Äiti kertoi pettävänsä isääni. Kerronko isälle?
Äiti kertoi tapailleensa toista miestä jo kuukausia. Isäni on kroonisesti sairas ja kodin vanki eikä siksi huomannut mitään. En minäkään koska näemme vain joskus viikonloppuna ja lomilla. Äiti vannotti etten kerro isälle kohka hän on vain täpinöissään saadessaan taas huomiota eikä koe että minkään tarvii muuttua. En vastannut mitään enkä tajua miksi hän kertoi MINULLE kun emme ole edes niin läheisiä (varmaan juuri siksi). Minun pitäisi muka ilpita hänen puolestaan mutta olen vain järjettömän vihainen. Pitääkö minun kertoa? Minusta tulee suvun virallinen liitonrikkoja mutta isä ei ikinä alkaisi mihinkään avoimeen suhteeseen. Olen umpikujassa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi pilaamaan tuollaisella asialla oman isäni loppuelämää. Hän varmasti ottaisi tiedon raskaasti. Oletko valmis ottamaan sen omalletunnollesi? Tuskinpa isäsi elämänlaatu paranee, jos tietää asian.458
Kyllä minä ainakin haluaisin tietää jos olisin naimisissa petturilutkan kanssa.
Ja minkä sinä asialle tekisit sairaana ihmisenä? Asiat eivät ole mustavalkoisia.
Minkä tekisin? No ainakin laittaisin sen lutkailijan pois nauttimasta omaisuutta jonka minä olen terveenä ollessani hankkinut.
Entä mitä tekisit sen jälkeen? Jos et pärjää yksin kotona, saatat ehkä päästä hoitolaitokseen, jossa lehtijuttujen mukaan olot eivät kovin mukavat ole. Vaihtoehtoisesti saat kodinhoitajan käymään kotiin 10 min aamulla ja toiset 10 min illalla. Sinut laitetaan sänkyyn esim. klo 18, koska sen jälkeen ei kukaan käy.
Kyllä minä siinä tilanteessa katsoisin läpi sormien puolison menoja, jos hän kuitenkin jaksaa minua hoitaa. Olen läheltä seurannut kuinka äärettömän raskasta omaishoitajan työ on.
Juu ja on myös parisuhteita, joissa se puoliso hoitaa ja on luona, koska edelleen rakastaa sairaudesta huolimatta. Kun kaikki eivät pidä sitä puolisoa vaan seksinnäläntyydyttäjänä. Apua voi hommata, jos tuntuu raskaalta yksin hoitaa. Jännä, että näin moni ajattelee, että mitä vain saa tehdä ja kaikki on sallittua, jos puoliso ei enää olekaan terve... Ei kyllä mitään kunnioitusta sitä omaa kumppania ja parisuhdetta kohtaan.
Onko parisuhde sinulle vain seksiä? Minulle parisuhde on keskustelua parhaan kaverin kanssa, hellyyttä, läheisyyttä, arjen jakoa ja kyllä, sitä seksiä myös.
Jos suhteen toinen osapuoli on sairas eikä pysty parisuhteeseen, joka tyydyttää molempia, niin silloinko pitäisi terveen ihmisen hylätä oma elämänsä ja antautua hoitosuhteeseen parisuhteen sijaan?
Rakkaus on ihana asia mutta se ei aina riitä.
Niin eli kerrotko sinä, että haluat sen avoimen suhteen vai alatko pettämään? Älä lässytä, että parisuhteesi on sinulle hellyyttä ja keskustelua, jos mieluummin petät kuin keskustelet sen kumppanisi kanssa myös vaikeista asioista.
Äidillesi olisi paljon helpompaa jättää isäsi ja jatkaa terveen miehen kanssa. Mutta ei sitä tee. Kertoo paljonkin äidistäsi. On kuitenkin valmis uhraamaan oman elämänsä isäsi kanssa. Hyvä näin, jos isäsi ei pärjää yksin. Ehkä isäsi jo tietää asian, ei vain halua katkaista muuten toimivaa suhdetta. Varmasti tietää, että laitokset ovat aika ankeita, eikä kotihoitokaan korvaa puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi pilaamaan tuollaisella asialla oman isäni loppuelämää. Hän varmasti ottaisi tiedon raskaasti. Oletko valmis ottamaan sen omalletunnollesi? Tuskinpa isäsi elämänlaatu paranee, jos tietää asian.458
Ja minkä sinä asialle tekisit sairaana ihmisenä? Asiat eivät ole mustavalkoisia.
