Varakkaat perheet ostavat RUUAN netistä! Että ottaa päähän
Niin että suoni meinaa katketa!!! 😠😠😠
https://yle.fi/uutiset/3-10919388
Onkos köyhällä tähän varaa???
Kommentit (289)
Kauppias laittaa ne viimeisen päivän kohta koittavat tuotteet niihin valmiskasseihin.
Itse tykkään valkata tuoreinta takarivistä.
Vierailija kirjoitti:
Kauppias laittaa ne viimeisen päivän kohta koittavat tuotteet niihin valmiskasseihin.
Itse tykkään valkata tuoreinta takarivistä.
Eikä laita. Ei ainakaan Citymarketissa, josta mä tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on kauhean vaikea keksiä, et miten tuo säästäisi aikaa, että klikkailisin netistä sen kärryllisen tuotteita. Ei siinä mitään, kiva palvelu ja hyvä jos joku kokee hyötyvänsä. Itse en ole kokeillut, enkä tuomitse, mutta en myöskään itselleni ole kokenut tarpeelliseksi.
Onhan tuokin jälleen yksi kiva tapa eristäytyä täysin yhteiskunnasta, kun ei tarvitse jalkaansa ulos asunnosta laittaa edes käydäkseen kaupassa.
Olen tilannut ruuat kotiinkuljetuksena jo useamman vuoden. Silti olen sosiaalinen ja käyn ulkona päivittäin. Haluan tehdä vapaa-ajalla jotain mukavampaa kuin käydä marketissa ostoksilla.
No juu, sama juttu. Ehkä jotkut menevät marketin käytäville seurustellakseen toisten asiakkaiden ja kenties hyllyttäjien kanssa. En tosin tällaista huomaa tapahtuvan silloin harvoin kun kaupassa käyn. Mutta ehkä siitä joku saa elämänsisältöä ja ihmiskontakteja. Hyvä niin.
Niinpä. Toiset seurustelevat kaupassa ja toiset nettipalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi siellä kaupassa saa ihan vapaasti käydä vaikka monta kertaa päivässä, jos haluaa. Siinä vaiheessa, kun pikkulapsiperheessä alkaa vuorokaudesta loppua tunnit, niin alkaa se "oman ajan hintakin" hiukan mietityttää, eikä joku kuuden euron keräilymaksu ole yhtään mitään, jos sillä välttää tunnin kauppakeikan. Kotiinkuljetusta en ole käyttänyt, koska niissä hinta on turhan korkea ja meillä on Prisma lähellä. Monet täällä sanoo, että hinnat on korkeammat netissä. Siis miten niin? Ne hinnat on siellä Prisman verkkokaupassa ihan tarkkaan samat kuin siellä kaupassa. Alennustuotteita ei toki ole, mutta enpä niitä ole kyllä siellä kaupassakaan juuri nähnyt. Yleensä ne hirveät eineskurat on niitä lapputuotteita, eikä niitä osteta muutenkaan. Ilmeisesti ne paremmat alennustuotteet myydään jo päivän aikana, jos töiden jälkeen menee kauppaan.
Paljon enemmän aikaa saa pikkulapsiperheessä, kun jättää somen vähemmälle. Pätee ainakin nykymammoihin.
