Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia uskovaisen juutalaisen kanssa seurustelusta?

Vierailija
17.08.2019 |

Mies on myöntänyt rukoilevansa ja olevansa uskovainen. On myös esittänyt toivovansa minun kääntyvän juutalaiseksi ja lupaavansa kertoa enemmän minulle uskonnosta ja tavoista. Onko kellään kokemuksia jaettavaksi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juutalaisuudessa se usko ei ole niin tärkeää, tärkeämpää on elämäntapa kuin jumala. On tärkeää pitää koti kosherina, ei sianlihaa tai kermakastikkeita lihalla jne. Avioliitto tai lapsen juutalaisuus edellyttävät, että äiti kääntyy. Helsingin seurakunta järjestää giur -kursseja käännynnäisille, mutta kääntyminen on hidasta ja edellyttää todennäköisesti, että varsinainen kääntymisvihkimys tehdään jossain suuressa seurakunnassa, jota Suomessa ei ole. Se miten tiukkaa juutalaisuutta kukin harjottaa, on laajaa. Osa Suomessakin asuvista juutalaisista on niin tiukkoja, että tuottavat maitonsakin Israelista, koska karjaa tulee hoitaa juutalainen eikä kukaan muu. Osa taas on hyvinkin maallisia. Oma juutalainen mieheni syö kinkkuakin, jos vanhempansa eivät näe, mutta juhlii pesahia eikä joulua.

Jos karjaa pitää hoitaa juutalainen niin miten suomalainen tantta voisi koskaan olla kosher juutalainen?

Vierailija
22/28 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Not pure not kosher kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaisuudessa se usko ei ole niin tärkeää, tärkeämpää on elämäntapa kuin jumala. On tärkeää pitää koti kosherina, ei sianlihaa tai kermakastikkeita lihalla jne. Avioliitto tai lapsen juutalaisuus edellyttävät, että äiti kääntyy. Helsingin seurakunta järjestää giur -kursseja käännynnäisille, mutta kääntyminen on hidasta ja edellyttää todennäköisesti, että varsinainen kääntymisvihkimys tehdään jossain suuressa seurakunnassa, jota Suomessa ei ole. Se miten tiukkaa juutalaisuutta kukin harjottaa, on laajaa. Osa Suomessakin asuvista juutalaisista on niin tiukkoja, että tuottavat maitonsakin Israelista, koska karjaa tulee hoitaa juutalainen eikä kukaan muu. Osa taas on hyvinkin maallisia. Oma juutalainen mieheni syö kinkkuakin, jos vanhempansa eivät näe, mutta juhlii pesahia eikä joulua.

Jos karjaa pitää hoitaa juutalainen niin miten suomalainen tantta voisi koskaan olla kosher juutalainen?

Israelista voi tuottaa kosher maitoa. Epäilen, että on aika tyyristä, mutta näinkin ihmiset elävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten oikeasti ihmiset on näin ilkeitä muita uskontoja kohtaan, että tehdään pilkkaa niinkin kauheasta asiasta kuin holokausti. Niin ja olen itse muslimi.

Siinähän ihmettelee sitten.

Jutskuista voi aina heittää herjaa kun ovat niin tosikkoja ja oman edun tavoittelijoita:

Mitkä on juutalaisten lempilehtiä?

- Avotakka ja kotiliesi

Vierailija
24/28 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi suomalaista käänynyttä. Toinen oli ulkoisesti vapaamielinen, mutta selvästi oli perheen pää ja kontrolloi naista paljon. Käytös muuttui todella paljon. En ole nähnyt vuosiin, joten en tiedä, miten avioliitto kehittyi/jatkui. Toinen pari muuttui lasten synnyttyä todella tiukiksi lakien ja säännösten noudattajiksi ja muutti Israeliin, ovat nykyään tosi ortodoksijuutalaisia.

Vierailija
25/28 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten oikeasti ihmiset on näin ilkeitä muita uskontoja kohtaan, että tehdään pilkkaa niinkin kauheasta asiasta kuin holokausti. Niin ja olen itse muslimi.

Mein kampf on luetuimpia kirjoja suurimmassa osassa muslimimaita. Hyvä taqyää kuitenkin.

Haista vitt* propagandasi kanssa, ei todellakaan ole.

Vierailija
26/28 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ihmettelee sitten.

Jutskuista voi aina heittää herjaa kun ovat niin tosikkoja ja oman edun tavoittelijoita:

Mitkä on juutalaisten lempilehtiä?

- Avotakka ja kotiliesi

Kaupasta saa nykyisin reilun juutalaisen saippuaa.

Vierailija
27/28 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mein kampf on luetuimpia kirjoja suurimmassa osassa muslimimaita. Hyvä taqyää kuitenkin.

Haista vitt* propagandasi kanssa, ei todellakaan ole.

Haista vitt*  on melkein kuin Sieg Heil.

Eiks je ?

Vierailija
28/28 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaiseksi synnytään, sinne ei käännytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme