Maajussille morsian maailmalla OFFICAL
”Maajussille morsian -ohjelman sisarsarja Maajussille morsian maailmalla alkaa pian MTV3-kanavalla. Ohjelman esittelyjakso nähdään maanantaina 19.8. MTV3-kanavalla klo 21. Jaksossa katsojille esitellään ensimmäistä kertaa neljä maajussia, jotka asuvat kaukana Suomen rajojen ulkopuolella, ympäri maailman. Mukana on kaksi suomensukuista maajussia ja kaksi maajussia, joihin Suomi ja suomalaiset ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.”
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/6986db20-6d1a-4407-af9d-51e64af…
Noniin, nyt se taas alkaa.
Kommentit (5944)
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto tuota Mustia. Uusimmassa jaksossa selostaa, kuinka naisen mennessä ulos miespuolisten ystäviensä kanssa mies huumaa ja r'''skaa naisen ja se on naisen vika.
Eihän se niin sanonut. Sanoi, ettei hän luota niihin miehiin, vaikka luottaisikin vaimoonsa. Minusta tuo kommentti oli kuitenkin holhoava, olisin vastannut siihen, että minä olen itsenäinen nainen, ja pystyn itse tekemään päätöksen siitä, missä seurassa liikun. Enkä tarvitse miehen suojelua.
Jos joku siitä huolimatta raiskaa, niin se on silloin rikos, josta tulee rangaista rikoksen tekijää, eikä naista, rajoittamalla naisen vapautta.
Tuo on kulttuurisidonnainen asia, tuolla on yleistä ajatella, että nainen olisi siinä määrin avuton, että tarvitsee miehen suojelua.
Mua ihmetyttää miksi Roylle ei kelpaisi samanikäinen nainen? Kuka nuorempi nainen oikeasti lähtisi tavismiehen, harmaahapsen matkaan? Näin niinkuin realistisesti, jos omanikäisiäkin on tarjolla.
K kirjoitti:
Mua ihmetyttää miksi Roylle ei kelpaisi samanikäinen nainen? Kuka nuorempi nainen oikeasti lähtisi tavismiehen, harmaahapsen matkaan? Näin niinkuin realistisesti, jos omanikäisiäkin on tarjolla.
Kelpasihan sille 3 lähes saman ikäistä. Roy on kuvausten aikaan 47. Sanna 48, Terhi 45 ja Kati 46. Voi olla että vuodella tai parilla muistini heittää, mutta silti ovat hyvinkin samanikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Taru näytti ihanan luontevalta tilalla puuhaillessaan. Olisi varmasti tuolla kuin kotonaan. Matthew vaan ei taida sitä tajuta ja valikoi luultavasti Jennin.
Taru on rehevän ja reilun suloinen.
Mua ahdistaa se Mattin tila vanhoine autonraatoineen ja varsinkin hänen asenne ja päättämättömyys. Tila tarvitsisi ainakin viisi emäntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taru näytti ihanan luontevalta tilalla puuhaillessaan. Olisi varmasti tuolla kuin kotonaan. Matthew vaan ei taida sitä tajuta ja valikoi luultavasti Jennin.
Taru on rehevän ja reilun suloinen.
Hänellä on kauniit silmät. Näyttää onnelliselta, vaikka ei hymyilisikään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin Matthew'n toteamusta, että arvelikin ettei Sutun kanssa ole kemiaa. Miksi sitten otti hänet tuonne?
Kolme tuli ottaa reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa se Mattin tila vanhoine autonraatoineen ja varsinkin hänen asenne ja päättämättömyys. Tila tarvitsisi ainakin viisi emäntää.
Miksi ahdistut itsellesi ventovieraan ihmisen asioista? Ei liene sinun päänsärkysi, miltä tilalla näyttää ja mitä Matthew tekee tai jättää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin Matthew'n toteamusta, että arvelikin ettei Sutun kanssa ole kemiaa. Miksi sitten otti hänet tuonne?
Ehkä se kemiattomuus selvisi vasta tuolla, halusi antaa kielipuolelle tilaisuuden tai myönsi asian viiveellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kymmenistä ehdokkaista valitsi kolmen joukkoon juuri sen, jonka kanssa ei edes uskonut syntyvän kemiaa. Ei lainkaan loogisen kuuloista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Kun laitetaan tuulemaan, asiat hoituvat aika nopeasti. Tarpeettoman purkaminen, uudet rakennukset tilanne, pihan ja puutarhan kunnostus. Sitten vain ylläpitoa.
Mutta aika iso kysymys on, miten nainen työllistyy tuolla. Tila työllistää miehen ainakin osa-aikaisesti. Jos naisells olisi jokin mahdollisuus etätöihin, tilanne olisi aika helppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roysta ei oikeen ota selvää. Terhin kanssa vietetyn treffien jälkeen totesi, että Terhi on ehdottomasti jatkossa ja sitten samaan hengenvetoon, kuten kaksi muutakin. HÄ!?
Toivon kuitenkin, että valitsee Terhin, eikä sitä tyrkkyä.Kanadalaista kohteliaisuutta. Ei voinut suoraan sanoa, että Terhi on suosikki niin kiemurteli tuolla tavalla.
Roy ei olisi voinut kertoa, vaikka olisi ollut jo päättänyt. Jotenkin arvelen myös, että valitsee Terhin. Mutta onko tässä joukossa se, josta tulisi pitkäaikainen kumppani, on toinen asia. Jos on, niin hurja onnenkantamoinen on käynyt.
On tainnut onnenkantamoinen iskeä, kun Roylla on ISOJA uutisia kerrottavana viimeisessä jaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ahdistut itsellesi ventovieraan ihmisen asioista? Ei liene sinun päänsärkysi, miltä tilalla näyttää ja mitä Matthew tekee tai jättää tekemättä.
Yllättävän paljon friikkejä piinapäsmäreitä, jotka näkevät kysymättä ja pyytämättä muiden elämästä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Kun laitetaan tuulemaan, asiat hoituvat aika nopeasti. Tarpeettoman purkaminen, uudet rakennukset tilanne, pihan ja puutarhan kunnostus. Sitten vain ylläpitoa.
Mutta aika iso kysymys on, miten nainen työllistyy tuolla. Tila työllistää miehen ainakin osa-aikaisesti. Jos naisells olisi jokin mahdollisuus etätöihin, tilanne olisi aika helppo.
Tuon kokoisella tilalla riittää kyllä hommaa naisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Desi'ree kirjoitti:
Suomenkieli vähällä käytöllä.
Sisareni on asunut ulkomailla yli neljäkymmentä vuotta. Hän puhuu vielä Suomeakin mutta korvaa joitakin sanoja englannilla. Suomen kieli on muuttunut sinä aikana, kun hän on ollut täältä pois. Hänen lapsensa ja lastenlapset eivät puhu Suomea, eivätkä ole muutenkaan kiinnostuneet Suomesta. Köyhä kylmä maa, juoppoja sekä pahaapuhujia kaikki.
Sano hänelle että Suomi on maailman onnellisin maa jo monta vuotta peräkkäin, monesko hänen uusi kotimaansa on?
Höpsö, ei tuolla "onnellisin maa"-jutulla kannata brassailla.
Ei se tee ihmistä onnelliseksi, että valtio toimii velkapainotteisesti jolla tavalla saadaan tilastot näyttämään että ollaan niin onnellisia niin onnellisia.
Valtion velka ei ole yksilön velkaa ja Suomea enemmän velaksi eläviä maita löytyy maailmasta runsaasti.
Toisten (oman ilmoittamansa) onnellisuuden kyseenalaistaminen ja kieltäminen on oman katkeruuden ja onnettomuuden projisointia.