Minä olen jo luopunut somesta ja televisiosta, jotta aikaa jäisi esim. harrastuksille. Koita nyt ymmärtää, että se on käytännössä "koko illan projekti" lähteä kauppaan lapsen kanssa. Töistä kotiin ja syödään. Kello ehkä puoli kuusi. Sitten lapsi autoon ja kauppaan. Siellä menee se tunti (ja hermot, koska lapsi ei siellä haluaisi olla) Tullaan kotiin kello on ehkä reilu puoliseitsemän. Lapsen iltapala on puolikasilta ja siitä aloitetaan iltatoimet. Eli koko ilta meni. Tämän vuoksi kaupassa käynnit täytyy toki suhteuttaa perheen harrastuksiin ja muihin menoihin eli minä vaan päivänä ei sinne kauppaan noin vaan mennä. Se toinen vaihtoehto: nappaan valmiiksi kootut kauppakassit ennen kuin haen lapsen tarhasta. Ruuan jälkeen meillä on koko ilta aikaa ja voidaan lähteä vaikka leikkipuistoon. Ja mitään eineksiä ei sieltä kaupasta osteta ja juuri siksi siellä menee aikaa. Eineshyllyltä kassalle toki selviäisi parissa minuutissa. Yksi isoimmista aikasyöpöistä on juuri hevi-osasto. Valkkaat paremman näköisiä kasviksia ja hedelmiä. Jonotat punnitsemaan. Välillä saa jopa etsiä jotain tuotetta, kun vaihtavat välillä paikkaa ym. (Yhtään huonoa kasvista en ole tilatessani saanut.) Omalla työpaikallani olen huomannut, että suurimmat näiden palveluiden käyttäjät on juuri pikkulapsiperheiden vanhemmat ja ne perheet, joissa laitetaan itse ruokaa, eikä vedellä eineksiä.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että olen aika monessa kaupassa elämäni aikana asioinut, mutta en ole KOSKAAN joutunut jonottamaan vihannesten punnitukseen. :'D
Tässä puhuttiin muuten ostosten tilaamisesta kotiin eikä valmiin kassin hakemisesta työmatkalla. Jos tavarat eivät ole kotona siinä kiireisessä aikaikkunassa, niin harrastuksiin ei nimenomaan voi lähteä, vaan on jäätävä odottamaan toimitusta. Kaupassa voi sen sijaan piipahtaa silloin kun sille on sopivin hetki.
Meidän Prismassa on hyvin tyypillistä, että siinä on joku punnitsemassa, kun tulet itse paikalle (ruuhka-aikaan toki, mutta kun en nyt vaan voi mennä sinne keskellä päivää, kun olen töissä). Ei toki tarvitse jonottaa, mutta odottaa kyllä hetki. Ja jos ostaa vaikka 10 eriaista tuotetta,niin äkkiä siinä aikaa meni. Kyllä tämä ketju koskee nimen omaan ruuan ostamista netistä (lue otsikko), johon tuo kauppakassipalvelu kuuluu. Toki jos tilaa kotiin, niin silloin täytyy olla kotona. Mutta sen sijaan, että olisi sen kiukuttelevan lapsen kanssa siellä kaupassa, voi vaikka pelata lautapeliä kotona kassia odotellessa. Mutta turhaahan tämä keskustelu on. Nämä putkinäköiset "koska vaan voi piipahtaa kaupassa" ihmiset eivät tunnu mitenkään käsittävän, ettei se toimi kaikilla niin näppärästi. Onneksi kaupat ovat tämän tajunneet ja alkaneet tarjota näitä palveluita. Ilmeisen suosittuja kuitenkin, koska laajenevat jatkuvasti.
Sanoi otsikko mitä tahansa, niin linkattu artikkeli puhuu pelkästä kotiinkuljetuksesta.
Ethän sinäkään sen kummemmin tunnu ymmärtävän, että kaikkien lapset eivät kiukuttele kaupassa, kaikki eivät halua laittaa ruokaa siinä järjestyksessä, että ehtivät käyttää lähes vanhentuneet tuotteet ajoissa tai muutenkaan ulkoistaa elämäänsä jollekin muulle. Siinä olet kyllä oikeassa, että keskustelu asiasta on turhaa. Niin kuin lähes kaikista tällä palstalla olevista aiheista keskusteleminen.
Asu kerrostalossa, kulje julkisilla, tilaa ruoat kotiin, dumppaa lapset päiväkotiin heti äitiysvapaan jälkeen, harrasta netflixiä ja viinejä. Ei kiitos minulle.
No ei varakkuus tuolla lailla kyllä kerry. Ite käyn LIDLissä ja katson tarkkaan sielläkin mitä ostan, lapsia sen verran monta että jostain sittarista tilaamalla ei kyllä varakkaaksi tule ikinä.
