Kela pakotti käyttämään lasten säästöt
Mm lahjaksi saadut rahat. Lapset ja mummot suuttuivat minulle tästä. Ahdistaa huono tilanne muutenkin. Tällä tavalla tehdään seuraavassakin sukupolvesta köyhiä. Jäätävä ahdistus ja masennus.
Kommentit (70)
No laistahan nämä suoraan tulee, että mikä on tuloa, mikä varallisuutta. Mitä ne lasten tileillä olevat varat sitten ovat jos eivät varallisuutta?
Yritä edes.
Voihan aloitus olla keksitty, mutta noin se käytännössä kyllä menisi. Sen vuoksi esim. meillä on kaikki lasten rahat käteisenä.
Voi ei, miten sitten on mahdollista että, jos on vaikka alaikäinen perinyt toisen vanhemman, niin elossa oleva joutuu tekeen hirveän suuret selostukset edunvalvojalle mihin rahaa on käytetty ja mitä varten. Niin eikö tässäkin tapauksessa lasten lahja rahat ole sama juttu?
Kyllä minua vitutti, kun työhaluton ex-vaimo ei saanut toimeentulotukea, koska sukulaiseni olivat tallettaneet lasteni tilille varoja tulevaisuutta varten. Minun piti jostain ihmeen syystä maksaa sitten enemmän elatusapua hänelle, koska sen verran moraalia ex-vaimolla sentään oli, ettei lasten säästöihin koskenut. Outoa kuitenkin, että minun pitää rahoittaa hänen työhaluttomuutensa. Lapset vuoroviikoin, joten elätän kyllä oman osuuteni muutenkin. Lapsilisät, yh-korotukset ja elarit siis exälle. Ja ei, en tiennyt tästä hänen ominaisuudestaan silloin kun lapsia hankimme.
Mistä Kala sai tietää että oli lapset saaneet rahaa? Ei kai sitä kannata torilla kuuluttaa? Mummo kaivakoot käteistä tai pappa, serkku.
Miten se nyt näin näin käätyy - eikös joskus äitiä ole rangaistu kun on käyttänyt lastensa varoja.
Et malttanut odottaa huomiseen ennen tämän provon laittamista tänne?
Ei se mitään, normipoistoon menee tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Voihan aloitus olla keksitty, mutta noin se käytännössä kyllä menisi. Sen vuoksi esim. meillä on kaikki lasten rahat käteisenä.
Eikö niitä kannattaisi sijoittaa vaikka rahastoihin tms. muutoinhan inflaatio syö äkkiä rahan arvon?
Inhottavaa miten täälläkin tullaan heti solvaamaan. Kaikkien isovanhemmat ei asu lähellä että voisi käteistä antaa. Kohtahan se Kela pääsee suoraan käsiksi tileihin. Yritän kaikin keinoin löytää töitä ulkomailta että tästä mätäpesästä päästään. Ei ole enää sivistysvaltio ollut aikoihin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä Kala sai tietää että oli lapset saaneet rahaa? Ei kai sitä kannata torilla kuuluttaa? Mummo kaivakoot käteistä tai pappa, serkku.
Kelalle pitää lähettää tiliotteet, siitä sai tietää. Ap
Sehän on laitonta käyttää lasten rahoja tileiltä. Kannattaa kertoa myös Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten se nyt näin näin käätyy - eikös joskus äitiä ole rangaistu kun on käyttänyt lastensa varoja.
Jos olet yh, Kela voi pakottaa käyttämään. Jos on kaksi vanhempaa joilla oikeus tiliin niin ei voi pakottaa. Ihan sairas systeemi. Ap
Kannattaisiko vain mennä töihin? Eikö tuo Kelan pompottelun alla olo jo ala kyllästyttää?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko vain mennä töihin? Eikö tuo Kelan pompottelun alla olo jo ala kyllästyttää?
Olen kuukauden sisään tehnyt varmaan 30 työhakemusta. Montako sinä olet? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yh, Kela voi pakottaa käyttämään. Jos on kaksi vanhempaa joilla oikeus tiliin niin ei voi pakottaa. Ihan sairas systeemi. Ap
Ei lapsen omaisuutta voi käyttää elatukseen. Ehkä puhut nyt toimeentulotuesta? Olen ymmärtänyt että se on ainoa jonka kohdalla voidaan edellyttää ensin ns ruokakunnan omaisuuskäyttämåän. Surullista kyllä. Toivottavasti siihen tulisi jokin muutos.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on laitonta käyttää lasten rahoja tileiltä. Kannattaa kertoa myös Kelalle.
Ei ole. Lasten varoja saa käyttää tämän elatukseen jos vanhempi ei siihen kykene. Elatusmaksuja laskiessakin huomiodaan lapsen kyky elättää itsensä, jos tällä on varoja.
0/5