Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?
Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...
Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.
MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!
Kommentit (2134)
Olen onnellisesti lihava. Sääliksi käy niitä hyvän ruoan kieltäytyjistä, porkkanan purijoista ja itseään piiskaavista onnettomista ihmisistä. Pitää vaan yrittää näyttää hyvältä, vaikka ketään ei kiinnosta kuinka timmi olisit. Olet pelkkää tapettia niinkuin suurin osa ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellisesti lihava. Sääliksi käy niitä hyvän ruoan kieltäytyjistä, porkkanan purijoista ja itseään piiskaavista onnettomista ihmisistä. Pitää vaan yrittää näyttää hyvältä, vaikka ketään ei kiinnosta kuinka timmi olisit. Olet pelkkää tapettia niinkuin suurin osa ihmisistä.
Sinusta kyllä oikein huokuu onnellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä olla onnellinen kun ei liho niin paljoa että taudit alkavat vaivaamaan. Olo voi olla vähemmän onnellinen jalat amputoituina ja sokeutuneena jos ja kun kakkostyypin diabetes iskee.
Vierailija kirjoitti:
Istuminen, stressi, ravinnon laatu.
Suurin osa työläisistä on konttoritöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihomisen syynä on ihmiselle sopimaton ruokavalio. Nykyihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Kun jättää ruokavaliosta pois sekä hiilihydraatit että kasvikset paino alkaa pikkuhiljaa normalisoitua oikealle tasolle. Ihminen ei tarvitse syödäkseen kuin vettä, suolaa ja n. 15g rasvaista lihaa per rasvaton painokilo.
Ei pidä paikkaansa. Vai miten ihmeessä metsästäjä-keräilijät sinun mielestäsi pärjäsivät, kun metsästäminen vei paljon enemmän aikaa, kuin syötävien kasvien kerääminen...? Eihän siinä mitenkään riittänyt aika saada koko heimon vatsat täyteen lihaa ja liharasvaa. Älä levitä disinformaatiota vain sen takia, että sinä mussutat lähikaupasta ostamaasi jauhelihaa ja voita vatsan täyteen.
Suurin osa kasviksista on ihmiselle myrkyllisiä. Suurristan metsästys ei vienyt
Aika kärjistäen vedät johtopäätöksen, ihan kuin väestön lihavuuden lisääntyminen korreloisi suoraan kasvisten syönnin kanssa.
Koska tekosyitä on helppo keksiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole tavannut koskaan yhtään onnellisesti lihavaa. Vaikka lihava olisikin ulkonäköönsä tyytyväinen, koko ajan joutuu kuuntelemaan valitusta kun ei jaksa, polvet särkevät, mihinkään ei pysty kävelemään, hissi pitää ottaa jopa yhden kerroksen matkalle, kaikki taudit iskevät pahempana kun on huonossa kunnossa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihomisen syynä on ihmiselle sopimaton ruokavalio. Nykyihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Kun jättää ruokavaliosta pois sekä hiilihydraatit että kasvikset paino alkaa pikkuhiljaa normalisoitua oikealle tasolle. Ihminen ei tarvitse syödäkseen kuin vettä, suolaa ja n. 15g rasvaista lihaa per rasvaton painokilo.
Ei pidä paikkaansa. Vai miten ihmeessä metsästäjä-keräilijät sinun mielestäsi pärjäsivät, kun metsästäminen vei paljon enemmän aikaa, kuin syötävien kasvien kerääminen...? Eihän siinä mitenkään riittänyt aika saada koko heimon vatsat täyteen lihaa ja liharasvaa. Älä levitä disinformaatiota vain sen takia, että sinä mussutat lähikaupasta ostamaasi jauhelihaa ja voita vatsan täyteen.
Rasvainen naudanliha on lähinnä ihmisen luontaista ruokavaliota. Valitettavasti
Valitettavasti lihasta ei saa tarvittavia vitamiineja.
lihavan on vaikea harrastaa oikeasti kuormittavaa liikuntaa ilman tuskaa. lihavan on vaikea syödä vähän tuntematta sietämätöntä nälkää.
Miksi suomalaiset lihoo, no sitä ei tiedä kukaan. Mun veikkaus on että pehmeiden rasvojen käyttö johtaa lihomiseen. Suomalaisten lihominen alkoi samaan aikaan kun pehmeät rasvat tulivat muotiin.
työkaveri on lihava. aina menkkojen aikaan vähintään viikon pois. laskekaapa paljonko siitä tulee vuodessa....
itse laihdutin menkkakivut pois. ihan kokonaan eivät hävinneet, mutta enää ei mitään ongelmaa olla töissä silloin.
Lopeta jo. Ei se ole muiden syy että olet maho
Mua lähinnä kiinnostaa mihin lihavat tarvitsevat niitä mukanaan kantamiaan ylimääräisiä rasvakiloja? Sen verran epämukavaa ja epäterveellistä se on, että joku todella hyvä syy pitää olla.
Voisiko joku valaista asiaa? :)
En jaksanut lukea koko pitkää ketjua, mutta aika vähän täällä tuntuu olevan niitä ihmisiä, jotka ovat itse lihavia. Mitään ei auta hoikkien ihmisten kauhistelu ja ihmettely, mihin lihavat läskejään tarvitsevat. Tai ehkä ne hoikat tarvitsevat tätä ylemmyyden tunnetta edes jossain asiassa.
Ehkä lihavat ihmiset tarvitsevat suojakerrosta ihmisten ilkeydeltä ja julmuudelta.
2000-luvun ilman happi on muuttunut kaloripitoiseksi ja toiset lihovat herkemmin hengittäessään sitä!
Vierailija kirjoitti:
2000-luvun ilman happi on muuttunut kaloripitoiseksi ja toiset lihovat herkemmin hengittäessään sitä!
Tää on hyvä selitys. 🤣
Ei ku oikeesti joidenkien lihavien jutuista voisi päätellä, että he eivät syö mitään, mutta silti paisuvat vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
työkaveri on lihava. aina menkkojen aikaan vähintään viikon pois. laskekaapa paljonko siitä tulee vuodessa....
itse laihdutin menkkakivut pois. ihan kokonaan eivät hävinneet, mutta enää ei mitään ongelmaa olla töissä silloin.
Eipä sulla sitten kummoset kivut ollut, jos lähti laihduttamalla. Mulla vaati laparoskopian, että olisivat edes vähän siedettävämmät
Vierailija kirjoitti:
1900-luvun joukkotuhonnat sekä nälänhädät johtivat fotosynteesin mahdollistavan mutaation räjähdysmäiseen leviämiseen, minkä seurauksia nyt 2000-luvulla näemme. H- ja S-miehen vika tätä läskipandemiakin.
Yksilö on yksin vastuussa omasta painostaan. Helppoahan se on muita syytellä. Mutta kukaan ei ole sinua pakkosyöttänyt. Hirveä pula selkärangoista.
Jotensakin puolikas asenne, että samalla kun ihmisen pitää pinnistää kaikkensa ollakseen laiha, saa tuotantopuoli tyrkyttää loputtomasti kaikkialla herkkujaan!
Jos oikeasti olisitte huolissanne, kävisitte alkulähteen kimppuun, mutta tuskin uskallatte. Siispä tavista syyllistämään inhimillisestä heikkoudesta!