Vierailija kirjoitti:
No ei varakkuus tuolla lailla kyllä kerry. Ite käyn LIDLissä ja katson tarkkaan sielläkin mitä ostan, lapsia sen verran monta että jostain sittarista tilaamalla ei kyllä varakkaaksi tule ikinä.
Meillä on varaa. Ei tarvii käydä Lidlissä.
Vierailija kirjoitti:
Perhesuunnittelu.
Mä ymmärrän ihan hyvin, miksi jotkut pitävät ruuan tilaamista kotiinkuljetuksella outona asiana. Aikoinaan kävin kaupassa joka päivä. Ihan vain siksi, että en voinut edellisenä päivänä tietää, mitä haluaisin seuraavana päivänä syödä. Joskus saatoin hakea muutaman päivän ruuat kerralla, mutta lähes aina kävi niin, että osa ruuista meni pilalle, koska päätinkin mennä parina päivänä ravintolaan syömään tai mieleni tekikin jotain ihan muuta kuin mihin olin ostanut raaka-aineet. Rahaa upposi ja ruokahävikki oli melkoinen.
Sitten sairastuin nivelrikkoon, joka eteni nopeasti. Kauemmas marketteihin en enää päässyt, koska bussilla matkustaminen muuttui mahdottomaksi. Kävin edelleen päivittäin lähikaupassa (mukana sellainen perässä vedettävä ostoskärry), mutta sama juttu silloinkin eli tuli ostettua sellaisia raaka-aineita, joita en lopulta käyttänytkään. Lopulta pääsin tekonivelleikkaukseen (ensin toinen polvi ja 5 kk myöhemmin toinen polvi). Leikkausten jälkeen olin sairaalassa vain 2 yötä enkä päässyt muutamaan viikkoon lainkaan kauppaan. Oli pakko tilata ruuat ja ennenkaikkea kaikki painavat ja isot kuten talouspaperit, pesuaineet, kissanhiekat, kissanruuat yms kotiinkuljetettuna. Vähitellen pääsin taas lähikauppaan, mutta edelleenkin isommat ostokset oli tilattava kotiin, joten tilasin myös muita kuin vain ne, joita en olisi saanut kyynärsauvojen kanssa lähikaupasta tuotua. Niinä viikkoina, kun en päässyt lainkaan kauppaan, tuli opeteltua erilainen asenne. Sitä söin, mitä olin tilannut, koska muuta vaihtoehtoa ei ollut. Kauppaankaan kun en päässyt. Ruokahävikki pieneni, samoin kauppalasku. Nykyisin pääsen oikein hyvin kauppaan, mutta en mielelläni vieläkään raahaa bussissa painavia ostoksia. Verkkokaupasta tilaaminen jäi tavaksi. Tiedän jo oikein hyvin, paljonko mulla mitäkin kuluu viikon aikana eli tilaaminen on helppoa ja nopeaa, kun on valmis pohja, jota vain täydennän tarpeen mukaan. Lähikaupassa saatan käydä, jos mieleni alkaa tehdä suklaata tai jäätelöä, mutta varsinaiset ruokaostokset teen verkkokaupasta. Lähikauppani on pieni ja kallis K-Market, joten ei siellä välttämättä aina edes ole jotain tiettyä asiaa, mitä haluaisin. Varmempi tilata isosta marketista. Esimerkiksi huomenna olen menossa siskolleni ja lupasin tuoda tapaksia tullessani. En jättänyt sen varaan, että pikkukaupasta löytäisin haluamani, vaan tilaamani tapakset tulivat tänään Citymarketista kotiinkuljetuksella.
Tämän, kuten monen muunkin palvelun käyttäminen sopii toisille paremmin kuin toisille. Mulle tämä sopii nykyisin oikein hyvin, mutta ei olisi sopinut vielä 5 vuotta sitten.
Tuon voi tehdä köyhätkin mutta olen niin outo että haluan tehdä sen itse.
1500 ekeä kuukaudessa menee Prismaan.
