Millaisia ihmisiä ette voi kerta kaikkiaan sietää?
Itse en pidä hissukoista, jotka eivät ymmärrä oman hyvinvointinsa tärkeyttä (eivät osaa sanoa ei, antavat muiden hyötyä heistä vaikka heille on sanottu siitä).
Myös rellastajat jotka eivät pidä hetkeäkään taukoa käyvät hermoille pitkän ajan päälle. Sellaiset, jotka siis huutavat puhuessaan ja pomppivat seiniltä niskaasi kiinni.
+ ainakin 1000 muuta, mutta kertokaa omia mielipiteitänne! :)
Kommentit (107)
Hissukka tässä moi! Mun on vaikea sanoa suoraan mielipidettäni. Jos tiedän asiasta tarpeeksi, niin sitten se on helpompaa. En halua loukata toista ihmistä ja koen jotenkin että loukkaan jos en ole samaa mieltä.
Tämä johtuu ihan kotikasvatuksesta, lapsena koin usein, että minun mielipiteelläni ei ollut merkitystä. Riitatilanteessa, jossa olin oikeassa, vanhempani eivät tukeneet, vaan sanoivat että anna olla. En usein riitele, mutta muistan tilanteita joissa puolustin mielipidettäni ja tiesin olevani oikeassa, niin minun piti antaa periksi ja he sanoivat että älä nipota turhasta. Kumma kuitenkin, jos he kokevat tulleensa väärin kohdelluksi, sitä puidaan ja se muistetaan aina ja ikuisesti.
Olen pitkän taistelun tehnyt sen suhteen että olen saanut kasvattettua edes tämän selkärangan ja opettelemaan sanomaan mielipiteeni. Tämäkään ei toimi aina. Esimerkiksi vanhempieni kanssa keskustelu loppuu tyystin jos mielipiteeni ei ole sama kuin heillä. Kun luulisi että erilaiset mielipiteet saisivat aikaan hyvän keskustelun asian eri puolista, mutta ei. Viimeksi eilen äitini tokaisi minulle että miksi et voi olla samaa mieltä. Hänen mielestään olen heti häntä vastaan jos sanon mitä ajattelen, ei auta vaikka sanon että olemme erilaisia ja en ajattele kaikista asioista kuten hän.
Omat lapseni olen yrittänyt kasvattaa eri tavalla. He saavat olla eri mieltä kanssani ja keskustelemme asioiden eri puolista paljon. En halua että joutuvat aikuisena opettelemaan sitä mitä minä olen joutunut.
Terveisin,
Toivottavasti jonain päivänä kokonaan entinen hissukka
Niitä, jotka ylpeilevät sillä, etteivät koskaan lue kirjoja. En voi ymmärtää mitä kehuskelemista sivistymättömyydessä on.
Olen myös hissukka ja se johtuu vaan siitä että minua ei kiinnosta sen moottoriturvan jutut. Kun toinen paasaa asiasta johon minulla ei ole mitään annettavaa niin en ala huutaa väliin kun edes mitään puheenvuoroa ei saa. Ei ne teidän puheliaiden jutut oikeasti ole niin kiinnostavia kuin kuvittelette. Jos et tajua että minua ei kiinnosta niin jatka toki mölötystäsi, mutta tiedoksi: en kuuntele, ei kiinnosta, näen vaan kun suu liikkuu ja ääni raikaa mutta tylsä asiasi menee kuuroille korville.
1) Muka-kaverit tai -ystävät, jotka ottavat yhteyttä vain silloin, kun tarvitsevat palvelusta tai ilmaista terapeuttia
2) Seläntakanapuhujat ja muka toisesta asiasta kovaan ääneen puhuvat, jotka kuitenkin liittyy sinuun (yleinen tapa heikkoitsetuntoisten savolaisten keskuudessa)
3) Narsistit ja empatiakyvyttömät ihmiset
Punavihreitä. Oli sosiaalidemokratialla tärkeä roolinsa aikanaan, mutta mitä ihmettä sosoalismille tapahtui? Mene ihan päin pèrsettä koko vasenlaita.
