Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan gynekologisia tutkimuksia

Vierailija
17.08.2019 |

Tuli kutsu gynelle kohdunkaulasyövän seulontatutkimuksiin nyt kun olen 35. Tiedän, että pitäisi mennä ja että se on tärkeää, mutta yksinkertaisesti vihaan gynekologisia tutkimuksia. Koen itseni melkein raiskatuksi jälkeenpäin ja haluan vain oksentaa. Eikö ole muita tapoja selvittää kohdunkaulasyövän riskejä? Esim. verikokeita, ultra, mitä tahansa kuin se, että sisään tökitään vehjeitä!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä käymisestä kukaan nyt oikesti pidä ja se näyte tosiaan on inhottava, Kuivaan pildeen tungetaan kylmiä metalliesineitä ja nipistetään kohdunkaulasta palanen tai kaksi pois.

Mulla jäi 30v seula välistä, olin kyl pillereiden takia käynyt näytteessä muutaman kerran. Eli ei sinne seulaan pakko ole mennä. 35 seulaan sit menin. Siis neuvolaan. Jutustelin hoitajan kanssa niitä näitä ja mielessäni mietein että "oispa ohi jo, oispa ohi jo". 

Hyvähän sitä värkkiä ois kuitenkin gynelle joskus näyttää, ettei tule noita lapsettomuusylläreitä sun muuta

Vierailija
42/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni voi lisätä verenvuotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina olen käynyt mutta näin vanhana akkana inhottaa näytellä venahtaneita rumia paikkojaan jollekin parikymppiselle tytölle. Kaikki roikkuu, karvoitus on harvaa ja alapäässä on tummia jälkiä jostain sata vuotta sitten olleista finneistä. Hyhhyh.

Hyi kamalaa. En lähde baariin. Vedän kalsarikännit

mies51v

Vierailija
44/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vihaan minäkin.. mutta menin silti. Onneksi. Löytyi solumuutoksia jotka hoidettiin ja nyt olen kunnossa ainakin toistaiseksi. Ihan hiton kamalaa oli kun sorkittiin ja sattui hemmetisti joka kerta mut on silti kivempi nyt tietää että on kunnossa.[/

Niin, kunhan vain uskaltaisi mennä niin se olisi pois alta ja tietäisi, että onko kaikki kunnossa.

Mut se meneminen, itsensä alttiiksi antautuminen ja (luultavasti) kipu. :(

Ja oksettava olo jälkeenpäin.

Ap

Vierailija
45/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vihaan minäkin.. mutta menin silti. Onneksi. Löytyi solumuutoksia jotka hoidettiin ja nyt olen kunnossa ainakin toistaiseksi. Ihan hiton kamalaa oli kun sorkittiin ja sattui hemmetisti joka kerta mut on silti kivempi nyt tietää että on kunnossa.[/

Niin, kunhan vain uskaltaisi mennä niin se olisi pois alta ja tietäisi, että onko kaikki kunnossa.

Mut se meneminen, itsensä alttiiksi antautuminen ja (luultavasti) kipu. :(

Ja oksettava olo jälkeenpäin.

Ap

Pientä verrattuna oloon syöpähoitojen yhteydessä.

Tilaat ajan ja menet.

Itse olen ajanvarauksesta pyytänyt päästä "kivalle naislääkärille". Ja olen päässyt :D

Vierailija
46/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mun mielestä vähän noloa tuollaisesta valittaa. Seulonta on ilmainen etu ja eihän siellä tarvitse usein käydä.

Tulee mieleen että onko seksuaalista väkivaltaa sitten kokenut, jos on niin kova paikka papa-näytteenottoon mennä. Tai sitten kai ihan vaan herkkänahkainen hienohelma, joka ei kestä mitään vähänkään epämukavaa.

Eka gynekologinen tutkimus 14-vuotiaana oli tarpeeksi traumaattinen.

Siitä jäänyt.

Sitä paitsi minulla todettiin krooninen leukemia 20 vuotiaana ja tutkimuksia on tehty ja tehdään edelleen. Ei nekään mukavia ole olleet, mut niihin menen sataa kertaa mieluummin.

Vierailija
47/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyppä paksusuolen tähystyksessä miehenä, niin tunnet tuskan.

mies51v

Siis mitä eroa sillä on, oletko mies vai nainen, jos joudut paksusuolen tähystykseen? Meinaatko, että naisilla ei kyseinen tähystys tunnu miltään? Kyllä se kuule aivan samalta tuntuu oli sitten mies tai nainen. Jos sinun ajatuksenjuoksuasi seuraa, niin sinunhan olisi pitänyt tarkentaa, että käyppä paksusuolen tähystyksessä hetero miehenä.

Vierailija
48/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mun mielestä vähän noloa tuollaisesta valittaa. Seulonta on ilmainen etu ja eihän siellä tarvitse usein käydä.

Tulee mieleen että onko seksuaalista väkivaltaa sitten kokenut, jos on niin kova paikka papa-näytteenottoon mennä. Tai sitten kai ihan vaan herkkänahkainen hienohelma, joka ei kestä mitään vähänkään epämukavaa.