Ihminen, joka syyttää sijantiaan, kaikkea ja kaikkia muita sekä materian puutetta on onneton kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kokoisella tilalla riittää kyllä hommaa naisellekin.
Aivan, mutta riippuu siitäkin millainen tuotantosuunta valitaan. Vai aiotaanko lähinnä asua maatilalla ja käydä töissä muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä eräs missintissingeisarikaan saanut yhtään, kun oli itse torahampaineen niin yliulitasokas.
Olipas hauska jakso, yksi parhaista.
Sutu ja Matt olivat ihan eri värähtelytaajuuksilla. Aluksi Sutu esitti (nimenomaan esitti, ei tullut luonnollisena), että hauskaa on, juhuu, jiihaa! Matt oli kovin vaisu ja verkkainen. Myötäkiusallisuus lopuksi oli käsinkosketeltavaa. En tosin syytä Sutua, vaan Mattia: kun hän ei ole kiinnostunut Sutusta, ei viitsinyt/osannut nauttia treffeistäkään. Treffit oli vain pakko vetää läpi.
Olen samaa mieltä täällä ilmaistun käsityksen mukaan, että Taru olisi Mattille paras valinta. Ei kahta sanaa. Jenni näyttää vetistelevän taas ensi jaksossa. Siinä meill olis kaksi tunteen ja tuulen mukana käyvää. Vaikka Jenni on selkeästi kielitaitoisempi ja osaa kommunikoida (vaikka sitten paperilla!), nuo hidasteet eivät haittaisi Tarun kanssa, kunhan vai molemmat ryhtyisivät suhteeseen tosissaan.
Roy ja Terhi ovat pari, yhteensopivat luonteet. Se kävi nyt selväksi (En muuten ollut tajunnut, että Roy on harmaahapsi - luulin ihan vain blondiksi!)
Ja Mustafa on parantanut joka jaksossa! Hän olisi tosi kiva kaverina. Uskon, että Mustissa on myös aidosti lämmin ja herkkä puoli, mutta sen saa nähdä vain luotettu ystävä. Hienosti osaa myös peittää omat tunteensa. Olen sanonut tämän aiemminkin, että Mustilla on elämänkokemusta niin paljon, että osaa pyörittää sekä naisia että bisnestä vaikka silmät kiinni vasemmalla kädellä. Oulun kirjastotäti yllätti myös, edelleen: viiden h*mon kanssa perjantaisaunassa joka viikko! 😁🙈
Musti valinnee kumminkin Piian. Joka ei puolestaan huoli Mustia.
Uusimman MTV-jakson katsottuani voin todeta, että Mustafan Sanna on todella fiksu, hauska tyyppi. En usko, että "ottaa" Mustia, vaikka Musti hänet valitsisi. Eikä Musti luultavasti kyllä valitsekaan, kun pöyristyi niin pahasti siitä, että Sanna voi viettää iltaa viiden mieskaverin kanssa. Musti mielestä he voivat rai*kata Sannan, vaikka olisivat hom*ja. (silmienpyörittelyä tähän väliin). Piia lienee ihastunut Mustiin, mutta en usko, että heillä yhteiselo tulisi olevaan kovinkaan auvoista. Maarit taitaa vaan haluta Turkkiin.
Odotan kyllä innolla valintajaksoa! On ollut mielenkiintoinen kausi, eikä kenenkään valinta näytä tässä vaiheessa meille katsojille ainakaan selvältä. Toivon, että Matt valitsee Tarun, olisivat ihana pari. Vaikutti kyllä avautuvan Jennille enemmän, joten ehkä hänellä on enemmän tunteita Jenniä kohtaan. Jenni vaikuttaa vähän kalsealta. Roysta ei tosiaan ota selvää, etenkin kun oli antanut lapun Katillekin (ja varmaankin myös Terhille). Veikkaan silti Sannaa.