Iäkäs mies osti 189€ puhelimen. Gigabtin myyjät kusettivat hänet ostamaan lisävarusteita yli 400 eurolla.
IL: Iäkäs mies osti puhelimen laskussa oli sadoilla eurolla ylimääräistä https://www.is.fi/digitoday/art-2000009860726.html
Kommentit (69)
Halvalla luuli pääsevänsä. Millaisen puhelimen saa kahdella satkulla?!
Vierailija kirjoitti:
Halvalla luuli pääsevänsä. Millaisen puhelimen saa kahdella satkulla?!
Ihan normi puhelimen. En ikinä ole ostanut kalliita puhelimia.
Toisaalta minun mielestäni näytönsuoja, laturi sekä jonkinlainen puhelinlompakko tai suojakuori ovat aika oleellisia varusteita. Sen sijaan ei aavistustakaan mikä on puhelimen tukisopimus ja 350€ sellaisesta kuulostaa kovin kalliilta.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta minun mielestäni näytönsuoja, laturi sekä jonkinlainen puhelinlompakko tai suojakuori ovat aika oleellisia varusteita. Sen sijaan ei aavistustakaan mikä on puhelimen tukisopimus ja 350€ sellaisesta kuulostaa kovin kalliilta.
No eivät todellakaan ole. Useimmilla on latureita jo valmiiksi kotona. Mitään näytönsuojia tai puhelinlompakoita ei tietenkään tarvitse, jos ei heittele puhelintaan pitkin seiniä.
Vierailija kirjoitti:
Halvalla luuli pääsevänsä. Millaisen puhelimen saa kahdella satkulla?!
ihan toimivan saa.
Suosittelen DNA:ta. Ostin sieltä tuollaisen samantapaisen puhelimen ja maksoin 35 euroa, niin laittoivat kaiken käyttövalmiiksi sähköposteja myöten. Laturi kuului myös puhelimen hintaan. Törkee tuo Gigantin touhu.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta minun mielestäni näytönsuoja, laturi sekä jonkinlainen puhelinlompakko tai suojakuori ovat aika oleellisia varusteita. Sen sijaan ei aavistustakaan mikä on puhelimen tukisopimus ja 350€ sellaisesta kuulostaa kovin kalliilta.
Samaa mieltä, eihän tuosta jää kuin 80€ tms. lisävarusteille ja sitten on tuo törkeän hintainen tukisopimus. Siinä se huijaus on että tuommoisia sopimuksia edes myydään.
Ihme jeesustelua tuolta pomolta, kun tuohon on niiden koko liiketoimintaidea ja todennäköisesti myyjiä nimenomaan painostetaan tekemään juurikin noin.
Oulun Gigantti on vitunmoinen kusettaja. Sieltä et ikinä saa ostaa vain sen mitä haluat. Aina, ihan vetun aina alkaa älytön lisäpakkomyynti. Minun piti viimeksi suuttua myyjälle, että jos tämä ei nyt jo lopu, niin en ota täältä mitään, vaan menen Kärkkäiselle tuohon tien toiselle puolelle.
Se on jännä juttu kun kyseisestä puljusta menee ostamaan jotain edullisempaa puhelinta niin myyjät alkavat haukkua miten paska se puhelin on ja että kannattaa ostaa kalliimpi eikä sitä huonoa halvempaa. Joskus kysyin että miksi te tätä paskaa edes myytte täällä, ottakaa pois valikoimista ne halvat kun kerran ovat niin surkeita puhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä juttu kun kyseisestä puljusta menee ostamaan jotain edullisempaa puhelinta niin myyjät alkavat haukkua miten paska se puhelin on ja että kannattaa ostaa kalliimpi eikä sitä huonoa halvempaa. Joskus kysyin että miksi te tätä paskaa edes myytte täällä, ottakaa pois valikoimista ne halvat kun kerran ovat niin surkeita puhelimia.
Sama tietokoneen kanssa. Heti alkoi haukkuminen, että tämä on niin paska kone, ettei kannata ostaa :D
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta minun mielestäni näytönsuoja, laturi sekä jonkinlainen puhelinlompakko tai suojakuori ovat aika oleellisia varusteita. Sen sijaan ei aavistustakaan mikä on puhelimen tukisopimus ja 350€ sellaisesta kuulostaa kovin kalliilta.
Minulla ei ole koskaan ollut mitään näytönsuojia, suojakuoria tai puhelinlompakoita. Pelkkä paljas kännykkä ja hyvin on pysynyt ehjänä. Ja ihan normaalissa jokapäiväisessä käytössä on, ei suinkaan mihinkään pumpuliin käärittynä kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jeesustelua tuolta pomolta, kun tuohon on niiden koko liiketoimintaidea ja todennäköisesti myyjiä nimenomaan painostetaan tekemään juurikin noin.
Myyjä painostetaan myymään tuotteita? Ompa hirveää, sehän se heidän työ on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta minun mielestäni näytönsuoja, laturi sekä jonkinlainen puhelinlompakko tai suojakuori ovat aika oleellisia varusteita. Sen sijaan ei aavistustakaan mikä on puhelimen tukisopimus ja 350€ sellaisesta kuulostaa kovin kalliilta.
