Naapurin poikamiehen luona käy sisko siivoamassa:(
Pesee pyykit, siivoaa ja kokkaa veljelleen valmiiksi:(
Ei tule veljestä kunnon miestä!
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla käy exä. En kait sitten ole kunnon mies
mies51v
Sulla on kyllä käsittämättömän kiltti ja huolehtivainen ex.
Jos et maksa hänelle mitään siivouksesta, niin toivottavasti autat häntä myös askareissa.
No tavallaan makkarissa ja pikku kasaamisia jne.
mies51v
Jos te nyt noin hyvin tulette toimeen, että palvelu pelaa makuuhuoneessakin, niin miksi ihmeessä erositte? Tuossa taitaa olla esimerkki turhasta erosta.
Eikö kaikki erot ole yhtä turhia kuin solmitut avio-Tai avoliitotkin, jotka päättyvät eroon? Näin ihmisille vain käy. Nykypäivänä on turvallisuus tärkeä asia tuolla makkarin puolellakin
mies51v
Jos mies on työssäkäyvä ja maksaa sisarelleen palkkaa, niin sehän on ok. Saa vielä vähentää reilusti verollisena tehdystä työstäkin kotitalousvähennystäkin.
Mikä itseisarvo siivoaminen oikein on? Kukaan ei kuole sotkuun.
Haluan käyttää aikani hyvin, joten en siivoa, jos se ei ole aivan välttämätöntä.
Antakaa ny ihmeessä aikuisten ihmisten elää just niinku itse haluavat. Turha sitä on jeesustella aina kun jonkun elintyyli poikkeaa omastasi.
Etelä-pohjammaalla, esim ässjoella-kuulemma aikoinaan opetettiin siskot siivoamaan poikamies-veljiensä kämpät. Tiskaamaan tiskit ja imuroimaan ja pesemään pyykit,jne.
Kunnes äijä löysi vaimon joka teki saman siivoustyön minkä sisko aiemmin.
Koska ne olivat "akkojen hommia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkusiskoni käy joskus luonani siivoamassa maksua vastaan. Mielestäni ihan hyvä järjestely, koska siskolla on opiskelijana käyttöä ylimääräiselle rahalle, ja kämppä tulee siivottua niin ihmiset ei aina valita kylässä käydessään asuntoni kunnosta. Itse en siivoa ollenkaan, pyykit vain pesen. Ja olen ihan täysi-ikäinen mies.
Toivottavasti kerrot asian oikean laidan luonasi vieraileville naisille. Muuten he luulevat, että vihdoin löytyi mies, joka osaa pitää asuntonsa siistinä ja pettyvät parisuhteessa, kun et teekään mitään.
Tämä!!!
Itsekin menin tähän lankaan. Myöhemmin selvisi, että äitinsä sitä poikamiesboksia siivosi :(((((((
Vierailija kirjoitti:
Yksinasuvan ei ole soveliasta käyttää siivouspalveluita, perheellisille se sallitaan. Itse sinkkunaisena ottaisin mieluusti siivoojan, jos olisi varaa.
Yksin asuvalle miehelle sallitaan, mutta sinkkunainen joka ei "kaiken lisäksi" siivoa itse on jo liikaa!
Mieheni veli käy joka päivä syömässä äidillänsä koska ei jaksa itse tehdä ruokaa tai pestä riskejä. Kyseessä 33 vuotias mies.
Joskus hävettää, kun mun isä käy meillä siivoamassa. Jos olen vaikka jossakin kulussa ja isä käy sillä aikaa (sillä on avain), niin vähintään tiskit on laitettu koneeseen, pöydät pyyhitty ja lakaistu. Kengät eteisessä on järjestetty, vastikään isä puhdisti meidän kahvinkeittimen. Teen em. asioita itsekin, mutta en ole ollenkaan niin siisti kuin isäni, joten kaikki on vähän riipin raapin, eikä se mua häiritse. Mut hävettää kuitenkin.
¨Sama kai se on rättiä heiluttaa kun ei muuhun ole. Näin ainakin todella monella naisella tilanne on. Siivotaan ja höyrytään siitä koska ei älytä minkään muun päälle kuin sen että onko pöydällä muruja vai ei. Mikään laajempi ajattelu ei onnistu.
Yksikään veli/isä/mies ei kävisi siivoamassa siskolle/lapselle/naiselle. Tämä alun alkaenkin hieno systeemi toimii vain toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihana asia kun sisaruksilla on hyvät välit ja huolehtivat toisistaan. Olen opettanut omatkin lapseni tähän.
Maailmassa on liikaakin sisaruskateutta ja riitoja. Hyvä vain että joillakin vielä välittämistä löytyy.
Jos on vastavuoroista auttamista niin se on ok, joskus nämä vain on pelkkää itsekästä hyväksikäyttöä. Ei masentunuttakaan pitäisi kohdella kuin avutonta pikkulasta, toipumiselle on hyväksi jos tuntee hallitsevansa oman elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn joskus veljelläni. Hän on tohtori ja yliopistolla töissä, mutta on kärsinyt teinistä asti vaikeasta masennuksesta. Lääkkeet on ja terapiat on käyty, ja on saavutus että pystyy käymään töissä. Mutta sen lisäksi ei pysty/jaksa muuta enää. Minä hoidan hänelle ihan mielelläni siivoamisen, pyykin ja tuollaisia juttuja.
Jännä, että se jaksaminen loppuu juuri tuohon siivoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-pohjammaalla, esim ässjoella-kuulemma aikoinaan opetettiin siskot siivoamaan poikamies-veljiensä kämpät. Tiskaamaan tiskit ja imuroimaan ja pesemään pyykit,jne.
Kunnes äijä löysi vaimon joka teki saman siivoustyön minkä sisko aiemmin.
Koska ne olivat "akkojen hommia".
Samaa minullekin opetettiin, nimenomaan Etelä-Pohjanmaalla. Perheen tytöt kantoivat isälle ja veljelle valmiin ruokalautasenkin nokan alle. Tähän meidät opetettiin. Olen 35-vuotias, eli ei tuo kovin kaukaista menneisyyttä ole.
Inhottaa, miten tässäkin ketjussa samanlaisiksi kynnysmatoiksi kasvatettuja naisia kehutaan ja ihaillaan, miten he ovat "hyviä siskoja". Terapiaa nuo kaipaavat eikä kannustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Jos et maksa hänelle mitään siivouksesta, niin toivottavasti autat häntä myös askareissa.
mies51v
Eikö tuota kutsuta h uoraamiseksi? eri
Vierailija kirjoitti:
¨Sama kai se on rättiä heiluttaa kun ei muuhun ole. Näin ainakin todella monella naisella tilanne on. Siivotaan ja höyrytään siitä koska ei älytä minkään muun päälle kuin sen että onko pöydällä muruja vai ei. Mikään laajempi ajattelu ei onnistu.
Arvostus naisia kohtaan oikein loistaa poissaolollaan.
Ehkä veli on sairas, ei jaksa siivota? Jos tilanne olisi tuollainen, kävisin itsekin siivoamassa läheiseni kotona, vaikka inhoan siivoamista.
Se ettei osaa siivota, on huono tekosyy. Joskus tuollaistakin selitystä kuulee. Normaaliin siisteystasoon riittää maalaisjärki.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Missä vaiheessa nämä siivouksen kokonaan äidilleen/siskolleen/eksälleen delegoineet kertovat sen mahdolliselle seurustelukumppanille? Teettekö yhtään mitään itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
mies51v
Eikö tuota kutsuta h uoraamiseksi? eri
Noilla perusteillahan lähes kaikki naiset olisivat niitä, enemmän tai vähemmän. :-( Minä olen eri mieltä asiasta.
mies51v
Jos te nyt noin hyvin tulette toimeen, että palvelu pelaa makuuhuoneessakin, niin miksi ihmeessä erositte? Tuossa taitaa olla esimerkki turhasta erosta.