Mitä tuotteita et ostaisi ikinä ruokakaupasta?
Minä en ole koskaan ostanut enkä koskaan tule ostamaan säilykkeitä.
Kommentit (60)
Kokonaista kalaa, koska en tiedä mitä sille pitäisi tehdä ja miten kauan paistaa jne... Olen ihan avuton tässä asiassa. Oppisin paremmin jos joku kädestä pitäen neuvoisi. Kirjallisten ohjeiden mukaan tuskin onnistuisi.
En osta mitään missä on palmuöljyä, enkä mitään mikä tulee Israelista.
Vierailija kirjoitti:
EnOleTyypillinenSuomalainen kirjoitti:
Kaljaa, makkaraa,
Etkö koskaan ole ostanut olutta? Tai tehnyt makkarakeittoa tai makkarakastiketta? Paistanut nuotiolla makkaraa tai grillannut niitä? Tai edes ostanut jollekin muulle makkaraa tai olutta?
Mitä ihmeellistä siinä on jos ei ole koskaan ostanut olutta tai makkaraa? En minäkään ole. Olen nainen ja ikää melkein 40. Kaikki eivät harrasta oluenjuontia tai makkararuokia.
Voita, kermaa ja muita kovia rasvoja sisältäviä tuotteita, joissa on enemmän kuin 10% kovaa rasvaa painokiloa kohden.
-valmiit jääpalat
-valmiiksi pilkottu sipuli
Tamponeita ja kortsuja. Turhaa roskaa.
Kieltä, näyttääkin karmealta. Voi olla hyvääkin, mutta ajatus tuollaisesta ällötyksestä suussa saisi kakomaan.
Simpukoita, en usko että ovat tuoreita.
Kuivakakkuja, jotka ovat säilöntäaineilla kyllästettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Murot, välipalapatukat. En koskaan käy niillä hyllyillä. Iso osa valmisruuista. Ihan vaan siksi että eivät maistu, itse teen mielestäni parempaa.
Viime aikoina on ihmetyttänyt Oreon voittokulku. Ihan pikku kaupoissakin on vaikka mitä Oreo juttuja ties missä muodossa ja moninkertaisesti pakattuna. Oreokeksit on ihan hyviä. Mutta en ymmärrä tätä värkkäämistä patukaksi, naksuiksi ja ties miksi.
Oreo on kyllä jännä ilmiö Suomessa (ja varmaan muuallakin).
Muutimme ulkomaille vuonna 2011 ja silloin Suomessa ei ollut kaupan Oreota, vähän vastaava tuote oli Domino -keksi. Meillä ei kovasti keksejä edes kuluteta, mutta Dominoa lapset alkuaikoina ulkomailla joskus juhliin kaipasivat, kunnes keksittiin sieltä Oreot. Niitä oli ne perus-Oreot ja jotain juttuja, mm.jätskiä sai Oreo-muruilla jne. Mutta ei tällaistaOreo-tuote-tulvaa ollut sielläkään ja kaikki oli kartoitettu mm. amerikkalaisten kulutustottumusten mukaan. Asuimme Pekingissä.
Kun tultiin takaisin Suomeen, ei edelleenkään ollut Oreoita, kunnes ne yhtäkkiä paukahtivat kauppoihin ja siitä alkoi voittokulku. MItäpä EI saisi Oreon makuisena nykyisin? Kohta on varmaan Oreo-makkaraa...
Ultraprosessoituja "elintarvikkeita". Rypsi-, rapsi- tai auringonkukkaöljyä. Margariinia, pullomargariinia. Rasvattomia maitotuotteita. Kermakkeita. Gluteeniviljatuotteita. Karrageenilla pilattua kuohukermaa.