En jaksa enää olla isä..
Oon 19v ja saatiin muijan kans vauva 1 ja puol viikkoo sit. Oon nukkunu huonosti ja ollu koko ajan ahdistunut ja töissäkin menee päin p:tä. Tätä kai tää arki sitten on. Onneksi porukat on molemmilta tarjoutunu jeesii mutta silti tämä on kyllä aika syvältä, tuntuu että en osaa olla isä.
Tekis vaan mieli pakata reppu ja häipyä jonnekki.. Mitenhän tästä oikeen selviää, voitteko kertoa jotai neuvoja. Kiitti
Kommentit (167)
onko ap perheen ainut lapsi? menit sit nuorena lisääntymään? jäikö nuoruus kesken? asenne on ihmisellä niin erilainen? kaupunkilainen..lie
Vierailija kirjoitti:
Äidit saa jo vähän sopeutua vanhemmuuteen raskausaikana, pikkuhiljaa. Isälle leväytetään koko paketti kerralla. Lapsi haisee, äiti=tyttöystävä myös tuoksuu erilaiselle, maidon eritys ja jälkivuoto. Yllätys... Tsemppiä
Jep jep, koska miehet on kykenemättömiä hakemaan tietoa tai sisäistämään sitä? Anteeksi vaan mutta ei se tieto jälkivuodosta ja maidon tuoksusta raskaana olevan naisen päähän itsekseen tule, kyllä se vanhemmuuteen valmistautuminen vaatii työtä siltä tulevalta äidiltäkin. Mies voi ihan yhtä lailla valmistautua ja ottaa selvää asioista halutessaan, aloittaa vanhemmuuteen kasvamisen, hänellä on siihen se sama 9kk aikaa kun äidilläkin. Jostain syystä jotkut miehet ei vaan sitä viitsi tehdä vaan kuvittelevat että kyllä se vaimo/tyttöystävä hoitaa kaiken ja sitten ollaankin ihmeissään kun elämä ei jatkukaan samanlaisena kuin ennen.
Jus. kirjoitti:
Olin itse sun ikäinen kun tulin isäksi. Olihan se aika järkytys kun vauvalla oli golikki itki koko ajan 3kuukautta.Siitä se pikkuhiljaa elämä sitten tasoittui.Mutta 4vuotta meni ennenkuin suunniteltiin seuraavaa vauvaa kun opeteltiin vanhemmiksi tulemista. Kas kummaa heittäjän tuli sit viellä 5..Nyt olen 58v. En päivääkään kadu että oon saanut olla isä 6lapselleni ja nyt 4lasten lasta. Ryhdistäydy nuorimies ja ota itseä niskasta kii. Älä luovuta...
hyvä! miehen kokemus asiasta toiselle miehelle on kultaa !
Päivitystä tilanteeseen. Lähin menemään ja jätin mun muijan. Tiiän että ajattelen nyt omaa napaani mutta ajattelen myös lapseni parasta. En osaa olla isä ja mun muija löytää kyllä paremman kumppanin lapsen isäksi.
Kiitti kaikille neuvoista ja ymmärryksestä, mutta näin on vaan parempi. Autan kyllä lastani elatusmaksuissa jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jännä suhtautuminen kyl ihmisillä. Kateutta ilmas ku ette ite voi saada skidejä? Niinkö? Se selittäis ton aggressiivisen ja päällekäyvän asenteen..
En oo sanonu että en halunnu lasta, tää on vaan ollu perseestä, ette varmaa ite oo koskas ollu tässä tilanteessa nii helppo huudella..
Ap
Kateutta? Kuule, suurimmalle osalla ihmisistä lapsen alulle laittamiseen menee lyhimmillään 30 sekuntia, ei mitään rakettitiedettä.
Varmasti on haasteellinen elämänmuutos tuossa iässä ja saa ketuttaa, mutta et sinä voi lakata olemasta isä (voi mikä sanavalinta). Lapsi on nyt siinä, ei voi mitään. Hän tarvitsee sinua. Kaikki muutkin tuossa tilassa nukkuvat huonosti. Siihen nähden ihan oikeutettuja neuvoja. Hae keskusteluapua ahdistukseesi, juttele vaimon kanssa, sopikaa nukkumisvuorot.
Tarviiko sitä nyt olla valmis isä 1,5 viikon jälkeen? Eivät muutkaan ole. Kyllä sitä oppii ja kukaan ei ole täydellinen. Tsemppiä.
Niin, sinä havahduit eli vaistot kunnossa eli ei ongelmaa.
Ymmärrän toki, ettei yhdessä nukkuminen sovi, jos äiti (tai isä) nukkuu lääkkeiden voimalla ja luontaiset vaistot ei toimi, tai ne eivät jostain muusta syystä toimi.
Mutta selväpäisen äidin pitäisi nimenomaan havahtua unen läpi siihen, jos meinaa tehdä jotain tuollaista.