Eka gynekologinen tutkimus 14-vuotiaana oli tarpeeksi traumaattinen.

Siitä jäänyt.

Sitä paitsi minulla todettiin krooninen leukemia 20 vuotiaana ja tutkimuksia on tehty ja tehdään edelleen. Ei nekään mukavia ole olleet, mut niihin menen sataa kertaa mieluummin.

Niin ja ap tässä.

Vierailija
49/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puutteessa oleva nutturatäti taas poistellut vastauksia.

Vierailija
50/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Siis mitä eroa sillä on, oletko mies vai nainen, jos joudut paksusuolen tähystykseen? Meinaatko, että naisilla ei kyseinen tähystys tunnu miltään? Kyllä se kuule aivan samalta tuntuu oli sitten mies tai nainen. Jos sinun ajatuksenjuoksuasi seuraa, niin sinunhan olisi pitänyt tarkentaa, että käyppä paksusuolen tähystyksessä hetero miehenä.

Juu ajattelin lähinnä, että nykypäivän naisille tuonkin puolen rassaus on normaalia nykypäivänä:-) Hetero miehille ei ole 

mies51v

Vierailija
51/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina pelottaa, että pääsee vahingossa paukku.

Niin muakin 😀

Vierailija
52/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun oot lapsettomuustutkimuksissa ja inseminaatiossa ja käyt läpi keinohedelmöitysjutut ja ollut miljoona kertaa peffa paljaana jalat levällään, niin voin kertoa, että ei tunnu enää missään.

Joten, tuommoinen muutaman minuutin toimenpide, etköhän sinä sen kestä.

Vierailija
53/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri sellainen olo. XD

Hyväksikäytetty olo.

Kerran kesken toimenpiteen kysyttiin onko minulle tehty seksuaalista väkivaltaa, teki mieli vastata ”sitähän sinä teet juuri nyt!”.

Ap

Lääkärintutkimukset perustuvat potilaan antamaan suostumukseen, koska omaehtoisesti menee sinne lääkärin vastaanotolle, jonka vuoksi normaalitilanteessa mitään seksuaalirikosta tai pahoinpitelyä ei voida katsoa tapahtuvan, sitäpaitsi täysin mahdotonta osoittaa ilman selvää seksuaalista tai vahingoittamistarkoitusta. 

Vierailija
54/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sellainen olo. XD

Hyväksikäytetty olo.

Kerran kesken toimenpiteen kysyttiin onko minulle tehty seksuaalista väkivaltaa, teki mieli vastata ”sitähän sinä teet juuri nyt!”.

Ap

Lääkärintutkimukset perustuvat potilaan antamaan suostumukseen, koska omaehtoisesti menee sinne lääkärin vastaanotolle, jonka vuoksi normaalitilanteessa mitään seksuaalirikosta tai pahoinpitelyä ei voida katsoa tapahtuvan, sitäpaitsi täysin mahdotonta osoittaa ilman selvää seksuaalista tai vahingoittamistarkoitusta. 

Kyllä minä sen ymmärrän, ja työtään he vain tekevät. Arvokasta ja tärkeää. Mutta edelleen en mahda tunteilleni mitään. Kommenttini oli lähinnä vitsi, huono sellainen, tiedän.

Vierailija
55/57 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun oot lapsettomuustutkimuksissa ja inseminaatiossa ja käyt läpi keinohedelmöitysjutut ja ollut miljoona kertaa peffa paljaana jalat levällään, niin voin kertoa, että ei tunnu enää missään.

Joten, tuommoinen muutaman minuutin toimenpide, etköhän sinä sen kestä.

Olen käynyt inseminaatiossa, siellä kysyttiin onko minulle tehty seksuaalista väkivaltaa kun reagoin niin voimakkaasti. Edelleen reagoin voimakkaasti, se ei ole hävinnyt mihinkään.

Ap

Vierailija
56/57 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Juu ajattelin lähinnä, että nykypäivän naisille tuonkin puolen rassaus on normaalia nykypäivänä:-) Hetero miehille ei ole 

mies51v

Kaikki naiset eivät todellakaan harrasta B-rapun juttuja. Lisäksi siinä ei paremminkaan varustettu tyyppi yllä varsinaiseen paksusuoleen asti vaan kyllä se akti peräsuolessa tapahtuu. Eli ei se sen helpompaa ole niillekään naisille, jotka sitä harrastavat.

Vierailija
57/57 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratkaisin asian käymällä vaan yksityisellä (harvemmin kuin joka 5. vuosi niin ei liikaa kirpaise kukkarossa). Jotenkin auttaa se että on itse saanut valita lääkärin, voinut etsiä suosituksia netistä ja valita sympaattisen oloisen naaman ja itselleen sopivan sukupuolen/iän etc.

En sitten tiedä onko perää niissä kauhutarinoissa mitä olen lukenut julkisen puolen näytteenottajista mutta pahasti jäi kummittelemaan ne jutut.

Ensimmäiseen papaankin uskalsin vasta yli 30veenä. Kaikki käynnit on olleet jopa positiivisia kokemuksia, mukavat lääkärit ja varovaiset otteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme