Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2119)

Vierailija
821/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittävä lepo ja kunnolliset yöunet. Se,että suunnittelee päivänsä kaikilta osin vaikuttaa kaikkeen. Sanonta olet sitä mitä syöt pitää myös paikkansa.

Kunnolliset yöunet ei ole aina oma valinta. Itselläni vaikea unettomuus, se lihottaa samoin siihen käytettävät lääkkeet lisäävät ruokahalua. 

Ainakaan en syö lihaa tai eläinkunnan tuotteita niin en ole kävelevä hautausmaa. Syön raikasta kasvisruokaa.

Vierailija
822/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten asenne ylipainoonsa on yksi iso ongelma. Miehet suhtautuvat siihen jopa huumorilla. Taputtelevat isoa mahaa ja hekottelevat että alle satakiloiset punnitaan neuvolassa.

Täällä oli ketju ruokarohmuista ja sinne tuli kommentoimaan miehiä jotka syövät aivan mielettömiä määriä ruokaa. Sellaisia määriä mitä yksikään ihmisolento ei missään nimessä tarvitse. Silti he olivat vakuuttuneita että heillä on täysin normaali suhde ruokaan. Vaikka mättäminen oli sitä tasoa että heidän yhdellä ruoka-annoksellaan olisi ruokittu 4-5 aikuista. Miehet eivät tunnista omaa syömishäiriötään ja aika huonosti naisetkin. Myytti "isoruokaisista miehistä" on todella vahva.

Yksi noista miehistä muuten kilahti aivan täydellisesti kun hänelle sanottiin suoraan että hän syö aivan liikaa. Oli varmaan ensi kerta ikinä kun hän sai kuulla tosiasiat. Tyyppi kävi palstalla päiväkausia haukkumassa kaikki alle satakiloiset anorektikoiksi ja teki vielä aloituksia, missä vakuutteli että hänen ylensyömisensä on "miehelle normaalia ".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa mättöä, ja kaiken lisäksi huonolaatuista mättöä.

Mutta hei, sulla on runsaasti kehoa, muista olla positiivinen!

Oteetaas sille!

Kerroppas mitä olet syönyt viikon sisällä ja miten paljon liikkunut. Olen varma että minulla on terveellisemmät ruoat kuin sinulla ja enemmän liikuntaa. Alkoholia en käytä. Kehopositiivinen olen siinä mielessä että olen ylpeä kehostani joka on käynyt läpi hirvittävät sairaudet ja hoitorumban. 

Mättöä ei tule syötyä, mitä se sitten lieneekään. Tällä hetkellä "mätän tomaattia#, suurinta herkkuani eli noin 3-4 päivässä.

Ei nämä ylipainoisten haukkujat ikinä kerro mitä syövät. Tyyliin tupakka korvaa lounaan ja suklaa päivällisen ja sidukkaa aurigossa voi hoikka myös vedellä naamaa käristäen. Liikunta käsittää heillä kerran viikossa käsien heiluttelua pilateksessa.

Vierailija
824/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet selitykset ihan samaa tasoa ku että juopot on juoppoja koska on nykyään niin montaa olutmerkkiä ja muuta joka kaupassa ja kauppoja jokapaikassa ,niin pakostaki alkaa tinttaan aamusta iltaan bissee.

Samaa mietin. Mitä väliä sillä on vaikka kaupan karkkihylly on kymmenen metriä pitkä? Kaikki tietävät aivan erinomaisesti että siitä ei kannata ottaa kolme pussia viitosella monta kertaa viikossa. On oma valinta käveleekö karkkihyllyn ohi vai ottaako siitä jotain.

Olen itse hyvin säästäväinen (joku voisi jopa sanoa pihiksi) mutta en milloinkaan hyödynnä karkkitarjouksia.

Ei se ole vain oma valinta, ja tämä  on tiedetty vuosikymmenten ajan. Mitä lähempänä kassaa tuotteet ovat, sitä todennäköisemmin ne ostoskoriin päätyvät. Karkit ovat kassojen vieressä, hevi-osasto toisella puolella kauppaa.

Miten niin muka ei ole oma valinta, vaikka onkin todennäköisempää?

Ei ole VAIN oma valinta, kuten kirjoitin. 

Edelleen sama kysymys. Lisää "vain" sana.

Vierailija
825/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy kaupunkikuvassa. Itsellä huomio kiinnittyy perheisiin, joissa kaikki on pyöreitä. Ja monesti jo lihavia.

Sellaiset ruuat, jotka ennen oli harvinaisia herkkuja, on nykyään arkimättöä. Esim. sipsit juhannuksena, vappuna ja uutena vuonna. Pitsaa pari kertaa vuodessa. Limsaa kesällä ja synttäreillä. Suklaata jouluna. Jäätelöä litra 4 hengen perheelle.

