Naapurin poikamiehen luona käy sisko siivoamassa:(
Pesee pyykit, siivoaa ja kokkaa veljelleen valmiiksi:(
Ei tule veljestä kunnon miestä!
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn joskus veljelläni. Hän on tohtori ja yliopistolla töissä, mutta on kärsinyt teinistä asti vaikeasta masennuksesta. Lääkkeet on ja terapiat on käyty, ja on saavutus että pystyy käymään töissä. Mutta sen lisäksi ei pysty/jaksa muuta enää. Minä hoidan hänelle ihan mielelläni siivoamisen, pyykin ja tuollaisia juttuja.
💗
Ymmärrettävästi ovat poikamiehiä.
Mun miehen veljen luona käytiin myös, joko sukulaiset tai ex-vaimo. Enää ei tarvitse, lanko joi itsensä päiviltä keväällä.
Taitaa tapahtua muutakin kun paikat on siivottu. ;)
Napanuora poikki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumal auta! Nyt kyllä hävettää miesten puolesta. Mitä loosereita.
Ai miksi? Monet ostavat nykyään siivouspalveluita. Eikö se ole parempi maksaa siskolle kuin jollekin vieraalle?
Musta on parempi maksaa vieraalle. Varsinkin jos teettää homman ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi siskolla.
Ei sitä siskoa varmaan ole pakotettu siivoamaan. Ja todennäköisesti saa ihan kelpo palkan, harva varmaan viitsii siivota toisten sotkuja puoli-ilmaiseksi.
Miehet osaavat siivota ihan yhtä hyvin kuin naisetkin. On käynyt töissä ilmi.
En tahtosi parantua, jos joku siivoaisi valmiiiksi. Miksi kantaisin vastuun sellaisesta kotityöstä, josta en edes nauti?
Nyt olen samaa mieltä sen Huhtasaaren twiitin kanssa.
Tällasten miesten otsaan pitää tatuoida: EN OSAA SIIVOTA ITSE, että naiset osaavat välttää heitä.
Entäs sitten? Mitä tarvii ulkopuolisten siitä välittää, siivoaako sisko ilmaiseksi tai palkkaa vastaan veljensä huushollia?
Vierailija kirjoitti:
En tahtosi parantua, jos joku siivoaisi valmiiiksi. Miksi kantaisin vastuun sellaisesta kotityöstä, josta en edes nauti?
Ei kukaan terve nauti siivoamiesta, vain lopputuloksesta.
Kodinhoitajana en siivoa tällaisille leskeksi jääneille miehille valmiiksi, vaan sanon opettavani siivoamista. Pelkkä miessukupuoli ei oikeuta siivouspalveluihin! Saavat elää paskoissaan niin pitkälle, että eivät aivan saa häätöä! Säästän voimani oman kotini siivoamiseen! Opetan myös ruoanlaittoa ja vakavasti kehotan hakeutumaan kursseille, joilla oppii lisää! Ekat kaksi viikkoa vähän autan, mutta sitten on löydyttävä omatoimisuutta! Osaan heittäytyä hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti veli maksaa siskolleen kunnon pakkaa ja sisko käy omasta halustaan. Muuten aikamoinen vätys tuo ”mies”.
Miksi mies lainausmerkeissä? Jos sukupuoliroolit olisivat toisin päin, tuskin olisit laittanut "naista" lainausmerkkeihin...
No joo, leikki leikkinä. Tämä on kuitenkin esimerkki miesten kielellisestä tasa-arvo-ongelmasta, jonka suuruusluokka on sama kuin palomies-tyyliset mies-loppuiset ammattinimikkeet, joita pilkkaavan postauksen näin vastikään Facebookissa jaetun.
Toisaalta ihmettelen, miksi feministeillä on ylipäätään intoa kyseenalaistaa halveksimiensa miesten mieheys, koska eikö se tarkoittaisi sitä, että nuo "miehet" (laitetaan nyt lainausmerkkeihin sitten) eivät olekaan patriarkaalisia sortajia, jollaisia feministit väittävät miesten olevan? Jos kerran eivät ole oikeita miehiä.
Onhan näitä. Tiedän ihan terveitä kuusikymppisiä äijiä joiden luona käy heidän siskot tekemässä viikkosiivousta ja aivan ilmaiseksi. Ovat ikänsä olleet niin passattuja joko vaimojensa tai nyt sitten eron/puolison poismenon jälkeen sisarustensa toimesta niin etteivät tiedä muusta :D
Vierailija kirjoitti:
Tällasten miesten otsaan pitää tatuoida: EN OSAA SIIVOTA ITSE, että naiset osaavat välttää heitä.
Minä taas mieluummin ottaisin sellaisen miehen, jolla käy siivooja kuin siivoaa itse miesten standardien mukaan. Ihan selvästi ei ole pihi ja pitää kuitenkin siisteydestä. Lisäksi hänellä on enemmän aikaa viettää vaikka minun kanssa siivouksen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten? Mitä tarvii ulkopuolisten siitä välittää, siivoaako sisko ilmaiseksi tai palkkaa vastaan veljensä huushollia?
Meillä jopa 2-vuotias poika osaa siivota. Pidän tällaista osaamatonta tai viitsimätöntä miestä täydellisenä luuserina - siksi. Onneksi ei ole yhtään tuollaista tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Pesee pyykit, siivoaa ja kokkaa veljelleen valmiiksi:(
Ei tule veljestä kunnon miestä!
Miten niin ei tule? Kunnon mies metsästää ja puolustaa heimoa vihollisilta. Kotipesän siivona pitäminen ja saaliin valmistus ruoaksi on naaraiden ja homomiesten hommaa.
Mun exällä käy siivoamassa sen äiti
Unelma olisi löytää siivoojanainen väsyneelle ja yksiäiselle miehelle joka siivoaisi seksiä ja pientä taskurahaa vastaan 10-20€.
Minä käyn siivoamassa kaverini luona rahaa tai "ateriapalkkaa" vastaan. Hänellä on mielenterveysongelmia.