Ensimmäinen kysymykseni on: millaisesta matkustelusta tuo mies pitää? Missä kaikkialla hän on käynyt esimerkiksi tämän vuoden aikana?
Palsta sulkeutuu ihan kohta, mutta jään odottamaan tietoa niistä matkakohteista.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta heti alku meni pieleen ja paljasti trolliksi:
"Reilu 30v, korkeakoulutettu hyvässä uraputkessa vaativassa ja antoisassa työssä, omistusasunto, velaton auto, vähän vaille 180cm, normaalipainoinen, harrastaa urheilua, matkustelua ja musiikkikeikoilla käymistä."
Tuossa kun ei ole yhtään mitään sellaista informaatiota, mikä vaikuttaisi naisten kiinnostukseen. Päinvastoin. Palstaklisee omistusasunnossa asuvasta työssäkäyvästä uramiehestä.
En ole lukenut ketjua, mutta kuvitellaan, että otan avauksen tosissani. Ensimmäinen kysymykseni on: millaisesta matkustelusta tuo mies pitää? Missä kaikkialla hän on käynyt esimerkiksi tämän vuoden aikana?
Jäkä jäkä. Tuommoisilla ei ole mitään väliä jos ulkonäkö ja olemus ovat naisen alapäätä kostuttamattomia. Ja sama toisin päin eli jos ne sitä ovat, niin aivan sama vaikka mies matkustelisi joka viikonloppu Venäjälle hooriin ja rääkkäämään kissoja. Lopettakaa tuo typerä teatteri.
Jos mies ei kelpaa sinulle elämänkumppaniksi, niin miksi pitäisi kelvata muillekaan?
Vierailija kirjoitti:
2 dollarin terapeutti kirjoitti:
Sun ystävä ei olisi tuollainen jos oikeasti kelpaisi sellaisena kun on naisille. Hän ei istu siihen naisten muottiin. Jos istuisi hän kenties olisi sinun miehesi, mutta olette nyt ystäviä eikä siinä mitään väärää ole toki.
Nyt pitäs saada jotenkin kipinää miehen sytystulppaan että naisten sukat alkaisi pyöriä jaloissa.
Olen monella tavoin samanlainen kuin tarinan mies. Ongelmana on ollut , että en oikeastaan ikinä ole kelvannut omana itsenäni parisuhteeseen, mistä johtuen opettelin jo nuorena näyttelemään sellaista roolia, josta tiedän naisten pitävän ja suosivan. Vaikka tekeytymällä joksikin toiseksi ihmiseksi sainkin huomattavaa menestystä jopa selkeästi yli oman tasoni naisilta, niin assertiivisen, kunnianhimoisen eksovertin esittäminen vei lopulta kaikki voimani ja kunnioituksen sekä itseäni, että naisia kohtaan.
Todellisuudessa olen luonteeltani melkein päinvastainen kuin tuo esittämäni ihminen, mutta valittevasti omana itsenäni en myöskään "istu siihen naisten muottiin". En kuitenkaan suosittele minkään muun kuin oman itsensä esitämistä kenellekään... Vaikka roolin vetäminen toimiikin, niin lopputuloksena saattaa helposti alkaa halveksia koko toista sukupuolta.
Ekstrovertit vetävät puoleensa vain tietyn tyyppisiä naisia. Olet tehnyt itsellesi ansan. Omalla teeskentelylläsi olet rajannut pois toisen puoliskon naisista ja nyt halveksit kaikkia naisia. Kuvitteletko todellakin kaikkien olevan samasta puusta veistettyjä tai haluavan samanlaisen kumppanin itselleen?
Eihän kyse ole siitä että miehen pitäisi muuttaa itsessään jotain saadakseen naisen vaan ap:n pitää löytää nainen joka on avoin kiinnostumaan miehestä juuri sellaisena kuin mies on.
Ujo mies tarvitsee naisen joka näyttää kiinnostuksensa riittävän selvästi jotta mies rohkaistuu ja tuntee kelpaavansa. Silloin myös mies antaa itsestään sen parhaan kuvan.
Itse olen juuri tuollainen ujo mies ja oman naiseni kohdalla ratkaisevaa oli juuri se että hän näytti heti alusta hyvin selkeästi "vihreää valoa" ja silloin minäkin uskalsin ensimmäistä kertaa antaa itsestäni kaiken.