Minulla ei ole koskaan ollut mitään näytönsuojia, suojakuoria tai puhelinlompakoita. Pelkkä paljas kännykkä ja hyvin on pysynyt ehjänä. Ja ihan normaalissa jokapäiväisessä käytössä on, ei suinkaan mihinkään pumpuliin käärittynä kaapissa.
Sinulla ei ole mutta monella on. Oletko sinä muka joku normaaliuden mittari? Hä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme jeesustelua tuolta pomolta, kun tuohon on niiden koko liiketoimintaidea ja todennäköisesti myyjiä nimenomaan painostetaan tekemään juurikin noin.
Myyjä painostetaan myymään tuotteita? Ompa hirveää, sehän se heidän työ on.
Sitten ei pitäisi pomon jeesustella :)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen DNA:ta. Ostin sieltä tuollaisen samantapaisen puhelimen ja maksoin 35 euroa, niin laittoivat kaiken käyttövalmiiksi sähköposteja myöten. Laturi kuului myös puhelimen hintaan. Törkee tuo Gigantin touhu.
Olen ostanut kaikki älykännykkäni Dna: ta ja aina on kaikki asennukset tulleet kaupan päälle. Samoin laturit.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!
Eräs tyyppi myi siskolleni 5g liittymän, vaikka puhelin ei edes ole 5g. Eihän hän niistä tiennyt, joten oli kysynyt myyjältä että onko tämä 5g-puhelin, niin Myyjä oli sanonut että tarkistetaanpa ja että on. Eipähän ollut. Kunnon kusetusta. Ja juurikin Oulun Gigantissa. En käy muutenkaan siellä enää, paljon huonoa puhetta puljusta. Verkkokauppa.com tai Power sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä juttu kun kyseisestä puljusta menee ostamaan jotain edullisempaa puhelinta niin myyjät alkavat haukkua miten paska se puhelin on ja että kannattaa ostaa kalliimpi eikä sitä huonoa halvempaa. Joskus kysyin että miksi te tätä paskaa edes myytte täällä, ottakaa pois valikoimista ne halvat kun kerran ovat niin surkeita puhelimia.
Sama tietokoneen kanssa. Heti alkoi haukkuminen, että tämä on niin paska kone, ettei kannata ostaa :D
Tuo oli normimeininkiä myös takavuosien kodinelektroniikkaliikkeeissä. Vanhempi (sanotaan nyt 45+) väki varmaan muistaa. "Noo mut kato tää jiiveesee onki sitten ihan eri tasoo".
179 euron ostoksesta koitui IL:n mukaan yli 600 euron lasku. Gigantti pahoittelee tapahtunutta.
ILTALEHTI kertoo tapauksesta, jossa iäkäs oululaismies oli mennyt Giganttiin aikeenaan ostaa uusi puhelin, joka maksoi tarjouksessa 179 euroa. Iltalehden näkemä lasku oli asiakkaan yllätykseksi paisunut yli 600 euron. Asiakkaalle oli myyty puhelimen lisäksi laturi, kännykkälompakko, näytönsuoja ja puhelimen tukisopimus.
Kun miehen sukulainen oli kysynyt kaupanpurusta, Gigantista oli kerrottu, että vain puhelimen noin 350 euron arvoinen tukisopimus voidaan purkaa. Iltalehden yhteydenoton jälkeen Gigantti oli yhteydessä asiakkaaseen.
Tapauksesta välitettyjen tietojen perusteella vaikuttaa siltä, olemme epäonnistuneet palvelussa kyseisen asiakkaan kohdalla, ja olemme siitä vilpittömästi pahoillamme, Gigantin Oulun myymäläpäällikkö Harri Luttinen sanoi IL:lle.
IKÄIHMISTEN kanssa tehdyt kaupat ovat puhuttaneet aiemminkin. Helsingin Sanomat kertoi alkuvuonna kyselystä, jonka se oli teettänyt lukijoilleen.
HS:n saamien vastausten perusteella moni ikääntynyt on kokenut, että heikkoa ymmärrystä teknologiasta saatetaan käyttää hyväksi muun muassa älylaitekaupoissa. Vastaajat kertoivat esimerkiksi heille myydyistä liian nopeista ja kalliista nettiyhteyksistä.
HS:N saamien vastausten perusteella myös tarpeettomaksi koettujen kodin remonttien myyntitilanteista on huonoja kokemuksia. Taloussanomat on kertonut aiemmin entisestä kotimyyjästä ja kotimyyjien käyttämistä myyntikikoista.
Eläkeläiset ovat usein hyväuskoisia ja heille saa myös keskimäärin myytyä kalliimmalla kuin nuoremmille. Lisäksi kaupan saa solmituksi useammin.
Ala on muuttunut viime vuosina yhä härskimmäksi ja häikäilemättömämmäksi, hän perustelee, kotimyyntiä tehnyt Leevi kertoo jutussa.