Herkkuja oli pieni irtokarkkipussi (100 g) kerran viikossa. Kotona tehty pulla. Banaani. Jugurtit. Pannaria joskus lauantaina.

Nykyään joka lapselle oma sipsipussi. Moniko perhe, jossa kaikki on ylipainoisoa, syö arkiruokana lihakeittoa, keitettyjä perunoita ja kastiketta, kaalilaatikkoa jne. Oman kokemukseni mukaan harva. Pikaruoka, tacopellit, pitsa, kiinalainen ym. noutoruoka. Eineslasagne, lihapiirakat, ransikset ja nakit jne.

Minä väitän, että hapanmaitotuotteet puuttuu liian monelta ruokavaliosta. Vaihtoehtoisesti kasvikset, jotka ylläpitää hyvää mikrobikantaa.

Hyvinvointi kasautuu hyvätuloisille. Köyhemmille jää liikakilot, jos ei ole tarkkana.

Vierailija
826/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oteetaas sille!

Kerroppas mitä olet syönyt viikon sisällä ja miten paljon liikkunut. Olen varma että minulla on terveellisemmät ruoat kuin sinulla ja enemmän liikuntaa. Alkoholia en käytä. Kehopositiivinen olen siinä mielessä että olen ylpeä kehostani joka on käynyt läpi hirvittävät sairaudet ja hoitorumban. 

Mättöä ei tule syötyä, mitä se sitten lieneekään. Tällä hetkellä "mätän tomaattia#, suurinta herkkuani eli noin 3-4 päivässä.

Ei nämä ylipainoisten haukkujat ikinä kerro mitä syövät. Tyyliin tupakka korvaa lounaan ja suklaa päivällisen ja sidukkaa aurigossa voi hoikka myös vedellä naamaa käristäen. Liikunta käsittää heillä kerran viikossa käsien heiluttelua pilateksessa.

Eihän sitä nyt voi toki hikiliikuntaa harrastaa, meikki menee sekaisin ja pohje voi paksuuntua!

Vierailija
827/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet selitykset ihan samaa tasoa ku että juopot on juoppoja koska on nykyään niin montaa olutmerkkiä ja muuta joka kaupassa ja kauppoja jokapaikassa ,niin pakostaki alkaa tinttaan aamusta iltaan bissee.

Samaa mietin. Mitä väliä sillä on vaikka kaupan karkkihylly on kymmenen metriä pitkä? Kaikki tietävät aivan erinomaisesti että siitä ei kannata ottaa kolme pussia viitosella monta kertaa viikossa. On oma valinta käveleekö karkkihyllyn ohi vai ottaako siitä jotain.

Olen itse hyvin säästäväinen (joku voisi jopa sanoa pihiksi) mutta en milloinkaan hyödynnä karkkitarjouksia.

Ei se ole vain oma valinta, ja tämä  on tiedetty vuosikymmenten ajan. Mitä lähempänä kassaa tuotteet ovat, sitä todennäköisemmin ne ostoskoriin päätyvät. Karkit ovat kassojen vieressä, hevi-osasto toisella puolella kauppaa.

Koska se vaikuittaa ostospäätökseen. Tämän takia ylipäätään minkään tuotteen myyntiä rajoitetaan, koska tiedetään, että ei ole vain omasta valinnasta kyse. 

Vierailija
828/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oteetaas sille!

Kato ei sitä jaksa liikkua kun ei saa syödä. Ja jos syö tarpeeksi niin kauhistus, BMI saattaa kilahtaa alipainon puolelta toiselle puolen!

Vierailija
829/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näet lihavan perheen ruokakaupassa ja vilkaiset ostoskärryyn niin voit päätellä että se ylipaino johtuu siitä mitä sinne nenän alla olevaan luukkuun työnnetään.

Vierailija
830/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat on laiskoja ja ahneita.

Lihavuus on sairaus.

Kuntokuurille koko kansa!

Lusmuilun aika on ohi.

Vierailija
831/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se vaikuittaa ostospäätökseen. Tämän takia ylipäätään minkään tuotteen myyntiä rajoitetaan, koska tiedetään, että ei ole vain omasta valinnasta kyse. 

Se karkkisäkki ei hyppää itsestään siihen ostoskärryyn vaikka miten selittelee. Jokainen tietää että sitä ei kannata ottaa. Jos kuitenkin ottaa, se on täysin ihmisen omalla vastuulla ja oma päätös.

Rajoituksia joudutaan tekemään siksi että liian moni ei ota vastuuta vaan selittelee juuri noin: "Ei voi mitään, ei ole vain minun päätös." Ja koska kaikkea ei pysty kontrolloimaan ikinä, selittelijät löytävät kyllä epäterveellistä ostettavaa.

Vierailija
832/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä on nykyään juttuja joissa sanotaan että painonhallinnon pitää olla rentoa ja herkkuja pitää syödä ja mitään ei saa rajoittaa. Luulen että se on hyvin pieni joukko joka laihtuu näillä opeilla.

Vierailija
833/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pastaa. pullaa, valkoista leipää,  valkoista riisiä, sipsejä jne.. keinotekoisesti makeutettuja juomia, sekoittavat insuliinintuotannon, olutta.

Eikä liikuta

Italia on Euroopan laihiampia valtioita ja siellä vedetään pastaa ja valkoista leipää.

Oisko sittenkin ne sokeriset herkut yms mitkä lihottaa?

Voi kyllä siellä syödään vaikka millaista leivoksia ja jäätelöä, kun syödään. Ero on siinä, että aamiainen ei ole mikään lounaan tasoinen ruokailu. Siinä tulee jo helposti monta sataa kaloria eroa. Heidäm pastakastike ei ole lähes koskaan kerma, vaan tomaattipohjainen ja siinä tulee monta sataa kaloria eroa. Heidän välipalansa on crackerspaketti tai jäätelö. Ei juustovoileivät. Siinä taas monta sataa kaloria eroa. Ja illallinen on lihaa ja vihanneksia. Iltapalaa ei syödä ja sekin jo tekee monta sataa kaloria eroa.

Niin ja juomana on suurimmalla osalla kupla tai tavallinen vesi. Ei maito, ei kalja, ei limsa, eikä mehut.

Vierailija
834/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 20% on lihavia; nuorista sitä vähempi, ja vanhemmista sitä enempi. Miehet on keski-iässä selvästi useammin lihavia kuin naiset. Oliskohan jenkeissä 50% lihavia?

Vierailija
835/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat on laiskoja ja ahneita.

Lihavuus on sairaus.

Kuntokuurille koko kansa!

Lusmuilun aika on ohi.

Sinä olet vielä laiskempi kuin ylipainoiset, et jaksa edes liikuntaa harrastaa ja ahmit makkaraa ja pitsaa koko kesän kaljan kanssa! Surkealta elämäsi kuulostaa, voi voi.

Vierailija
836/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdissä on nykyään juttuja joissa sanotaan että painonhallinnon pitää olla rentoa ja herkkuja pitää syödä ja mitään ei saa rajoittaa. Luulen että se on hyvin pieni joukko joka laihtuu näillä opeilla.

Jos ymmärtää jotain mediakritiikistä, voi tulla mieleen että lehdet kirjoittavat mitä lukijat haluavat lukea. Ja kukapa ei haluaisi lukea että laihtuminen onnistuu vaikka syö kaikkea mitä huvittaa. Vähintään määriä on kuitenkin pakko rajoittaa.

Vierailija
837/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin 20% on lihavia; nuorista sitä vähempi, ja vanhemmista sitä enempi. Miehet on keski-iässä selvästi useammin lihavia kuin naiset. Oliskohan jenkeissä 50% lihavia?

Suomessa noin puolet aikuisista on ylipainoisia, miehet enemmän kuin naiset.

Vierailija
838/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan syönti ainakin on lisääntynyt samaa tahtia ylipainon kanssa. Ihmiskeho muuntaa liiallisen proteiinin rasvaksi.

Lihansyöjille voisi laittaa haittaveron jolla kustannettaisiin heidän sairauksiensa hoito. Kasvissyöjille ilmainen terveydenhuolto, he ainakin ovat yrittäneet jotain tehdä terveytensä eteen toisin kuin lihaa ahmivat lihaanit joilta puuttuu itsehillintä ja itsekuri.

Vierailija
839/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"5-kymppinen mies usein luulee olevansa isimahansa kanssa kuumaa, niin hottia. Nainen on realistinen ja sentään myöntää, että läski ei kaunista."

Joku 5-kymppinen mies poistatti tuon kommentin.

Vierailija
840/2119 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä liho. 50+ ja painan edelleen sen 55kg mitä olen painanut koko aikuisikäni.

Te taidatte syödä liikaa kulutukseenne nähden. Ei aikuinen tarvitse niin kovin paljon ruokaa ja vanhemmiten vielä vähemmän.

Oon 49 ja painan saman verran. Suurin osa ikätovereistani on hoikkia tai normaalipainoisia. Tuntuu että meitä nuoremmat paisuvat enemmän!

Ps. Söin juuri loman alkamisen kunniaksi munia ja pekonia!

Painat siis 55 kg. Ahmit munia ja pekonia! Varmaan ehkä lisäksi suklaata, jätskiä ja alkoholia? Eikö sinua hävetä ahmia tuollaista mättöä? Itse en ole moista roskaa syönyt, pekonia en varmaan ikinä ja muniakin joskus lapsena. Itse herkuttelen lomalla vesimelonilla, ihanan värikkäillä salaateilla ja kasvisruoilla.

Ihminen on mitä syö ja siansyöjä on silloin ...?

N48, 99 kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi