Mikä on 8.-luokkalaisten kotiintuloaika?
Täytän tässä lapsen kouluterveyskyselyä. Meillä ei ole kotiintuloaikoja, koska lapsi ei ole koskaan missään, mutta en tietenkään voi merkitä lappuun "meillä ei ole kotiintuloaikoja".
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Olisko se sitten klo 8?
Ei ainakaan aamulla. Koulukin alkaa vasta viisi yli.
Klo 20 pintaan arkena. Vk. Lopulla viimeistään 22 meidän pojalla. Itse tyytyväinen sikoihin aikoihin ja näkee kavereita ulkona joka pv.
Voit merkitä. Mulla ei ollut kotiintuloaikoja koskaan, ymmärsin kyllä itsekin tulla kotiin nukkumaan.
En mä mitään tarkkoja aikoja siihen merkinnyt, eikä haitannut ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan aamulla. Koulukin alkaa vasta viisi yli.
Siis iltakahdeksalta.
Voisiko ajatella, että se menee tuossa vaiheessa koululuokan mukaan.
7. luokka klo 19
8. luokka klo 20
9. luokka klo 21
Lukion / amiksen 1. luokka klo 22
jne..
Tunti lisää joka vuosi, kunnes on 18v, jolloin ei enää mitään kotiintuloaikoja enää ole.
Ei voi mennä noin. Ala-aste klo 20 ja yläaste klo 21. Eka/tokaluokkalaisella klo 19.
Pikkasen olis noloa joutua seiskalla kotiin klo 19. Tietty, jos haluaa lapsen syrjäytyvän ja joutuvan kiusatuksi, on tuo varma tapa siihen. Monet treenitkin vasta iltamyöhään, myös pikkulapsilla. Ei hyvä asia tämä, mutta sitä se arki on.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mennä noin. Ala-aste klo 20 ja yläaste klo 21. Eka/tokaluokkalaisella klo 19.
Meillä näin. Ja kun muutettiin, niin bussissa piti olla matkalla kotiinpäin klo 21.
Vierailija kirjoitti:
Ai sun mielestä 9-vuotiaalle sopii yhtä myöhäinen kotiintuloaika kuin 12-vuotiaalle?
Itse en kyllä antaisi 7-vuotiaan pörrätä klo 19 asti ulkona.
Mä taisin kirjoittaa siihen, että klo 21 arkena ja 22 viikonloppuina. Mutta ei meilläkään noita kamalasti tarvitse huolehtia, kun tyttö on pääsiassa joko kotona tai treeneissä iltaisin. Viikonloppuisin saattaa olla kaverillaan, mutta koska kaveri asuu sen verran kaukana ja meillä on iltaunisia kumpikin vanhemmista, käydään tyttö hakemassa viimeistään kymmeneltä pois (eli ollaan mahdollisesti kymmenen jälkeen vasta kotona).
Vierailija kirjoitti:
Lue uudestaan.
Ei muuttunut lukemalla.