En pidä ihmistyypistä, joka rehentelee sillä miten onnistuu aina töksäytyksillään loukkaamaan toisia ihmisiä. Ensin lausahdetaan jotakin rumaa päin naamaa ja sitten nauretaan "Hei mä oon vain rehellinen!" aivan kuin kyseessä olisi hauskakin piirre. Kyseiseltä ihmistyypiltä puuttuu tyystin kyky suodattaa omia sanomisia ja ilkeyttä pidetään samana asiana kuin nokkeluutta. Heimäoonvaanrehellinen-tyyppi pitää usein itseään erinomaisen älykkäänä ja rohkeana kun taas ympäröivä maailma on typerää ja herkkänahkaista. Väkisinkin tulee pidettyä kuvaillun kaltaista henkilöä hieman yksinkertaisena kun suusta pitää saada möläyttää joka ikinen ajatuspieru joka päähän pälkähtää. Tulee mieleen pieni lapsi, joka kysyy kovaan ääneen kaupassa miksi tuo täti on noin ruma.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä jotka eivät osaa puhua. Ehkä ovat ujoja mutta minusta töykeitå. Vastaavat lyhyesti kun heiltä kysytään mutta eivät ole pätkääkään kiinnostuneita toisten kuulumisista eivätkä puhu koskaan porukassa.
Huonoja käytöstapoja en voi sietää muutenkaan. Ei anneta tietä, ei välitetä väistää, ei osata käyttää kaunista kieltä kiitoksineen. On kiire ottamaan itse ensin.
Arvostan huomaavaisuutta korkealle ja tosiaan tökeröt käytöstavat inhottavat.
Toki inhoan muutenkin ilkeitä ihmisiä.
Minusta olemme täällä toisiamme varten ja jokaisella on huomattavasti parempi olla jos olemme toisillemme ystävällisiä.
"Toki inhoan muutenkin ilkeitä ihmisiä" eli inhoatko itseäsikin?
Vierailija kirjoitti:
Olen myös hissukka ja se johtuu vaan siitä että minua ei kiinnosta sen moottoriturvan jutut. Kun toinen paasaa asiasta johon minulla ei ole mitään annettavaa niin en ala huutaa väliin kun edes mitään puheenvuoroa ei saa. Ei ne teidän puheliaiden jutut oikeasti ole niin kiinnostavia kuin kuvittelette. Jos et tajua että minua ei kiinnosta niin jatka toki mölötystäsi, mutta tiedoksi: en kuuntele, ei kiinnosta, näen vaan kun suu liikkuu ja ääni raikaa mutta tylsä asiasi menee kuuroille korville.
Joo en kyl voi itekkää sietää niitä ihmisiä joiden suusta tulee kokoajan tekstiä. Voisitteko olla välillä hiljaa, kiitos?
Lasken yltiömäisen jatkuvan pölötyksen huomiohakuisuuteen
En voi sietää ihmisiä jotka:
1.Kiusaa toisia ihmisiä.
2.Sellaisia ihmisiä ketkä juoruilee muille ihmisille väärää tietoa muista ihmisistä.
3.Pilkun viilaajista en myöskään pidä.
4.En pidä myöskään ihmisistä ketkä eivät voi myöntää olevansa väärässä.
5.En pidä ihmisistä joiden elämää hallitsee joku aate koska he ovat yleensä yksinkertaisia ihmisiä.
6.Valehteleminen on sellainen asia mistä en pidä.. tai no ehkä tietyissä tilanteissa kyllä.
7.En pidä kyylääjistä/kyttääjistä.
8.Huono käytöksiset ihmiset ärsyttävät myös minua ja tähän samaan lasken känniörvellykset.
Siinä nyt muutama asia mitkä asiat MINUA ärsyttää muissa ihmisissä.
Saamattomia ihmisiä. "Pitäisi imuroida, tiskata, puhdistaa rännit, leikata ruoho, maalata lato, jne, mutta mieluummin vaan makailen sohvalla ja katson Netflixiä ja stressaan noista seuraavat pari viikkoa".
Ja sitten se vastakohta, joka listaa aivan kaikki pienetkin hommat näyttääkseen ahkerilta. "Keitin kahvin, luin lehden, pistin pyykit kuivumaan, kirjoitin sähköpostin, rankka päivä :)".
Kaksinaismoralisteja. Tyyliä halutaan sukupuolineutraalit vessat, mutta jos mies menee sinne samaan aikaan naisen kanssa niin tehdään kauhea haloo yksityisyydestä.
Sellanen joka piikittelee aina ku pystyy. Vahvan ja hyvä tahtoisen ihmisen puhe on fiksua sekä toisia kannustavaa.
Vierailija kirjoitti:
Voimaantuneet feministit.
Kritisoi VS Secret malleja, tykkää lusmust jäbist mutta rahasta menee naimisiin rikkaan kanssa, feministi, auta hyvä jumala.
Kurko kirjoitti:
persuja
Oletko Kurko vai kukko?
Ihmiset joiden on aivan pakko tahallaan loukata toista aivan missä tilanteessa tahansa. Sitten mukamas ihmetellään, miksei tuo loukattu "pysty ottamaan asiaa" kevyesti ja "kasvattamaan paksumpaa nahkaa". Nauretaan usein vielä päälle.
Kyllä on monet kivat yhdessäolotkin menneet pilalle tuollaisten takia. On siinä sitten jossain pippaloissa mukava pitää hauskaa, kun yksi on kovaan ääneen sanonut jotain tosi inhottavaa.
Vaikka olisi mitä mieltä niin pakkoko kaikkea on sanoa ääneen.
Sori jos tulee toistoa, en lukenut muiden vastauksia vielä.
Minä en siedä ihmisiä, jotka ovat:
- itsekkäitä, omaa etuaan tavoittelevia ja pyrkivät jatkuvasti hyödyntämään muita.
- esille tyrkkäytyviä, huomionhakuisia
- vaativat erikoiskohtelua sekä poikkeuksia sovittuihin asioihin
- kehuvat häpeilemättä itseään kovaan ääneen
- sanovat loukkaavasti vain vähätelläkseen muita
- hankalia: muuttavat jatkuvasti mieltään ja sovittuja asioita
- valehtelevat vailla omaatuntoa, eivätkä myönnä vaikka selvästi jäisivät kiinni
- mustamaalaavat muita ja puhuvat pahaa
Tällainen oli ex-kälyni. Epäilin persoonallisuushäiriöiseksi. Todella hankala ihminen, onneksi on entinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joiden on aivan pakko tahallaan loukata toista aivan missä tilanteessa tahansa. Sitten mukamas ihmetellään, miksei tuo loukattu "pysty ottamaan asiaa" kevyesti ja "kasvattamaan paksumpaa nahkaa". Nauretaan usein vielä päälle.
Kyllä on monet kivat yhdessäolotkin menneet pilalle tuollaisten takia. On siinä sitten jossain pippaloissa mukava pitää hauskaa, kun yksi on kovaan ääneen sanonut jotain tosi inhottavaa.
Vaikka olisi mitä mieltä niin pakkoko kaikkea on sanoa ääneen.
Tähän auttaa vain yksi asia: sano takaisin. Jos et muuta keksi, huomauta hänen käytöksestään. Mulkulle mulkku suuhun.
Ei pidä olla liian kiltti tällaisten kanssa, opeta sitä käyttäytymään.
Mua ärsyttää ihmiset joilla on mielipide aina ja kaikesta, sellaisestakin mikä ei heille kuulu, eikä heidän tarvi ottaa asiaan kantaa. Aina tulee kommentti, miten pitäisi hoitaa ja jos asia on jo työn alla, niin siihenkin pitää sanoa miten se pitäisi hoitaa. Aaaarrrghh!
Nämä on vielä yleensä sellaisia, jotka itse eivät halua vastuuta, eivätkä hoitaa näitä asioita, mutta puuttua, kommentoida ja huomautella pitää.
Näidenkin kanssa on vain tultava toimeen.