Varakkaat perheet ostavat RUUAN netistä! Että ottaa päähän
Niin että suoni meinaa katketa!!! 😠😠😠
https://yle.fi/uutiset/3-10919388
Onkos köyhällä tähän varaa???
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä aihe herättää tunteita. Mikä siinä niin ärsyttää, jos joku ei halua käydä kaupassa vaan maksaa mieluummin palvelusta? Ärsyttääkö yhtä paljon viikkosiivoojakin? Tai kampaajalla käynti? Tai lapsenvahdin palkkaaminen? Tai valmiin leivän ostaminen sen sijaan että leipoisi itse? Tai yksityislääkärillä käyminen terveyskeskuksen sijasta?
On suunnattoman ärsyttävää uusavuttomuutta kun nykyään ihmiset eivät osaa mitään muuta kuin räplätä luuriaan.
Ensinnäkin jos kaikki tilaisi netistä tavarat yms. Niin kassaneitokaiset menettäisivät työnsä. Digitalisaatio on muutoinkin hävittänyt uskomattoman määrän työpaikkoja ja tilalle tullut föödörän kaltaisia pduuneja. Toisekseen ihmisten kunto rapistuisi jo liikuntarajoitteisten tasolle kun ei saada edes arkiliikuntaa kaupassakäymisestä.
Nämä ihmiset, jotka sovelluksilla deittaavat, ostavat ruuat ja tavarat ovat japanilaisittain ns. Hikikomori-ihmisiä, jotka voivat elää neljän seinän sisällä vaikka koko elämänsä. Se on säälittävää. Madagaskarille joutaisivat kaikki digihömppää käyttävät.
Kuljetusmaksut joku 6 euroa ja valikoiman hinnat täysin samat kuin supermarketeissakin :D Että sellaista pröystäilyä! Jos itselläni olisi lapsia niin myöntyisin innosta kiljuen tuon päätähuippaavan toimitussumman maksamaan jotta ei tartteisi mennä kiukkuisten, nälkäisten ja väsyneiden muksujen kanssa reissailemaan automarkettiin. Olen muutaman kerran ruokaostokset tilannut ovelle ja ei voi muuta kuin kehua palvelumallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä aihe herättää tunteita. Mikä siinä niin ärsyttää, jos joku ei halua käydä kaupassa vaan maksaa mieluummin palvelusta? Ärsyttääkö yhtä paljon viikkosiivoojakin? Tai kampaajalla käynti? Tai lapsenvahdin palkkaaminen? Tai valmiin leivän ostaminen sen sijaan että leipoisi itse? Tai yksityislääkärillä käyminen terveyskeskuksen sijasta?
On suunnattoman ärsyttävää uusavuttomuutta kun nykyään ihmiset eivät osaa mitään muuta kuin räplätä luuriaan.
Ensinnäkin jos kaikki tilaisi netistä tavarat yms. Niin kassaneitokaiset menettäisivät työnsä. Digitalisaatio on muutoinkin hävittänyt uskomattoman määrän työpaikkoja ja tilalle tullut föödörän kaltaisia pduuneja. Toisekseen ihmisten kunto rapistuisi jo liikuntarajoitteisten tasolle kun ei saada edes arkiliikuntaa kaupassakäymisestä.
Nämä ihmiset, jotka sovelluksilla deittaavat, ostavat ruuat ja tavarat ovat japanilaisittain ns. Hikikomori-ihmisiä, jotka voivat elää neljän seinän sisällä vaikka koko elämänsä. Se on säälittävää. Madagaskarille joutaisivat kaikki digihömppää käyttävät.
Siis ihan päinvastoin. En halua viettää elämääni neljän seinän sisällä ja erityisesti jossain kaupassa. Ulkoilen päivittäin 3-4 tuntia päivässä koirani kanssa ihan kirjaimellisesti.
Mistä tulee tunne, että nettitilaajat ovat laiskoja? Nehän ne just kiireisiä ja toiminnan ihmisiä ovat, kun on halua laittaa rahaa ostaakseen aikaa?
Laiskoille ihan sama milloin ne ostokset tekee, kun aikaa kuitenkin riittää halutessaan. Voi raahautua kerran viikossa kauppaan, kun laiskuuttaa ei muuta jaksa tehdä.
Eivät varakkaat, vaan fiksut. Ja sehän ei aapeen synkkää elämää pimennä hitustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo horinasi jotenkin hyödyllisemmin käytettyä aikaa ja digihömppää kuin ruokaostosten tilaaminen?
Mars Madagaskarille ää li ö.
Mieluummin tilaan kotiin kuin ostan auton ja käytän aikaani kauppamatkaan. Enkä ihan vilpittömästi ymmärrä, mikä siinä ketään närästää. Tämä on minun tapani tehostaa ajankäyttöäni ja säästää omia ja planeetan resursseja.
Yksikään kassaorja tuskin siitä harmistuu, että toimenkuva muuttuu liukuhihnanjatkeesta aktiivisemmaksi ostosten keräilijäksi. Vai onko ap näitä, joiden pukamat ovat kasvaneet työtuoliin kiinni eikä vartalo taivu keräilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tavarat itsestään sinne koteihin juokse. Kassaneitoset jo nykyään osaksi keräävät niitä nettiostoksia ja mitä tulee esim. huonoon tavaraan, niin ette varmaan tiedä, miten hyvät korvaukset asiakas saa näissä tapauksissa, kun ottaa yhteyttä kauppaan eikä itke keskustelupalstalla.
Lähipiirissäni moni perhe tekee nettiostoksia, mutta itse ostan nin vähän, että en ole muuta kuin sivusta toimintaa seurannut ja kaikki ovat olleet erittäin tyytyväsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kauppias laittaa ne viimeisen päivän kohta koittavat tuotteet niihin valmiskasseihin.
Itse tykkään valkata tuoreinta takarivistä.
Luulo ei ole tiedon väärti. Kauppias ei itse laita mitään ja olen seurannut poikani perheen netti kasseja lapsia hoitaessani ja kun menen itse samana iltana kauppaan, niin hyllyssä ei vielä ole niin hyvällä päiväyksellä kuin kotiin tuodut tuotteet ovat.
Näin ainakin Prismassa.
Kannattaisi AP sinunkin ostaa ruokasi netistä.
Moni sanoo ruokailujen pienentyneen kun on alkanut tilaamaan netistä.
Sanovat, että tulee tarkemmin mietittyä mitä oikeasti tarvitsee ja heräteostot jäävät pois.
Minun täti on toiminut pitkään perhepäivähoitajana. Hän tilasi ostokset lähikaupasta puhelimella kotiinkuljetettuna jo 70-luvulla. Homma toimi hyvin 90-luvulle asti, jolloin kauppias vaihtui ja kotiinkuljetus lopetettiin. En muista kuulleeni, että kukaan olisi moittinut tätiä laiskaksi.
Isossa ompussa oli la paljon Espoon köyhiä. Rikkaat kun tilaa netistä. Siis sittari ja ässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpölöpö. Kassaneitoset - jos nyt joskus vuosikymmenten päästä kukaan ei enää asioisi marketeissa - keräisivät ja kuljettaisivat asiakkaille heidän ostoksiaan. Tuskin se 8 tuntia kassalla istuminen on niin orgastista, että juuri sitä haluaisi tehdä eläkeikään asti. Ja kassalla istuminenhan on paljon huonompaa liikuntaa kuin ostosten kerääminen ja kuljettaminen, joten kassaneitosten terveys vain paranee, jos eivät enää istu kassalla.
Mitä tulee arkiliikuntaan noin yleensä, niin marketissa maleksiminen muiden asiakkaiden kärryjen seassa ei todellakaan ole mitään liikuntaa. Varsinkaan, jos vielä ajat autolla kauppakeskuksen parkkihalliin ja menet hissillä parkkihallista ylös. Jos tuo on sinun mielestäsi jotain terveyttä edistävää liikuntaa, niin voi voi. Pakko kysyä, oletko lääkäri, fysioterapeutti vai mikä terveydenhuollon ammattilainen, joka asiantuntemuksesi perusteella väität, että kerran viikossa autolla markettiin olisi riittävä määrä liikuntaa?
Ei kannata minun tilata verkosta. Tänäänki vaan ruokakauppaan meni alle 7 euroa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi siellä kaupassa saa ihan vapaasti käydä vaikka monta kertaa päivässä, jos haluaa. Siinä vaiheessa, kun pikkulapsiperheessä alkaa vuorokaudesta loppua tunnit, niin alkaa se "oman ajan hintakin" hiukan mietityttää, eikä joku kuuden euron keräilymaksu ole yhtään mitään, jos sillä välttää tunnin kauppakeikan. Kotiinkuljetusta en ole käyttänyt, koska niissä hinta on turhan korkea ja meillä on Prisma lähellä. Monet täällä sanoo, että hinnat on korkeammat netissä. Siis miten niin? Ne hinnat on siellä Prisman verkkokaupassa ihan tarkkaan samat kuin siellä kaupassa. Alennustuotteita ei toki ole, mutta enpä niitä ole kyllä siellä kaupassakaan juuri nähnyt. Yleensä ne hirveät eineskurat on niitä lapputuotteita, eikä niitä osteta muutenkaan. Ilmeisesti ne paremmat alennustuotteet myydään jo päivän aikana, jos töiden jälkeen menee kauppaan.
Paljon enemmän aikaa saa pikkulapsiperheessä, kun jättää somen vähemmälle. Pätee ainakin nykymammoihin.
Minä olen jo luopunut somesta ja televisiosta, jotta aikaa jäisi esim. harrastuksille. Koita nyt ymmärtää, että se on käytännössä "koko illan projekti" lähteä kauppaan lapsen kanssa. Töistä kotiin ja syödään. Kello ehkä puoli kuusi. Sitten lapsi autoon ja kauppaan. Siellä menee se tunti (ja hermot, koska lapsi ei siellä haluaisi olla) Tullaan kotiin kello on ehkä reilu puoliseitsemän. Lapsen iltapala on puolikasilta ja siitä aloitetaan iltatoimet. Eli koko ilta meni. Tämän vuoksi kaupassa käynnit täytyy toki suhteuttaa perheen harrastuksiin ja muihin menoihin eli minä vaan päivänä ei sinne kauppaan noin vaan mennä. Se toinen vaihtoehto: nappaan valmiiksi kootut kauppakassit ennen kuin haen lapsen tarhasta. Ruuan jälkeen meillä on koko ilta aikaa ja voidaan lähteä vaikka leikkipuistoon. Ja mitään eineksiä ei sieltä kaupasta osteta ja juuri siksi siellä menee aikaa. Eineshyllyltä kassalle toki selviäisi parissa minuutissa. Yksi isoimmista aikasyöpöistä on juuri hevi-osasto. Valkkaat paremman näköisiä kasviksia ja hedelmiä. Jonotat punnitsemaan. Välillä saa jopa etsiä jotain tuotetta, kun vaihtavat välillä paikkaa ym. (Yhtään huonoa kasvista en ole tilatessani saanut.) Omalla työpaikallani olen huomannut, että suurimmat näiden palveluiden käyttäjät on juuri pikkulapsiperheiden vanhemmat ja ne perheet, joissa laitetaan itse ruokaa, eikä vedellä eineksiä.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että olen aika monessa kaupassa elämäni aikana asioinut, mutta en ole KOSKAAN joutunut jonottamaan vihannesten punnitukseen. :'D
Tässä puhuttiin muuten ostosten tilaamisesta kotiin eikä valmiin kassin hakemisesta työmatkalla. Jos tavarat eivät ole kotona siinä kiireisessä aikaikkunassa, niin harrastuksiin ei nimenomaan voi lähteä, vaan on jäätävä odottamaan toimitusta. Kaupassa voi sen sijaan piipahtaa silloin kun sille on sopivin hetki.
Meidän Prismassa on hyvin tyypillistä, että siinä on joku punnitsemassa, kun tulet itse paikalle (ruuhka-aikaan toki, mutta kun en nyt vaan voi mennä sinne keskellä päivää, kun olen töissä). Ei toki tarvitse jonottaa, mutta odottaa kyllä hetki. Ja jos ostaa vaikka 10 eriaista tuotetta,niin äkkiä siinä aikaa meni. Kyllä tämä ketju koskee nimen omaan ruuan ostamista netistä (lue otsikko), johon tuo kauppakassipalvelu kuuluu. Toki jos tilaa kotiin, niin silloin täytyy olla kotona. Mutta sen sijaan, että olisi sen kiukuttelevan lapsen kanssa siellä kaupassa, voi vaikka pelata lautapeliä kotona kassia odotellessa. Mutta turhaahan tämä keskustelu on. Nämä putkinäköiset "koska vaan voi piipahtaa kaupassa" ihmiset eivät tunnu mitenkään käsittävän, ettei se toimi kaikilla niin näppärästi. Onneksi kaupat ovat tämän tajunneet ja alkaneet tarjota näitä palveluita. Ilmeisen suosittuja kuitenkin, koska laajenevat jatkuvasti.
Sanoi otsikko mitä tahansa, niin linkattu artikkeli puhuu pelkästä kotiinkuljetuksesta.
Ethän sinäkään sen kummemmin tunnu ymmärtävän, että kaikkien lapset eivät kiukuttele kaupassa, kaikki eivät halua laittaa ruokaa siinä järjestyksessä, että ehtivät käyttää lähes vanhentuneet tuotteet ajoissa tai muutenkaan ulkoistaa elämäänsä jollekin muulle. Siinä olet kyllä oikeassa, että keskustelu asiasta on turhaa. Niin kuin lähes kaikista tällä palstalla olevista aiheista keskusteleminen.
Asu kerrostalossa, kulje julkisilla, tilaa ruoat kotiin, dumppaa lapset päiväkotiin heti äitiysvapaan jälkeen, harrasta netflixiä ja viinejä. Ei kiitos minulle.
Sulla täytyy olla kurja elämä...
Tulee hyötyliikuntaa kun kävelee kauppaan jos matkaan menee n 20 min. Mummokärryt ja menoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuon voi tehdä köyhätkin mutta olen niin outo että haluan tehdä sen itse.
1500 ekeä kuukaudessa menee Prismaan.
Siis ruokaan vai??? Sulla on suurperhe tai et oo finanssinero.
Vierailija kirjoitti:
Tulee hyötyliikuntaa kun kävelee kauppaan jos matkaan menee n 20 min. Mummokärryt ja menoksi.
Mä käytän senkin 20 minuuttia mieluummin koiran kanssa metsässä ulkoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Käytän mieluummin hyötyliikuntani koirani kanssa lenkkeilen enkä mummokärryn kanssa.
Heh, sattui tälle päivällä erittäin tylsä koulutuspäivä, joten surffailuun on ollut runsaasti aikaa. Huoli pois, kohta vien pojan futistreeniin ja sillä aikaa käyn itse juoksemassa (ei tarvi mennä kauppaan, koska huomiselle on jo tilattu taas iso satsi). Jos oikeasti olet saanut jostain huonoa tavaraa, niin ei tietenkään sellaisesta mitään osteta (edes itse kaupassa käyden). Itse en vaan reaalimaailmasta tunne ketään, jolla vastaavia ongelmia olisi ollut (ja elämäntilanteesta johtuen tuttavapiiri on täynnä meitä netistä ostavia reppanoita :D. )