Uteliaisuuttani kysyn, että tuodaanko kotiinkuljetuksella myös tupakkatuotteita tai keskiolutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi siellä kaupassa saa ihan vapaasti käydä vaikka monta kertaa päivässä, jos haluaa. Siinä vaiheessa, kun pikkulapsiperheessä alkaa vuorokaudesta loppua tunnit, niin alkaa se "oman ajan hintakin" hiukan mietityttää, eikä joku kuuden euron keräilymaksu ole yhtään mitään, jos sillä välttää tunnin kauppakeikan. Kotiinkuljetusta en ole käyttänyt, koska niissä hinta on turhan korkea ja meillä on Prisma lähellä. Monet täällä sanoo, että hinnat on korkeammat netissä. Siis miten niin? Ne hinnat on siellä Prisman verkkokaupassa ihan tarkkaan samat kuin siellä kaupassa. Alennustuotteita ei toki ole, mutta enpä niitä ole kyllä siellä kaupassakaan juuri nähnyt. Yleensä ne hirveät eineskurat on niitä lapputuotteita, eikä niitä osteta muutenkaan. Ilmeisesti ne paremmat alennustuotteet myydään jo päivän aikana, jos töiden jälkeen menee kauppaan.
Paljon enemmän aikaa saa pikkulapsiperheessä, kun jättää somen vähemmälle. Pätee ainakin nykymammoihin.
Minä olen jo luopunut somesta ja televisiosta, jotta aikaa jäisi esim. harrastuksille. Koita nyt ymmärtää, että se on käytännössä "koko illan projekti" lähteä kauppaan lapsen kanssa. Töistä kotiin ja syödään. Kello ehkä puoli kuusi. Sitten lapsi autoon ja kauppaan. Siellä menee se tunti (ja hermot, koska lapsi ei siellä haluaisi olla) Tullaan kotiin kello on ehkä reilu puoliseitsemän. Lapsen iltapala on puolikasilta ja siitä aloitetaan iltatoimet. Eli koko ilta meni. Tämän vuoksi kaupassa käynnit täytyy toki suhteuttaa perheen harrastuksiin ja muihin menoihin eli minä vaan päivänä ei sinne kauppaan noin vaan mennä. Se toinen vaihtoehto: nappaan valmiiksi kootut kauppakassit ennen kuin haen lapsen tarhasta. Ruuan jälkeen meillä on koko ilta aikaa ja voidaan lähteä vaikka leikkipuistoon. Ja mitään eineksiä ei sieltä kaupasta osteta ja juuri siksi siellä menee aikaa. Eineshyllyltä kassalle toki selviäisi parissa minuutissa. Yksi isoimmista aikasyöpöistä on juuri hevi-osasto. Valkkaat paremman näköisiä kasviksia ja hedelmiä. Jonotat punnitsemaan. Välillä saa jopa etsiä jotain tuotetta, kun vaihtavat välillä paikkaa ym. (Yhtään huonoa kasvista en ole tilatessani saanut.) Omalla työpaikallani olen huomannut, että suurimmat näiden palveluiden käyttäjät on juuri pikkulapsiperheiden vanhemmat ja ne perheet, joissa laitetaan itse ruokaa, eikä vedellä eineksiä.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että olen aika monessa kaupassa elämäni aikana asioinut, mutta en ole KOSKAAN joutunut jonottamaan vihannesten punnitukseen. :'D
Tässä puhuttiin muuten ostosten tilaamisesta kotiin eikä valmiin kassin hakemisesta työmatkalla. Jos tavarat eivät ole kotona siinä kiireisessä aikaikkunassa, niin harrastuksiin ei nimenomaan voi lähteä, vaan on jäätävä odottamaan toimitusta. Kaupassa voi sen sijaan piipahtaa silloin kun sille on sopivin hetki.
