Naapurin poikamiehen luona käy sisko siivoamassa:(
Pesee pyykit, siivoaa ja kokkaa veljelleen valmiiksi:(
Ei tule veljestä kunnon miestä!
Kommentit (145)
Mä käyn siivoamassa veljeni kämppää nykyään. :D Olen perheenäiti ja samalla hoidan veljeni asunnon. Tää järjestely lähti, kun oltiin parikymppisiä.
Mä opiskelin ja hän aloitteli työelämässä. Ei hänellä ollut aikaa kodinhoidolle, kun piti työssä matkustella ja ottaa vastuuta ja bilettää. Hän osti aika varhain kämpän Helsingin keskustasta ja siellä oli myös mulle sivuhuone. Ylläpito opiskelijalle ja vähän taskurahaa. Toimii.
Mä valmistuin ja lähdin työelämään. Hän osti siivouspalvelut muualta. Muutamien vuosien päästä mulla alkoi olla omaa perhettä ja eikä hetkeen ollut aikomusta lähteä vielä töihin. Viihdyin kotirouvana.
Veli sitten iski siihen väliin ja kyseli, että kiinnostasko kodinhoitajan hommat vielä. Kyllä. Saan ihan kunnon palkan, kun siellä käyn hääräämässä pari-kolme kertaa viikossa. Broidi matkustelee paljon yhä, ei kerkee kokata, pyykätä ja imuroida. Naisiakin on vaan käymäsillään. Vannoutunut poikamies.
N47
Vierailija kirjoitti:
Kodinhoitajana en siivoa tällaisille leskeksi jääneille miehille valmiiksi, vaan sanon opettavani siivoamista. Pelkkä miessukupuoli ei oikeuta siivouspalveluihin! Saavat elää paskoissaan niin pitkälle, että eivät aivan saa häätöä! Säästän voimani oman kotini siivoamiseen! Opetan myös ruoanlaittoa ja vakavasti kehotan hakeutumaan kursseille, joilla oppii lisää! Ekat kaksi viikkoa vähän autan, mutta sitten on löydyttävä omatoimisuutta! Osaan heittäytyä hankalaksi.
En ole tiennytkään että mies lesket saavat oikein kodinhoitajan!! Olet varmaankin yksityinen" kodinhoitaja", kunnallisella puoella kodinhoitajat eivät ole enää kymmeniin vuosiin tehneet siivouksia !!
Eikö sillä jare ja kännigallen luona käy sisko siivoamassa, en muista maksoiko se sille jotain. Kiusallisen avutonta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä jare ja kännigallen luona käy sisko siivoamassa, en muista maksoiko se sille jotain. Kiusallisen avutonta.
Muistelisin, että Maria oli yökylässä Villen luona ja sisko kävi hoitamassa kodin. Luulenpa, että matkustuspäiviä on niin paljon, ettei ehdi aina pyykätä ja siivota. Helpoahan se on noin.
Miksei maksaisi tehdystä työstä palkkaa? Ville on kuitenkin aika lutunen ja reilu, eikä mitenkään kodinhengetär osastoa.
Ihana asia kun sisaruksilla on hyvät välit ja huolehtivat toisistaan. Olen opettanut omatkin lapseni tähän.
Maailmassa on liikaakin sisaruskateutta ja riitoja. Hyvä vain että joillakin vielä välittämistä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Veljellä on rahaa ja siskolla rahan tarve. Hyvä järjestely, ja kumpikin ovat tyytyväisiä.
Totta. Järjestelyt ovat tosiaan heidän omiaan eivätkä muiden.
Tosin, ehkä se joidenkin itsetuntoa kohottaa, kun ihan itse siivoavat.
Napanuora poikki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumal auta! Nyt kyllä hävettää miesten puolesta. Mitä loosereita.
Ai miksi? Monet ostavat nykyään siivouspalveluita. Eikö se ole parempi maksaa siskolle kuin jollekin vieraalle?
Musta on parempi maksaa vieraalle. Varsinkin jos teettää homman ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi siskolla.
Jos maksaa siskolle siivouksesta, niin asiasta ei tarvitse välttämättä huudella verottajalle eli netto- ja bruttopalkka on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumal auta! Nyt kyllä hävettää miesten puolesta. Mitä loosereita.
Ai miksi? Monet ostavat nykyään siivouspalveluita. Eikö se ole parempi maksaa siskolle kuin jollekin vieraalle?
Ei, koska systerille ei makseta.
Minulla käy ulkomaalainen siivooja kerran kuussa. Lisäpalvelut on hinnoiteltu hyvin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn joskus veljelläni. Hän on tohtori ja yliopistolla töissä, mutta on kärsinyt teinistä asti vaikeasta masennuksesta. Lääkkeet on ja terapiat on käyty, ja on saavutus että pystyy käymään töissä. Mutta sen lisäksi ei pysty/jaksa muuta enää. Minä hoidan hänelle ihan mielelläni siivoamisen, pyykin ja tuollaisia juttuja.
<3 olet nainen isolla N:llä ja oikea sisko.
Miten niin nainen isolla N:llä? Eikö veli (jos.olis veli tällä veljellä) voisi auttaa yhtä hyvin?
Minä siivoan isälleni ja kahdelle veljelleni, joista toinen on perheellinen. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Olen työtön ja aikaa on, mutta ei rahaa. Heillä tilanne on päinvastoin. Sen verran teen verollisena että aktiimalli täyttyy.
Hyvä, että siivoaa. Siivoton asunto on terveys- ja turvallisuusriski. Veli ei syystä tai toisesta siivoa itse (masennus, kiire, puhtaasti osaamattomuus). Oleellista on se, että siskon tulee käydä siellä vapaaehtoisesti. Kyseessä voi olla myös läheisriippuvaisen ihmisen toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla käy exä. En kait sitten ole kunnon mies
mies51v
Ei luoja...
Ei ole vaan ihan nainen
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla käy exä. En kait sitten ole kunnon mies
mies51v
Sulla on kyllä käsittämättömän kiltti ja huolehtivainen ex.
Jos et maksa hänelle mitään siivouksesta, niin toivottavasti autat häntä myös askareissa.
No tavallaan makkarissa ja pikku kasaamisia jne.
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa(kaikki?) tällaisista poikamiehistä ei ole pyytänyt ketään siivoamaan vaan se toinen haluaa väkisin ängetä sinne heilumaan.
Tämä. Olette te naiset sitten outoja
mies51v
Ihan kätevä järjestely. Mun äiti käy siivoamassa kans mun kämpän kun oon töissä. Vaivanpalkaksi käyn sitten aina kylässä ja halkoja hakkaamassa.
M45
Mistä sä tiedät että se on sen sisko? Tunnen montakin keski-ikään ehtinyttä poikamiestä joilla käy palkattu siivooja.
Mulla on aikuinen poika, jonka luona olen käynyt välillä siivoamassa - tai siivoamme kyllä silloin yhdessä. Hänellä on asperger, add ja masennusta. Minusta on pääasia, että hän jaksaa huolehtia omasta hygieniastaan, pyykeistä, syömistään ja koulunkäynnistään. Jos kämppä nyt välillä pääsee pölyiseksi ja sekaiseksi, niin se on pienempi murhe.