Miksi rikkaat on usein onnettomia?
Heillä on kaikki mahdollisuudet onneen, koska raha.
Kommentit (28)
Miettivät mm.miksi ihmiset ovat,ympärillä,rahanko vuoksi..
F****d in the head. Pitää olla rahaa, että edes jotenkin jaksaa.
No se on roope ankka-tauti tietysti. Mikään ei ole tarpeeksi. Sitähän se. Pätee kaikilla saroilla: raha, kauneuskirurgia, perverssi seksi jne. Usko vaan.
Voitin lotossa ja olen mielestäni nyt rikas.
Omasta mielestä olen onnellinen. Mitään suureellista en hankkinut. Rivarikolmion hyvältä paikalta. Läheiset ei tiedä rahoistani mitään.
Mä tykkään joutenolosta. Töistäkin jäin pois. Nautin tästä rauhasta ja päämääräämättömyydestä. Jos tänään haluan lähteä lenkille, niin lähden. Jos huvittaakin lähteä Lontooseen, niin lähden.
Ei kai he prosentuaalisesti ole sen onnettomia kuin muutkaan. Siis samassa viiteryhmässä, ei kulttuurien välillä.
Mielenkiintoisempaa on se, että miksi kehitysmaiden köyhät eivät ole onnettomia?
Kalliin ja tasokkaan paikan edessä oli häävieraita teemapuvuissa, ei näkynyt iloa. Toisissa hääjuhlissa nurmikolla kaupasta valmissalaatit ja kylmät lihapullat, kaikilla lystiä. Juokseeko rikkaat sitten aina vain rahan perässä?
Ai, mä olen ihan tyytyväinen. En nyt ihan kroisos ole mutta töitä ei tarvitse tehdä kuin harrastusmielessä.
Ei viiraa päässä enkä ole muuten onneton. Toisaalta rikkaalla on kyllä varmasti sama määrä murheita kuin köyhällä, ne ovat vain hyvin erilaisia.
Tuska on tuskaa kaikille ihmisille.
Omalla kohdallani se johtuu ihan vain siitä, että tiedostan olevani rikkaampi ja parempi kuin muut; ei ole vertaistukea, ei yhteenkuuluvuutta rahvaan kanssa. Usein on todella yksinäistä, mutta näillä korteilla on pelattava.
Vierailija kirjoitti:
Voitin lotossa ja olen mielestäni nyt rikas.
Omasta mielestä olen onnellinen. Mitään suureellista en hankkinut. Rivarikolmion hyvältä paikalta. Läheiset ei tiedä rahoistani mitään.
Mä tykkään joutenolosta. Töistäkin jäin pois. Nautin tästä rauhasta ja päämääräämättömyydestä. Jos tänään haluan lähteä lenkille, niin lähden. Jos huvittaakin lähteä Lontooseen, niin lähden.
Asiaa. Onnea!
Tuskin ap tuntee yhtään rikasta ihmistä, mutta pakko on vaan jotenkin verhota omaa murhettaan ja keksiä, että muilla menee vieläkin huonommin?
Eiköhän kaikilla ihmisillä ole huolia ja murheita? Poikkeuksena tietenkin aivan pienet lapset ja niin sekaisin olevat, jotka eivät mistään mitään ymmärrä. Köyhällä huolena voisi olla jokapäiväisestä elämästä selviäminen, ruoka, asunto, vaatteet, jne. Rikkaalla huolena voisi olla vaikka sijoitusten tuotto, omistamansa yrityksen menestys markkinoilla, lasten päämäärätön elämä, puolison shoppailu ja päihteiden käyttö, jne. Ja kumpi näistä esimerkeistä on sitten se ”onnellisempi”? Paha sanoa näillä tiedoilla.
Tulee stressi sen rahan menettämisen pelon vuoksi. Rikkaillahan usein on mm. sijoituksia ja etenkin nyt varmasti hampaat narskuu kun taloudella menee heikommin.
Vierailija kirjoitti:
Miettivät mm.miksi ihmiset ovat,ympärillä,rahanko vuoksi..
Tämä on totta ainakin oman lähipiirin rikkaiden kanssa. Eivät luota kehenkään.
Omia perheenjäseniään joutuu kyyläilemään.
Eikös ole sanonta, että parempi on olla onneton kartanossa kuin vuokrayksiössä. Sitä paitsi, moniko ihminen on onnellinen koko ikäänsä? Hyvät ja huonot jaksot vaihtelevat.
En ole onneton. Minulla on ihana mies, odotan vauvaa, ihana hevonen ja koira. Kaunis ja turvallinen koti. Kaiken höpönlöpön materian lisäksi olen vapaa ja elän valtiossa missä jokainen voi tehdä mitä huvittaa. Voin opiskella ja työskennellä miten ja milloin haluan, voin kouluttautua mille alalle haluan, suomen passilla on vapaa kulku melkein kaikkiin maihin ja viisumit saa helposti.
Onnettomia rikkaitakin varmaan on. Heille ei ole ehkä elämän tarkoitus vielä auennut ja etsivät vielä itseään. Jos elämä pyörii pelkän materialismin ympärillä niin silloin varmasti on onneton.
Jos ei ole luovuutta ja rakkautta elämässä eikä osaa nähdä kauneutta pienissä asioissa niin silloin varmasti on onneton, oli sitten rikas tai köyhä. Myös vapauden menetys esim. arabimaissa naisilla voi olla este onnellisuuteen vaikka omaisuutta olisi miljardeja.
Tuo onnettomuus on suhteellista, he ovat tietenkin paljon onnellisempia kuin me persaukiset. Iltapuluissa onnettomuuttaan itkevät rikkaat julkkikset haluavat vain tuoda esiin paitsi itseään myös sitä että on niitä vaikeuksia minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Tulee stressi sen rahan menettämisen pelon vuoksi. Rikkaillahan usein on mm. sijoituksia ja etenkin nyt varmasti hampaat narskuu kun taloudella menee heikommin.
Ei narsku hampaat. Aina kun sijoittaa on otettava se riski että ne rahat voi menettää. Jos ei ole varaa menettää niitä rahoja niin ei kannata sijoittaa. Nyt vaan odotellaan mikä tilanne on vaikka 15 vuoden päästä. Ja vähän pöljä on jos sijoittaa ainoastaan riskit omaaviin kohteisiin. Esim. asunto sijoittaminen on melko varmaa tuloa, toki menee aikaa kun joutuu esim. näyttämään uudelle asukkaalle asuntoa. Toki senkin voi ulkoistaa jos esim. asuu eri paikkakunnalla kuin missä asunnot ovat.
Niin kuin kuka? En minä ainakaan ole.