Meidän Prismassa on hyvin tyypillistä, että siinä on joku punnitsemassa, kun tulet itse paikalle (ruuhka-aikaan toki, mutta kun en nyt vaan voi mennä sinne keskellä päivää, kun olen töissä). Ei toki tarvitse jonottaa, mutta odottaa kyllä hetki. Ja jos ostaa vaikka 10 eriaista tuotetta,niin äkkiä siinä aikaa meni. Kyllä tämä ketju koskee nimen omaan ruuan ostamista netistä (lue otsikko), johon tuo kauppakassipalvelu kuuluu. Toki jos tilaa kotiin, niin silloin täytyy olla kotona. Mutta sen sijaan, että olisi sen kiukuttelevan lapsen kanssa siellä kaupassa, voi vaikka pelata lautapeliä kotona kassia odotellessa. Mutta turhaahan tämä keskustelu on. Nämä putkinäköiset "koska vaan voi piipahtaa kaupassa" ihmiset eivät tunnu mitenkään käsittävän, ettei se toimi kaikilla niin näppärästi. Onneksi kaupat ovat tämän tajunneet ja alkaneet tarjota näitä palveluita. Ilmeisen suosittuja kuitenkin, koska laajenevat jatkuvasti.
Sanoi otsikko mitä tahansa, niin linkattu artikkeli puhuu pelkästä kotiinkuljetuksesta.
Ethän sinäkään sen kummemmin tunnu ymmärtävän, että kaikkien lapset eivät kiukuttele kaupassa, kaikki eivät halua laittaa ruokaa siinä järjestyksessä, että ehtivät käyttää lähes vanhentuneet tuotteet ajoissa tai muutenkaan ulkoistaa elämäänsä jollekin muulle. Siinä olet kyllä oikeassa, että keskustelu asiasta on turhaa. Niin kuin lähes kaikista tällä palstalla olevista aiheista keskusteleminen.
Asu kerrostalossa, kulje julkisilla, tilaa ruoat kotiin, dumppaa lapset päiväkotiin heti äitiysvapaan jälkeen, harrasta netflixiä ja viinejä. Ei kiitos minulle.
Eiköhän jokainen lapsi valitse leikkipuiston ruokakaupan sijaan, mutta edelleen kaikki saa tehdä niin kuin haluaa. MUTTA tässä ketjussa on nyt kymmeniä kertoja näitä palveluja vuosia käyttäneet kertoneet, ettei noissa kasseissa ole vanhentuvia tai huonoja tuotteita. Eli puhut nyt puhtaasti mielikuvista. Käytän Prisman palvelua ihan koko ajan, enkä ole kertaakaan saanut yhtään huonoa hedelmää tai lähellä käyttöpäivää olevaa tuotetta. Mä koen muutenkin tämän asian täysin päinvastoin. En todellakaan ole ulkoistanut elämääni kenellekään muulle, vaan saan kiireisistä ruuhkavuosista huolimatta elämää myös itselleni. En esimerkiksi vietä lauantaiaamupäivää ruokakaupassa ostamassa viikon ruokia vaan lähden juoksemaan vaikka pitkän lenkin, joka mahdollistaa maratonharrastukseni. Senkään jälkeen ei tarvitse kauppaan lähteä vaan voin vaikka leipoa lapsen kanssa ym. Ehkä nämä jankkaajat on niitä joiden mielestä kaupassa käynti on "äidin omaa aikaa", mulle se ei sitä todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Uteliaisuuttani kysyn, että tuodaanko kotiinkuljetuksella myös tupakkatuotteita tai keskiolutta?
Ei ainakaan alkoholia. Tupakasta en ole varma, mutta tuskin.
Kantriina kirjoitti:
Olen ollut töissä keräämässä kotiinkuljetettavia ruokatarvikkeita. Ohjeena oli, että ei saa laittaa mitään pilaantunutta, mutta muuten ei tarvi valita "ihan parhaita yksilöitä" esimerkiksi vihanneksista ja hedelmistä.
Sama juttu monien elintarvikkeiden päiväyksissä. Ei tietenkään laitettu vanhaa, mutta ei myöskään sellaista jossa oli paras päivämäärä. Eli en kyllä itse tilaisi, vaan haluan valita itse.
Tää, käydään kaupassa 2 kertaa viikossa. Päiväysten oltava hyvät, esim. kissoille ei broilerin fileet kelpaa kun hyvällä päiväyksillä.
Mitä se kertoo ruuasta, kissat on tarkkoja.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kotiinkuljetuksesta, mutta Prisman noutokassiin voi ostaa ainakin olutta. Ikä tarkistetaan kassia noudettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vain varakkaat voi tuon tehdä? Meillä nimenomaan säästetään tilaamalla viikon ruoka kotiin, eipä tule turhia heräteostoksia tehtyä.
Tämä jäi itsellenikin epäselväksi. Ostaminen on harkitumpaa ja suunnitelmallisempaa. Tosin en täysin tunne suomalaisia käytäntöjä eli näista keräily- ja toimitusmaksuista aiheutuvia lisäkustannuksia. Jo vuosia palvelua muutamassa muussa asuinmaassamme käytettyämme on tullut tutuksi se, ettei tietyn rajan ylittävään ostoskoriin (n. €80) ei enää lisätä kuluja muissa kuin saman päivän pikatoimituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Kantriina kirjoitti:
Olen ollut töissä keräämässä kotiinkuljetettavia ruokatarvikkeita. Ohjeena oli, että ei saa laittaa mitään pilaantunutta, mutta muuten ei tarvi valita "ihan parhaita yksilöitä" esimerkiksi vihanneksista ja hedelmistä.
Sama juttu monien elintarvikkeiden päiväyksissä. Ei tietenkään laitettu vanhaa, mutta ei myöskään sellaista jossa oli paras päivämäärä. Eli en kyllä itse tilaisi, vaan haluan valita itse.
Tää, käydään kaupassa 2 kertaa viikossa. Päiväysten oltava hyvät, esim. kissoille ei broilerin fileet kelpaa kun hyvällä päiväyksillä.
Mitä se kertoo ruuasta, kissat on tarkkoja.
Mun kissoille on riittänyt ihan hyvin, että broilerinfileen päiväys on muutaman päivän päässä. Syövät myös pakkasesta juuri sulatettua lihaa. Hyvin kelpaa ravut ja muutkin pakastekalat ja -äyriöiset. Ehkä eivät ole niin nirsoja kuin sun kissasi.
Voisin tilata lokeroon ruuat mutta en kotiin. Mies ajaa Prisman ohi kun tulee töistä.
Uusi auto ostettu niin haluan kyytiin päästä.
Mikäli kiireinen niin hyvä vaihtoehto niille.
Toisille sopii oikein hyvin ja toisille ei.
En halua oveni taakse ketään ja lapset teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tästä keskustelusta tulee sellainen kuva, että netistä ruokaa tilaavat kyllä hyväksyvät muiden kaupassa käynnin, mutta nämä kaupassa käyvät suhtautuvat todella alentuvasti niihin, jotka tilaavat ruokansa netistä. Niin teit sinäkin, kun sanoit meidän "ulkoistavan elämämme", kun emme vietä aikaa ruokakaupassa. Sama on tuon jatkuvan jankkauksen kanssa pilaantuneista ruuista ja tuotteiden valitsemisesta itse. (Tiedätkö muuten, että noissa palveluissa voi antaa ohjeita kerääjälle. Esim. itse saatan antaa päivämäärävaatimuksia, jos vaikka ostan kylmäsavulohta tai jotain muuta herkkää tuotetta.)
Vierailija kirjoitti:
Tuon voi tehdä köyhätkin mutta olen niin outo että haluan tehdä sen itse.
1500 ekeä kuukaudessa menee Prismaan.
Mamma, pappa, 8 barn?
Kukin tehkööt kuten haluaa, mutta ihmetyttää tuo "haluan itse valita tavarani" - ihmisten käytös tässä ketjussa. Miksi toisten nettiostokset harmittaa noin paljon, että pitää hyökätä, vänkätä, jankata..
Ehkä se jatkuva kaupassa asiointi repii otsanahkaa sen verran, että on hermo kireellä. ;)