Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti kertoi pettävänsä isääni. Kerronko isälle?

Vierailija
14.08.2019 |

Äiti kertoi tapailleensa toista miestä jo kuukausia. Isäni on kroonisesti sairas ja kodin vanki eikä siksi huomannut mitään. En minäkään koska näemme vain joskus viikonloppuna ja lomilla. Äiti vannotti etten kerro isälle kohka hän on vain täpinöissään saadessaan taas huomiota eikä koe että minkään tarvii muuttua. En vastannut mitään enkä tajua miksi hän kertoi MINULLE kun emme ole edes niin läheisiä (varmaan juuri siksi). Minun pitäisi muka ilpita hänen puolestaan mutta olen vain järjettömän vihainen. Pitääkö minun kertoa? Minusta tulee suvun virallinen liitonrikkoja mutta isä ei ikinä alkaisi mihinkään avoimeen suhteeseen. Olen umpikujassa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi pilaamaan tuollaisella asialla oman isäni loppuelämää. Hän varmasti ottaisi tiedon raskaasti. Oletko valmis ottamaan sen omalletunnollesi? Tuskinpa isäsi elämänlaatu paranee, jos tietää asian.458

Kyllä minä ainakin haluaisin tietää jos olisin naimisissa petturilutkan kanssa.

Minä taas antaisin ihan vapaaehtoisesti miehelleni luvan käydä muuallakin, jos itse olen niin sairas, etten siihen pysty ja mies kuitenkin huolehtii minusta. Epäilenpä vaan, että aika harva mies jää huolehtimaan sairaasta puolisostaan, toisin kuin monet naiset tekevät.

Sinä oletkin varsinainen vauvapalstan äiti teresa.

Vierailija
22/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain naisten oikeus. Huoraava miespuolinen omaishoitaja on aina sika.

Enemmän on tullut vastaan tilanteita joissa se mies pitää vaimoa joka on miehen omaishoitaja sikana ja petturina ilman minkälaista näyttöä siitä että puoliso pettäisi. Ei tarvitse olla kuin puolituntia pois kotoa niin mies on ihan varma että vaimo kävi jonkun miehen luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän on tullut vastaan tilanteita joissa se mies pitää vaimoa joka on miehen omaishoitaja sikana ja petturina ilman minkälaista näyttöä siitä että puoliso pettäisi. Ei tarvitse olla kuin puolituntia pois kotoa niin mies on ihan varma että vaimo kävi jonkun miehen luona.

No mutta eikö se ole ihan ok kuten tämä ketju todistaa?

Vierailija
24/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi pilaamaan tuollaisella asialla oman isäni loppuelämää. Hän varmasti ottaisi tiedon raskaasti. Oletko valmis ottamaan sen omalletunnollesi? Tuskinpa isäsi elämänlaatu paranee, jos tietää asian.458

Ja minkä sinä asialle tekisit sairaana ihmisenä? Asiat eivät ole mustavalkoisia.

Minkä tekisin? No ainakin laittaisin sen lutkailijan pois nauttimasta omaisuutta jonka minä olen terveenä ollessani hankkinut.

Niin niin. Siinä sitten pärjäisit yksin ilman mitään apua, kun pistät kodinhoitajan pihalle. Toisaalta, hän on varmaan tyytyväisempi terveen kanssa, joten ihan hyvä tilanne kaikille 👍

Vierailija
25/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta eikö se ole ihan ok kuten tämä ketju todistaa?

Joo ei se mitenkään mua haittaa, mutta en ole ajatellut ryhtyä puolison oamishoitajaksi. Minulla muutakin tekemistä kuin kuunnella huorittelua ja passata.

Vierailija
26/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä sinä asialle tekisit sairaana ihmisenä? Asiat eivät ole mustavalkoisia.

Minkä tekisin? No ainakin laittaisin sen lutkailijan pois nauttimasta omaisuutta jonka minä olen terveenä ollessani hankkinut.

Täällä on nyt joku 1 todella katkeroitunut kirjoittaja. Asiat ei ole aina ihan niin mustavalkoisia kuin sinä näet.