Minkä tekisin? No ainakin laittaisin sen lutkailijan pois nauttimasta omaisuutta jonka minä olen terveenä ollessani hankkinut.
Entä mitä tekisit sen jälkeen? Jos et pärjää yksin kotona, saatat ehkä päästä hoitolaitokseen, jossa lehtijuttujen mukaan olot eivät kovin mukavat ole. Vaihtoehtoisesti saat kodinhoitajan käymään kotiin 10 min aamulla ja toiset 10 min illalla. Sinut laitetaan sänkyyn esim. klo 18, koska sen jälkeen ei kukaan käy.
Kyllä minä siinä tilanteessa katsoisin läpi sormien puolison menoja, jos hän kuitenkin jaksaa minua hoitaa. Olen läheltä seurannut kuinka äärettömän raskasta omaishoitajan työ on.
Juu ja on myös parisuhteita, joissa se puoliso hoitaa ja on luona, koska edelleen rakastaa sairaudesta huolimatta. Kun kaikki eivät pidä sitä puolisoa vaan seksinnäläntyydyttäjänä. Apua voi hommata, jos tuntuu raskaalta yksin hoitaa. Jännä, että näin moni ajattelee, että mitä vain saa tehdä ja kaikki on sallittua, jos puoliso ei enää olekaan terve... Ei kyllä mitään kunnioitusta sitä omaa kumppania ja parisuhdetta kohtaan.
Se avun saaminen ei ole ihan yksinkertaista. Jos olisin itse siinä tilanteessa, niin antaisin kyllä mieheni tyydyttää seksuaaliset tarpeensa muualla, käydä ulkona syömässä, kävelemässä ystävänsä kanssa tai mitä hän nyt tarvitseekin. En katso olevani oikeutettu vaatimaan häntäkin lopettamaan elämisensä, jos minun elämäni on enemmän tai vähemmän ohi.
Tämä ei tarkoita, etteikö silti voisi olla rakkautta edelleen pitkään yhdessä olleiden puolisoiden välillä. Täällä annetaan aivan turhan paljon painoarvoa fyysiselle kanssakäymiselle. Ikäänkuin se olisi maailmanloppu, että käy vieraissa, jos oma ei pysty. Kyllä minusta paljon suurempi painoarvo on sillä, että siitä huolimatta avioliitto jatkuu vakaalla pohjalla toinen toistaan tukien. Mitä minä jään vaille, jos mies rakastaa minua, mutta hänellä on tarpeita ulkomaailmassa, jos kaikesta huolimatta pysymme yhdessä? Emme elä yhteiskunnassa, jossa miehen kuollessa nainenkin poltetaan roviolla. Miksi miehen tai naisen pitäisi istua kotona 24/7, jos toisen on pakko?
Sinä puhut nyt täysin eri asiasta. Sinun skenariossasi sinä itse hyväksyt puolisosi seikkailut. Avoimella suhteella ei ole mitään tekemistä pettämisen kanssa, oli osapuolet sitten terveitä tai sairaita. Oman arvomaailmani mukaan taas tuo kuvaamasi "avioliitto jatkuu vakaalla pohjalla toinen toistaan tukien" ja törkeä valehtelu päin naamaa on aika kovassa ristiriidassa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parisuhde sinulle vain seksiä? Minulle parisuhde on keskustelua parhaan kaverin kanssa, hellyyttä, läheisyyttä, arjen jakoa ja kyllä, sitä seksiä myös.
Jos suhteen toinen osapuoli on sairas eikä pysty parisuhteeseen, joka tyydyttää molempia, niin silloinko pitäisi terveen ihmisen hylätä oma elämänsä ja antautua hoitosuhteeseen parisuhteen sijaan?
Olen eri, mutta minä pitäisin reiluna, että kun ihminen lakkaa pitämästä omaa parisuhdettaan parisuhteena hän kertoo tästä päätöksestä myös kumppanilleen. Kumppani voi sitten tehdä siltä pohjalta omat ratkaisunsa.