Vierailija
27/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan uskomatonta. Puoliso on kodin vanki ja ymmärsin että hoidettava ihminen.

Toisenkin puolison on täten oltava kotona ja odotettava jommankumman kuolemaa.

Onko se teistä elämää?

Mitä on elämä?

Hetken yhtä, toisen toista.

Itse en menisi kenenkään elämää määrittelemään näillä tiedoilla.

Jos äidin ja isän suhde on muuttunut hoitosuhteeksi, on pettäminen mahdollisesti ymmärrettävää.

Itselleni uskollisuuslupaus on tärkeä, enkä sairauden takia lakkaisi puolisoani rakastamasta uskollisesti.

Mutta ihmiset ovat erilaisia.

En ap:n tilanteessa pahoittaisi isän mieltä, jos vanhemmat tulevat keskenään toimeen ja hoitosuhde toimii. Mielipiteen voi ilmaista äidille toki ja osoittaa kiintymystä isälle.

Vierailija
28/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lapsena joutunut nyt pajon vartijaksi. Koska isä on kroonisesti sairas ja äitisi on rankoilla hoitaessaan häntä ja hänen täytyy ja on täytynyt ottaa vastuu kaikesta, se on valtavan raskasta. Hän on nyt uskoutunut sinulle kertoessaan . Älä puhu isälle mitään. Paremmin äiti jaksaa olla hänen tukena jja hoitaa kaiken ,kun hänellä on jotain muuta ajateltavaa.

Jos kerrot isälle ,siitä tulee mahdoton tilanne ja kuka sitten auttaa isääsi .Ei kukaan. Silloin on äidin pakko lähteä pois huoltamasta häntä. Suo hänelle nyt se hetken rakkaus, mitä ei muualta saa. Sitten hän jaksaa pitää pakkaa kasassa.

Kaikille tulee vaan murhetta ja ikävyyksiä , jos kerrot isälle. Elämä on tällaista, tulet sen ymmärtämään .

Vierailija
29/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetta ei oikein voi edes kuvitella toisinpäin, sillä hyvin harva mies jäisi hoitamaan sairasta vaimoaan. Itseasiassaan jo sana  sairaus saa miehet juosemaan kiljuen toisen naisen syliin.

Mutta jos nainen hylkää sairaan miehensä, on hän itsekäs lehmä.

Vierailija
30/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että isä jo tietääkin. Tietää, muttei välitä, koska muuten jäisi yksin. Saattaa jopa olla hyvillään, että vaimo saa tarvitsemaansa huomiota muualta ja jaksaa sitten taas jatkaa. Ainakin jos rakastaa äitiäsi toivoo tälle vain hyvää. Ei se isäsi mikään tyhmä ole.

Vierailija
31/65 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla, että isä jo tietääkin. Tietää, muttei välitä, koska muuten jäisi yksin. Saattaa jopa olla hyvillään, että vaimo saa tarvitsemaansa huomiota muualta ja jaksaa sitten taas jatkaa. Ainakin jos rakastaa äitiäsi toivoo tälle vain hyvää. Ei se isäsi mikään tyhmä ole.

Juuri näin. Vanhempasi ovat aikuisia, et ole heistä vastuussa etkä heidän teoistaan, anna elää elämäänsä kuten haluavat.

Vierailija
32/65 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon äitiä tukevia kommentteja. Olen joskus kertonut täällä oman tarinani ja en ole kovin paljon tukea saanut. Olin vuosia mieheni omaishoitaja. Nyt hän on jo laitoksessa, mutta käyn edelleen päivittäin syöttämässä ja auttamassa iltatoimissa. Vkonloppuisin vietän enemmän aikaa hänen kanssaan. Minulla on myös ollut jo useamman vuoden salasuhde myös naimisissa olevaan mieheen. Miehellä on erityislapsi, joka sitoo häntä myös paljon. Koko suhteemme ajan on meille ollut selvää, ettemme jätä puolisoitamme ja meillä ei tule olemaan keskenämme perinteistä parisuhdetta. Suhteememe on vain hetken hengähdystauko. Lapsilleni en ole kertonut.

Vierailija
33/65 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä pettäjä-äiti tuntee syyllisyyttä.

Vierailija
34/65 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos olisi ollut kyse miehestä joka käy vieraissa salaa kotiin sidotulta vaimoltaan niin täällä olisi jo lynkkarit lähdössä liikkeelle. Nyt puolustellaan petturilutkaa oikein porukalla.

En ole tämmösiä missään lukenut/kuullut, että mies vastaavassa tilanteessa tuomitaan. Koittakaa naisten vihaajat vähän pitäytyä faktoisssa

Vierailija
35/65 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi rollia isällesi. Äitisi on aikuinen ihminen ja vastuussa itse siitä, mitä tekee. 

Olen tehnyt työtä omaishoidon tuen parissa, ja nähnyt kaikenlaisia tilanteita. Hoitaminen on sitovaa ja vaativaa, ja harvoin on enää kyse parisuhteesta puolisoiden välillä. Hoitaja-hoidettava -tilanne. Mä en todellakaan arvostele, jos hoitaja haluaa muutakin elämäänsä kuin hoidettavansa. 

Niin. Omilla vanhemmillakin on tarpeita. Ne ovat n*ssineet todistettavasti ainakin yhden kerran tehdessän sinut. Ja jos sulla on sisaruksia niin useamminkin. Mutta todennäköisempää on, että ovat n*ssineet useamminkin. Ja ovat seksuaalisilla tarpeilla varustettuja ihmisiä, no sairaudet voivat syrjäyttää sairastuneen tarpeet, mutta se toinen pysyy edelleen ihan ihmisenä.

Ja vaikkei seksuaalisuus oliskaan se pointti, niin huomion, hyväksymisen, kahden tasavertaisen aikuisen välisen kanssakäymisen tarpeet pysyvät.

Joten ap, turpa kiinni.

Vierailija
36/65 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä mieleni pahoitin, ongelma on sinulla.

Vierailija
37/65 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävääni petettiin ja todellakin kerroin hänelle.

Vierailija
38/65 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävääni petettiin ja todellakin kerroin hänelle.

Ystäväsi oli kotinsa vanki ja sairas?

Vierailija
39/65 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää nämä ihmiset, jotka kiistävät toiselta hänen oikeuden päättää omista asioistaan. Vaikka on kuinka fyysisesti sairas, niin ei teillä ole oikeutta evätä ätoiselta ihmiseltä oikeutta päättää omasta elämästään. Onko hän muka vähäjärkinen? Onko hän holhouksen alainen, joka ei tajua omaa tilannettaan? Totta kai kerrot. Isäsi ja äitisi saavat selvittää keskenään, onko tuo jotakin, minkä isäsi voi hyväksyä. Jos äitisi pettää häntä, niin heidän suhteessaan saattaa olla paljon muutakin pielessä, mutta isäsi ei osaa lähteä tilanteesta. Kyllä hoidot voi järjestää muutenkin kuin sitä kautta, että pettävä ja valehteleva puoliso hoitaa... Hirveä tilanne isällesi. Vähin mitä tuossa voi tehdä hänen hyväkseen, on olla ainakin itse rehellinen ja myötätuntoinen ja tukea isän oikeutta päättää, millaisen puolison kanssa arkensa jakaa. 

Vierailija
40/65 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, avioliittovaloihin voisi ihan suosiolla lisätä, että olen uskollinen vain ja ainoastaan, jos kaikki menee hyvin. Jos sairastut, jos ulkonäkösi rupsahtaa, jos et anna tarpeeksi huomiota, niin petän. Miksi te pettäjät edes menette naimisiin? Aina löytyy tekosyy sille, että pitää valehdella. Ette te kumppanianne kunnioita, kun valehtelette ja päätätte heidän puolestaan, että te muka tiedätte paremmin ja he joutuvat olemaan pimennossa suhteen oikeasta tilasta. Heitä kohdellaan typeryksinä, joilla ei ole mitään päätösvaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi